Toyota op de Paris Motor Show 2018

Innovatieve mobiliteitsaanbieder

Omdat de auto-industrie voor een ware omwenteling staat, is Toyota begonnen om zich als autofabrikant om te vormen tot een algemeen mobiliteitsbedrijf, dat steeds betere mobiliteit biedt voor iedereen. Dit jaar toont Toyota twee belangrijke innovaties op de Paris Motor Show: hybride technologie en Toyota New Global Architecture (TNGA), die beide zijn toegepast in de nieuwe Corolla Touring Sports. Verder wordt de Corolla Hatchback volledig onthuld, maakt de nieuwe RAV4 Hybrid zijn debuut en keert de Camry terug naar Europa.

NIEUWE COROLLA

De nieuwe Corolla heeft een dynamischer design, dat het verschil tussen de sportieve, compacte Hatchback en de gestroomlijnde, veelzijdige Touring Sports sterker dan ooit duidelijk maakt. Door de toevoeging van een gloednieuwe, zelf opladende 2.0-liter hybride aandrijflijn aan het motorenprogramma vormt de nieuwe Corolla 2018 ook het begin van Toyota’s ‘Dual Hybrid Strategy’.

Alle basismodellen zijn nu namelijk leverbaar met keuze uit twee hybride aandrijflijnen. Aan de ene kant een 1.8-liter motor van 122 pk, die alle sterke punten van de vierde generatie van het hybride systeem biedt, zoals meer levendigheid en lineariteit, plus de traditionele voordelen van zuinig en ontspannen rijden. Aan de andere kant een 2.0-liter motor van 180 pk, die deze sterke punten aanvult met meer on-demand vermogen, moeiteloze acceleratie en dynamischere, meer op rijplezier gerichte eigenschappen.

Het TNGA GA-C-platform van de nieuwe Corolla zorgt voor een prettigere rijervaring dankzij het met 10 mm verlaagde zwaartepunt, de standaard op alle modellen gemonteerde multi-link achterwielophanging en de 60% stijvere carrosserie door het gebruik van hogesterktestaal als versteviging op belangrijke punten.

/
/
/

NIEUWE RAV4

Met de compleet nieuwe, vijfde generatie van de RAV4 bereikt de SUV nieuwe prestatie-, capaciteits- en veiligheidsniveaus. Dit is te danken aan het TNGA-platform, dat voor het eerst in een SUV is toegepast, en het krachtige, nieuwe ontwerp. Het interieur biedt niet alleen meer ruimte en comfort, maar is ook van bijzonder hoge kwaliteit en tot in de puntjes afgewerkt. De nieuwe RAV4 blijft uniek in zijn klasse doordat klanten een zelf opladende hybride aandrijflijn krijgen: deze nieuwe 2.5-liter TNGA-krachtbron van 222 DIN-pk verbetert stapsgewijs het vermogen, de levendigheid en de efficiëntie. Het brandstofverbruik en de uitstoot behoren bovendien tot de laagste in deze klasse. Tegelijkertijd is het elektrische AWD-systeem van de nieuwe RAV4 Hybride opnieuw ontworpen en verbeterd om betere prestaties onder lastige omstandigheden en een veilig rijgedrag op gladde wegen te garanderen. De nieuwe RAV4 is ook de eerste Toyota die van aanvullende Toyota Safety Sense-functies profiteert. Het gebruik van geavanceerde technologieën om ongevallen te voorkomen en rijhulp te bieden, is nu onder meer uitgebreid met systemen die de auto in beperkte mate automatisch kunnen besturen.

/
/
/

NIEUWE CAMRY

Na veertien jaar afwezigheid keert de Toyota Camry terug in Europa. In het model is nu ook hybride technologie toegepast. De nieuwe Toyota Camry Hybrid, die zijn Europese debuut maakt op de Paris Motor Show 2018, combineert een stijlvol ontwerp en superieur comfort met een zeer efficiënte, zelf opladende hybride aandrijflijn van de nieuwste generatie. De compleet nieuwe Camry bezit alle kernwaarden die het model zo populair hebben gemaakt: de hoogste niveaus van kwaliteit, duurzaamheid, betrouwbaarheid, stilte en rijcomfort, een opvallend nieuw exterieur- en interieurdesign, uitzonderlijk veel comfort en ruimte, plus een gloednieuwe 2.5-liter zelf opladende hybride aandrijflijn met state-of-the-art technologie, die zuinigheid, lage emissies en een stille werking met meer vermogen en levendigheid combineert voor nieuwe niveaus van rijplezier. Het gloednieuwe, op TNGA gebaseerde GA-K-platform is de sleutel tot de verbeterde dynamische eigenschappen en het superieure rijcomfort van de nieuwe Camry. Een grotere torsiestijfheid, een nieuwe double- wishbone ophanging en een aanzienlijk lager zwaartepunt zorgen voor een boeiende rijervaring.

/
/
/

TOYOTA YARIS GR SPORT

De nieuwe Yaris GR SPORT, die op de exclusieve Yaris GRMN performance hatchback is geïnspireerd, zorgt voor meer sportief rijplezier binnen de superminimodellen van Toyota. Toyota’s terugkeer naar het World Rally Championship in 2017 heeft geleid tot de ontwikkeling van de prestatiegerichte Yaris GRMN, die zeer lovende kritieken kreeg en een absoluut succes was, want de 400 exemplaren waren allemaal al verkocht voordat de auto de showroom bereikte. Met de nieuwe GR SPORT dringt de TOYOTA GAZOO Racing-sportinvloed tot de kern van de Yaris-lijn door, niet alleen met een sportief design maar ook met prestaties die echt rijplezier verzekeren. De op de GRMN gebaseerde wijzigingen zijn gericht op de ophanging, waardoor de auto een sportievere wegligging en rijgedrag heeft. Er zijn Sachs Performance-schokdempers toegepast, vergelijkbaar met de schokdempers in de GRMN, plus een volle (in plaats van holle) torsiestabilisator voor extra stijfheid. De zwarte 17-inch gegoten lichtmetalen velgen zijn exclusief voor de GR SPORT, maar zijn voorzien van dezelfde Bridgestone Potenza RE50 205/45R17-banden als het GRMN-model. De GR SPORT bestaat uitsluitend als vijfdeurs en is leverbaar met de standaard 1.5-liter zelf opladende hybride aandrijflijn van de Yaris.

/
/
/

TOYOTA YARIS Y20

Toyota brengt hulde aan de originele Yaris door een nieuwe Y20-uitvoering toe te voegen aan zijn modellijn voor 2019. Aanleiding hiervoor is de twintigste verjaardag van Toyota’s succesvolle auto in het B-segment, die in 1998 voor het eerst op de Paris Motor Show te bewonderen was. In de loop van twee decennia en drie generaties is de Yaris uitgegroeid tot het best verkopende Toyota-model in Europa. De herziene Yaris-lijn, die voor het eerst op de Paris Motor Show wordt onthuld, biedt een nieuw multimediasysteem dat integratie van een smartphone mogelijk maakt. Geheel in stijl is er een eerste productieserie van 1998 Launch Edition Y20-modellen met hetzelfde goudkleurige lakwerk dat in 1998 voor de eerste Yaris werd gebruikt, maar met de eigentijdse look van een tweekleurig donkergrijs dak. Er zijn standaard- en tweekleurige versies leverbaar. In het laatste geval worden de carrosseriekleuren zilver, parelmoer of zwart gecombineerd met een nieuwe donkergrijze afwerking voor het dak. Voor het exterieurontwerp worden donkergrijze accenten gebruikt om de Y20 te onderscheiden binnen de Yaris-lijn.

/
/
/

TWEEDE GENERATIE TOYOTA SAFETY SENSE

Toyota streeft naar veilige mobiliteit in de samenleving en vindt het daarom belangrijk dat mensen, voertuigen en de verkeersomgeving bij deze aanpak worden betrokken. Ook praktische veiligheid is belangrijk door te leren van ongevallen en die kennis in de ontwikkeling van auto’s te integreren. Toyota rolt nu de tweede generatie van Toyota Safety Sense uit en komt daarmee een stap dichter bij zijn ultieme doel van een wereld zonder auto-ongevallen.

Het verbeterde actieve veiligheidspakket omvat een camera met één lens en een millimetergolfradar. De prestaties van beide systemen zijn verhoogd om het bereik van de gevaardetectie te vergroten en de functionaliteit te verbeteren.

Het nieuwe systeem is ook kleiner geworden, zodat het gemakkelijk in alle Toyota-modellen geïnstalleerd kan worden. Toyota Safety Sense omvat nu twee verbeterde versies van het Pre-Collision System (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Alert (LDA), Road Sign Assist (RSA) en Automatic High Beam (AHB). Daarnaast wordt een nieuwe Lane Trace Assist (LTA) geïntroduceerd om de bestuurder nog beter te ondersteunen.

Pre-Collision System
/
Adaptive Cruise Control
/
Lane Trace Assist
/
Road Sign Assist
/
Automatic High Beam
/

INNOVATIEVE AANPAK VAN PERSCONFERENTIE

Toyota past ook innovatie op zijn mediacommunicatie toe door de klassieke persconferentie in de stand te vervangen door een nieuwe, digitale on-demand vorm, die altijd en overal beschikbaar is: in de stand, online, op het autosalon zelf of waar ook ter wereld.

De digitale persconferentie wordt gehost op een microsite met de URL: parisms.toyota-europe.com en via het YouTube-kanaal van Toyota Motor Europe.

Meer over Toyota

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies op onze website om u een betere service aan te bieden. Indien gewenst, blijft u de website gebruiken zoals u gewoon bent, of wijzig hier hoe uw cookie-instellingen.

Bevestig uw voorkeuren door het vakje aan te vinken als u het ermee eens bent of of vink het vakje nadien indien u niet akkoord bent:

OK