1. Support

FAQ (Veelgestelde vragen) Toyota België
Hoe kunnen wij u helpen?

Toyota België biedt u voortaan een ondersteuningsplatform. Ontdek de veelgestelde vragen (FAQ) volgens verschillende thema’s. U vindt hier vragen over multimedia, de homologatie van uw voertuig, Eurocare, uw verzekering en financiering, onze producten, leveringen, onderhoudsbeurten en afspraken.

Neem in de volgende gevallen onmiddellijk contact op met uw dealer:

Uw dealer kan de status van de levering van uw auto volgen bij de afdeling Logistiek van Toyota en zal contact met u opnemen zodra hij een bevestigde leveringsdatum heeft ontvangen. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

U kunt contact opnemen met uw Toyota-garage voor meer informatie. U kunt uw vraag ook naar de klantenservice sturen van Toyota via Info@toyota.be .

Voor elke garantieclaim moet het voertuig worden aangeboden aan een officiële Toyota-garage, die het probleem kan beoordelen en een claim kan indienen bij de Toyota-garantieservice. U kunt een dealer op onze website vinden via deze linkOpens in new window.

Neem hiervoor contact op met uw gebruikelijke Toyota-dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

Ons dealernetwerk zal graag een offerte voor u maken en uw vragen beantwoorden. Voor een offerte verzoeken wij u om contact op te nemen met een officiële Toyota-garage. U kunt een dealer bij u in de buurt vinden op onze website via deze link.

 

 

Hoe kunnen wij u helpen ?

Toyota België biedt u nu een ondersteuningsplatform. Ontdek onze veelgestelde vragen (FAQ), die naar thema zijn gerangschikt.

FAQ

FAQ

Onze modellen

  • Ik heb interesse in een Toyota. Kan ik een offerte krijgen ?
  • Ons dealernetwerk zal graag een offerte voor u maken en uw vragen beantwoorden. Voor een offerte verzoeken wij u om contact op te nemen met een officiële Toyota-garage. U kunt een dealer bij u in de buurt vinden op onze website via deze link.

  • Kan ik mijn Toyota zelf samenstellen ?
  • Ja, op onze website kunt u het Toyota-model samenstellen dat u bevalt en een idee krijgen van de prijs. Hier vindt u de pagina met onze Toyota-modellen.

  • Is het mogelijk om een brochure te ontvangen ?
  • U kunt een aanvraag op onze website doen door te klikken op het pijltje aan de rechterkant: Ik wens... – Vraag een brochure aan. Als u dan uw gegevens invult, wordt de brochure aan u toegestuurd. U kunt de brochures van onze modellen ook downloaden via deze link.

  • Hoe kan ik een proefrit boeken ?
  • U kunt een aanvraag op onze website doen door te klikken op het pijltje aan de rechterkant: Ik wens... – Vraag een proefrit aan. Als u dan uw gegevens invult, wordt uw aanvraag doorgestuurd naar de dichtstbijzijnde dealer.

  • Toyota bZ4X
  • Corolla Cross
  • Aygo X
  • Yaris Cross
  • Wat is er speciaal aan de bZ4X ?
  • De volledig elektrische bZ4X lijkt op geen enkele andere Toyota. Hij heeft geen verbrandingsmotor, geen brandstoftank, geen versnellingsbak, geen van de typische onderdelen die je in een conventionele auto aantreft. Dankzij het gebruik van geavanceerde elektrische technologie is de bZ4X inherent geavanceerd. Met een elektrisch bereik van ongeveer 450 kilometer is de bZ4X een uitstekende SUV in het marktsegment van emissievrije voertuigen.

  • Wat betekent bZ4X ?
  • Volgens Toyota kan "bZ4X" worden onderverdeeld in twee betekenissen: "bZ", dat de aard van het batterij-elektrische voertuig weergeeft, met een "beyond zero"-emissiedoelstelling, en "4X" dat de wagen beschrijft als een compacte crossover SUV met vierwielaandrijving, waarbij de X staat voor "experimenteel".

  • Waar bevindt zich de elektrische batterij en hoe lang duurt het om deze opte laden ?
  • De HV-batterij is het zwaarste elektrische onderdeel van het voertuig. Deze is daarom zeer laag in de carrosseriebodem geplaatst. Dit resulteert in een zeer laag zwaartepunt, wat de algehele stabiliteit van het voertuig ten goede komt.​ Elektrische voertuigen worden uitsluitend aangedreven door de elektrische energie van een batterij. Ze gebruiken elektriciteit die in de batterij is opgeslagen om een elektromotor aan te drijven en de wielen te laten draaien. De 71,4 kWh-versie (FWD) zal naar verwachting in ongeveer 30 minuten kunnen worden opgeladen van een laag laadniveau tot 80%. Het basis oplaadsysteem is handig omdat dit op 220 volt van een standaard stopcontact werkt en geen extra apparatuur vereist. Er is ook een speciaal oplaadstation verkrijgbaar om te kunnen snelladen.

  • Wat doen we met de batterij aan het eind van de levensduur ervan ?
  • Laten we niet vergeten dat de bZ4X het eerste voertuig wordt in een reeks die tot doel heeft de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, niet alleen tijdens het gebruik, maar ook tijdens de productie en aan het einde van de levensduur. De productie zelf wordt namelijk herzien om afval tot een minimum te beperken en grondstoffen op een ecologisch verantwoorde manier te gebruiken. Er is ook rekening gehouden met de levensduur van de batterijen om een product te verkrijgen dat aan het eind van de levensduur van het voertuig kan worden hergebruikt. Dit alles wordt gedaan om de hoeveelheid afval tot een minimum te beperken.

  • Hoeveel kg mag de auto trekken ?
  • Het trekvermogen is750 kg voor een ongeremde aanhangwagen. Wij hebben 25 jaar ervaring met hybride voertuigen, waardoor wij een aanzienlijke voorsprong hebben op onze concurrenten, ook al zijn wij relatief laat op de markt voor puur elektrische voertuigen.

  • Is het de moeite waard pm een elektrische auto te kopen ?
  • Het antwoord is ja, op lange termijn bespaart u geld. Wanneer u een elektrische auto koopt, zijn de initiële kosten hoog, maar uw elektrische voertuig zal uiteindelijk over de levensduur ervan minder kosten. Elektrische auto's rijden op elektromotoren en dus het is niet nodig om de motor te smeren of tal van andere onderhoudstaken te laten uitvoeren die gewoonlijk met een verbrandingsmotor worden geassocieerd.

  • Wat is er speciaal aan de Corolla Cross ?
  • Met de Corolla Cross is dit model nu ook verkrijgbaar als SUV! Hij heeft het uiterlijk van een echte SUV en is uitgerust met het nieuwste hybride systeem van de 5e generatie. Dit is een belangrijke evolutie, om nog maar te zwijgen van de vele praktische voorzieningen om het gezinscomfort te garanderen, zoals een functionele kofferbak, een ruim interieur, een uitzonderlijk zicht en een panoramisch dak. Daarnaast beschikt de Corolla Cross over de modernste technologie om de klantervaring te verbeteren, met de nieuwste generatie van Toyota Smart Connect. De wagen vervolledigt de Corolla-reeks, die nu 4 carrosserieversies telt.

  • Wanneer is de Corolla Cross te bestellen ?
  • Goed nieuws! De nieuwe Corolla Cross is nu verkrijgbaar bij uw dealer. Op dit moment is alleen de Corolla Cross 2.0L Hybrid beschikbaar. De Corolla Cross 1.8L Hybrid staat gepland voor een release in juli 2023. De car configurator is sinds eind augustus 2022 beschikbaar, evenals de brochure.

  • Wanneer kan ik de wagen in de showroom zien ?
  • Volgens de planning zal de Corolla Cross eind oktober 2022 in de showroom te zien zijn.

  • Wat is het verschil tussen de Aygo en de Aygo X ?
  • De nieuwe Aygo X crossover is ontworpen en geproduceerd in Europa, met als doel een integraal onderdeel te worden van het stadsleven. De Aygo X trekt de aandacht met zijn opvouwbare canvas dak, het eerste in zijn soort in een A-segment crossover. Het nieuwe canvas dak is ontworpen om de ervaring van de bestuurder te optimaliseren. En dankzij de nieuwe winddeflector is het binnenin rustiger en stiller wanneer het dak geopend is.

  • Wat zijn de speciale kenmerken van de Aygo X ?
  • De Aygo X is ontworpen voor de smalste straten en heeft een van de kleinste draaicirkels in zijn segment: 4,7 meter. De Aygo X maakt een grote stap voorwaarts met zijn veiligheidsvoorzieningen en zal standaard worden uitgerust met Toyota Safety Sense, een primeur in dit compacte A-segment. Toyota Safety Sense omvat vele voorzieningen zoals een aanrijdingspreventiesysteem vooraan, dat voertuigen bij hogere snelheden detecteert met behulp van een monoculaire camerasensor en een millimetergolfradar; voetgangersdetectie; fietsersdetectie; intelligente adaptieve cruise control en een rijbaanassistentie.

  • Waarvoor staat de Yaris Cross ?
  • YARIS is afgeleid van de godin "Charis" uit de Griekse mythologie, die de elegantie symboliseert. CROSS staat voor het crossover-model op basis van de Yaris.

  • Wat is het verschil tussen de Yaris en de Yaris Cross ?
  • De Yaris Cross is de perfecte kruising tussen de expertise inzake compacte auto's en een SUV-ervaring. Vanuit een hogere rijpositie kunt u genieten van een ruim interieur en een unieke combinatie van hybride technologie en intelligente vierwielaandrijving (AWD-i). Een grote bodemvrijheid, grote wielen en brede banden; met de nieuwe Yaris Cross Hybrid krijgt u een authentieke SUV-stijl maar in een compact formaat. De Yaris Cross neemt met andere woorden het 'groot-klein'-concept van de oorspronkelijke Yaris over.

  • Is de Yaris Cross alleen verkrijgbaar als hybride ?
  • Nee, hij is verkrijgbaar in een benzineversie en als hybride. De driecilinder 1,5-liter benzinemotor maakt gebruik van directe brandstofinspuiting en een snelle verbranding om een vermogen van 88 kW te realiseren, dat soepel wordt overgebracht dankzij de Direct Shift CVT-transmissie, en dit terwijl het brandstofverbruik zeer laag is. De nieuwste generatie van Toyota's hybride systeem levert, met o.a. geoptimaliseerde overbrengingsverhoudingen, meer vermogen voor een levendiger rijgedrag, waarbij u de keuze hebt tussen de rijmodi ECO en POWER, en biedt een uitzonderlijk laag brandstofverbruik en een verminderde uitstoot. De batterij is efficiënt, licht en compact, waardoor er meer binnenruimte is. Toyota's hybride systeem biedt ook de mogelijkheid om een unieke elektrische vierwielaandrijving (AWD) te integreren. Deze maakt gebruik van een afzonderlijke elektromotor met hoog koppel om de achterwielen onafhankelijk aan te drijven, waardoor de rijprestaties nog worden verbeterd en de tractie en controle op gladde wegen toenemen.

  • Wat zijn de voordelen van een Yaris Cross hybride ?
  • Een hybride auto is een auto die op twee manieren wordt aangedreven. Het is de combinatie van een benzinemotor met een elektromotor. De belangrijkste voordelen van een hybride auto zijn een lager brandstofverbruik en een lagere C02-uitstoot dan een vergelijkbare conventionele benzine- of dieselauto. Een zelfopladende hybride auto werkt precies zoals een conventionele auto - je hoeft geen stekker in het stopcontact te steken - het volstaat om gewoon tanken aan de pomp en u kunt rijden! Er zijn ook meer stimuleringsprogramma's van de overheid die gebruik maken van speciale kredieten en kortingen om de aankoop en het gebruik van hybride voertuigen te ondersteunen.

  • Wat zijn de multimediafuncties van de Yaris Cross ?
  • De draadloze lader is verkrijgbaar met het Tech Pack (Tech Pack-optie op de Design Grade-uitvoering en standaard op de uitvoeringen Excel, Dynamic & Premier Edition). Een draagbaar apparaat, zoals een smartphone of een power bank, kan worden opgeladen door dit gewoon op de oplaadzone te plaatsen, mits het apparaat compatibel is met draadloos opladen. Toyota's Smart Connect-multimediasysteem met 9-inch HD -scherm met hoge resolutie is niet alleen intuïtiever in gebruik, maar is ook het meest geavanceerde multimediasysteem tot nu toe. De connected navigatie biedt live-verkeersinformatie, verkeerswaarschuwingen en flitspalen, allemaal in real time. Dankzij de draadloze smartphone-integratie is het aansluiten van uw telefoon en het genieten van uw favoriete afspeellijsten nog nooit zo eenvoudig geweest!

Onze technologie aan boord (multimedia)

  • Wat is de E-store? Waar kan u hem vinden ?
  • U hebt toegang tot het e-Store webplatform via het multimediasysteem van uw wagen of via het Mijn Toyota-klantenportaal/uw persoonlijke website. In de onlineshop, die toegankelijk is via het Mijn Toyota-klantenportaal/uw persoonlijke website, kunt u de door MyT Multimedia aangeboden diensten aankopen. U kunt ook de status van uw huidige abonnementen in de e-Store controleren via het tabblad "Aangekocht". Hier kunt u zien welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.

  • Hoe kan ik een update downloaden? Hoe activeert u het in de wagen ?
  • U kunt diensten aankopen via het e-Store webplatform, dat zich in het Mijn Toyota klantenportaal/uw persoonlijke website bevindt. Om te zien welke diensten u al hebt en hoeveel tijd u nog hebt, klikt u op "Aangekocht". Om deze update te activeren, moet u hem op een USB-stick zetten en in de wagen plaatsen. Dan kan het systeem de update installeren. U kunt dit ook doen via uw Toyota-garage.

  • Hoe lang kan ik gratis updates genieten ?
  • Klanten genieten 3 jaar gratis diensten voor Map-care (2 kaartupdates per jaar) en e-Services (weer, parkeren, verkeer, brandstofprijzen). Na deze gratis periode kunt u uw abonnementen naar wens aankopen/vernieuwen.

  • Hoe plant u een route ? Een route via uw smartphone versturen (Share to car):
  • U kunt de functie "Share to car" in de MyT-applicatie gebruiken om uw route te plannen. Let op: om deze functie te activeren, moet u eerst uw wagen aan uw MyT-account koppelen. Als dat is gebeurd, gaat u naar het tabblad "Diensten" in de MyT-applicatie en kiest u "Een wagen delen". Klik op "Waarheen" en voer het bestemmingsadres in. Door op de "+" knop te klikken, kunt u een route creëren met maximaal 9 stops en een eindbestemming. Druk daarna op "Naar de wagen sturen". Zorg ervoor dat u een wifiverbinding in uw auto hebt (de gemakkelijkste manier is om bluetooth te verbinden met uw smartphone). Zodra er in uw auto een internetverbinding tot stand is gebracht, kunt u de route downloaden. Uw voorgeprogrammeerde route zal beschikbaar zijn onder "Favorieten"/"Favoriete bestemmingen" in het multimedia-apparaat.

  • Ik heb een technisch probleem of een vraag over Multimedia, wat moet ik doen ?
  • U kunt contact opnemen met uw Toyota-garage voor meer informatie. U kunt uw vraag ook naar de klantenservice sturen van Toyota viaInfo@toyota.be .

  • Hoe kom ik aan een Toyota-autonavigatiehandleiding ?
  • U kunt de autonavigatiehandleiding gratis downloaden (klik op navigation documents) door uw chassisnummer in te voeren via deze link. U kunt ook een papieren versie aanvragen bij uw dealer, maar aan deze optie zijn kosten verbonden.

  • Kan ik profiteren van de MyT app? Is mijn auto geo-gelokaliseerd ?
  • Ja, als u de e-belknop in het passagierscompartiment van uw auto heeft (beschikbaar vanaf 2019 (RAV-4 en Corolla) en 2020 (CH-R) en latere modellen).

  • Mijn MyT-applicatie werkt niet (meer), waarom ?
  • Om dit te doen, nodigen we u uit om naar uw Toyota-dealer te gaan om uw e-mailadres te verifiëren dat is gekoppeld aan de MyT-applicatie. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

Uw voertuig

  • Ik heb een certificaat en een attest nodig voor mijn Toyota. Wat moet ik doen ?
  • Voor alle soorten certificaten, attesten of wettelijke documenten kunt u een e-mail sturen naar homologation@toyota.be.

  • Welke documenten kan uw homologatiedienst leveren ?
  • DOCUMENT OF VERRICHTING

    • Duplicaat van een certificaat van overeenstemming
    • Duplicaat van een Europees certificaat van overeenstemming (CVO)
    • Duplicaat van een individueel homologatiecertificaat
    • Identificatiesticker
    • Wijziging van soort van een reeds geregistreerd voertuig (alleen de documenten) - NIET geldig voor individuele homologaties
    • Wijziging van soort van een nieuw voertuig (individueel of kleine serie nationaal) - alleen de documenten
    • Afwijking van een PVG
    • Duplicaat van afwijking van een PVG
    • Verklaring van heringeslagen chassisnummer
    • Verklaring voor reparatie van een voertuig
    • Verklaring van oorsprong
    • Verklaring van productiedatum
    • Kopie van PVG voor export
    • Kopie van PVG voor offerte of indiening (overzicht van eisen)
    • Milieuattest
    • Verklaring voor maximumsnelheid
    • Verklaring voor kogelgewrichten
    • Verklaring voor regelstang
    • Verklaring voor fietsdrager
    • Verklaring voor alarminstallatie of startblokkering
    • Principegoedkeuring voor technische keuring om een geïmporteerd voertuig te veranderen van personenauto in bedrijfswagen (via chassisnummer)
    • Technische fiche om een individuele homologatie via de technische keuring te verkrijgen

  • Hoe kan ik een duplicaat van het certificaat van overeenstemming voor mijn Toyota krijgen ?
  • Wij verzoeken u om een officiële Toyota-dealer/hersteller te bezoeken en hem een kopie te overhandigen van het attest van verlies of diefstal dat door de politie is afgegeven. Hij zal de procedure bij onze homologatiedienst in gang zetten om tegen betaling zo snel mogelijk een duplicaat voor u te verkrijgen. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Wat zijn de levertijden ?
  • De levertijden kunnen per model en afhankelijk van de beschikbaarheid en autovoorraad verschillen.

  • Waarom krijg ik geen leveringsdatum? Is de wachttijd zo lang ?
  • Gezien de huidige situatie in de wereld zijn de levertijden langer dan normaal. Over deze situatie hebben wij geen controle en daarom kunnen we in sommige gevallen helaas geen precieze leveringsdatum geven.

  • Hoe kan ik de levering van mijn auto volgen ?
  • Uw dealer kan de status van de levering van uw auto volgen bij de afdeling Logistiek van Toyota en zal contact met u opnemen zodra hij een bevestigde leveringsdatum heeft ontvangen. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb over de levering van mijn auto ?
  • U kunt een e-mail sturen naar info@toyota.be, bij voorkeur met het bestelformulier van uw auto.

  • Is uw voertuig gestolen ?
  • Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Wilt u ons vertellen over uw aanschaf van een gebruikte Toyota auto ?
  • Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Wilt u een wijziging van postadres, e-mailadres of telefoonnummer doorgeven ?
  • Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Ik ben op zoek naar het instructieboekje voor mijn Toyota. Kan ik dat ook in andere talen krijgen ?
  • U kunt het instructieboekje voor uw auto gratis downloaden (in verschillende talen) door uw chassisnummer in te voeren via deze link. U kunt ook een papieren versie aanvragen bij uw dealer, maar aan deze optie zijn kosten verbonden.

  • Bent u op zoek naar compatibele accessoires, merchandising, stickers, Toyota-gadgets ?
  • Neem hiervoor contact op met uw dichtstbijzijnde Toyota-dealer. U vindt een dealer op onze site via deze link.

Onze verzekeringen/onze financieringen

  • Wat zijn de verschillende soorten Toyota-verzekeringen ? Waar kan ik meer informatie vinden ?
  • Er zijn verschillende soorten Toyota-verzekeringen, die u kunt vinden via deze link. U kunt ook uw dealer om meer informatie vragen of rechtstreeks contact opnemen met Toyota Insurance: Telefoon: 02/712.19.50 of per mail: info@toyotainsurance.be

  • Ik wil graag een Toyota-financiering afsluiten. Is dat mogelijk ?
  • Ja, u kunt bij de aankoop van uw auto kiezen uit verschillende financieringsvormen. Uw dealer zal een aanvraag voor u indienen bij Toyota Financial Services.

  • Welke financieringsvormen worden door Toyota Financial Services aangeboden ?
  • U kunt kiezen tussen Toyota Classic, Toyota Easy en Toyota Flex. Kijk voor meer informatie op: https://nl.toyota.be/buy-and-offers/financieringen. Of neem contact op met Toyota Financial Services via info.be@toyota-fs.com of 02/895.06.50

  • Ik wil een FSP-onderhoudscontract (Full Service Plan) afsluiten en dit in termijnen betalen. Is dat mogelijk ?
  • Wanneer u een financiering aanvraagt bij Toyota Financial Services, kunt u ook de financiering van uw FSP-contract aanvragen. Dit gebeurt via uw officiële Toyota-garage.

  • Ik wil mijn onderhoudscontract (FSP) beëindigen. Wat moet ik doen ?
  • Hiervoor moet u een e-mail sturen naar info@toyota.be met uw verzoek en het chassisnummer van de auto.

Onze Toyota Eurocare wegbijstand

  • Wat zijn de Eurocare pechbijstand voorwaarden ?
  • Ben je de trotse eigenaar van een Toyota met eerste inschrijvingsdatum na 1 januari 2019? Dan kan je genieten van een gratis verlenging van de Toyota Eurocare pechbijstand. We verlengen je Eurocare contract bij ieder onderhoud voor de periode van 1 jaar en dit totdat het voertuig 10 jaar oud is. Is je wagen ingeschreven vóór 1 januari 2019? Dan kan je kiezen voor een betalende verlenging van de Toyota Eurocare pechbijstand voor één jaar tegen de voordelige prijs van €89.² 1. Voor modellen met tweejaarlijks onderhoudsschema is de dekking 2 jaar. U behoudt deze garantie door uw onderhoud uit te voeren voor de volgende vervaldatum. 2. De prijs is BTW inbegrepen. €179 incl. BTW voor de Toyota ProAce voertuigen met tweejaarlijks onderhoudsplan.

  • Dekt Eurocare een aanhangwagen ?
  • Ja! Eurocare dekt niet alleen uw wagen, maar indien nodig ook uw aanhangwagen of caravan.

  • Dekt Eurocare mijn wagen in het buitenland ?
  • Ja! Eurocare is een 24/7 bijstandsdienst in België en in meer dan 30 Europese landen.

  • Ik heb een klacht tegen Eurocare, wat moet ik doen ?
  • In geval van ongeval of pech, bel: In België: 0800/999.55 kies optie (1) Eurocare In het buitenland: +32 (0)2 773 61 22

  • Kan ik profiteren van Eurocare, zelfs als mijn auto meer dan 5 jaar oud is ?
  • Niets is eenvoudiger. U kunt Toyota Verzekeringen contacteren en een jaarcontract "Eurocare Plus" af te sluiten. Bel het gratis nummer: 0800/20.232 voor alle nodige informatie.

  • Ik heb een klacht tegen Eurocare, wat moet ik doen ?
  • Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar quality.be@allianz.com

Onze garantie

  • Wat is de garantieperiode van mijn Toyota ?
  • 10 jaar garantie: Na afloop van de fabrieksgarantie wordt de garantie automatisch verlengd voor 1 jaar1, als je jouw Toyota jaarlijks laat onderhouden bij je erkende Toyota dealer. Dat jaar na jaar, tot je wagen 10 jaar is of 200.000 kilometer op te teller heeft staan. Deze service heet de Toyota Relax garantie. Lees de details en voorwaarden via deze link.

  • Is de hybride-batterij door de garantie gedekt ?
  • 10 jaar garantie: Na afloop van de fabrieksgarantie wordt de garantie automatisch verlengd voor 1 jaar1, als je jouw Toyota jaarlijks laat onderhouden bij je erkende Toyota dealer. Dat jaar na jaar, tot je wagen 10 jaar is of 200.000 kilometer op te teller heeft staan. Deze service heet de Toyota Relax garantie. Lees de details en voorwaarden via deze link.

  • Ik sta met pech langs de weg. Wat moet ik doen ?
  • Bel 0800/999.55 vanuit België en kies optie 1 (Eurocare).

Een onderhoud/een reparatie

  • Hoe maak ik een afspraak voor een onderhoudsbeurt ?
  • U kunt een afspraak op onze website maken via deze link. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw dealer.

  • Hoe kan ik een dealer bij mij in de buurt vinden ?
  • U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Krijg ik een vervangende auto terwijl mijn auto wordt gerepareerd ?
  • U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Ik heb een brief ontvangen voor een terugroepactie. Wat moet ik doen ?
  • Als dit een reparatie onder garantie is, kunt u een vervangende auto krijgen. Meer informatie is verkrijgbaar bij uw dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Ik heb mijn auto al laten controleren voor de terugroepactie. Waarom ontvang ik nog een aangetekende brief ?
  • Op grond van een wettelijke verplichting moeten wij de terugroepacties ook per aangetekende brief verzenden. Als u de controle bij uw garage hebt laten verrichten, hoeft u dus geen rekening te houden met deze brief.

  • Hoe bestel ik een reserveonderdeel voor mijn Toyota ?
  • Neem hiervoor contact op met uw gebruikelijke Toyota-dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Hoe bekijk ik de onderhoudshistorie van mijn Toyota ?
  • Neem hiervoor contact op met uw gebruikelijke Toyota-dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Hoe bestel ik een nieuw onderhoudsboekje voor mijn Toyota ?
  • Neem hiervoor contact op met uw gebruikelijke Toyota-dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Wat zijn de levertijden ?
  • De levertijden kunnen per model en afhankelijk van de beschikbaarheid en autovoorraad verschillen.

  • Waarom krijg ik geen leveringsdatum? Is de wachttijd zo lang ?
  • Gezien de huidige situatie in de wereld zijn de levertijden langer dan normaal. Over deze situatie hebben wij geen controle en daarom kunnen we in sommige gevallen helaas geen precieze leveringsdatum geven.

  • Hoe kan ik de levering van mijn auto volgen ?
  • Uw dealer kan de status van de levering van uw auto volgen bij de afdeling Logistiek van Toyota en zal contact met u opnemen zodra hij een bevestigde leveringsdatum heeft ontvangen. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb over de levering van mijn auto ?
  • U kunt een e-mail sturen naar info@toyota.be, bij voorkeur met het bestelformulier van uw auto.

  • Is uw voertuig gestolen ?
  • Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Wilt u ons vertellen over uw aanschaf van een gebruikte Toyota auto ?
  • Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Wilt u een wijziging van postadres, e-mailadres of telefoonnummer doorgeven ?
  • Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Ik ben op zoek naar het instructieboekje voor mijn Toyota. Kan ik dat ook in andere talen krijgen ?
  • U kunt het instructieboekje voor uw auto gratis downloaden (in verschillende talen) door uw chassisnummer in te voeren via deze link. U kunt ook een papieren versie aanvragen bij uw dealer, maar aan deze optie zijn kosten verbonden.

  • Bent u op zoek naar compatibele accessoires, merchandising, stickers, Toyota-gadgets ?
  • Neem hiervoor contact op met uw dichtstbijzijnde Toyota-dealer. U vindt een dealer op onze site via deze link.

Onze jobs

  • Heb je interesse in een stage of een jobaanbieding bij Toyota België ?
  • Bezoek onze speciale jobpagina.

Onze professionele oplossingen

  • Heeft u een vraag over fiscaliteit/TCO voor professionals ?
  • Bezoek onze speciale professionele pagina.

  • Heeft u een vraag over onze oplossingen voor professionals ?
  • Bezoek onze speciale professionele pagina.

FAQS

Uw vraag betreft :

  • Ik heb interesse in een Toyota. Kan ik een offerte krijgen ?

Ons dealernetwerk zal graag een offerte voor u maken en uw vragen beantwoorden. Voor een offerte verzoeken wij u om contact op te nemen met een officiële Toyota-garage. U kunt een dealer bij u in de buurt vinden op onze website via deze link.

 

  • Kan ik mijn Toyota zelf samenstellen ?

Ja, op onze website kunt u het Toyota-model samenstellen dat u bevalt en een idee krijgen van de prijs. Hier vindt u de pagina met onze Toyota-modellen.

 

  • Is het mogelijk om een brochure te ontvangen ?

U kunt een aanvraag op onze website doen door te klikken op het pijltje aan de rechterkant: Ik wens... – Vraag een brochure aan. Als u dan uw gegevens invult, wordt de brochure aan u toegestuurd.

U kunt de brochures van onze modellen ook downloaden via deze link.

 

  • Hoe kan ik een proefrit boeken ?

U kunt een aanvraag op onze website doen door te klikken op het pijltje aan de rechterkant: Ik wens... – Vraag een proefrit aan. Als u dan uw gegevens invult, wordt uw aanvraag doorgestuurd naar de dichtstbijzijnde dealer.

  • Toyota bz4x
  • Corolla Cross
  • Aygo X
  • Yaris Cross

  • Wat is er speciaal aan de bZ4X ?

De volledig elektrische bZ4X lijkt op geen enkele andere Toyota. Hij heeft geen verbrandingsmotor, geen brandstoftank, geen versnellingsbak, geen van de typische onderdelen die je in een conventionele auto aantreft.

Dankzij het gebruik van geavanceerde elektrische technologie is de bZ4X inherent geavanceerd. Met een elektrisch bereik van ongeveer 450 kilometer is de bZ4X een uitstekende SUV in het marktsegment van emissievrije voertuigen.

 

  • Wat betekent bZ4X ?

Volgens Toyota kan "bZ4X" worden onderverdeeld in twee betekenissen: "bZ", dat de aard van het batterij-elektrische voertuig weergeeft, met een "beyond zero"-emissiedoelstelling, en "4X" dat de wagen beschrijft als een compacte crossover SUV met vierwielaandrijving, waarbij de X staat voor "experimenteel".

 

  • Waar bevindt zich de elektrische batterij en hoe lang duurt het om deze op te laden ?

De HV-batterij is het zwaarste elektrische onderdeel van het voertuig. Deze is daarom zeer laag in de carrosseriebodem geplaatst. Dit resulteert in een zeer laag zwaartepunt, wat de algehele stabiliteit van het voertuig ten goede komt.​ Elektrische voertuigen worden uitsluitend aangedreven door de elektrische energie van een batterij. Ze gebruiken elektriciteit die in de batterij is opgeslagen om een elektromotor aan te drijven en de wielen te laten draaien.

De 71,4 kWh-versie (FWD) zal naar verwachting in ongeveer 30 minuten kunnen worden opgeladen van een laag laadniveau tot 80%. Het basis oplaadsysteem is handig omdat dit op 220 volt van een standaard stopcontact werkt en geen extra apparatuur vereist. Er is ook een speciaal oplaadstation verkrijgbaar om te kunnen snelladen. 

 

  • Wat doen we met de batterij aan het eind van de levensduur ervan ?

Laten we niet vergeten dat de bZ4X het eerste voertuig wordt in een reeks die tot doel heeft de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, niet alleen tijdens het gebruik, maar ook tijdens de productie en aan het einde van de levensduur. De productie zelf wordt namelijk herzien om afval tot een minimum te beperken en grondstoffen op een ecologisch verantwoorde manier te gebruiken. Er is ook rekening gehouden met de levensduur van de batterijen om een product te verkrijgen dat aan het eind van de levensduur van het voertuig kan worden hergebruikt. Dit alles wordt gedaan om de hoeveelheid afval tot een minimum te beperken.

 

  • Hoeveel kg mag de auto trekken ?

Het trekvermogen is 750 kg voor een ongeremde aanhangwagen. Wij hebben 25 jaar ervaring met hybride voertuigen, waardoor wij een aanzienlijke voorsprong hebben op onze concurrenten, ook al zijn wij relatief laat op de markt voor puur elektrische voertuigen.

 

  • Is het de moeite waard pm een elektrische auto te kopen ?

Het antwoord is ja, op lange termijn bespaart u geld. Wanneer u een elektrische auto koopt, zijn de initiële kosten hoog, maar uw elektrische voertuig zal uiteindelijk over de levensduur ervan minder kosten. Elektrische auto's rijden op elektromotoren en dus het is niet nodig om de motor te smeren of tal van andere onderhoudstaken te laten uitvoeren die gewoonlijk met een verbrandingsmotor worden geassocieerd.

  • Wat is er speciaal aan de Corolla Cross ?

Met de Corolla Cross is dit model nu ook verkrijgbaar als SUV!

Hij heeft het uiterlijk van een echte SUV en is uitgerust met het nieuwste hybride systeem van de 5e generatie. Dit is een belangrijke evolutie, om nog maar te zwijgen van de vele praktische voorzieningen om het gezinscomfort te garanderen, zoals een functionele kofferbak, een ruim interieur, een uitzonderlijk zicht en een panoramisch dak.  Daarnaast beschikt de Corolla Cross over de modernste technologie om de klantervaring te verbeteren, met de nieuwste generatie van Toyota Smart Connect. De wagen vervolledigt de Corolla-reeks, die nu 4 carrosserieversies telt. 

 

  • Wanneer is de Corolla Cross te bestellen  ?

Goed nieuws! De nieuwe Corolla Cross is nu verkrijgbaar bij uw dealer.

Op dit moment is alleen de Corolla Cross 2.0L Hybrid beschikbaar. De Corolla Cross 1.8L Hybrid staat gepland voor een release in juli 2023. De car configurator is sinds eind augustus 2022 beschikbaar, evenals de brochure.

 

  • Wanneer kan ik de wagen in de showroom zien ?

Volgens de planning zal de Corolla Cross eind oktober 2022 in de showroom te zien zijn. 

  • Wat is het verschil tussen de Aygo en de Aygo X ?

De nieuwe Aygo X crossover is ontworpen en geproduceerd in Europa, met als doel een integraal onderdeel te worden van het stadsleven. De Aygo X trekt de aandacht met zijn opvouwbare canvas dak, het eerste in zijn soort in een A-segment crossover. Het nieuwe canvas dak is ontworpen om de ervaring van de bestuurder te optimaliseren. En dankzij de nieuwe winddeflector is het binnenin rustiger en stiller wanneer het dak geopend is. 

 

  • Wat zijn de speciale kenmerken van de Aygo X ?

De Aygo X is ontworpen voor de smalste straten en heeft een van de kleinste draaicirkels in zijn segment: 4,7 meter. De Aygo X maakt een grote stap voorwaarts met zijn veiligheidsvoorzieningen en zal standaard worden uitgerust met Toyota Safety Sense, een primeur in dit compacte A-segment. Toyota Safety Sense omvat vele voorzieningen zoals een aanrijdingspreventiesysteem vooraan, dat voertuigen bij hogere snelheden detecteert met behulp van een monoculaire camerasensor en een millimetergolfradar; voetgangersdetectie; fietsersdetectie; intelligente adaptieve cruise control en een rijbaanassistentie.

  • Waarvoor staat de yaris Cross ?

YARIS is afgeleid van de godin "Charis" uit de Griekse mythologie, die de elegantie symboliseert.

CROSS staat voor het crossover-model op basis van de Yaris.

 

  • Wat is het verschil tussen de Yaris en de Yaris Cross ?

De Yaris Cross is de perfecte kruising tussen de expertise inzake compacte auto's en een SUV-ervaring. Vanuit een hogere rijpositie kunt u genieten van een ruim interieur en een unieke combinatie van hybride technologie en intelligente vierwielaandrijving (AWD-i). Een grote bodemvrijheid, grote wielen en brede banden; met de nieuwe Yaris Cross Hybrid krijgt u een authentieke SUV-stijl maar in een compact formaat. De Yaris Cross neemt met andere woorden het 'groot-klein'-concept van de oorspronkelijke Yaris over.

 

  • Is de Yaris Cross alleen verkrijgbaar als hybride ?

Nee, hij is verkrijgbaar in een benzineversie en als hybride.

De driecilinder 1,5-liter benzinemotor maakt gebruik van directe brandstofinspuiting en een snelle verbranding om een vermogen van 88 kW te realiseren, dat soepel wordt overgebracht dankzij de Direct Shift CVT-transmissie, en dit terwijl het brandstofverbruik zeer laag is.

De nieuwste generatie van Toyota's hybride systeem levert, met o.a. geoptimaliseerde overbrengingsverhoudingen, meer vermogen voor een levendiger rijgedrag, waarbij u de keuze hebt tussen de rijmodi ECO en POWER, en biedt een uitzonderlijk laag brandstofverbruik en een verminderde uitstoot. De batterij is efficiënt, licht en compact, waardoor er meer binnenruimte is. Toyota's hybride systeem biedt ook de mogelijkheid om een unieke elektrische vierwielaandrijving (AWD) te integreren. Deze maakt gebruik van een afzonderlijke elektromotor met hoog koppel om de achterwielen onafhankelijk aan te drijven, waardoor de rijprestaties nog worden verbeterd en de tractie en controle op gladde wegen toenemen.

 

  • Wat zijn de voordelen van een Yaris Cross hybride ?

Een hybride auto is een auto die op twee manieren wordt aangedreven. Het is de combinatie van een benzinemotor met een elektromotor. De belangrijkste voordelen van een hybride auto zijn een lager brandstofverbruik en een lagere C02-uitstoot dan een vergelijkbare conventionele benzine- of dieselauto.

Een zelfopladende hybride auto werkt precies zoals een conventionele auto - je hoeft geen stekker in het stopcontact te steken - het volstaat om gewoon tanken aan de pomp en u kunt rijden!

Er zijn ook meer stimuleringsprogramma's van de overheid die gebruik maken van speciale kredieten en kortingen om de aankoop en het gebruik van hybride voertuigen te ondersteunen.

 

  • Wat zijn de multimediafuncties van de Yaris Cross ?

De draadloze lader is verkrijgbaar met het Tech Pack (Tech Pack-optie op de Design Grade-uitvoering en standaard op de uitvoeringen Excel, Dynamic & Premier Edition). Een draagbaar apparaat, zoals een smartphone of een power bank, kan worden opgeladen door dit gewoon op de oplaadzone te plaatsen, mits het apparaat compatibel is met draadloos opladen.

Toyota's Smart Connect-multimediasysteem met 9-inch HD -scherm met hoge resolutie is niet alleen intuïtiever in gebruik, maar is ook het meest geavanceerde multimediasysteem tot nu toe.

De connected navigatie biedt live-verkeersinformatie, verkeerswaarschuwingen en flitspalen, allemaal in real time.

Dankzij de draadloze smartphone-integratie is het aansluiten van uw telefoon en het genieten van uw favoriete afspeellijsten nog nooit zo eenvoudig geweest!

 

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?
Uw vraag betreft :

  • Wat is de E-store? Waar kan u hem vinden ?

U hebt toegang tot het e-Store webplatform via het multimediasysteem van uw wagen of via het Mijn Toyota-klantenportaal/uw persoonlijke website.

In de onlineshop, die toegankelijk is via het Mijn Toyota-klantenportaal/uw persoonlijke website, kunt u de door MyT Multimedia aangeboden diensten aankopen. U kunt ook de status van uw huidige abonnementen in de e-Store controleren via het tabblad "Aangekocht". Hier kunt u zien welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.

 

  • Hoe kan ik een update downloaden? Hoe activeert u het in de wagen ?

U kunt diensten aankopen via het e-Store webplatform, dat zich in het Mijn Toyota klantenportaal/uw persoonlijke website bevindt. Om te zien welke diensten u al hebt en hoeveel tijd u nog hebt, klikt u op "Aangekocht".

Om deze update te activeren, moet u hem op een USB-stick zetten en in de wagen plaatsen. Dan kan het systeem de update installeren.

U kunt dit ook doen via uw Toyota-garage.

 

  • Hoe lang kan ik gratis updates genieten ?

Klanten genieten 3 jaar gratis diensten voor Map-care (2 kaartupdates per jaar) en e-Services (weer, parkeren, verkeer, brandstofprijzen). Na deze gratis periode kunt u uw abonnementen naar wens aankopen/vernieuwen.

 

  • Hoe plant u een route ? Een route via uw smartphone versturen (Share to car):

U kunt de functie "Share to car" in de MyT-applicatie gebruiken om uw route te plannen. Let op: om deze functie te activeren, moet u eerst uw wagen aan uw MyT-account koppelen.

Als dat is gebeurd, gaat u naar het tabblad "Diensten" in de MyT-applicatie en kiest u "Een wagen delen". Klik op "Waarheen" en voer het bestemmingsadres in. Door op de "+" knop te klikken, kunt u een route creëren met maximaal 9 stops en een eindbestemming. Druk daarna op "Naar de wagen sturen".

Zorg ervoor dat u een wifiverbinding in uw auto hebt (de gemakkelijkste manier is om bluetooth te verbinden met uw smartphone). Zodra er in uw auto een internetverbinding tot stand is gebracht, kunt u de route downloaden.

Uw voorgeprogrammeerde route zal beschikbaar zijn onder "Favorieten"/"Favoriete bestemmingen" in het multimedia-apparaat.

 

  • Ik heb een technisch probleem of een vraag over Multimedia, wat moet ik doen ?

U kunt contact opnemen met uw Toyota-garage voor meer informatie. U kunt uw vraag ook naar de klantenservice sturen van Toyota viaInfo@toyota.be .

 

  • Hoe kom ik aan een Toyota-autonavigatiehandleiding ?

U kunt de autonavigatiehandleiding gratis downloaden (klik op navigation documents) door uw chassisnummer in te voeren via deze link.

U kunt ook een papieren versie aanvragen bij uw dealer, maar aan deze optie zijn kosten verbonden.

 

  • Kan ik profiteren van de MyT app? Is mijn auto geo-gelokaliseerd ?

Ja, als u de e-belknop in het passagierscompartiment van uw auto heeft (beschikbaar vanaf 2019 (RAV-4 en Corolla) en 2020 (CH-R) en latere modellen).

 

  • Mijn MyT-applicatie werkt niet (meer), waarom ?

Om dit te doen, nodigen we u uit om naar uw Toyota-dealer te gaan om uw e-mailadres te verifiëren dat is gekoppeld aan de MyT-applicatie. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?
Uw vraag betreft :

  • Ik heb een certificaat en een attest nodig voor mijn Toyota. Wat moet ik doen ?

Voor alle soorten certificaten, attesten of wettelijke documenten kunt u een e-mail sturen naar homologation@toyota.be.

 

  • Welke documenten kan uw homologatiedienst leveren ?

DOCUMENT OF VERRICHTING

Duplicaat van een certificaat van overeenstemming

Duplicaat van een Europees certificaat van overeenstemming (CVO)

Duplicaat van een individueel homologatiecertificaat

Identificatiesticker

Wijziging van soort van een reeds geregistreerd voertuig (alleen de documenten) - NIET geldig voor individuele homologaties

Wijziging van soort van een nieuw voertuig (individueel of kleine serie nationaal) - alleen de documenten

Afwijking van een PVG

Duplicaat van afwijking van een PVG

Verklaring van heringeslagen chassisnummer

Verklaring voor reparatie van een voertuig

Verklaring van oorsprong

Verklaring van productiedatum

Kopie van PVG voor export

Kopie van PVG voor offerte of indiening (overzicht van eisen)

Milieuattest

Verklaring voor maximumsnelheid

Verklaring voor kogelgewrichten

Verklaring voor regelstang

Verklaring voor fietsdrager

Verklaring voor alarminstallatie of startblokkering

Principegoedkeuring voor technische keuring om een geïmporteerd voertuig te veranderen van personenauto in bedrijfswagen (via chassisnummer)

Technische fiche om een individuele homologatie via de technische keuring te verkrijgen

 

  • Hoe kan ik een duplicaat van het certificaat van overeenstemming voor mijn Toyota krijgen ?

Wij verzoeken u om een officiële Toyota-dealer/hersteller te bezoeken en hem een kopie te overhandigen van het attest van verlies of diefstal dat door de politie is afgegeven. Hij zal de procedure bij onze homologatiedienst in gang zetten om tegen betaling zo snel mogelijk een duplicaat voor u te verkrijgen. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

  • Wat zijn de levertijden ?

De levertijden kunnen per model en afhankelijk van de beschikbaarheid en autovoorraad verschillen.

 

  • Waarom krijg ik geen leveringsdatum? Is de wachttijd zo lang ?

Gezien de huidige situatie in de wereld zijn de levertijden langer dan normaal. Over deze situatie hebben wij geen controle en daarom kunnen we in sommige gevallen helaas geen precieze leveringsdatum geven.

 

  • Hoe kan ik de levering van mijn auto volgen ?

Uw dealer kan de status van de levering van uw auto volgen bij de afdeling Logistiek van Toyota en zal contact met u opnemen zodra hij een bevestigde leveringsdatum heeft ontvangen. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

 

  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb over de levering van mijn auto ?

U kunt een e-mail sturen naar info@toyota.be, bij voorkeur met het bestelformulier van uw auto.

  • Is uw voertuig gestolen ?

Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Wilt u ons vertellen over uw aanschaf van een gebruikte Toyota auto ?

Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

 

  • Wilt u een wijziging van postadres, e-mailadres of telefoonnummer doorgeven ?

Contacteer ons via e-mail op info@toyota.be en vermeld het chassisnummer van uw Toyota en een kopie van het inschrijvingsbewijs (verplicht).

  • Ik ben op zoek naar het instructieboekje voor mijn Toyota. Kan ik dat ook in andere talen krijgen ?

U kunt het instructieboekje voor uw auto gratis downloaden (in verschillende talen) door uw chassisnummer in te voeren via deze link.

U kunt ook een papieren versie aanvragen bij uw dealer, maar aan deze optie zijn kosten verbonden.

  • Bent u op zoek naar compatibele accessoires, merchandising, stickers, Toyota-gadgets ?

Neem hiervoor contact op met uw dichtstbijzijnde Toyota-dealer. U vindt een dealer op onze site via deze link.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?

Uw vraag betreft :

  • Wat zijn de verschillende soorten Toyota-verzekeringen ? Waar kan ik meer informatie vinden ?

Er zijn verschillende soorten Toyota-verzekeringen, die u kunt vinden via deze link.

 U kunt ook uw dealer om meer informatie vragen of rechtstreeks contact opnemen met Toyota Insurance:

Telefoon: 02/712.19.50 of per mail: info@toyotainsurance.be

  • Ik wil graag een Toyota-financiering afsluiten. Is dat mogelijk ?

Ja, u kunt bij de aankoop van uw auto kiezen uit verschillende financieringsvormen. Uw dealer zal een aanvraag voor u indienen bij Toyota Financial Services.

 

  • Welke financieringsvormen worden door Toyota Financial Services aangeboden ?

U kunt kiezen tussen Toyota Classic, Toyota Easy en Toyota Flex. Kijk voor meer informatie op: https://nl.toyota.be/buy-and-offers/financieringen. Of neem contact op met Toyota Financial Services via info.be@toyota-fs.com of 02/895.06.50

  • Ik wil een FSP-onderhoudscontract (Full Service Plan) afsluiten en dit in termijnen betalen. Is dat mogelijk ?

Wanneer u een financiering aanvraagt bij Toyota Financial Services, kunt u ook de financiering van uw FSP-contract aanvragen. Dit gebeurt via uw officiële Toyota-garage.

 

  • Ik wil mijn onderhoudscontract (FSP) beëindigen. Wat moet ik doen ?

Hiervoor moet u een e-mail sturen naar info@toyota.be met uw verzoek en het chassisnummer van de auto.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?

Uw vraag betreft :

  • Wat zijn de Eurocare pechbijstand voorwaarden ?

Ben je de trotse eigenaar van een Toyota met eerste inschrijvingsdatum na 1 januari 2019?  Dan kan je genieten van een gratis verlenging van de Toyota Eurocare pechbijstand. We verlengen je Eurocare contract bij ieder onderhoud voor de periode van 1 jaar en dit totdat het voertuig 10 jaar oud is.

Is je wagen ingeschreven vóór 1 januari 2019? Dan kan je kiezen voor een betalende verlenging van de Toyota Eurocare pechbijstand voor één jaar tegen de voordelige prijs van €89.²

1. Voor modellen met tweejaarlijks onderhoudsschema is de dekking 2 jaar. U behoudt deze garantie door uw onderhoud uit te voeren voor de volgende vervaldatum.

2. De prijs is BTW inbegrepen. €179 incl. BTW voor de Toyota ProAce voertuigen met tweejaarlijks onderhoudsplan.

 

  • Dekt Eurocare een aanhangwagen ?

Ja! Eurocare dekt niet alleen uw wagen, maar indien nodig ook uw aanhangwagen of caravan.

 

  • Dekt Eurocare mijn wagen in het buitenland ?

Ja! Eurocare is een 24/7 bijstandsdienst in België en in meer dan 30 Europese landen.

 

  • Ik heb een klacht tegen Eurocare, wat moet ik doen ?

Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar quality.be@allianz.com

 

  • Wat als ik pech krijg ?

In geval van ongeval of pech, bel:

In België: 0800/999.55 kies optie (1) Eurocare

In het buitenland: +32 (0)2 773 61 22

 

  • Kan ik profiteren van Eurocare, zelfs als mijn auto meer dan 5 jaar oud is ?

Niets is eenvoudiger. U kunt Toyota Verzekeringen contacteren en een jaarcontract "Eurocare Plus" af te sluiten.

Bel het gratis nummer: 0800/20.232 voor alle nodige informatie.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?
Uw vraag betreft :

  • Wat is de garantieperiode van mijn Toyota ?

10 jaar garantie: Na afloop van de fabrieksgarantie wordt de garantie automatisch verlengd voor 1 jaar1, als je jouw Toyota jaarlijks laat onderhouden bij je erkende Toyota dealer. Dat jaar na jaar, tot je wagen 10 jaar is of 200.000 kilometer op te teller heeft staan. Deze service heet de Toyota Relax garantie. Lees de details en voorwaarden via deze link.

 

  • Is de hybride-batterij door de garantie gedekt ?

10 jaar garantie: Na afloop van de fabrieksgarantie wordt de garantie automatisch verlengd voor 1 jaar1, als je jouw Toyota jaarlijks laat onderhouden bij je erkende Toyota dealer. Dat jaar na jaar, tot je wagen 10 jaar is of 200.000 kilometer op te teller heeft staan. Deze service heet de Toyota Relax garantie. Lees de details en voorwaarden via deze link.

 

  • Ik sta met pech langs de weg. Wat moet ik doen ?

Bel 0800/999.55 vanuit België en kies optie 1 (Eurocare).

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?
Uw vraag betreft :

  • Hoe maak ik een afspraak voor een onderhoudsbeurt ?

U kunt een afspraak op onze website maken via deze link.

U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw dealer. 

 

  • Hoe kan ik een dealer bij mij in de buurt vinden ?

U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

 

  • Krijg ik een vervangende auto terwijl mijn auto wordt gerepareerd ?

U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

 

  • Ik heb een brief ontvangen voor een terugroepactie. Wat moet ik doen ?

Als dit een reparatie onder garantie is, kunt u een vervangende auto krijgen. Meer informatie is verkrijgbaar bij uw dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

 

  • Ik heb mijn auto al laten controleren voor de terugroepactie. Waarom ontvang ik nog een aangetekende brief ?

Op grond van een wettelijke verplichting moeten wij de terugroepacties ook per aangetekende brief verzenden. Als u de controle bij uw garage hebt laten verrichten, hoeft u dus geen rekening te houden met deze brief.

 

  • Hoe bestel ik een reserveonderdeel voor mijn Toyota ?

Neem hiervoor contact op met uw gebruikelijke Toyota-dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

 

  • Hoe bekijk ik de onderhoudshistorie van mijn Toyota ?

Neem hiervoor contact op met uw gebruikelijke Toyota-dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

 

  • Hoe bestel ik een nieuw onderhoudsboekje voor mijn Toyota ?

Neem hiervoor contact op met uw gebruikelijke Toyota-dealer. U kunt een dealer op onze website vinden via deze link.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?
Uw vraag betreft :

  • Heb je interesse in een stage of een jobaanbieding bij Toyota België ?

Bezoek onze speciale jobpagina.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?
Uw vraag betreft :

  • Heeft u een vraag over fiscaliteit/TCO voor professionals ?

Bezoek onze speciale professionele pagina.

  • Heeft u een vraag over onze oplossingen voor professionals ?

Bezoek onze speciale professionele pagina.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ?
Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden ? Contacteer onze klantendienst.

Blijf verbonden met MyToyota

Aanmelden