Mirai: 0% uitstoot. 100% visionair.

Ontmoet Europese Mirai-eigenaars

De geschiedenis van Toyota wordt gekenmerkt door visionair denken vanuit onverwachte invalshoeken: zo produceerde Toyota in 1997 de allereerste in serie geproduceerde hybride en werd in 2014 de futuristische Mirai op waterstof geïntroduceerd. De Mirai is volledig elektrisch, maar moet niet worden opgeladen dankzij zijn unieke brandstofcellen die elektriciteit genereren zonder enige uitstoot.

De Mirai-visie kent meer en meer succes en verandert de manier waarop we rijden, want de Mirai toont aan dat waterstof niet langer een mogelijkheid voor de toekomst is – de toekomst is vandaag geworden. We hebben een bezoek gebracht aan enkele Mirai-eigenaars van het eerste uur om hun visie te leren kennen over de toekomst van mobiliteit en hoe de baanbrekende Mirai-technologie ons kan helpen om verder te evolueren naar een waterstof-maatschappij.

De kern van de Mirai is geavanceerde technologie die afgestemd is op zeer uiteenlopende klantprofielen: gebruikers die zich achter hernieuwbare energie scharen, mensen die waterstof-infrastructuur bouwen, gebruikers die in hun dagelijks leven op de Mirai rekenen, en een moeder die de volgende generatie milieubewuste gebruikers opvoedt.

Birgit Liodden is de allereerste private Mirai-eigenaar in Noorwegen met een passie voor het milieu. Ze wou haar steentje bijdragen tot het verhelpen van het pollutieprobleem in Oslo door te kiezen voor waterstoftechnologie. Ze gebruikt haar Mirai elke dag.

Robert Döring is Directeur Public Policy bij Enertrag, een van de grootste Europese bedrijven op het vlak van hernieuwbare energie. Net zoals dit bedrijf een pionier is op zijn terrein, weerspiegelt de Mirai als bedrijfswagen dezelfde baanbrekende en innovatieve brandstofcel-technologie.

Ulrika Lindahl werkt als projectmanager en ontwikkelingsstrateeg bij de gemeente Mariestad, een stad in Zweden die sterk investeert in hernieuwbare infrastructuur: 2 peuterklassen werken volledig op zonnecellen en waterstof, naast een zonnepark dat verbonden is met een energiesysteem met een brandstofcelstation.

Nicolas Iwan is directeur van H2 Mobility, een initiatief om in Duitsland waterstofinfrastructuur te bouwen. Door met een Mirai te rijden, bewijst Nicolas niet alleen zijn steun voor deze zaak, maar bewijst hij ook dat waterstof werkt en de toekomst voor mobiliteit is.

Jacob Krogsgaard is een van de stichters van H2 Logic, nu deel van de NEL Hydrogen-groep, die actief is in de bouw van waterstof-tankstations. Rijden met een Mirai past perfect bij de beroepsbezigheden van Jacob, maar hij gebruikt de Mirai ook voor zijn dagelijkse verplaatsingen, want het is een duurzame, comfortabele en betrouwbare wagen. Jacob heeft reeds meer dan 77.000 kilometer afgelegd met zijn Mirai.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies op onze website om u een betere service aan te bieden. Indien gewenst, blijft u de website gebruiken zoals u gewoon bent, of wijzig hier hoe uw cookie-instellingen.

Bevestig uw voorkeuren door het vakje aan te vinken als u het ermee eens bent of of vink het vakje nadien indien u niet akkoord bent:

OK