Stel uw Toyota samen Vraag een proefrit aan Vraag een brochure aan Vind een Toyota verdeler Contacteer ons

Meest gestelde vragen

Netwerk

1) Waar vind ik de gegevens van de dichtstbijzijnde Toyota verdeler/hersteller?

Door te klikken op Vind een Toyota verdeler in het hoofdmenu op onze website www.toyota.be.
U kan ook gratis het nummer 0800 999 55 bellen. Na het maken van u taalkeuze kiest u voor optie 1.

Aanpassing gegevens

2) Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven of andere persoonlijke gegevens aanpassen in jullie bestand? Of waar kan ik aangeven dat ik geen mailing van Toyota meer wil ontvangen?

Gelieve zowel uw Toyota verdeler/hersteller als Toyota Belgium op de hoogte te brengen. U kan dit doorgeven aan Toyota Belgium via het invullen van dit formulier.

Leveringstermijn nieuwe wagen

3) Ik heb een nieuwe Toyota besteld. Kunt u nakijken wanneer ik deze wagen kan verwachten?

Aangezien wij geen bestellingen op naam kunnen terugvinden en meer gedetailleerde informatie nodig hebben, nodigen wij u uit uw Toyota verdeler/hersteller te contacteren.
Hij kan voor u onmiddellijk in het centrale computersysteem nakijken wat de voorziene leveringstermijn is voor uw Toyota.

Waarborg en bijstand

4) Welke garantie biedt Toyota Belgium voor nieuwe voertuigen?

Hier vindt u een volledig overzicht.

5) Ik krijg bij mijn nieuwe Toyota 5 jaar Eurocare wegbijstand. Waaruit bestaat deze hulp precies?

Het programma Eurocare is de bijstand waarvan u geniet in heel Europa in geval van pech met uw voertuig. De voornaamste voorziene prestaties zijn de volgende:

- sleping naar de dichtstbijzijnde officiële Toyota verdeler/hersteller;
- de terugkeer naar uw woonplaats;
- een vervangwagen gedurende 3 dagen in geval van pech op meer dan 50 kilometer van uw woonplaats.

6) Mijn Toyota is ouder dan vijf jaar en ik wil toch graag gebruik maken van Eurocare. Kan dat?

Het is mogelijk om jaarlijks tegen een kleine vergoeding een Toyota EurocarePlus contract af te sluiten.
Op het gratis nummer 0800 20 232 van Toyota Verzekeringen kan u terecht voor meer informatie.

7) Wat gebeurt er als mijn Toyota na de fabriekswaarborg van 3 jaar (max. 100 000 km) pech heeft in het buitenland, indien ik 5 jaar waarborg (3+2) geniet op mijn voertuig in België en Groothertogdom Luxemburg?

De fabriekswaarborg is wel geldig in de meeste Europese landen maar de verlengde waarborg - dus de extra 2 jaar waarborg van Toyota Belux (max. 150.000 km) - is niet van toepassing in het buitenland.

Als uw voertuig in het buitenland niet meer kan rijden, raden wij u aan Toyota Eurocare te contacteren door het nummer +32 2 290 64 68 te vormen. Zij zullen uw voertuig gratis tot bij de dichtstbijzijnde officiële Toyota verdeler/hersteller slepen. Indien de herstelling onmiddellijk kan gebeuren, dient u de factuur ter plaatse te regelen.

Bij uw terugkomst in België of Luxemburg, kan u een eventuele commerciële tussenkomst vragen. Hiervoor dienen wel een aantal voorwaarden voldaan te worden, zoals naleving van de onderhoudsvoorschriften zoals voorgeschreven in het Onderhouds- en Garantieboekje van uw voertuig. Op basis van uw schriftelijk verzoek met bijhorende factuur zal Toyota Belgium beslissen over een eventuele tussenkomst in de herstelkosten. Het telefoonnummer van Eurocare in het binnenland is 0800 12 022.

8) Als ik mijn Toyota verkoop voor de 5 jaar waarborg is verstreken, hoe kan ik de waarborg dan overdragen aan de nieuwe eigenaar?

U hoeft niets te doen. De waarborg gaat automatisch over naar de volgende eigenaar, aangezien de waarborg verbonden is aan het onderstelnummer. U dient alleen het kwaliteitscertificaat en het onderhoudsboekje aan de nieuwe eigenaar te overhandigen. Deze garantie is, ook voor de nieuwe eigenaar, enkel geldig in België en het Groothertogdom Luxemburg.

Navigatie

9) Wanneer verschijnt er een nieuwe update voor mijn navigatiesysteem? Wat is de kostprijs voor deze update en waar kan ik deze bestellen?

Er verschijnt jaarlijks een update. Deze updates zijn beschikbaar voor alle originele navigatiesystemen, zowel vanuit de fabriek, als optie of als accessoire. Voor alle inlichtingen en een eventuele bestelling, nodigen wij u uit een kijkje te nemen op de website http://www.toyota-mapupdates.eu/. Door het invullen van een aantal criteria weet u welke update beschikbaar is en wat de kostprijs is. U kan deze update online bestellen en betalen met een kredietkaart. U kan deze eveneens bestellen bij uw officiële Toyota hersteller aan dezelfde prijs, tenzij u hem vraagt om deze ook te installeren in uw wagen.

10) Ik plan deze zomer een trip naar Kroatië. Bestaan er kaarten van Kroatië, en indien ja, hoe kan ik mijn systeem updaten en wat kost mij dit? Indien niet, vanaf wanneer wordt dit gebied wel gedekt?

Het dekkingsgebied breidt steeds uit en nieuwe regio’s worden toegevoegd. Voor alle inlichtingen nodigen wij u uit een kijkje te nemen op de website http://www.toyota-mapupdates.eu/. Door een aantal criteria in te vullen, weet u welke update beschikbaar is of voorzien wordt.

11) Ik kom regelmatig fouten tegen in mijn navigatiesysteem. Is dit wel een recente DVD?

Hoewel Navteq, de leverancier van de kaarten, enorme inspanningen doet om alle gedekte gebieden up-to-date te houden, kan 100% correcte en feilloze informatie niet worden gegarandeerd. Jaarlijks komen er heel wat straten, ronde punten en op- en afritten bij of vallen er weg. Rijrichtingen in stadscentra kunnen wijzigen en Points of Interest kunnen verschillen (bv. parkings, tankstations en hotels).

Daarom zijn updates uiterst nuttig én veel gevraagd.

Als u met verkeerde of onvolledige informatie wordt geconfronteerd, kan u deze informatie doorgeven op de website voor online foutmeldingen: Navteq Web Reporter. Deze website verzamelt de foutmeldingen, die Navteq in een volgende update zal verwerken.

Tweedehands

12) Waar kan ik terecht voor meer informatie over uw occasiewagens?

Op onze website vindt u een selectie van alle wagens die een speciaal test- en controleprogramma hebben doorlopen en door onze Toyota verdelers/herstellers te koop worden aangeboden. Met een paar klikken selecteert u het type auto dat u wenst (bouwjaar, model, motor, aantal deuren, uitrusting en zelfs de kleur) en in een oogwenk krijgt u een selectie wagens die aan uw criteria voldoen. www.toyotacertified.be.

13) Kan ik bij u terecht om de waarde van mijn voertuig te laten schatten?

Het is helaas niet mogelijk een richtprijs te geven voor uw voertuig, aangezien de waarde sterk afhankelijk is van de algemene staat van de wagen. Bij de beoordeling door een officiële Toyota verdeler/hersteller, wordt er rekening gehouden met verscheidene factoren zoals ouderdom, aantal kilometer, onderhoud enz. Wij nodigen u uit hiervoor een Toyota verdeler/hersteller te contacteren.

14) Ik heb een tweedehandse Toyota gekocht maar het instructieboekje is er niet bij. Hoe kan ik dit bekomen?

Vaak zijn er nog instructieboekjes voorradig, ook van oudere modellen. Een officiële Toyota verdeler/hersteller in uw buurt kan voor u nagaan of het instructieboekje voor uw Toyota nog leverbaar is en het voor u bestellen.

Homologatie

15) Hoe kan ik een duplicaat bekomen van het gelijkvormigheidsattest?

Wij nodigen u uit u rechtstreeks te wenden tot een officiële Toyota verdeler/hersteller in uw buurt en hem een kopie van uw aangifte van diefstal of verlies bij de politie te overhandigen. Hij zal vervolgens een duplicaat aanvragen bij onze homologatiedienst tegen betaling en u dit zo spoedig mogelijk bezorgen.

Onderdelen en accessoires

16) Waar kan ik informatie vinden over accessoires of wisselstukken? Hoe kan ik deze bestellen?

Wij nodigen u uit rechtstreeks uw Toyota verdeler/hersteller te contacteren. Op basis van het onderstelnummer van uw Toyota zal hij u kunnen informeren over de beschikbaarheid, de leveringstermijn en de prijs van het toebehoren of wisselstuk en de plaatsing ervan. Hij kan dit ook voor u bestellen.

Technische informatie

17) Waar kan ik als klant of student terecht voor technische informatie? Hoe kan ik technische boeken bekomen?

Voor technische informatie raden wij u aan uw Toyota verdeler/hersteller te contacteren. Alle handleidingen kunnen bij elke officiële Toyota verdeler/hersteller besteld worden. U kan ze eveneens online raadplegen. http://www.toyota-tech.eu/

18) Waar kan ik als student technische informatie vinden over de hybride technologie van Toyota?

Voor meer informatie, bezoek http://hybride.toyota.be

19) De catalogus geeft een bepaald verbruik aan voor mijn Toyota. Toch is het verbruik in werkelijkheid anders. Hoe kan dat?

Het verbruik van een voertuig is afhankelijk van een aantal factoren, zoals weersinvloeden (wind), de conditie van de weg, rijgedrag van de chauffeur, filerijden en het gebruik van bijvoorbeeld de airconditioning. Door deze factoren kan het verbruik van uw Toyota afwijken van de relatief ideale waarden die in de brochure zijn aangegeven. Heeft u twijfels over het brandstofverbruik van uw Toyota, dan kan u natuurlijk altijd uw Toyota verdeler/hersteller contacteren. Zij zijn steeds bereid om samen met u te kijken of het brandstofverbruik van uw Toyota afwijkend is.

20) Mijn eerste onderhoudsboekje is nu volledig ingevuld. Hoe kan ik het onderhoud van mijn Toyota correct verder opvolgen?

Het volstaat over een vervolg op het onderhoudsboekje te beschikken. U kan een exemplaar bij uw Toyota verdeler/hersteller bekomen.

21) Waar vind ik informatie over lpg-installaties?

Toyota Belgium rust zijn voertuigen niet uit met een lpg-installatie. Een lpg-installatie is een bijkomende uitrusting en geen origineel Toyota onderdeel, optie of accessoire. Het plaatsen ervan is een factor die de fabrikant niet onder controle heeft en waarvoor hij dus ook geen verantwoordelijkheid kan opnemen. De Toyota fabriekswaarborg zal niet meer van toepassing zijn op alle onderdelen waarvan de werking beïnvloed wordt door de lpg-installatie. Voor alle informatie over de ombouw van een voertuig met een lpg-installatie, raden wij u aan een gespecialiseerde firma te contacteren.

Toyota Magazine

22) Ik ben eigenaar van een Toyota, maar ik ontvang het Toyota Magazine niet. Hoe kan ik het magazine regelmatig ontvangen?
Er zijn een aantal mogelijkheden zoals bijvoorbeeld:

1) Als u met een leasingwagen rijdt, is het mogelijk dat wij uw persoonlijk adres niet kennen.

2) Indien u ons te kennen heeft gegeven dat u geen publiciteit van Toyota meer wenst te ontvangen. In dat geval ontvangt u geen enkel schrijven van Toyota meer; dit wil zeggen: geen vragenlijsten, geen uitnodigingen voor periodieke acties en dus ook ons magazine niet.
Indien u ons uw volledige coördinaten samen met het onderstelnummer van uw Toyota overmaakt, registreren wij graag uw gegevens in onze databank. Ons magazine zal u dan automatisch opgestuurd worden. "Toyota Magazine" verschijnt 2 maal per jaar. U kan dit doorgeven aan Toyota Belgium via het invullen van dit formulier..

Sponsoring

23) Ik ben op zoek naar sponsoring voor een activiteit die ik organiseer. Wie kan ik contacteren?

De sponsoring van privé- of lokale evenementen past niet in de marketingstrategie van Toyota Belgium. Het is evenwel mogelijk dat uw Toyota verdeler/hersteller uit uw regio interesse toont in uw project en het financieel wenst te ondersteunen. Wij nodigen u uit uw Toyota verdeler/hersteller rechtstreeks te contacteren.

Toyota-clubs

24) Waar kan ik de gegevens vinden van de verschillende Toyota clubs?

De Toyota Cruiser Club is een initiatief van Toyota Belgium. De andere club is een privé-initiatief van enkele Toyota fans.

Toyota Cruiser Club (4X4)
Contactpersoon: Pascal Reyners
Toyota Belgium
Leuvensesteenweg 369
1932 Zaventem
Tel.: +32 (0)2 386 73 44
E-mail: cruiserclub@toyota.be

Land Cruiser Club Belgium
Contactpersoon: Marc Van Hoof
Oostmalsebaan 13 C
2960 Sint-Lenaarts (Brecht)
Tel.: +32 (0)475 26 71 60
Webite: www.landcruiserclubbelgium.be

Toyota Club Belgium
Contactpersoon: Michel Meeusen
Ertbrandstraat 183
2950 PUTTE-KAPELLEN
Tel.: +32 (0)477 45 72 89
E-mail: michelmeeusen@gmail.com

Belgium Celica Team (Automobielclub Nederland)
Contactpersoon: Thierry Husquet
Rue de l'American Legion, 74
6600 BASTOGNE
Tel.: +32 (0)495 20 69 70 - 061 31 53 72

Cookiebeleid op www.toyota.be

Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.