Toyota stelt futuristisch trio in Tokio voor

Conceptwagens van Toyota stelen de show op autosalon in Tokio

Op het autosalon in Tokio heeft Toyota dit jaar drie fascinerende conceptwagens voorgesteld. De beurs werpt een steelse blik op de toekomst van de automobielsector: bestuurder en bolide zijn in perfecte harmonie, en geavanceerde technologie vertaalt 'ecologisch' in 'energiezuinig'

/

KIKAI: brengt de schoonheid naar buiten

Schoonheid is meer dan het uiterlijk alleen ... Het intrigerende KIKAI concept benadrukt de vaak onzichtbaar charmes en keert de auto binnenstebuiten

De conceptwagen pur sang (zonder traditionele beperkingen) haalt vakmanschap, eenvoud en mechaniek van onder het koetswerk en toont ze aan de wereld. Deze expressieve vorm loopt verder in de details zoals het brandstofreservoir en de uitlaatpijpen, terwijl de analoge wijzerplaat en schakelaars binnenin de mechanische aspecten aan de buitenkant extra in de kijker zetten.

De KIKAI wil de betrokkenheid van de bestuurder maximaliseren. Zo plaatst de driehoekige zetelopstelling de bestuurder (letterlijk) in het midden van de actie, zodat hij de wagen meer instinctmatig zou aanvoelen. Onder zijn voeten ziet de bestuurder zowaar de banden, de ophanging en de voorbijrazende ondergrond, terwijl de grote voor- en zijruiten de actie tonen en het bijna panoramische zicht voor een nóg groter rijplezier zorgt.

/

S-FR: auto en bestuurder zijn één

Een kronkelende weg op een vroege zondagochtend. Op het asfalt enkel u en uw wagen ... De ultieme droom? Dan is het eenvoudige en sportieve karakter van de nieuwe S-FR conceptwagen iets voor u

Voor dit concept bouwen we verder op ons trotse erfgoed van lichtgewicht sportwagens die goed in de hand liggen. Het nieuwe instapmodel zet respons voorop en laat een heel nieuwe generatie opnieuw verliefd worden op het autorijden.

Het design is geïnspireerd op de archetypische verhoudingen van een sportauto met een lange motorkap, brede wielbasis en de korte overhang voor- en achteraan. De compacte en lichte coupé heeft een motor vooraan (voor velen een must), achterwielaandrijving en een onafhankelijke ophanging.

Deze gerichte benadering biedt het voordeel van een soepele, responsieve rijervaring en een hoogstaande wegligging voor een waar gevoel van communicatie en intimiteit tussen de wagen en de bestuurder.

/

FCV Plus: de energiewagen op waterstof

Na de lancering van de baanbrekende Mirai ('s werelds eerste brandstofcelwagen in massaproductie) werd de slanke Toyota FCV Plus conceptwagen ontworpen als een weerspiegeling van onze visie op een waterstofmaatschappij.

Brandstofcelwagens zoals de FCV Plus zijn niet gewoon een vervoermiddel, maar spelen een rol als energiebron in de gemeenschap. Niet alleen met zijn eigen waterstofreservoir kan de auto elektriciteit opwekken, maar ook op basis van waterstof die van buitenaf wordt aangevoerd. Hierdoor is de FCV Plus – indien niet gebruikt – een stabiele energiebron. Deze energie kan gedeeld worden met de energie-infrastructuur van de lokale gemeenschap.

Onder het aerodynamische koetswerk zit een driedimensionale structuur die het concept licht, maar extreem sterk helpt houden. De benzinevoorraad en het waterstofreservoir zitten voor- en achteraan, waardoor de cabine heerlijk ruim is. Dankzij de vier onafhankelijke in-wheel motoren geniet de bestuurder van een optimale gewichtsverdeling en een fantastische allround zichtbaarheid.

Cookiebeleid op www.toyota.be

Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.