Ga naar de hoofdinhoud (Druk op Enter)
- Deze actieradiusgegevens zijn indicatief, onder voorbehoud van definitieve goedkeuring en opgesteld volgens de WLTP-protocollen.
- Ze worden uitsluitend ter vergelijkingsdoeleinden verstrekt. Vergelijk ze alleen met andere voertuigen die volgens dezelfde technische procedures zijn getest.
- Voor meer informatie over WLTP, raadpleeg de volgende link: https://nl.toyota.be/elektrische-modellen/wat-is-wltp

Diesel Mild-Hybrid, ontworpen om te presteren

De nieuwe Hilux Diesel Mild-Hybrid 48 V combineert het legendarische DNA van de pick-up met een geoptimaliseerde aandrijving voor efficiëntie, comfort en veelzijdigheid. Dankzij het lichte hybridesysteem, bestaande uit een 2,8 L dieselmotor en een elektrische motor-generator aangedreven door een 48 V-batterij, biedt hij een soepelere, responsievere en stillere rijervaring, zowel in de stad als offroad. Zonder concessies te doen aan zijn terrein-, trek- en laadcapaciteiten, belichaamt de Hilux Hybrid 48 V de perfecte balans tussen robuustheid, aanpassingsvermogen en moderniteit.

100% elektrisch, op Hilux-manier

De nieuwe Hilux BEV introduceert een volledig elektrische aandrijving die nul uitstoot combineert met robuustheid en gebruiksgemak. Het krachtige design gaat gepaard met een WLTP-actieradius tot 257 km* en een van de snelste laadtijden in zijn segment. De 59,2 kWh-batterij, geïntegreerd in de body-on-frame-structuur, verhoogt bescherming en stabiliteit, terwijl de voor- en achtere-assen (eAxles) een hoog koppel en uitstekende tractie leveren. Dankzij de geavanceerde ophanging levert de elektrische Hilux moeiteloze offroadprestaties, trouw aan het Hilux-erfgoed. *Gecombineerde cyclus.

Volledige controle met vertrouwen

Ontworpen voor optimaal comfort en volledige controle, biedt het interieur een intuïtief multimediasysteem, een ergonomische « shift-by-wire »-versnellingshendel en tal van praktische opbergmogelijkheden. De AWD-offroadbediening verzamelt de toegang tot offroadtechnologieën, waaronder Multi-Terrain Select met vijf modi — Rock, Sand, Mud, Dirt en Mogul — voor prestaties die zijn afgestemd op elke situatie. De nieuwe Toyota Hilux past zich automatisch aan om moeiteloze offroadcapaciteiten te bieden.

Elektriciteit: antwoorden op uw vragen

Het WLTP-bereikcijfer is een schatting op basis van de WLTP-regelgeving (wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen). Dit is een wereldwijde norm die Toyota strikt handhaaft. Het werkingsbereik zal afwijken van de WLTP-waarde wanneer belangrijke factoren, waaronder snelheid, wegdek, rijgedrag en omgevingstemperatuur, verschillen van de factoren die zijn gespecificeerd in de WLTP-testcyclus. Raadpleeg onze actieradiuscalculator om te anticiperen op uw werkelijke actieradius onder specifieke omstandigheden, zoals temperatuur, wielmaat, rijmodus en klimaatregeling.

Het selecteren van de Eco-rijmodus verhoogt de efficiëntie en maximaliseert de actieradius, net als het activeren van de Auto Eco-modus voor verwarming. Overweeg om de airconditioning uit te zetten wanneer deze niet nodig is, en onthoud dat verwarmde stoelen en stuurwiel een zuinigere manier zijn om warm te blijven dan het inschakelen van de verwarming. Nog een goed idee: verwarm de cabine opnieuw voor tijdens het opladen. Dit kunt u doen via de MyToyota-app of het multimediascherm van de auto. Zorg ervoor dat u uw bandenspanning correct instelt. Een lage druk zal de levensduur van de batterij verkorten. Winterbanden verbruiken op droge wegen ook meer elektriciteit dan zomerbanden. Het dragen van onnodig gewicht zal het energieverbruik verhogen; Zorg er dus voor dat u onnodige spullen uit de auto verwijdert. Overweeg ten slotte om uw rijgedrag te veranderen. Als u met een constante, gematigde snelheid rijdt en onnodig accelereren en remmen vermijdt, kunt u met één lading verder komen. Als u uw snelheid moet aanpassen, doe dit dan voorzichtig om uw energieverbruik te verminderen.

Onze batterij-elektrische voertuigen zijn gebouwd volgens dezelfde hoge normen op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid als alle andere Toyota's, en hun batterijen zijn gebouwd om lang mee te gaan. De batterij van de Toyota bz4x Touring is gegarandeerd tegen degradatie tot minder dan 70% van de oorspronkelijke capaciteit gedurende maximaal acht jaar of 160.000 kilometer, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. De dekking is ook gedekt tegen defecten gedurende vijf jaar of 160.000 kilometer. Voor uw gemoedsrust kan regelmatige controle van het elektrische voertuig deze dekking verlengen tot 100.000 jaar of een miljoen kilometer, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Lees meer

Een batterij-elektrische auto heeft geen verbrandingsmotor en rijdt uitsluitend op elektriciteit, waarbij de batterij één of meerdere elektromotoren aandrijft. Hybriden combineren een traditionele motor en een elektrische aandrijflijn – meestal een zelfladende batterij en een elektromotor. Bij een hybride auto werken de verbrandingsmotor, elektromotor en accu samen. De elektromotor verhoogt de prestaties en functioneert als een generator die overtollige energie omzet in elektrische lading, waardoor het brandstofverbruik wordt verlaagd.

De werkelijke actieradius van uw voertuig is afhankelijk van veel factoren, zoals de buitentemperatuur, uw rijstijl en het gebruik van airconditioning. Lees meer

Het opladen van uw elektrische auto is eenvoudig en handig. Laad op wanneer je maar wilt: thuis, op openbare parkeerplaatsen en op het werk, of onderweg met openbare snelladers in heel Europa. Om uw auto thuis op te laden, kunt u de meegeleverde kabel en een stopcontact gebruiken of een thuislader gebruiken die is geïnstalleerd via Toyota HomeCharge, waarmee u uw auto in 5 uur* (11 kW) van 10 tot 80% kunt opladen. Laad 's nachts op en word wakker met een volledig opgeladen batterij. Voor snel opladen onderweg is het groeiende netwerk van ruim 850.000 openbare laders in heel Europa beschikbaar binnen het Toyota Charging Network. Met de snellader kunt u in 30 minuten van 10% naar 80% opladen. *Een lading van 10% tot 80% kan in ongeveer 30 minuten worden bereikt met 150 kW DC, zelfs bij een buitentemperatuur van -10°C, waarbij de voorverwarming van de batterij 40 minuten vóór het opladen is geactiveerd. Lees meeer
Hou me op de hoogte
Een mijlpaal in de evolutie van een legende: de negende generatie van de Hilux introduceert voor het eerst een volledig elektrische aandrijving en een Diesel Mild-Hybrid op deze iconische pick-up. Ontworpen zonder concessies, biedt de nieuwe Hilux elektrische prestaties en behoudt hij de gemoedsrust waar het model om bekend staat.