1. Owners
  2. Connected Services
  3. New MyToyota App
  4. Meer info

De nieuwe MyToyota-app 

FIND MY CAR

  • Via de MyToyota App (of via het MyToyota-portaal) kan je de laatste locatie van je Toyota-voertuig controleren. De locatie van uw Toyota-voertuig wordt opgehaald op basis van het laatste geolocatie-gegevenspunt dat van uw Toyota-voertuig werd ontvangen op het ogenblik voordat u het contact van uw Toyota-voertuig het laatst heeft uitgeschakeld.

  • U kunt de geparkeerde locatie van uw Toyota-voertuig op een kaart visualiseren, samen met het locatieadres (indien beschikbaar) en het tijdstip waarop het voertuig op die locatie werd achtergelaten. U kunt via uw MyToyota-account of via andere toepassingen (bijv. Apple Maps, Google Maps enz.) een navigatieprogramma activeren om u naar uw Toyota-voertuig te geleiden (u ziet dan de route, de afstand en de wandeltijd naar uw Toyota-voertuig).

  • Als uw Toyota-voertuig is uitgerust met een apparaat waarmee toegang tot en gebruik van de dienst voor internettoegang mogelijk is, wordt de locatie van uw Toyota-voertuig frequent doorgestuurd tijdens het rijden, zodat u de live-locatie van uw voertuig met anderen kunt delen. Bij het instellen van een gedeelde live-locatie kunt u de contactpersonen selecteren waarmee u uw locatie wilt delen en voor hoelang. U kunt uw ID op sociale media gebruiken om deze functie te activeren.

DELEN MET AUTO

  • Als uw Toyota-voertuig uitgerust is met een geconnecteerde ingebouwde navigatie-eenheid, kunt u uw reis naar wens uittekenen op de MyToyota-app en vervolgens naar uw Toyota-voertuig sturen. U kunt een bepaald starttijdstip of een gewenst aankomsttijdstip instellen. De routeberekening voorspelt de waarschijnlijke verkeersomstandigheden op dat tijdstip en geeft de reistijd dienovereenkomstig aan. U kunt de door u verstuurde ritten controleren, bewerken en opnieuw naar uw Toyota-voertuig versturen. U kunt optionele locaties toevoegen die voor u interessant zijn op de weg naar uw bestemming. Meer informatie over de verbinding en de werking van uw ingebouwde navigatie-eenheid is te vinden in de gebruikershandleiding van uw Toyota-voertuig of op het MyToyota-portaal.

CAR TO DOOR

  • Als uw Toyota-voertuig is uitgerust met een geconnecteerde ingebouwde navigatie-eenheid, zal de MyToyota-app, nadat u de wagen hebt verlaten, voorstellen om u te begeleiden naar de bestemming die u in uw ingebouwde navigatie heeft ingesteld. Deze dienst is gebaseerd op het verschil tussen de locatie van uw bestemming en de locatie waar u uw Toyota-voertuig heeft geparkeerd. Met andere woorden: als u uw Toyota-voertuig niet dicht bij de in uw navigatie ingestelde bestemming kunt parkeren, kunt u de begeleiding hervatten via de MyToyota-app om uw eindbestemming te bereiken (bijv. te voet). Je kunt je navigatie optioneel hervatten vanuit andere mobiele applicaties. We verwerken de locatie van uw eindbestemming en die van uw (geparkeerd) Toyota-voertuig. Meer informatie over de verbinding en de werking van uw ingebouwde navigatie-eenheid is te vinden in de gebruikershandleiding van uw Toyota-voertuig of op het MyToyota-portaal.

RIJGEGEVENS

  • U kunt via de MyToyota-app (of via het MyToyota-portaal) gegevensrecords raadplegen over uw rijstijl/-gedrag op basis van geolocatiegegevens, informatie van gyro- en G-sensoren, het rijbereik en het brandstofverbruik. Deze gegevensrecords worden per rit beschikbaar gesteld. U kunt elke individuele rit als "privé" of "zakelijk" markeren en een rapport genereren waarin u verschillende zaken kunt zien, zoals hard afremmen en hard accelereren, samen met het tijdstip en de locatie.

ONDERHOUDSHERINNERINGEN

  • Op basis van de kilometergegevens van uw Toyota-voertuig verwittigen wij u voor komende onderhouds- of servicebeurten. Deze herinneringen worden georganiseerd in het land waar u een abonnement op de diensten hebt genomen en kunnen qua beschikbaarheid en/of nauwkeurigheid variëren. Wanneer u een herinnering ontvangt, kunt u een afspraak maken bij de erkende dealer van uw keuze. We bevelen aan dat u de erkende dealer van uw voorkeur instelt via uw MyToyota-account. Wanneer u een eerste herinnering hebt gemist, kunnen we u een tweede herinnering sturen.

  • U blijft er zelf verantwoordelijk voor dat u uw Toyota-voertuig op de vereiste intervallen aanbiedt voor onderhoud of service. Het feit dat we deze dienst aanbieden en de bijbehorende herinneringen versturen, ontslaat u niet van die verantwoordelijkheid.
     

ACCUMONITOR

  • Afhankelijk van het connected car-apparaat waarmee uw Toyota-voertuig is uitgerust, toont de MyToyota-app de laadstatus van uw 12V-startaccu. Als de laadstatus daalt tot een niveau dat kan voorkomen dat uw Toyota-voertuig start, wordt een waarschuwingsbericht weergegeven op de MyToyota-app.

ONGEVALLENASSISTENT

  • Deze service is beschikbaar afhankelijk van het type connected car-apparaat dat in uw Toyota-voertuig is geïnstalleerd. Als deze dienst beschikbaar is voor uw Toyota-voertuig, zullen bepaalde sensoren die verbonden zijn met het connected car-apparaat schokken op uw Toyota-voertuig monitoren. Als een schok een bepaalde drempelwaarde overschrijdt, worden we op de hoogte gebracht van die schok. Dergelijke "botsingsgerelateerde" informatie kan worden gedeeld met uw lokale Toyota-pechhulp (RSA – Toyota Roadside Assistance), die contact met u kan opnemen om hulp te bieden op basis van de ernst van uw botsingsgegevens en op basis van hun lokale beleid. De Toyota-pechhulp zal contact met u opnemen op basis van uw persoonsgegevens die toegankelijk zijn via uw MyToyota-account. (Eventuele) noodcontactpersonen die aangegeven zijn in uw MyToyota-account, kunnen ook worden gecontacteerd afhankelijk van het lokale beleid van de Toyota-pechhulp. Als de Toyota-pechhulp geen contact kan opnemen met u (bijvoorbeeld omdat u niet kunt antwoorden) of met uw noodcontactpersonen, zal de Toyota-pechhulp, afhankelijk van zijn lokale beleid en de ernst van de botsing, contact opnemen met de hulpdiensten of de politie. U en uw noodcontacten hebben altijd de mogelijkheid om de hulp die door de Toyota-pechhulp wordt aangeboden, te aanvaarden of te weigeren.

  • We bieden geen enkele garantie met betrekking tot de beschikbaarheid of de kwaliteit van enigerlei vorm van noodbijstand die we aan u kunnen aanbieden. Noch de Toyota-pechhulp (RSA), noch TME kan aansprakelijk worden gehouden voor het niet contacteren van de hulpdiensten of de politie of voor enigerlei vertraging of fout in dit verband.

  • Houd er rekening mee dat als u de "privacymodus" activeert via de MyToyota-app en/of uw MyToyota-account (d.w.z. dat u verhindert dat wij de geolocatie van uw Toyota-voertuig gebruiken), wij uw Toyota-voertuig niet kunnen lokaliseren in geval van een aanrijding en deze service niet zal functioneren (raadpleeg de Gebruiksvoorwaarden voor geconnecteerde services en de Privacykennisgeving voor geconnecteerde services voor meer informatie over de Privacymodus).

  • In bepaalde omstandigheden wordt de verplichte eCall-functie geactiveerd: Merk op dat uw Toyota-voertuig automatisch de nooddiensten zal verwittigen in het land waar uw Toyota-voertuig zich bevindt in geval van een botsing waarbij een airbag wordt geactiveerd. Dit wordt geregeld door de EU-verordening over "eCall" (Verordening (EU) 2015/758 van het Europese Parlement en van de Raad van 29 april 2015) of het lokale equivalent ervan buiten de Europese Unie, indien van toepassing.

WAARSCHUWINGSLAMPJES

  • Afhankelijk van het geconnecteerde apparaat waarmee uw Toyota-voertuig uitgerust is, kan de MyToyota-app uw aandacht vestigen op bepaalde waarschuwingssignalen in uw Toyota-voertuig. Deze waarschuwingssignalen weerspiegelen, maar vormen geen vervanging voor, de waarschuwingslampjes die worden weergegeven in het dashboard/combi-instrument van uw Toyota-voertuig. U blijft als bestuurder altijd verantwoordelijk om te reageren op de waarschuwingslampjes in uw Toyota-voertuig.

  • Deze waarschuwingssignalen worden doorgegeven aan het Toyota-netwerk om u ondersteuning te bieden en u te helpen als er een reparatie nodig is. Door de toestemming die u aan Toyota en de MyToyota-app geeft, krijgt u de mogelijkheid om te beslissen of u wel of niet gecontacteerd wilt worden. Houd er rekening mee dat Toyota en het Toyota-netwerk geen garantie bieden om proactief contact met u op te nemen in geval van het activeren van een waarschuwingslampje, aangezien deze service sterk afhankelijk is van uw regio, de beschikbaarheid en de dekking. Volg in het geval van een waarschuwingsalarm altijd de instructies in de gebruikershandleiding voor specifieke begeleiding.
     

BRANDSTOFNIVEAU

  • Afhankelijk van het connected car-apparaat waarmee uw Toyota-voertuig is uitgerust, toont de MyToyota-app het niveau van de beschikbare brandstof in de tank van uw Toyota-voertuig. Het resterende brandstofpeil wordt uitgedrukt in percentage van de totale brandstofcapaciteit. Het aangegeven brandstofpeil is gebaseerd op de laatste gegevens van de sensor van de brandstofmeter die van uw Toyota-auto zijn ontvangen op het moment dat u het contact voor het laatst hebt uitgezet. Hierdoor kan er een discrepantie ontstaan tussen het brandstofniveau dat wordt weergegeven op de MyToyota-app en het brandstofniveau dat wordt weergegeven op het instrumentenpaneel van uw Toyota. Er kan ook een marginaal verschil optreden, afhankelijk van de omgeving waarin je Toyota geparkeerd staat (bijvoorbeeld buitentemperatuur, helling, ...). U dient altijd te verwijzen naar de indicatie van de brandstofmeter op het instrumentenpaneel van uw Toyota-voertuig en Toyota aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid in geval van onvolledige of onjuiste informatie die wordt weergegeven in de MyToyota-app.

COACHING VOOR HYBRIDE-BESTUURDERS

  • Met deze dienst kunt u via de MyToyota-app gegevensrecords raadplegen van uw hybride rijprestaties op basis van belangrijke hybride indicatoren (EV-tijd en hybride-bestuurderscore).

  • Deze gegevensrecords worden per rit beschikbaar gesteld. Voor elke rit worden uw EV-rij- en gedragsgebeurtenissen (acceleratie, afremmen en constante snelheid) geregistreerd en gekoppeld aan een gecontextualiseerde coaching om u te helpen om uw brandstofverbruik te verminderen. U kunt ook uw samengevoegde gegevens raadplegen en de evolutie van uw hybride rijprestaties eenvoudig opvolgen.

FUNCTIES OP AFSTAND

Afhankelijk van het connected car-apparaat waarmee uw Toyota-voertuig is uitgerust, toont de MyToyota-app het batterijniveau en de resterende actieradius van uw plug-in hybride of uw elektrische voertuig.

De resterende actieradius wordt aangegeven in km, maar kan afwijken van de actieradius die in de auto wordt weergegeven. Raadpleeg altijd de aanduiding van de batterij op het instrumentenpaneel van uw Toyota.

Toyota aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid in geval van onvolledige of onjuiste informatie, getoond in de MyToyota-app. Bovendien kan je met deze service op afstand een oplaadsessie voor je auto plannen.

Afhankelijk van het connected car-apparaat waarmee je Toyota-voertuig is uitgerust, kan je je voertuig op afstand voorverwarmen of voorkoelen via de MyToyota-app. Afhankelijk van je automodel kan je ook op afstand een gewenste temperatuur instellen, de ontdooiing van je voor- of achterruit starten en een of meerdere schema's instellen voor het voorverwarmen of koelen van je auto.

Zorg er bij het gebruik van de afstandsbedieningsservices voor dat:

  • Het voertuig helemaal stilstaat en dat u de veiligheid van de omgeving van het voertuig hebt gecontroleerd. Zorg ervoor dat er zich geen mensen of dieren in het voertuig bevinden.

  • Bedien het systeem niet als de motorkap open is of wanneer het voertuig ergens binnen geparkeerd staat, zonder ventilatie.

  • Gebruik deze dienst alleen als het nodig is. Houd rekening met de omgeving en beperk overmatig lawaai of luchtvervuiling tot een minimum.

Houd u altijd aan de lokale en nationale wetten die het gebruik van deze diensten in uw regio mogelijk beperken (bijv. in sommige gemeenten en natuurparken).

TOYOTA CHARGING NETWORK

  • Met het Toyota Charging Network krijg je toegang tot een van de grootste pan-Europese oplaadnetwerken. Je kunt oplaadstations zoeken en details van elk oplaadstation bekijken, zoals realtime beschikbaarheid, oplaadsnelheid en stekkertypes.

  • Bij inschrijving kan je bovendien de prijzen voor opladen zien, een oplaadstation ontgrendelen met je app of RFID-kaart en een oplaadsessie starten. Aan het einde van elke maand ontvang je een maandelijkse factuur voor alle oplaadsessies.

  • Het is mogelijk dat we gebruikmaken van externe partners om u deze service aan te bieden, en sommige persoonlijke gegevens zoals het VIN (voertuigidentificatienummer), de gebruikers-ID, de contract-ID en de startdatum zullen worden overgedragen aan onze partners. Het Toyota Charging Network wordt aangeboden in samenwerking met onze technische partners en is onderworpen aan aanvullende voorwaarden en privacyverklaringen, te vinden op [https://www.Toyota-Charging-Network.eu (voor TOYOTA) / https://www.lexus-charging-network.eu/web/lexus-global (voor LEXUS)].
     

OP GEBRUIK GEBASEERDE VERZEKERING EN FULL HYBRID-VERZEKERING

  • Op gebruik gebaseerde verzekering (UBI - Usage Based Insurance) en Full Hybrid-verzekering (FHI - Full Hybrid Insurance) zijn autoverzekeringsproducten die worden aangeboden door een verzekeringsmaatschappij via Toyota Insurance Management SE, waarbij de verzekeringspremie wordt gebaseerd op rijgegevens die worden gegenereerd door de polishouder en eventuele bestuurders, gebaseerd op accelereren, remmen, snelheidsovertredingen en het nemen van bochten.

  • Bij het afsluiten van een abonnement op UBI of FHI worden de benodigde rijgegevens naar de verzekeraar gestuurd, in de rol van verantwoordelijke voor de verwerking van de gegevens, om het contract uit te voeren.

  • De UBI- en FHI-contracten zijn afzonderlijke producten van MyToyota die bij een verzekeraar kunnen worden afgesloten via de  tussenpersoon Toyota Insurance Management SE en zijn onderworpen aan specifieke voorwaarden die op het moment van afsluiten worden geaccepteerd.

  • Bij inschrijving op een UBI- of FHI-contract zal de status van de ritten, samen met de berekende rijscore, beschikbaar zijn in MyToyota. Voor alle duidelijkheid, de visualisatiefunctie is een aparte dienst die volledig optioneel is en geen invloed heeft op de geldigheid of het gebruik van een UBI- of FHI-contract, waarvan men ook kan genieten zonder het gebruik van de MyT-app of een MyT-account. Klik voor meer informatie op volgende link.

AUTOSTATUS

Via de MyToyota-app kan je direct de status van je voertuig controleren. Afhankelijk van het connected car-apparaat waarmee uw Toyota uitgerust is, toont de MyToyota-app de verschillende statussen van de deuren, de vensters, het schuifdak, de kofferruimte en de verlichting van de auto en of de Smart Key in de auto is achtergelaten.

Je kunt een pushmelding ontvangen, 4 minuten nadat het contact is uitgeschakeld. Dit is om je te informeren als er iets vreemds is met betrekking tot de status van de auto (de pushmeldingsfunctie moet ingeschakeld zijn in de instellingen van je smartphone). Je kunt een of meerdere van de volgende meldingen ontvangen:

  • Vensters open (één of meerdere vensters zijn open)

  • Deuren ontgrendeld (als een van de deuren ontgrendeld is)

  • Schuifdak open (als het schuifdak open is)

  • Lichten aan (als koplampen of achterlichten nog branden)


VERGRENDELEN/ONTGRENDELEN

Afhankelijk van het connected car-apparaat waarmee je Toyota-voertuig is uitgerust, kan je je voertuig met slechts een paar klikken vanop afstand vergrendelen of ontgrendelen via de MyToyota-app.

Houd er rekening mee dat je de auto niet kunt vergrendelen als:

  • Een van de deuren open staat

  • De Smart Key in de auto ligt

  • Het autoalarm is ingesteld

  • De auto werd afgesloten met de sleutel

In al deze gevallen is de vergrendelknop uitgeschakeld.

Let er bij het gebruik van de vergrendelfunctie op dat er geen kinderen, kwetsbare personen of huisdieren zonder toezicht in de auto worden opgesloten. Iemand die in een warm voertuig wordt achtergelaten, kan een zonnesteek, uitdroging of onderkoeling oplopen, wat kan leiden tot ernstig letsel of de dood. Toyota kan niet aansprakelijk worden gesteld voor materieel verlies, schade of ongevallen wanneer dit voertuig vanop afstand werd vergrendeld. De gebruiker neemt alle risico's en aansprakelijkheid op zich die voortvloeien uit het vergrendelen van dit voertuig.

Houd er bij het gebruik van de ontgrendelfunctie rekening mee dat dit kan leiden tot onbevoegde toegang tot dit voertuig. Toyota kan niet aansprakelijk worden gesteld voor materieel verlies, schade of ongevallen wanneer dit voertuig vanop afstand werd ontgrendeld. De gebruiker neemt alle risico's en aansprakelijkheid op zich die voortvloeien uit het ontgrendelen van dit voertuig.
 

CAR SPOTTER

Afhankelijk van het connected car-apparaat waarmee je Toyota is uitgerust, beschik je mogelijk over een eenvoudige manier om je auto terug te vinden in een drukke parkeergarage. Gebruik de Car Spotter-functie en de alarmknipperlichten gaan vanop afstand aan om je te helpen je voertuig te lokaliseren. De alarmknipperlichten worden gedurende 30 seconden geactiveerd. Na 30 seconden kan je de functie opnieuw starten.