De nieuwe Auris

De volgende generatie in hybride rijden

De derde generatie Auris staat als wereldprimeur op het Autosalon van Genève 2018. Deze is uitgerust met een dynamischer exterieurdesign en vormt, met een gloednieuwe 2.0 liter volledig hybride aandrijflijn die aansluit bij de andere motoren van Toyota, de start van Toyota’s ‘Dual Hybrid Strategy’.

Presentatie van de Dual Hybrid Strategy van Toyota

Toyota is al 20 jaar marktleider in hybride wagens en heeft zich voorgenomen om zijn hybride wagens te blijven verbeteren en deze aantrekkelijker te maken voor nieuwe, andere klanten. Om die reden heeft Toyota besloten om zijn automodellen uit te rusten met een keuze aan twee hybride aandrijflijnen.

Het 1.8 liter aandrijflijnsysteem voldoet aan alle vereisten die klanten van een Toyota met volledig hybride motor verlangen: een stille, intuïtieve, direct beschikbare en zelfvoorzienende EV-technologie met lagere gebruikskosten, zonder stekker, erg zuinig benzineverbruik en lage CO2-uitstoot evenals tot wel 50% volledig elektrisch rijden tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer.

Het 2.0 liter-systeem gebruikt alle voordelen van het toegevoegde rijcomfort, de stabiliteit, de besturing en het rijplezier dat verbonden is met het nieuw toegepast Toyota New Global Architecture (TNGA)-platform. Het biedt chauffeurs een ‘actieve besturing’ met meer vermogen en schakelaars aan het stuur voor een meer dynamische, betrokken rijervaring.

Toyota New Global Architecture (TNGA)

Toyota New Global Architecture (TNGA) vertegenwoordigt de basis voor de toekomstige ontwikkeling van alle aandrijflijnen en wagens bij Toyota. Deze luidt een revolutie in in de manier waarop het bedrijf wagens ontwerpt, maakt en produceert. Zodoende vormt TNGA een integraal element voor de missie van Toyota om steeds betere wagens te bouwen die nog stijlvoller, aangenamer en veiliger te besturen zijn.

TNGA introduceert nieuwe, afgebakende richtlijnen voor de positionering van verschillende ultramoderne componenten die het wagendesign in belangrijke

domeinen vereenvoudigen. De impact ligt met name op elementen die grotendeels 
niet zichtbaar zijn. Hierdoor hadden designers nog steeds de vrijheid om de nieuwe Auris een duidelijk opvallende en persoonlijke uitstraling te geven met een lagere wegligging en aantrekkelijkere verhoudingen. 

Het nieuwe TNGA-platform van Auris garandeert een meer bevredigende rijervaring dankzij het zwaartepunt dat met 20 mm verlaagd werd, een multilink achterwielophanging en een stijver skelet als gevolg van het gebruik van versterkt staal als versteviging in belangrijke domeinen. Dit draagt allemaal bij tot een betere besturing en stabiliteit zonder in te boeten op rijplezier en comfort.

/
/
Gestroomlijnder exterieurdesign

De nieuwe Auris is langer en lager dan zijn voorganger en heeft een duidelijk dynamischer design en een opvallender styling van de voorkant. De wagen is in totaal met 40 mm verlengd. Verder is de hoogte van de volledige wagen met ongeveer 20 mm verlaagd terwijl de hoogte van de motorkap met 47 mm aanzienlijk verlaagd is ten opzichte van het huidige model. Het resultaat is een meer gestroomlijnde vorm en een aantrekkelijkere, lagere motorkap die op zijn beurt de veiligheid verbetert omdat de chauffeur een beter voorwaarts zicht heeft.

De nieuwe styling van de voorkant is een verdere evolutie van Toyota's ontwerpfilosofieën die zich focussen op ‘catamaranarchitectuur’ en ‘slimme uitstraling'. Het nieuwe design van de achterkant is ronder waardoor de visuele samenhang tussen voor- en achterkant van de wagen versterkt wordt. Het nieuwe dynamische design van de Auris wordt nog verder benadrukt door een optioneel bi-tone kleurenschema dat de kleur van de carrosserie combineert met een zwarte afwerking van het dak, alle raamstijlen en de omtrek van de onderste grille aan de voorkant.

/
/

Meer over Toyota Auris

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies op onze website om u een betere service aan te bieden. Indien gewenst, blijft u de website gebruiken zoals u gewoon bent, of wijzig hier hoe uw cookie-instellingen.

Bevestig uw voorkeuren door het vakje aan te vinken als u het ermee eens bent of of vink het vakje nadien indien u niet akkoord bent:

OK