Stel uw Toyota samen Vraag een proefrit aan Vraag een brochure aan Vind een Toyota verdeler Afspraak werkplaats

“Ze zeggen dat…”, “Iedereen zegt dat…”. We horen veel over de hybrides (die we zelf nauwelijks horen). Daarom geven we u hier de objectieve feiten om op een gepaste manier een einde te maken aan de vooroordelen.

Vooroordeel n°1: een Hybride houdt het niet lang vol

Als het enkel op elektriciteit aankomt, dan klopt het dat de batterij van een hybride inderdaad maar enkele kilometers meegaat. Maar deze wordt voortdurend opgeladen door het gebruik van de wagen. De elektrische motor ondersteunt de thermische motor. Daardoor rijdt u vaak 100% elektrisch zonder dat u er zelf ook maar iets van merkt.

/
Vooroordeel n°2: besparingen door hybride, da’s zever

Hybride optimaliseert het rendement en het toerental van de thermische motor. In de stad of in de file verbruikt u tot 2 keer minder. En de elektriciteit is gratis, want u produceert ze zelf tijdens het remmen. Bovendien kost het onderhoud minder: de remblokken verslijten minder snel en er moet geen roetfilter vervangen worden.

/
Vooroordeel n°3: Hybrides zijn duur

Kleine nuance: de hybrides kunnen duur lijken. Maar een Toyota Hybride heeft dezelfde prijs als zijn Diesel-variant met dezelfde uitrusting. Als standaardversie zijn de Toyota Hybrides al zeer goed uitgerust, wat het prijsverschil verklaart.

/
Vooroordeel n°4: er zijn weinig modellen beschikbaar

Wat misschien het geval is bij bepaalde autoconstructeurs geldt daarom niet bij Toyota, het enige merk dat u de keuze geeft tussen 6 hybride modellen. Van de Yaris stadswagen tot de Grand Prius+ met 7 plaatsen en de break Auris Touring Sports. U mag er zeker van zijn dat onze modellen pioniers zijn in hun categorie.

/
Vooroordeel n°5: de batterij moet vaak vervangen en opgeladen worden

Het klopt dat u op het eerste gezicht de batterij van een hybride met een gewone batterij kunt vergelijken, maar veel verder moet u het echt niet zoeken. Als Toyota tot 10 jaar garantie biedt op de batterijen van de hybrides, dan is dat ze omdat ze heel betrouwbaar zijn. Nu is het wel zo dat u de batterij vaak moet opladen, maar dat gebeurt automatisch tijdens het remmen. U hoeft dus niet te stoppen om een stopcontact te vinden.

/
Vooroordeel n°6: hybride is passé

Al te vaak wordt beweerd dat hybride maar een overgangstechnologie is tussen diesel of benzine en de volledig elektrische motor. Maar het is intussen al bijna 20 jaar geleden dat Toyota de Prius lanceerde. Een model dat nog altijd in omloop is. 20 jaar, da’s een tikkeltje te veel voor een eenvoudige overgang. Zeker als u rekening houdt met het feit dat sommige constructeurs nu nog maar hybride wagens beginnen te ontwikkelen. Onze concurrenten zijn niet van gisteren: ze hebben beseft, een beetje laat naar onze mening, dat hybride een technologie van vandaag is. En van morgen.

/

Meer weten over hybride

Alles bekijken (8)
Cookiebeleid op www.toyota.be

Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.