Negen hoera’s voor hybride

Meer dan negen miljoen Toyota hybrides verkocht

Negentien jaar na de lancering van ons eerste hybride model, de Prius, blijven de verkoopresultaten toenemen en kunnen we met trots een nieuwe vooruitgang in de evolutie van het hybride gamma aankondigen. En dit na de kaap van 9 miljoen voertuigen te hebben overschreden.

/

Op het gebied van hybride auto’s zijn wij duidelijk de Europese verkoop- en productieleider. Toyota vertegenwoordigt meer dan 50 procent van de auto’s met een alternatieve aandrijving in heel Europa: dat is meer dan alle hybrides, plug-in hybrides en elektrische auto’s bij elkaar.

Veel Europese automobilisten die een Toyota rijden, weten het waarschijnlijk niet, maar de kans is groot dat hun auto in Europa is gemaakt.

De Europese productie begon in 1971 met de oprichting van Toyota Caetano Portugal S.A. De allereerste Corolla die in Europa werd gemaakt, rolde in dit productiebedrijf van de band. De negen fabrieken van Toyota in zeven Europese landen vertegenwoordigen 43 jaar later een totale investering van meer dan 8 miljard euro.

Met inbegrip van het distributienetwerk biedt Toyota hiermee rechtstreeks werk aan meer dan 94.000 mensen. Zij maken een groot aantal verschillende auto’s voor de Europese klanten.

Het is onze bedoeling om de komende jaren een aantal nieuwe modellen te introduceren. Onze vernieuwende hybrides blijven een belangrijke rol spelen bij het verminderen van de gevolgen voor het milieu, maar moeten ook onze klanten over de hele wereld zo veel mogelijk tevredenstellen.

one million hybrids sold in europe
Toyota Environmental Challenge 2050

In oktober vorig jaar heeft Toyota zijn Environmental Challenge 2050 bekendgemaakt (Engelstalige site). Dit plan moet de ecologische voetafdruk van de auto zo veel mogelijk verkleinen om duurzame mobiliteit in de samenleving te bevorderen.

Om dat doel te bereiken, gaat het bedrijf zijn aanbod van hybrides uitbreiden. Toyota hoopt 1,5 miljoen stuks per jaar te verkopen en tussen nu en 2020 in totaal 15 miljoen hybrides te hebben verkocht.

Hybride technologieën, inclusief de noodzakelijke onderdelen voor de ontwikkeling van milieuvriendelijkere auto’s en het gebruik van verschillende brandstoffen, zijn voor Toyota de belangrijkste manier om het milieu te ontzien in de 21ste eeuw.

Toyota blijft de prestaties verbeteren, de kosten verlagen en zijn aanbod uitbreiden om aan de verwachtingen van de consumenten te voldoen.

Cookiebeleid op www.toyota.be

Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.