Toyota GR Supra

Specificaties

Gericht op het gevoel

De ontwikkeling van de nieuwe Toyota GR Supra draaide niet om cijfermatige prestaties of scherpe rondetijden, maar was consequent gericht op het gevoel dat u achter het stuur ervaart. Dankzij de opwindende mix van kracht, balans en wendbaarheid biedt deze auto ultiem rijplezier voor liefhebbers.

/

Rijgedrag

De nieuwe Toyota GR Supra is ontworpen als een sportwagen in zijn zuiverste vorm. Dankzij de korte wielbasis in combinatie met een grote spoorbreedte, het lage gewicht, het lage zwaartepunt en de zeer stijve carrosserie kunnen autoliefhebbers zich verheugen op een opwindende mix van kracht, wendbaarheid en nauwkeurig rijgedrag. Om een dergelijk gevoel te bereiken, konden we geen concessies doen.
Toon meer

Klaar om te spelen

Adaptive Variable Suspension (AVS) speelt een belangrijke rol in de nieuwe Toyota GR Supra. Dankzij MacPherson-veerpoten met dubbel verbonden veren aan de voorkant en een five-link systeem aan de achterkant krijgt u een hoge mate van comfort wanneer u wilt ontspannen en uitmuntende controle wanneer u wilt spelen.

50:50. Geen concessies

De voorin geplaatste motor en achterwielaandrijving zorgen ervoor dat de nieuwe Toyota GR Supra een perfecte gewichtsverdeling (50:50) tussen de voor- en achterkant heeft. Dankzij het lichte maar stijve composietframe van aluminium en staal krijgt de bestuurder een vertrouwenwekkende stabiliteit, een welhaast onbegrensde grip en een neutraal gebalanceerd rijgedrag.

Hogere stijfheid, grotere nauwkeurigheid

Door de zeer stijve carrosserie van de nieuwe Toyota GR Supra konden de geometrie van de ophanging en de afstelling van de schokdempers nog meer verfijnd worden. Voor nauwkeurig bochtenwerk zijn het subframe en de draagarmbevestigingen van de voorwielophanging extreem stijf gemaakt. Door het gebruik van aluminium voor de draagarmen en zelfstellende lagers heeft de auto een lager onafgeveerd gewicht, wat een onovertroffen wendbaarheid en efficiëntie oplevert.

De gulden snede

De beste balans tussen wendbaarheid en stabiliteit wordt bereikt als de verhouding tussen de lengte van de wielbasis en de spoorbreedte tussen 1,5 en 1,6 ligt. Dankzij de beste techniek en vormgeving uit de autosport bereikt de nieuwe Toyota GR Supra de ideale ‘gulden snede’ van 1,55. Dit zorgt voor een uitzonderlijke wendbaarheid en stabiliteit wanneer tot het uiterste wordt gereden.

Prestaties

De 3.0-liter zescilinderlijnmotor van de nieuwe Toyota GR Supra voelt zich op de weg net zo thuis als op het circuit en heeft alles in zich om uw zintuigen te stimuleren. Deze motor met één twin-scroll turbo, hoogprecieze directe brandstofinspuiting en variabele klepregeling levert 340 DIN-pk vermogen en 500 Nm koppel voor een opwindende acceleratie van 0-100 km/h in 4,3 seconden en een topsnelheid van 250 km/h.
Toon meer

Rijmodi

Via twee rijmodi kunt u de nieuwe Toyota GR Supra aan uw stemming aanpassen. Als u van Normal naar Sport schakelt, worden het geluid en de respons van de motor, het schakelpatroon, de demping, de besturing en het actief differentieel in een oogwenk in gereedheid gebracht om te presteren. Voor nog meer controle over de prestaties van de auto kan de bestuurder een speciale ‘circuitinstelling’ selecteren die het Vehicle Stability System minder snel laat ingrijpen.

Actief differentieel

Het actief differentieel dat standaard op de nieuwe Toyota GR Supra aanwezig is, komt de stabiliteit en efficiëntie enorm ten goede wanneer de banden tot het uiterste moeten gaan. Dit effect is voortdurend merkbaar in bochten: u ervaart meer stabiliteit tijdens het remmen en insturen van de bocht en maximale grip wanneer u gas geeft bij het uitkomen van de bocht.

Achttraps automaat

De uiterst soepele zescilindermotor van de nieuwe Toyota GR Supra is gekoppeld aan een geavanceerde achttraps automaat met peddelschakelaars op het stuurwiel. Wanneer de omstandigheden het toelaten, kunt u hiermee razendsnel op- en terugschakelen en nauwkeurig bochten nemen.

Indrukwekkende remkracht

De krachtige remmen hebben Brembo-remklauwen met vier zuigers en de 19-inch smeedaluminium velgen zijn voorzien van Michelin Pilot Super Sport-banden met veel grip, zodat de bestuurder het dynamische potentieel van de nieuwe Toyota GR Supra volledig kan benutten.

Acceleratie vanuit stilstand

Een Launch Control-functie maakt het mogelijk om vanuit stilstand met maximale tractie te accelereren, waardoor de nieuwe Toyota GR Supra in slechts 4,3 seconden op 100 km/h zit en een topsnelheid van 250 km/h haalt.

/
Ontwerp

Met zijn opvallende ontwerp — lange motorkap, compacte carrosserie en dubbelgewelfd dak — zal de nieuwe Toyota GR Supra autoliefhebbers beslist in vervoering brengen en fans van klassieke sportwagens voor zich innemen. Het Condensed Extreme-concept werd voor het eerst getoond in de spectaculaire FT-1 concept car, die door Toyota’s CALTY-studio in Californië werd getekend. Het combineert de aerodynamische eigenschappen van een raceauto met een modern, krachtig uiterlijk dat geen onduidelijkheid over de rijprestaties laat bestaan.
Toon meer

Condensed Extreme-concept

Het Condensed Extreme-concept verwijst rechtstreeks naar de ‘packaging’ van de nieuwe Toyota GR Supra. Het Condensed-aspect komt tot uiting in de verhouding tussen de grote diameter van de wielen, de korte wielbasis en de totale lengte, terwijl aan het Extreme-aspect invulling is gegeven door het brede postuur met krappe interieurafmetingen en een grote spoorbreedte, dat bijdraagt aan de wendbaarheid en stabiliteit van de auto.

Aerodynamische eigenschappen geïnspireerd door GAZOO Racing

Door het gebruik van de beste techniek uit de autosport worden de luchtweerstand en opwaartse kracht zoveel mogelijk beperkt en heeft de nieuwe Toyota GR Supra een ideale gewichtsverdeling tussen de voor- en achterkant. Het opvallende dubbelgewelfde dak verlaagt de luchtweerstand zonder hoofdruimte op te offeren, terwijl de gebogen lipspoiler aan de achterkant de opwaartse kracht verlaagt.

Opvallende details

Het brede postuur en de korte wielbasis van de nieuwe Toyota GR Supra worden aangevuld door imposante 19-inch smeedaluminium velgen en opvallende koplampen met zes LED’s. Het mistachterlicht en de achteruitrijlichten worden gevormd door LED-punten onderaan in het midden van de bumper als knipoog naar het raceverleden van de auto.

Comfort

Met zijn op de bestuurder gerichte cockpit, door de racewereld geïnspireerde stoelen en eersteklas technologie is de nieuwe Toyota GR Supra de ideale allrounder, met het comfort van een GT en de beheersing van een sportwagen. Het 8,8-inch centrale multimediasysteem geeft u toegang tot navigatie, Toyota Supra Connect, muziek en handsfree bellen, terwijl het Smart Entry-systeem met startfunctie en de grote, uitbreidbare bagageruimte het dagelijks leven vereenvoudigen.
Toon meer

/

Door de racewereld geïnspireerde stoelen

De door de racewereld geïnspireerde, elektrisch verstelbare stoelen (inclusief lendensteun) in de nieuwe Toyota GR Supra hebben geïntegreerde verwarmings- en geheugenfuncties. Ze zijn bekleed met alcantara in de Active-uitvoering en met leder in de Premium-uitvoering en A90-editie en zorgen voor constant comfort en uitstekende ondersteuning, vooral op het circuit.

Meesturende koplampen

U hebt altijd een duidelijk zicht op de weg in de nieuwe Toyota GR Supra. Voor de meesturende koplampen, de achterlichten en de dagrijverlichting wordt LED-technologie gebruikt en alle spiegels zijn zelfdimmend, terwijl de ruitenwissers met regensensor en achteruitrijcamera voor nog meer gemak zorgen.

Infotainment van hoge kwaliteit

Voor de momenten waarop u ontspannen achterover wilt leunen, is de nieuwe Toyota GR Supra in de Active-uitvoering voorzien van een audiosysteem met 10 luidsprekers inclusief Bluetooth en een USB-poort en een 8,8-inch centraal display voor navigatietoegang met Supra Connect (in toepasselijke markten). De Premium-uitvoering heeft naast de Active-specificaties een JBL premium geluidssysteem met 12 luidsprekers en een draadloze smartphonelader.

Veiligheid staat voorop

De nieuwe Toyota GR Supra is een sublieme sportwagen en daarom is veiligheid van het allergrootste belang. Het Supra Safety Plus-pakket omvat een Blind Spot Monitor, Lane Departure Alert, Rear-Cross Traffic Alert, Rear-end Collision Alert, intelligente parkeersensoren met automatische remfunctie en een eCall-functie, die bij een ernstige aanrijding automatisch de locatie aan de hulpdiensten doorgeeft. Alle Toyota GR Supra’s zijn ook standaard uitgerust met Adaptive Cruise Control met Stop&Go

Cockpit

De cockpit van de nieuwe Toyota GR Supra is beïnvloed door de lay-out van eenzitsraceauto’s en is ontworpen om de bestuurder centraal te stellen. Verstelbare zijsteunen in de stoelen en doordachte kniesteunen bieden ondersteuning in scherpe bochten, terwijl een digitale combimeter en een head-up display (met Premium pack) de snelheid, infotainmentberichten en navigatieaanwijzingen duidelijk in het gezichtsveld van de bestuurder weergeven
Toon meer

Asymmetrische middenconsole

De asymmetrische middenconsole in de Toyota GR Supra vormt een duidelijke scheiding tussen de omhullende bestuurderscockpit en de meer open passagierszijde. De automatische airco met twee zones zit midden op de console en is gemakkelijk te bedienen dankzij aanraakschakelaars met geheugenfunctie, terwijl het 8,8-inch centrale multimediadisplay als een touchscreen of met een draaiknop bediend kan worden.

Active Sound Design

De nieuwe Toyota GR Supra beschikt over Active Sound Design met twee rijgeluiden die de bestuurder naar gelang zijn stemming kan selecteren. Voor dagelijks gebruik biedt de Normal-modus een rustig, verfijnd motorgeluid, dat perfect is na een lange dag. De Sport-modus werkt juist met opwindende hoge tonen en laat net als een raceauto knallende en ploffende geluiden horen wanneer u terugschakelt.

Prestatiespecificaties

Motorvermogen 340 DIN-pk bij 5000-6500 tpm
Motorkoppel 500 Nm bij 1600–4500 tpm
Acceleratie
(0-100 km/h)
4,3 seconden
Topsnelheid
(Elektronisch begrensd)
250 km/h
CO2- emissies
(Gemengde cyclus NEDC – onder voorbehoud van homologatie)
170 g/km
/
Maak kennis met de Toyota GR Supra-uitvoeringen in 2019

Slechts 1 afwerkingsniveau, met een Premium Pack als optie verkrijgbaar.

/
Toyota GR Supra Sport
De complete, hoogstaande uitrusting van de Toyota GR Supra Active, waaronder een actief differentieel, Adaptive Variable Suspension (AVS), 19-inch smeedaluminium velgen en een sportremmenpakket, helpt de bestuurder om het dynamische potentieel van de auto volledig te benutten.
19-inch gesmede lichtmetalen wielen
Sportremmen
Actief differentieel
8.8-inch audiodisplay (10 speakers)
Adaptive Cruise Control met start-stopfunctie
Smart entry en startknop
Sportstoelen bekleed met zwart alcantara
Navigatie
Supra Connect
Supra Safety +
Adaptive Variable Suspension (AVS)
Elektrisch verstelbare stoelen met stoelverwarming en memoryfunctie
Adaptieve koplampen
Vanaf
€ 65 500
 
/
Premium Pack
Sportstoelen in zwart leder
JBL premium geluidssysteem (12 luidsprekers)
Head-up display
Draadloze smartphonelader
Opslagpakket
Verlichtingspakket
Vanaf
€ 67 800
Prominence Red

Meer weten over Toyota

Limited Edition GT86 Thunder Grey Limited Edition GT86 Thunder Grey De nieuwe GT86 Thunder Grey Limited Edition is een uitzonderlijke editie die bestaat alleen maar in 5 exemplaren voor België en Luxembourg. GR HV SPORTS concept: hybride sportsensatie GR HV SPORTS concept: hybride sportsensatie Ervaar ongeëvenaard rijplezier met de sportieve hybride aandrijving en het targa-dak van de Toyota GR HV SPORTS concept. De Toyota Concept-i rijdt je de toekomst binnen De Toyota Concept-i rijdt je de toekomst binnen Op dé wereldjaarbeurs voor innovatie en technologie in Las Vegas (CES 2017) stelde Toyota de Concept-i voor. Deze auto geeft de visie van het merk weer op de mobiliteit in 2030. Op zoek naar het #YarisEffect Op zoek naar het #YarisEffect Ter gelegenheid van de lancering van de Toyota Yaris 2017 heeft een team van Europese Instagrammers het nieuwe model vastgelegd in en rond de stad Leiden in Nederland.
Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies op onze website om u een betere service aan te bieden en om u in het kader van commerciële acties te contacteren. Indien gewenst, blijft u de website gebruiken zoals u gewoon bent, of wijzig hier hoe uw cookie-instellingen.

Bevestig uw voorkeuren door het vakje aan te vinken als u het ermee eens bent of of vink het vakje nadien indien u niet akkoord bent:

OK