De jaren 1960
De jaren zestig waren een decennium van verandering voor Toyota. We kwamen voor het eerst op de Europese markt en baanden daarmee de weg voor de grote verkoop- en productiebedrijven die we nu op het hele continent hebben.
De jaren 1970
Het momentum van Toyota nam toe. Almaar meer mensen waren zich bewust van de naam Toyota en gingen in op het alternatief dat wij boden voor de producten en merken waarmee ze al generaties lang vertrouwd waren.
De jaren 1980
In de jaren tachtig werden onze Europese activiteiten verder geconsolideerd en werden interessante nieuwe ondernemingen op touw gezet die ons hielpen om onze aanwezigheid in Europa te versterken.
De jaren 1990
Toen we de mijlpaal van 30 jaar in Europa passeerden, hebben we grote investeringen gedaan om hier onze eigen productiefaciliteiten op te zetten. In de jaren negentig bleven we ons richten op onze bedrijfsprincipes om lokaal voertuigen te bouwen voor de markten waar ze worden verkocht.
De jaren 2000
De nieuwe eeuw betekende het begin van een technische revolutie in de autowereld. In 2000, drie jaar na zijn debuut in Japan, arriveerde de eerste Prius in Europa als een sedan met een nieuwe aandrijflijn, die zowel een conventionele benzinemotor als een elektromotor omvatte.
De jaren 2010
Bij alles wat we doen staan duurzaamheid en milieuvriendelijkheid centraal. Het is dan ook geen verrassing dat we in de jaren 2010 onze geëlektrificeerde technologie verder hebben verbeterd en aangepast om dichter bij ons doel te komen, namelijk de ultieme milieuvriendelijke auto. Zeg hallo tegen de Mirai.
De jaren 2020 en daarna
We streven ernaar mobiliteit voor iedereen toegankelijk te maken, vanuit de overtuiging dat iedereen de vrijheid moet hebben om zich zonder beperkingen te kunnen verplaatsen. We blijven mobiliteit afstemmen op de behoeften van de klant en leveren onze bijdrage aan een schoner, veiliger, minder stressvol en meer verbonden leven voor de mensen.