Kwaliteit

Kwaliteit overal, in alles
Het is onze missie om het ongemak voor de klant tot een minimum te beperken. Onze klanten bepalen daarom onze kwaliteit. In de ware geest van Kaizen eindigt deze missie nooit.
  • De stemmen van onze klanten



    Onze klanten zijn de belangrijkste mensen om naar te luisteren als het erom gaat te begrijpen wat Toyota-kwaliteit betekent. Hun onafhankelijke meningen en ervaringen met hun voertuigen vertellen ons of onze kwaliteitsdoelen worden gehaald. Hun feedback geeft ons informatie uit het echte leven die we nodig hebben om verbeteringen te kunnen aanbrengen en steeds betere auto's te produceren.

    We zijn altijd bereid om te luisteren naar de stem van onze klanten en we besteden evenveel aandacht aan kritiek als aan lof. Kwaliteit heeft niet alleen betrekking op de producten die we leveren, maar ook op de kwaliteit van het werk dat we doen in al onze bedrijfsonderdelen en voor alle 'interne' klanten.

  • De stemmen van werknemers



    De mensen die in onze fabrieken over de hele wereld werken, zijn erg trots op wat ze doen. Hun toewijding om in elke fase van het productieproces het best mogelijke werk te leveren is van fundamenteel belang om ervoor te zorgen dat we onze klanten producten van de hoogste kwaliteit kunnen leveren. Elk lid van ons personeel begrijpt hoe belangrijk het is om nooit slechte kwaliteit door te geven aan de volgende fase in het proces. Dit betekent dat we problemen aanpakken op het moment dat ze zich voordoen, waardoor we voorkomen dat er ernstigere problemen ontstaan. Deze benadering strekt zich uit van de R&D via de productie tot onze dienst na verkoop, en zelfs onder onze kantoormedewerkers.

'Kwaliteit is het resultaat van ieders inspanningen'.

Peter Rade, vicepresident Kwaliteit van Toyota Motor Europe

  • Kwaliteit is overal, in alles

    Bij alles wat we doen, staat kwaliteit centraal. In navolging van het kaizen-principe zijn we altijd op zoek naar hoe we verbeteringen kunnen aanbrengen. Zo kunnen we er zeker van zijn dat we onze klanten producten en diensten van de beste kwaliteit leveren. Doorheen onze overgang naar een mobiliteitsbedrijf blijven we trouw aan ons erfgoed op het gebied van kwaliteit en streven we hetzelfde kwaliteitsniveau na in alles wat we doen. Van de manier waarop we met onze klanten omgaan in deze steeds veranderende digitale wereld tot het bereiken van koolstofneutraliteit.


  • Onze kwaliteitsfilosofie

    Onze benadering van kwaliteit is gebaseerd op de Jikotei Kanketsu-filosofie: 'Ervoor zorgen dat defecten nooit worden doorgegeven aan het volgende proces.' Het betekent dat elk personeelslid verantwoordelijkheid opneemt voor de kwaliteit van zijn werk. Iedereen, ook onze fabrieksarbeiders, die een probleem in een onderdeel of proces vaststelt, kan een waarschuwing geven en mogelijk de productie stopzetten zodat er een oplossing kan worden gevonden. Dit resulteert in een consistente kwaliteit in elke fase van elk proces.


  • Vraag vijf keer 'waarom'

    We streven naar de volledige afwezigheid van gebreken ('zero defects') in alle productieprocessen. Problemen geven ons de kans om verbeteringen aan te brengen en een goede kwaliteit te garanderen. Het is daarom belangrijk om de hoofdoorzaak te achterhalen als er iets misgaat, zodat deze kan worden verholpen en kan worden voorkomen. Daarom vragen we in elke kwestie vijf keer 'waarom'.

  • Van concept tot klant

    Dankzij onze idealen en trotse productiemedewerkers blijven de zeer hoge kwaliteit, duurzaamheid en milieuprestaties van onze auto’s in elk stadium gewaarborgd, van ontwerp en ontwikkeling tot productie en gebruik door de klant.

  • Kwaliteit, geschiedenis en tradities

    Vanaf dag één heeft Toyota een hoge kwaliteit van zijn producten en diensten hoog in het vaandel gedragen. In de loop der jaren hebben we principes en processen geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat onze kwaliteitsniveaus blijven verbeteren.