FAQ

De nieuwe TOYOTA MyT-app

Selecteer in de Toyota MyT-app eerst uw auto in ‘Mijn garage’ en klik vervolgens op ‘Connected Services Center’. Selecteer ‘Connected Services’ op het tabblad ‘Beschikbaar’ en volg de stappen om de Connected Services te activeren die voor uw voertuig beschikbaar zijn.

 

Als een of meer verbonden auto’s in ‘Mijn garage’ nog niet zijn geactiveerd, ziet u telkens wanneer u inlogt in de app een welkomstscherm om Connected Services te activeren. Als u deze stap overslaat, kunt u Connected Services later alsnog activeren door de bovenstaande stappen te volgen. 

 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen. How-to-guides;

  • Connected Services activeren

 

Opmerking: tijdens het activeringsproces moet u de gebruiksvoorwaarden aanvaarden en de privacyverklaring bevestigen.

Als u MyT Connected Services tijdelijk wilt stopzetten, kunt u de privacymodus activeren om de gps-functie uit te schakelen. Ga in het onderdeel ‘Auto’ naar het rechterdeel van de schuifbalk, klik op ‘Auto-instellingen’ en schakel de privacymodus in*. 
 

Als u MyT Connected Services in de Toyota MyT-app permanent wilt stopzetten, selecteert u eerst de specifieke auto in ’Mijn garage'. Klik vervolgens op ‘Connected Services Center’, selecteer het tabblad ‘Actief’ en dan ‘Connected Services’. Volg de stappen om de diensten te deactiveren. 
 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen. How-to-guides;

 

  • Activeren van de privacymodus

 

* De privacymodus kan ook worden ingeschakeld via het MyT-klantenportaal. 

U kunt uw gebruiksvoorwaarden beheren via het onderdeel Gegevensbeschermingsportaal in uw account.

U kunt uw privacyverklaring beheren via het onderdeel Gegevensbeschermingsportaal in uw account.

Om uw activering te voltooien, moet u 2 ritten met een snelheid van meer dan 10 km/u maken. Daarna is MyT Connected Services geactiveerd en zichtbaar in de app.

Om een auto toe te voegen aan uw MyT-account, klikt u op het symbool ‘Mijn garage’ rechtsboven in het onderdeel ‘Auto’. Om een auto te verwijderen, gaat u naar onderdeel ‘Auto’ en scrollt u naar rechts. Klik op ‘Auto-instellingen’ en scroll dan naar beneden om de auto te verwijderen. 

U kunt uw actieve en inactieve abonnementen raadplegen door naar Mijn Garage te gaan en het onderdeel Abonnement beheren te selecteren.

Met de gratis TOYOTA MyT-app kunt u overal communiceren met uw auto en deze bedienen. De app is eenvoudig in het gebruik en biedt u unieke functies voor een nog betere ervaring. U kunt ritten plannen, uw geparkeerde auto vinden, nagaan wanneer uw auto aan onderhoud toe is, uw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen over uw auto ontvangen. 

De 4 symbolen van links naar rechts staan voor de volgende onderdelen: 

Voertuig - Meldingen - Account - Ondersteuning

U hebt op elk moment toegang tot deze diensten. Gegevens over de auto worden naar de app verzonden wanneer de motor is uitgeschakeld. U kunt de gegevens van uw laatste rit bekijken nadat u de motor hebt uitgezet. Omdat er mobiel bereik nodig is om gegevens te verzenden, kan het zijn dat de app niet werkt onder de grond.

MyT Connected Services bestaan uit de TOYOTA MyT-app op uw mobiele telefoon en het MyT Multimedia-systeem in de auto. Elk pakket heeft zijn eigen functies die het rijden veiliger en leuker maken, zowel in uw auto als daarbuiten.
 

Met de TOYOTA MyT-app kunt u overal communiceren met uw auto. U kunt ritten plannen, uw geparkeerde auto vinden, nagaan wanneer uw auto aan onderhoud toe is, uw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen over uw auto ontvangen. 
 

MyT Multimedia stelt u in staat om uw smartphone (compatibel met iOS en Android) met uw auto te verbinden*. U kunt uw favoriete apps, zoals Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps en Waze, in uw auto gebruiken en via Siri Voice Assist of OK Google bedienen. MyT Multimedia geeft u ook toegang tot nuttige informatie, zoals realtime verkeersinformatie en waarschuwingen voor flitspalen. Hiermee kunt u ook zoeken naar Points of Interest in het navigatiesysteem.
 

*voor bepaalde modellen

De meeste functies zijn zowel in de TOYOTA MyT-app als op het klantenportaal/in de persoonlijke omgeving (website) beschikbaar met behulp van dezelfde inloggegevens. De gebruikssituatie van beide platforms is echter verschillend.
 

Met de TOYOTA MyT-app bent u altijd verbonden met uw auto, terwijl het klantenportaal/de persoonlijke omgeving u de mogelijkheid biedt om uitgebreider te rapporteren, handleidingen te downloaden en andere multimediafuncties (kaartupdates, wifipakket enz.) in te schakelen 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota/Lexus-website.

Klik op de navigatiebalk onderaan op het symbool ‘Ondersteuning’ (tekstballon) en klik vervolgens op ‘Wat vindt u van MyT?’.

Ga naar de Apple App Store of Google Play Store en zoek naar de ‘TOYOTA MyT-app’. U kunt de app dan helemaal gratis downloaden.

Connected Services omvatten Standard Services en Remote Services. Standard Services omvatten een groot aantal digitale functies die zijn bedoeld om uw veiligheid, privacy en comfort te waarborgen terwijl u onderweg bent.
 

Blijf op de hoogte van de locatie, het accuniveau, het rijgedrag, de rijgeschiedenis, de waarschuwingslampjes en nog veel meer aspecten van uw auto. Deel de locatie van uw auto met vrienden en dierbaren in uw netwerk.
 

Via Remote Services krijgt u op afstand toegang krijgt tot uw auto om diverse instellingen aan te passen en uw auto op uw behoeften af te stemmen. Krijg toegang tot alle essentiële benodigdheden voor een optimale rijervaring.

Blijf een stap voor tijdens het rijden met een groot aantal functies en kom op tijd op uw bestemming aan. Stem af op diverse gebeurtenissen onderweg en vind beschikbare tankstations en parkeerplaatsen (op straat en in parkeergarages). Rijd zorgeloos met via het internet bijgewerkte navigatie.

Een rijgedragverzekering houdt rekening met uw rijgedrag en beloont u voor veiliger en rustiger rijden - met besparingen op de prolongatiepremie van uw verzekering. Het is een leuke manier om een betere bestuurder te worden en geld te besparen. Voor meer informatie over UBI zie: https://www.toyota-europe.com/finance-insurance/usage-based-insurance

De Full Hybrid-verzekering stimuleert u om optimaal gebruik te maken van uw hybride en beloont u voor veilig rijden in de elektrische modus met besparingen op de prolongatiepremie van uw verzekering. Voor meer informatie over de Full Hybrid-verzekering zie: https://www.toyota-europe.com/finance-insurance/full-hybrid-insurance

U beslist welke gegevens u met Toyota deelt. U kunt dit op elk moment controleren op het Gegevensbeschermingsportaal en u kunt uw toestemming intrekken wanneer u dat wilt. 

Met een aangewezen dealer in de app krijgt u een betere ervaring voor functies als Online afsprakensysteem en Waarschuwingslampjes.

Na activering is de privacymodus van toepassing op alle diensten die gebruikmaken van geolocatie, met uitzondering van de op gebruik gebaseerde verzekering als een dergelijke verzekeringsovereenkomst is afgesloten voor uw voertuig. Wanneer de privacymodus actief is, kan het zijn dat deze diensten niet beschikbaar zijn of dat de kwaliteit en nauwkeurigheid ervan afnemen. 

De privacymodus is beschikbaar in de TOYOTA MyT-app onder ‘Mijn garage’. Klik op de voertuigpagina bovenaan op ‘Mijn garage’ en vervolgens op ‘Privacymodus’. Daar kunt u de privacymodus in- of uitschakelen. 

Als uw voertuig is uitgerust met het Smart Connect-systeem, kunt u de status van de privacymodus alleen zien via de app. Het in- en uitschakelen moet gebeuren via het multimediasysteem van het voertuig. 

De status van de privacymodus (actief of inactief) blijft ongewijzigd totdat u de status weer verandert. U kunt de actuele status van de privacymodus controleren via uw My Toyota-account in de TOYOTA MyT-app of het MyT-klantenportaal. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Activeren van de privacymodus

For more information please see our How-to-guides;

Met een MyT-account kunt u uw multimediasysteem beheren en nuttige inzichten in uw auto krijgen via de TOYOTA MyT-app en het My Toyota-klantenportaal/de persoonlijke omgeving.

De TOYOTA MyT-app is gekoppeld aan het voertuigidentificatienummer (VIN) van de auto en de eigenaar van de auto, zodat alleen u de Connected Services voor die auto kunt gebruiken.

U kunt MyT Multimedia in een andere Toyota gebruiken zolang de dienst is geactiveerd en de geldigheidstermijn nog niet is verstreken.

Ja, u kunt MyT Connected Services aan meerdere accounts toevoegen, maar ze kunnen slechts op één account tegelijk worden geactiveerd.

MyT Connected Services bestaan uit de TOYOTA MyT-app en MyT Multimedia. Elk pakket heeft zijn eigen functies en moet apart worden geactiveerd.

U kunt ook kijken of de gegevens van uw laatste rit op het startscherm van de app worden weergegeven. Dat is een snelle manier om te controleren of MyT Connected Services actief zijn.

Als u niet zeker weet of uw MyT Connected Services zijn geactiveerd, selecteert u eerst de juiste auto in ‘Mijn garage’ en klikt u vervolgens op ‘Connected Services Center’. Selecteer ‘Connected Services’ op het tabblad ‘Beschikbaar’ en volg de stappen om de Connected Services te activeren die voor uw voertuig beschikbaar zijn.

Om Toyota Online te activeren, verbindt u uw smartphone met uw auto via Bluetooth- of wifi-tethering. Klik vervolgens op het tabblad ‘Setup’. Klik eerst op het tabblad ‘Online’ en dan op het tabblad ‘Toyota Online’ en kies dan een bestaand account. Voer uw MyT-inloggegevens in. 

Na het invoeren van uw gegevens begint uw termijn van 3 jaar gratis service. U kunt de einddatum van uw MyT Multimedia-abonnement controleren via het MyT-klantenportaal.

Als u geen bestaand account hebt, kunt u er direct een aanmaken in uw auto door de optie ‘Nieuw account’ te kiezen.

Op voertuigen die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect kunt u de QR-code op het multimediascherm eenvoudig scannen met de TOYOTA MyT-app of anders handmatig invoeren in de app. Activeer vervolgens de smart services in het Connected Services Center van de TOYOTA MyT-app.  

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Connected Services activeren
  • Online Navigation Connected Services activeren

For more information please see our How-to-guides;

De accountgegevens zijn hetzelfde voor de TOYOTA MyT-app en het MyT-klantenportaal. Op beide platforms kan het wachtwoord worden gewijzigd. 

Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar uw accountgegevens en kiest u ‘Wachtwoord wijzigen’ of gaat u naar het inlogscherm en selecteert u ‘Wachtwoord vergeten’. 

Uw dealer moet uw identiteit bevestigen om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens van Toyota-klanten.

U wordt verzocht om langs te gaan bij uw dealer omdat het beschermen van persoonsgegevens van klanten een prioriteit is van Toyota.

Verwijder de auto uit uw MyT-account. Verwijder het account zelf niet, want alle Toyota’s waarvan u in de toekomst eigenaar wordt, kunt u aan het account toevoegen. Vergeet niet om de nieuwe eigenaar te laten weten dat zijn auto over MyT Connected Services beschikt.

MyT Connected Services worden stopgezet als het voertuigidentificatienummer (VIN) uit uw account wordt verwijderd.

In de navigatiebalk klikt u op het symbool voor het onderdeel ‘Account’ rechtsonder om de profielinstellingen te bewerken.

Yes and no. A car can be added to multiple accounts but only one account is the entitled user and can therefore access connected services or any other personal data.

Het account wordt gedeeld tussen de TOYOTA MyT-app en het MyT-klantenportaal. Op beide platforms kunt u een account aanmaken via het inlogscherm. Na het aanmaken van een account ontvangt u een activeringsmail, die u moet bevestigen voordat u toegang tot uw account krijgt en uw voertuig(en) kunt toevoegen.

Uw account voor de TOYOTA MyT-app en MyT-klantenportaal kan op het multimediasysteem van de auto worden gebruikt. Als u geen account hebt, adviseren we u om de TOYOTA MyT-app te downloaden en daarin een account aan te maken.

U kunt ook een account aanmaken via het online MyT-klantenportaal of via het multimediasysteem zelf. In het laatste geval moet u nog steeds binnen 14 dagen de gebruiksvoorwaarden aanvaarden in het MyT-klantenportaal (optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van vóór generatie MM21).

MyT Connected Services zijn gedurende een periode van tien jaar inbegrepen bij de aankoop van elke Toyota die compatibel is met MyT Connected Services.

Connected Services voor voertuigen die zijn uitgerust met Smart Connect, zijn inbegrepen voor een periode van 4 jaar.

De Connected Services van de TOYOTA MyT-app blijven 10 jaar werken. Toyota betaalt 10 jaar lang de datakosten in verband met de levering van Connected Services, maar de TOYOTA MyT-app werkt zelfs zonder Connected Services.

Klik in de menubalk op het onderdeel ‘Help & Ondersteuning’. Van daaruit kunt u klikken op de knop ‘Contact met Toyota’. Hier kunt u uw voorkeursdealer instellen. 

Hybrid Driving Coaching geeft u naar gelang de situatie adviezen om uw hybride rijgedrag te verbeteren op basis van uw eerdere ritten. Zo kunt u de EV-modus optimaal benutten om uw brandstofverbruik te verlagen en uw impact op het milieu te beperken.

Ja, op bepaalde modellen. Op de pagina ‘Voertuig’ ziet u het huidige brandstofpeil in de vorm van een meter en het bereik.

Ja, op bepaalde modellen kunt u de status van de portieren, ramen, kofferbak, verlichting en smart key van de auto zien. 

Ga naar de pagina ‘Voertuig’ om de status te controleren. Klik op de foto van het voertuig of op ‘Voertuigstatus’.

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota/Lexus-website.

Afhankelijk van de uitvoering kunnen de Yaris (vanaf juni 2021) en Yaris Cross op afstand worden vergrendeld/ontgrendeld via de app. In het onderdeel ‘Remote Services’ vindt u de knop ‘Vergrendelen/Ontgrendelen’.

Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om:

de auto te vergrendelen als een van de portieren open is en/of als de smart key zich in de auto bevindt de auto te ontgrendelen als het autoalarm is ingeschakeld of als de auto handmatig is vergrendeld met de fysieke sleutel

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota/Lexus-website.

Afhankelijk van de uitvoering kunnen de Yaris (vanaf juni 2021) en Yaris Cross op een vol parkeerterrein worden gevonden door de alarmlichten van de auto op afstand in te schakelen. 

Ga in de TOYOTA MyT-app naar het onderdeel ‘Remote Services’. Door te klikken op ‘Alarmlichten’, kunt u de alarmlichten van het voertuig activeren, zodat u uw auto gemakkelijk kunt terugvinden.

De alarmlichten worden gedurende 60 seconden geactiveerd. Na 60 seconden kunt u de functie ‘Alarmlichten’ opnieuw activeren. 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota/Lexus-website.

MyT Multimedia (Toyota Online Services genaamd in het multimediasysteem van de auto) omvat verschillende online navigatiediensten, die nuttige realtime informatie bieden, zoals verkeersinformatie en waarschuwingen voor flitspalen.

Voor deze functies hebt u een internetverbinding nodig. Als u geen verbonden apparaat hebt, moet u uw mobiele telefoon verbinden − via wifi- of Bluetooth-tethering − met een wifitoestel/netwerk in de auto.  

Elke nieuwe Toyota wordt geleverd met 3 jaar* gratis kaartupdates (Map Care-abonnement) voor het navigatiesysteem en andere diensten, waaronder:

  • Realtime verkeersinformatie
  • Coyote (indien beschikbaar) of Cyclops, waarschuwingen voor flitspalen
  • Google Street View (indien beschikbaar)
  • Aandachtspunten
  • Brandstof
  • Parkeren
  • Weerbericht

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Connected Services activeren 
  • Gebruik van Online Navigation Connected Services 

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

For more information please see our How-to-guides;

 

*If your car is equipped with MM21, a 4 year period is applicable

Ingebouwde navigatiesystemen ontvangen gegevens via een GPS-satellietsignaal. MyT Multimedia vereist een online verbinding om noodzakelijke gegevens te ontvangen voor Realtime verkeersinformatie, Coyote (indien beschikbaar), Google Streetview (indien beschikbaar), Weerbericht, Brandstof, Parkeren en online POI.

De meeste Toyota-modellen die momenteel te koop zijn, hebben online navigatiediensten, zoals:

  • Realtime verkeersinformatie
  • Waarschuwingen voor flitspalen
  • Google Street View (indien beschikbaar)
  • Aandachtspunten
  • Brandstofprijzen 
  • Parkeren
  • Weerbericht

(Beschikbaarheid van deze diensten hangt af van model en uitvoering. Neem contact op met uw dealer om na te gaan welke beschikbaar zijn voor uw voertuig,)

De eerste 3 jaar* (kan per land verschillen) zijn de online navigatiediensten van MyT Multimedia gratis. Daarna kunt u een abonnement nemen. Ons Map Care-pakket omvat al onze kaartupdates en bijbehorende online diensten en ons Service-pakket omvat de functies van onze online diensten. U kunt een abonnement kopen in onze e-Store. Ga naar de e-Store voor de actuele prijzen.

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

30 dagen voordat de gratis termijn van 3 jaar eindigt, ontvangt u een melding op het scherm van het multimediasysteem in uw auto.

In de e-Store kunt u het Map Care-pakket met 1 of 3 jaar verlengen. Wanneer u ons Service-pakket verlengt, kunt u kiezen voor een termijn van 1, 2 of 3 jaar*. Ga naar de e-Store voor de actuele prijzen.

*Voor de MM21 en Toyota Smart Connect worden gratis kaartupdates gedurende 7 jaar aangeboden

U hebt toegang tot de e-Store via het multimediasysteem in uw auto of het MyT-klantenportaal.

In de e-Store, die toegankelijk is via het MyT-klantenportaal, kunt u de diensten kopen die MyT Multimedia u biedt. In de e-Store kunt u ook de status van uw huidige abonnementen controleren via het tabblad ‘Gekocht’. Hier ziet u welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.

Als u de e-Store-app opent via het multimediasysteem in uw auto, kunt u diensten als Coyote downloaden. U vindt de e-Store door in het ‘Menu’ naar apps te gaan en dan ‘In Car’ te kiezen.

U kunt diensten kopen via het webplatform e-Store, dat te vinden is in het MyT-klantenportaal. Om te zien welke diensten u al hebt en hoelang ze nog lopen, klikt u op het tabblad ‘Gekocht’.

Klanten krijgen 3 jaar gratis diensten voor Map Care (2 kaartupdates per jaar) en e-Services (Weerbericht, Parkeren, Verkeer, Brandstofprijzen). Na deze gratis termijn kunt u abonnementen naar behoefte kopen/verlengen.

U kunt ze direct gebruiken als het account van de vorige eigenaar nog actief is in het multimediasysteem en u kunt ze blijven gebruiken tijdens de gratis abonnementstermijn. MAAR we raden klanten altijd aan om uit te loggen en een eigen account aan te maken, zodat ze volledige controle hebben over hun abonnementen. Dit kan via:

1. de TOYOTA MyT-app op uw mobiele telefoon: u moet zich eerst registreren en dan inloggen in uw voertuig

2. het menu ‘Online’ in het multimediasysteem van het voertuig: u moet de gebruiksvoorwaarden binnen 14 dagen accepteren via het klantenportaal/de persoonlijke omgeving (optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van vóór generatie MM21)

3. het MyT-Klantenportaal: zodra uw account is aangemaakt via het webportaal, kunt u met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen in het multimediasysteem

U kunt de diensten activeren via het multimediasysteem in uw auto. De diensten die via MyT Multimedia worden aangeboden, werken op basis van internet. Uw auto moet dus met het internet verbonden zijn via Bluetooth- of wifi-tethering of zelfs via uw wifi-thuisnetwerk (als uw auto binnen het bereik daarvan valt). Zodra u verbonden bent, begint de termijn van 3 jaar* gratis Online Navigation Connected Services. 

Meer informatie vindt u in onze handleiding. 

  • Connected Services activeren

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

For more information please see our How-to-guide

Ga naar het menu van uw multimediasysteem en dan naar het onderdeel ‘In Car’ van de e-Store (u hebt een online verbinding nodig en moet ingelogd zijn). Selecteer de Coyote-app en kies ‘Installeren’. Er verschijnt een pop-up wanneer Coyote is geïnstalleerd. Bij het openen selecteert u ‘OK’ om de app automatisch te starten. Coyote wordt nu altijd weergegeven onder ‘Apps’.

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Coyote activeren

Let op:

  • Coyote is niet beschikbaar voor voertuigen die zijn uitgerust met Smart Connect
  • U kunt Coyote pas gebruiken nadat u 200 km hebt gereden in uw auto
  • Gebruikers in Frankrijk, België en Luxemburg krijgen Coyote gratis binnen hun Map Care-termijn (eerste 3 jaar na 200 km rijden) 
  • In alle andere landen kunnen klanten een Coyote-abonnement in de e-Store kopen via het MyT-klantenportaal

For more information please see our How-to-guides;

Ja, de meeste van onze modellen die na 2019 zijn uitgebracht, zijn uitgerust met smartphone-integratie (Apple CarPlay en Android Auto). Als u een online verbinding met uw smartphone hebt, hoeft u uw toestel alleen maar aan te sluiten op de USB-poort van het voertuig. De apps zijn dan op het infotainmentscherm beschikbaar via het menu ‘Android Auto/Apple CarPlay’. 

Zie onderstaande link voor voertuigen die Apple CarPlay ondersteunen:

https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

*Als uw Android-toestel op een oudere versie dan Android 10 draait, moet u eerst de Android Auto-app installeren.

*Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11

 

U kunt de functie ‘Mijn bestemmingen’ in de TOYOTA MyT-app gebruiken om uw route te plannen. Om deze functie in te schakelen, moet u eerst uw auto koppelen aan uw MyT-account.  

Zodra dit is gebeurd, gaat u naar het tabblad ‘Diensten’ in de TOYOTA MyT-app en kiest u ‘Mijn bestemmingen’. Klik op ’Waarheen’ en voer het adres van de bestemming in. Door op de knop ’+’ te klikken, kunt u een rit met maximaal 9 stops en een eindbestemming plannen. Druk dan op ‘Verzenden naar auto’.

Zorg dat u in de auto over een wifiverbinding beschikt (de eenvoudigste manier is via Bluetooth-tethering met uw smartphone). Zodra in uw auto een internetverbinding tot stand is gebracht, kunt u de rit downloaden. 

Uw vooraf geplande rit is beschikbaar onder ’Favorieten/Favoriete bestemmingen’ in het multimediasysteem. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Share to Car gebruiken
  • Share to Car-ritten vinden

For more information please see our How-to-guides;

Uw termijn van 3 jaar* begint wanneer u uw MyT-inloggegevens in het infotainmentsysteem invoert.

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

30 dagen voordat de gratis termijn van 3 jaar* eindigt, ontvangt u wekelijks een melding op het scherm van het multimediasysteem in uw auto. 15 dagen voordat de gratis termijn van 3 jaar* eindigt, ontvangt u dagelijks hetzelfde bericht. Na afloop van de termijn van 3 jaar* ziet u telkens een bericht wanneer u de app probeert te gebruiken.

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

Basic Climate is beschikbaar op bepaalde modellen en kan op afstand worden geactiveerd via de TOYOTA MyT-app om het interieur van de auto te koelen of verwarmen tot een comfortabel niveau. 

Via het onderdeel ‘Remote Services’ kunt u Basic Climate starten voor een periode van 10 minuten. Wanneer Basic Climate wordt geactiveerd, geeft de TOYOTA MyT-app aan hoelang het systeem nog in werking blijft.

Houd er rekening mee dat de motor van de auto ook start wanneer u Basic Climate activeert. Alle hulpsystemen die tijdens de laatste rit zijn gebruikt (voordat de motor werd uitgeschakeld), worden dus ook ingeschakeld (bijv. temperatuurinstelling, stoelverwarming en radio).  

Als gevolg van wettelijke beperkingen is Basic Climate niet beschikbaar in Oostenrijk.

Deze functie is beschikbaar op bepaalde modellen. Als u de TOYOTA MyT-app op uw smartphone hebt geïnstalleerd en pushmeldingen hebt ingeschakeld, krijgt u (5-15 min* na afloop van uw rit) een melding over: 

  • raam (ramen) open
  • portier(en) ontgrendeld
  • portieren open
  • kofferbak open
  • alarmlichten aan
  • motorkap open
  • zonnedak open  
  • smart key achtergelaten in de auto
  • koplampen aan
  • waarschuwingslampjes
  • waarschuwingen voor elektrische voertuigen

Pushmeldingen worden ook voor onbepaalde tijd vermeld in het tabblad ‘Meldingen’ onderaan het scherm van de app.

Met de functie ‘Mijn bestemmingen’ kunt u uw rit plannen door een routebeschrijving op uw mobiele telefoon te zoeken en die vervolgens naar uw auto te verzenden. Daarvoor hebt u een Toyota met autonavigatiefuncties en een MyT-account nodig. Uw auto moet bovendien geregistreerd zijn in uw account. 

Om ‘Mijn bestemmingen’ te activeren volgt u de instructies in de TOYOTA MyT-app of in het MyT-klantenportaal. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

For more information please see our How-to-guides.

GoGa naar het tabblad ‘Diensten’ en kies ‘Hybrid Driving Coach’ (voor hybride voertuigen) of ‘Rijgegevens’ (voor niet-hybride voertuigen). Selecteer het tabblad ‘Alle ritten’ om uw vorige ritten te bekijken en klik dan op een rit om de bijbehorende rijgegevens te openen. Gegevens over uw laatste rit kunt u ook vinden op het startscherm.

De TOYOTA MyT-app wordt ondersteund op: 

  • iOS-toestellen met versie 11.0 of hoger
  • Android-toestellen met versie 6.0 of hoger maar niet van het merk Huawei (Huawei bracht in juni 2021 zijn eigen HarmonyOS-besturingssysteem uit)

Linksonder in het inlogscherm van de app of onderaan in het instellingenmenu.

U moet uw MyT-inloggegevens invoeren in het multimediasysteem van uw auto. Daarna moet u uw multimediasysteem koppelen aan het voertuigidentificatienummer (VIN). Vervolgens moet u de auto met het internet verbinden via Bluetooth-tethering. De functie ‘Mijn bestemmingen’ werkt nu. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Share to Car gebruiken 
  • Bluetooth-tethering 
  • Share to Car-ritten vinden

For more information please see our How-to-guides;

De elektriciteit in de batterij loopt langzaam weg, zelfs wanneer het voertuig niet wordt gebruikt. Dit komt door natuurlijke ontlading en het verbruik van bepaalde elektrische apparaten.

Als het voertuig gedurende lange tijd niet wordt gebruikt, kan de batterij ontladen en is het mogelijk dat de motor niet start. (De batterij wordt automatisch opgeladen tijdens het rijden.)

Voor hybride voertuigen raden we u aan om de auto één keer per week minstens 20 minuten op ‘Ready’ te zetten. Zorg dat u de auto daarbij altijd in de P-stand (parkeren) laat staan en niet de N-stand (vrij) gebruikt, want anders laadt de hybride batterij niet op.

Voor conventionele voertuigen raden we u aan om de motor minstens één keer per week 20-30 minuten te laten draaien.

Als uw voertuig niet over een smart entry-systeem beschikt, kunt u het handmatig ontgrendelen/vergrendelen (zie de procedure in de handleiding).

Als uw voertuig wel over een smart entry-systeem beschikt, volgt u de alternatieve procedure in de handleiding om het te ontgrendelen/vergrendelen.

Als u een set startkabels en een tweede auto hebt, kunt u uw auto starten door de procedure in het instructieboekje te volgen.

Niet alle nieuwe Toyota’s zijn compatibel met wifi-tethering, maar alle nieuwe modellen zijn wel compatibel met Bluetooth-tethering.

Ga naar het menu van uw multimediasysteem, druk op ‘Setup’ en dan op ‘Wifi’ en ‘Wifi inschakelen’. Selecteer uw netwerk, voer het wachtwoord in en selecteer ‘OK’. Wanneer dit lukt, krijgt u een bericht dat het navigatiesysteem verbinding heeft gemaakt met de hotspot.

Voor multimediasysteem MM21 en Toyota Smart Connect vindt de verbinding plaats via DCM.

Meer informatie vindt u in onze handleiding;

  • Wifi-tethering

For more information please see our How-to-guide;

Ga naar het menu van uw multimediasysteem en kies ‘Instellingen’. Selecteer dan ‘Bluetooth-verbinding’ en volg de stappen om de netwerkverbinding op te zetten. Op uw smartphone moet u dan Bluetooth-tethering inschakelen. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Bluetooth-tethering

For more information please see our How-to-guides;

Apple CarPlay of Android Auto kan worden geactiveerd door uw mobiele telefoon aan te sluiten op de USB-poort van de auto. Klik op het multimediascherm in de auto op de knop ‘Menu’ en vervolgens op ‘CarPlay’ of ‘Android Auto’.

Als uw Android-toestel op een oudere versie dan Android 10 draait, moet u eerst de Android Auto-app installeren.

Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11. 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

  • Verbinden met Apple CarPlay & Andoird Auto

For more information please see our How-to-guides;

  • How to connect to Apple CarPlay & Andoird Auto

Met de nieuwste multimediasystemen zijn draadloze kaartupdates mogelijk. Deze kunt u in de e-Store activeren voor de nieuwste compatibele modellen. 

U kunt uw systeem ook handmatig bijwerken door updates te downloaden via de e-Store in het My Toyota-klantenportaal. Deze zet u op een USB-stick, die u vervolgens aansluit in uw auto.

Meer informatie vindt u in onze handleiding;

  • Draadloze kaartupdates uitvoeren

For more information please see our How-to-guide;

Zorg dat het Smart Entry & Start System in het multimediasysteem van uw auto is ingeschakeld. Als de functie is uitgeschakeld, lijkt het voor de TOYOTA MyT-app altijd alsof uw smart key zich in de auto bevindt. 

Dit zijn auto’s die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect, ons nieuwste en meest geavanceerde multimedia- en connectiviteitssysteem. Dit systeem ondersteunt extra connectiviteitsfuncties die meer comfort en controle bieden (bijv. portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen en klimaatregeling op afstand).

Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

MyT Smart Services bestaan uit de TOYOTA MyT-app en MyT Multimedia. Elk pakket heeft een eigen reeks functies, die de veiligheid van de bestuurder en tijdige aankomst op de bestemming verbeteren.

Met de TOYOTA MyT-app kunt u overal communiceren met uw auto. Afhankelijk van het Smart Connect-voertuig dat u hebt, kunt u één of meer van deze functies gebruiken: zoeken naar parkeerplaatsen op straat en in parkeergarages, tankstations vinden, navigeren terwijl u in realtime over gebeurtenissen op de weg wordt geïnformeerd of spraakopdrachten aan uw voertuig geven.

Op dit moment is MyT Smart Services alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

De Smart Services van de TOYOTA MyT-app zijn 4 jaar actief. Toyota betaalt 4 jaar lang de kosten van data die worden gebruikt om Smart Services te verlenen. De TOYOTA MyT-app werkt ook als Smart Services niet meer actief zijn.

U kunt gewoon de TOYOTA MyT-app gebruiken om de QR-code te scannen op het multimediasysteem in de auto of de code handmatig invoeren in de app.

Het 9-inch touchscreen met hoge resolutie van Toyota Smart Connect is niet alleen gebruiksvriendelijker, maar dankzij connected navigatie verlopen de ritten ook vlotter met live verkeersupdates en waarschuwingen voor flitspalen. En dankzij de draadloze smartphone-integratie is het eenvoudiger dan ooit om uw telefoon aan te sluiten en van uw favoriete afspeellijsten te genieten.

Toyota Smart Connect ondersteunt ook extra connectiviteitsfuncties die meer comfort en controle bieden (bijv. portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen en klimaatregeling op afstand).

Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

Nee, u kunt de inloggegevens en het wachtwoord gebruiken die ook werden gebruikt om in te loggen op de vorige app.

Ja, de ritgeschiedenis wordt zichtbaar voor hetzelfde account na het activeren van Connected Services.

Ja, de onderhoudsgeschiedenis wordt zichtbaar voor hetzelfde account na het activeren van Connected Services. 

Neem contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota/Lexus-website.

Om Connected Services te gebruiken, voegt u uw auto toe, selecteert u de diensten die u wilt activeren en accepteert u de gebruiksvoorwaarden en de privacyverklaring.

We zitten nu in de pilotfase van de introductie van de nieuwe TOYOTA MyT-app. Daarom is de nieuwe TOYOTA MyT-app momenteel alleen beschikbaar voor Aygo-, Yaris- en Yaris Cross-modellen die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect. U kunt deze auto's toevoegen en Connected Services gebruiken in de nieuwe TOYOTA MyT-app. In het geval van een ander Toyota connected model wordt u ervan op de hoogte gebracht wanneer de nieuwe TOYOTA MyT-app beschikbaar is voor uw auto.

De nieuwe TOYOTA MyT-app is momenteel alleen beschikbaar voor Aygo-, Yaris- en Yaris Cross-modellen met Toyota Smart Connect. Als uw auto niet is uitgerust met het Toyota Smart Connect-pakket, betekent dit dat de auto nog niet in aanmerking komt voor de nieuwe TOYOTA MyT-app. U krijgt bericht wanneer de nieuwe TOYOTA MyT-app voor uw auto beschikbaar is.

We zitten nu in de pilotfase van de introductie van de nieuwe TOYOTA MyT-app. Daarom is de nieuwe TOYOTA MyT-app momenteel alleen beschikbaar voor recent bestelde Aygo X-, Yaris- en Yaris Cross-modellen. Als u besluit om de nieuwe TOYOTA MyT-app te downloaden, kunt u uw recent bestelde auto niet via de app volgen. Wij raden u aan de huidige versie van de app te gebruiken voor auto's die besteld maar nog niet geleverd zijn. Zodra uw nieuwe auto is afgeleverd, informeren wij u over de volgende stappen om Connected Services te gebruiken via de nieuwe TOYOTA MyT-app.

Zodra een auto is toegevoegd aan het account is het niet meer mogelijk om de oude versie van de TOYOTA MyT-app voor diezelfde auto te gebruiken. Als u echter meer dan 1 Toyota bezit, is het nog steeds mogelijk om de oude app te gebruiken voor modellen die nog niet in aanmerking komen voor de nieuwe app-versie of die nog niet zijn toegevoegd aan de nieuwe app. 

We zitten nu in de pilotfase. Als een of beide auto's een Yaris, Yaris Cross of Aygo X is/zijn en is/zijn uitgerust met Toyota Smart Connect (TAS600), kunt u ze toevoegen aan de nieuwe app. Als uw andere auto niet een van deze drie modellen is, blijft u de huidige app voor die auto gebruiken. U krijgt een melding wanneer u deze auto kunt verbinden met de nieuwe app. 

Op enig moment zal de huidige MyT by Toyota-app worden stopgezet. Om te kunnen blijven profiteren van Connected Services adviseren wij om over te stappen op de nieuwe TOYOTA MyT-app. Om onderbreking van de dienst te voorkomen verzoeken wij u dit te doen op een moment dat het u schikt. 

Overstappen naar de nieuwe TOYOTA MyT-app is snel en eenvoudig. U vindt er alle geweldige diensten zoals u gewend bent, en in de toekomst zelfs nog meer.