1. Owners
  2. Connected Services
  3. MyT App
Ik wens...
Ik wens...

MyT app

Ontdek alle mogelijkheden van de MyT-app

Verbinding maken is de essentie van het leven.


Of u nu in uw auto zit of er buiten staat, met MyT houdt u uw Toyota volledig onder controle

Houd met uw smartphone de controle over uw Toyota. 

Met de MyT-app op uw smartphone kunt u altijd en overal met uw wagen communiceren. Plan ritten vanuit huis, vind uw wagen, optimaliseer uw rijstijl, ontvang bestuurdersanalyses en herinneringen voor onderhoud.


Hybride Coaching

Wees de beste in hybride rijden en verlaag het brandstofverbruik.

Via de MyT-app geeft Hybride Coaching u contextuele coaching over hoe u uw hybride rijden kunt verbeteren op basis van eerdere ritten. Zo kunt u optimaal gebruikmaken van de EV-modus om uw brandstofverbruik te verlagen en uw impact op het milieu te minimaliseren.

FAQS

Rijden in een Toyota was nog nooit zo geweldig en met MyT Connected Services wordt het rijcomfort nog aangenamer zodat u zich altijd comfortabel voelt en in controle blijft, waar u ook rijdt.

Technologie hoeft niet intimiderend te zijn. Wij hebben het antwoord op al uw vragen over MyT Connected Services.

Met MyT Connected Services communiceert uw wagen naadloos met de wereld om u heen. U kunt efficiënter en slimmer rijden. We hebben het zo eenvoudig en intuïtief mogelijk gemaakt, maar we zijn er zeker van dat u nog vragen hebt. We beantwoorden deze graag.

MyT Connected Services

MyT Connected Services bestaat uit de MyT-app en MyT Multimedia. Elk platform heeft zijn eigen specifieke functies die autorijden veiliger en leuker maken, zowel in uw wagen als erbuiten.

Via de MyT-app kunt u communiceren met uw wagen, waar u ook bent. U kunt ritten plannen, uw geparkeerde wagen vinden en informatie opvragen over het moment waarop uw wagen een onderhoudsbeurt nodig heeft. De functie Hybride Coaching maakt een analyse van uw rijgedrag en laat u weten hoe u uw brandstofverbruik van uw hybride wagen kunt verbeteren.

Met MyT Multimedia kunt u een verbinding maken tussen uw smartphone (mits compatibel met iOS en Android) en uw wagen*. Zo kunt u in uw wagen gebruikmaken van uw favoriete apps zoals Spotify, WhatsApp, Storytel, Google Maps met bediening via Siri Voice Assist of OK Google. MyT Multimedia geeft u bovendien toegang tot nuttige informatie zoals actuele verkeersinformatie en waarschuwingen voor snelheidscamera’s en biedt u de mogelijkheid om in het navigatiesysteem bezienswaardigheden op te zoeken. * voor compatibele modellen

Met een MyT-account kunt u uw multimediasysteem beheren en via de MyT-app en het Mijn Toyota-klantenportaal nuttige informatie over uw wagen ontvangen.

Met dezelfde inloggegevens krijgt u toegang tot de MyT-app en het Mijn Toyota-klantenportaal.   

Met de MyT-app beschikt u over de volgende MyT Connected Services:  

     • Find My Car 
     • Send-to-Car
     • Car-to-Door 
     • Hybride Coaching      
     • Rijgegevens       
     • Werkplaatsafspraak
     • Reminders voor onderhoud
     • Onderhoudsgeschiedenis 

Via het Mijn Toyota-klantenportaal krijgt u uitgebreide informatie over uw wagen en kunt u diensten aankopen en beheren. De volgende diensten zijn in het portaal beschikbaar:

     • Aankoopgeschiedenis van de wagen, gegevens over het wagenbezit en orderopvolging
     • Send to Car
     • Werkplaatsafspraak
     • Reminders voor onderhoud
     • Onderhoudsgeschiedenis
     • Voertuiginformatie
     • Handleidingen
     • Updates kaartenmateriaal  
     • Beheer profielinstellingen

 

De MyT-app is gekoppeld aan het chassisnummer (VIN) van de wagen en aan de eigenaar van de wagen. De Connected Services van de app kunt u dan ook alleen gebruiken in deze specifieke wagen.

U kunt MyT Multimedia wel gebruiken in een andere Toyota, mits dit is geactiveerd en het abonnement erop niet is verlopen.

Het gebruik van MyT-app Connected Services is voorbehouden aan de eigenaar van een wagen maar het chassisnummer (VIN) kan wel aan meerdere accounts worden gekoppeld.

MyT Multimedia kan gebruikt worden door iedereen die in de wagen rijdt.

MyT Connected Services bestaat uit de MyT-app en MyT Multimedia. Beide platforms hebben hun eigen specifieke functies en moeten afzonderlijk van elkaar worden geactiveerd.

Weet u niet zeker of u uw MyT-app Connected Services hebt geactiveerd? Ga dan naar de MyT-app. Klik op het tandwielicoontje in de rechter bovenhoek van het startscherm. Ga vervolgens naar ‘Instellingen’ en klik op de tab ‘Wagen’. Krijgt u de melding ‘Activeer Connected Services’ dan is dit nog niet geactiveerd. U kunt bij uw Toyota-dealer MyT-app Connected Services activeren.

Een eenvoudige manier om te controleren of Connected Services in de MyT-app aanstaat, is controleren of de gegevens van uw laatste rit worden weergegeven in het startscherm van de app.

Om de Online Navigatie van MyT Multimedia Connected Services te activeren, verbindt u via Bluetooth of Wifi uw smartphone met uw wagen. Klik vervolgens op de tab ‘Instellen’. Klik daarna op de tab ‘Online’, vervolgens op de tab ‘Toyota Online’ en kies een bestaand account. Voer uw MyT-inloggegevens in. Na het invoeren van uw gegevens kunt u gedurende 3 jaar gratis gebruikmaken van alle diensten. De einddatum van uw abonnement op MyT Multimedia kunt u op het Mijn Toyota-klantenportaal bekijken.

Als u nog geen bestaand account hebt, kunt u er direct een aanmaken in uw wagen door de optie ‘Nieuw account’ te kiezen.

U kunt uw wachtwoord wijzigen in de MyT-app. Klik op het tandwielicoontje in de rechter bovenhoek van het startscherm en ga in het menu naar ‘Instellingen’. Kies wachtwoord wijzigen en vul uw huidige en nieuwe wachtwoord in. Bevestig vervolgens het nieuwe wachtwoord en sla dit op.

Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u op het inlogscherm een nieuw wachtwoord aanvragen door uw e-mailadres in te voeren.

MyT APP
De MyT-app wordt ondersteund op zowel iOS- als Android-apparaten.
MyT Connected Services is beschikbaar voor de volgende Toyota-modellen:

     • Nieuwe RAV4 (geproduceerd vanaf november 2018)
     • Nieuwe Corolla H/B en Touring Sports (geproduceerd vanaf januari 2019))
     • Nieuwe Camry (geproduceerd vanaf januari 2019)
     • Nieuwe C-HR (geproduceerd vanaf oktober 2019).
Een 10-jarig abonnement op MyT Connected Services is inbegrepen bij aankoop van een Toyota die geschikt is voor het gebruik ervan.
Nee. Connected Services op de MyT-app is gekoppeld aan het chassisnummer (VIN) en de eigenaar van de wagen. Er kan slechts vanuit één account toegang worden verleend tot Connected Services.
MyT Connected Services zal gedurende 10 jaar functioneren. Toyota dekt gedurende 10 jaar de kosten van data die worden gebruikt om Connected Services te bieden maar de MyT-app werkt ook zonder Connected Services.
Wanneer u een tweedehands Toyota koopt die Connected Services op de MyT-app ondersteunt, ga dan naar uw dealer om te bevestigen dat u de nieuwe eigenaar van de wagen bent. Vervolgens kunt u de Connected Services op de MyT-app activeren. 

Om het versienummer te controleren op uw

  • iPhone: open ‘Instellingen’, ga naar ‘Algemeen’ en ‘Gebruik’. Kies in de rubriek ‘Opslag’ de MyT-app om het versienummer te zien.
  • Android-apparaat: open ‘Instellingen’ en tik op ‘Apps & Meldingen’. Ga naar de lijst met geïnstalleerde apps op uw apparaat. Selecteer in de lijst met apps de MyT-app voor gegevens over het versienummer.

Wij raden u aan de automatische updates voor de MyT-app in te schakelen. We voegen voortdurend nieuwe functies toe. 

Ga naar de iOS App Store of Google Play Store en zoek naar ‘Toyota MyT App’.  Download vervolgens de app geheel gratis. 

Maak in de MyT-app een account aan en vul de gevraagde persoonsgegevens in.

U ontvangt een bevestigingsmail om uw account te activeren. Daarna kunt u pas gebruikmaken van alle functies in de MyT-app. Om bovendien te kunnen gebruikmaken van Connected Services moet uw Toyota-dealer u registreren als eigenaar van de wagen.

Klik in het startscherm op het tandwielicoontje in de rechter bovenhoek. Ga vervolgens naar ‘Instellingen’ en klik op de tab ‘Wagen’.
Klik op ‘Activeer Connected Services’.

     • Krijgt u de melding ‘Verbinding maken’ dan kunt u gebruikmaken van Connected Services nadat u twee ritten in uw wagen hebt gemaakt, met een snelheid van meer dan 10 km/u.
     • Krijgt u de melding ‘Neem contact op met uw Toyota-dealer om uw aanmelding af te ronden’ dan kunt u bij uw dealer laten bevestigen dat u eigenaar van de wagen bent.
     • Alleen voor Toyota Aygo MY 2020 vanaf de productie van juni: Als u de knop ‘Activeer Connected Services’ niet ziet, start dan uw wagen en wacht minimaal 1 minuut. Start vervolgens de MyT-app opnieuw op en druk op ‘Activeer Connected Services’.

Raadpleeg voor meer informatie onze gebruikershandleiding.

Krijgt u tijdens het activeren van MyT Connected Services de melding ‘Maak een afspraak met uw Toyota-dealer’ in de MyT-app, dan was uw e-mailadres op het moment van aanmelden bij uw dealer niet geregistreerd als het e-mailadres van de eigenaar van de wagen. Maak een afspraak met uw dealer om te bevestigen dat u de eigenaar bent.
Om uw activering af te ronden, moet u de motor van uw wagen 3 minuten laten draaien of een rit maken met een snelheid van meer dan 8 km/u.  Daarna is MyT Connected Services in de app geactiveerd.  
U kunt deze op elk moment openen. De gegevens van de wagen worden naar de app gestuurd zodra u de motor uitschakelt. U kunt dan bijvoorbeeld de gegevens van uw laatste rit bekijken. Er is een mobiel netwerk nodig om data door te sturen dus mogelijk werkt het niet in een parkeergarage.
Ga naar het dashboard ‘Diensten’ en kies ‘Rijgegevens’. Kies de tab ‘Alle ritten’ om uw voorgaande ritten te bekijken en klik op een specifieke rit om toegang te krijgen tot de bijbehorende rijgegevens. Op het startscherm kunt u ook gegevens vinden over uw laatste rit. 

U dient uw MyT-inloggegevens in het multimediasysteem van uw wagen in te voeren. Koppel vervolgens uw multimediasysteem aan uw chassisnummer (VIN). Ga voor meer informatie naar onze gebruikershandleiding.

Om uw wagen te verbinden met internet kunt u gebruikmaken van Bluetooth. Vervolgens is de functie Share to Car actief. Ga voor meer informatie naar onze gebruikershandleiding.

De functie Share to Car vereist een navigatiesysteem. 

Car to Door is beschikbaar in het startscherm van de MyT-app. De functie is beschikbaar in het navigatiesysteem van uw wagen wanneer u ergens anders parkeerde dan op uw eindbestemming.

Lees voor meer informatie onze gebruikershandleiding. 

De Privacy-modus is beschikbaar via ‘Instellingen’ in de MyT-app. U kunt deze zelf aan- of uitzetten. Wanneer u de Privacy-modus aanzet, is de GPS-functie niet langer actief en kunnen we de locatie van uw wagen niet volgen. Lees voor meer informatie onze gebruikershandleiding.
Verwijder de wagen uit uw MyT-account. Hef uw account niet op zodat u in de toekomst eventueel een andere Toyota kunt toevoegen.  Vergeet niet de nieuwe eigenaar van de wagen ervan op de hoogte te brengen dat de wagen over Connected Services op de MyT-app beschikt. 

Wilt u het gebruik van Connected Services op de MyT-app tijdelijk stopzetten, dan kunt u de Privacy-modus aanzetten om de GPS-functie uit te schakelen.

Wilt u het gebruik van Connected Services op de MyT-app definitief stopzetten, klik dan op het tandwielicoontje in de MyT-app. Klik op de tab ‘Instellingen’ en ga vervolgens naar de tab ‘Wagen'. Daar kunt u MyT Connected Services definitief deactiveren. 

MyT Connected Services eindigt als u uw chassisnummer (VIN) uit uw account verwijdert. 
Deze functie is nog niet beschikbaar maar we breiden het aanbod van Connected Services in de MyT-app voortdurend uit.  We werken de app regelmatig bij dus zorg ervoor dat u altijd de meest actuele versie hebt. De eenvoudigste manier om dit te doen, is om in uw App Store automatische updates in te schakelen.