1. Discover Toyota
  2. Toyota Quality
  3. From Concept to Customer

Van concept tot klant

Kwaliteit in elke fase
Dankzij onze idealen en trotse productiemedewerkers blijven de zeer hoge kwaliteit, duurzaamheid en milieuprestaties van onze auto’s in elk stadium gewaarborgd, van ontwerp en ontwikkeling tot productie en gebruik door de klant.
  • Kwaliteit ontwerpen


    Het integreren van de best mogelijke kwaliteit in onze voertuigen begint al bij het eerste ontwerpproces. De ontwikkelingsfase van een nieuw product of onderdeel is een cruciaal moment voor het identificeren en aanpakken van eventuele problemen. Door in een vroeg stadium actie te ondernemen, kunnen ernstigere en moeilijker op te lossen problemen dichter bij de productie worden voorkomen.

  • Rigoureus testen


    Om te begrijpen hoe onze voertuigen zullen presteren in de handen van onze klanten, voeren we grondig onderzoek en tests uit, zowel in het laboratorium als op echte wegen. Elk nieuw model wordt onderworpen aan strenge tests, waarbij gebruik wordt gemaakt van computermodellen, laboratoriumtests en duizenden kilometers in de praktijk, onder extreme omstandigheden. De gegevens die we verzamelen worden nauwkeurig onderzocht om ervoor te zorgen dat de prestaties uitstekend zijn wanneer klanten met de auto rijden.

  • 40 keer de wereld rond

    Real world-tests over duizenden kilometers op de openbare weg

  • > 100°C verschil

    Tests in extreme omstandigheden

  • 100% bevestiging

    Alle verzamelde gegevens worden nauwkeurig onderzocht om perfecte prestaties te garanderen

Europese duurzaamheidstest

De Europese duurzaamheidstest is een strenge beoordeling van hoe onze nieuwe modellen presteren in contrasterende klimaten en op wegdekken van verschillende kwaliteit die overal op het continent te vinden zijn. Elk nieuw voertuig zal meer dan 100.000 km rijden, inclusief Arctische proeven in het noorden van Zweden, het rijden op erg slechte wegen in Rusland en vlot en snel over de snelweg rijden in Duitsland. De geproduceerde gegevens worden geanalyseerd om eventuele problemen op te sporen en om verbeteringen of correcties te kunnen aanbrengen voordat het voertuig in de openbare verkoop gaat.

  • Ontwikkelingskwaliteit



    Actie ondernemen in de vroege ontwikkelingsfase van een nieuw product kan ernstige en moeilijker op te lossen problemen dichter bij de productie voorkomen. We gebruiken een methodologie genaamd 'Design Review Based on Failure Mode' (DRBFM) als een PROACTIEVE preventietechniek. Ontwerpers richten zich op gebieden waar verandering nodig is, wijzen mogelijke probleemgebieden aan en passen kennis toe die ze hebben opgedaan bij eerdere projecten. Vervolgens werken ze aan ontwerpoplossingen die worden beoordeeld door experts en specialisten. Onze jonge ingenieurs krijgen specialistische training in DRBFM om de geavanceerde technische vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn voor toekomstige ontwerpuitdagingen.

  • Maximaal 48 uur

    48 uur na dealerrapport voor veiligheidsgerelateerde kwesties.

  • 100% gedeelde rapporten

    100% van de rapporten van de klanten in de markten worden geanalyseerd.

  • 100% klanttevredenheid

    Volledige klanttevredenheid in elke fase: werkkwaliteit, productkwaliteit, verkoop- en servicekwaliteit

  • Kwaliteit verzekerd in elk voertuig

    We investeren in mensen, trainingen en werkwijzen om ervoor te zorgen dat elk voertuig dat we maken van de hoogste kwaliteit is. En dat het voldoet aan de hoge normen die wij stellen en nastreven. Iedereen in de productielijn draagt verantwoordelijkheid om kwaliteit te verzekeren in elke fase. Deze persoonlijke betrokkenheid bij het werk culmineert in de kwaliteitscontroles die worden uitgevoerd voordat een voertuig de fabriek verlaat.

  • Geschoolde arbeidskrachten

    We bieden al onze werknemers een uitgebreide training. Dit varieert van stageplaatsen voor beginnende jongeren tot regelmatige bijscholingsmogelijkheden voor onze gevestigde werknemers. Ervaring en kennis worden over de generaties heen gedeeld, wat het streven naar kwaliteit versterkt. De medewerkers die instaan voor de duizenden controles waar we aan vasthouden, zijn trots op wat ze doen om ervoor te zorgen dat elke klant blij is met de veiligheid en kwaliteit van zijn of haar voertuig.

  • Verbeteren door te luisteren

    Onze toewijding aan kwaliteit houdt niet op wanneer we het voertuig aan de klant overhandigen. Door het terugroepen van voertuigen en onze campagnes voor klantenservice en -tevredenheid zorgen we ervoor dat kwaliteitsproblemen worden herkend en aangepakt waar en wanneer dat nodig is. We luisteren altijd naar wat onze klanten te zeggen hebben en maken gebruik van hun meningen en ervaringen om verbeteringen aan te brengen. Feedback en gegevens worden verzameld bij onze dealers en leveranciers. We volgen ook nauwlettend de meningen van klanten die door derden worden verzameld, zoals kranten, tijdschriften en onlinepublicaties.