Ga naar de hoofdinhoud (Druk op Enter)

FAQ

MyToyota app Veelgestelde vragen

  1. Alles

Nee, een Digital Key werkt niet goed wanneer de app in de privéruimte (Private Space) is geïnstalleerd. Zorg ervoor dat de MyToyota app niet is geïnstalleerd in de privéruimte (Private Space) wanneer u gebruik wilt maken van de Digital Key service.

Ga naar de veelgestelde vragen (FAQ) op de website https://www.toyota-charging-network.eu/.

Ja. Wanneer uw auto of smartphone niet geschikt is voor de MyToyota app, kunt u nog steeds gebruikmaken van het Toyota Laadnetwerk voor uw plug-in hybride (PHEV) of batterij-elektrische (BEV) Toyota. U kunt hiervoor gebruikmaken van uw RFID laadpas en het online portal https://www.toyota-charging-network.eu/, waar u uw account volledig kunt beheren. Zie de aanmeldprocedure in de link.

Op de kaart die beschikbaar is via het online portal, vindt u gedetailleerde informatie over elk laadstation, zoals de actuele beschikbaarheid, laadprijzen, soorten stekkers, aanmeldmethodes, de operator en openingstijden. U kunt tevens laadstations zoeken door filters in te stellen.

Wanneer u met uw auto gebruik kunt maken van de MyToyota app, kunt u het laadstation ontgrendelen door de QR-code te scannen, of door in de app het station ID in te voeren. Zonder de app kunt u uw RFID-laadpas gebruiken om u aan te melden. Controleer vooraf of het laadstation een RFID-laadpas accepteert. Dit kunt u zien in de gedetailleerde informatie van elk laadstation.

U kunt gebruikmaken van uw Toyota RFID-laadpas om het laadstation te ontgrendelen. 

Controleer vooraf of het laadstation een RFID-laadpas accepteert. Gedetailleerde informatie van elk laadstation kunt u vinden in de plattegrond op https://www.toyota-charging-network.eu/.

Wanneer u de laadsessie niet kunt starten, probeer dan de volgende stappen:

 

  • Controleer in de app of het laadstation beschikbaar is of buiten dienst.
  • Controleer of het laadstation aanmelden via de app of QR-code ondersteunt. Dit kunt u vinden door in de app op het laadstation te klikken. Als deze methode wordt ondersteund, gebruik dan de Start-knop in de app in plaats van de QR-code op het laadstation te scannen.
  • Heeft u te maken met technische of hardwareproblemen? Neem dan eerst contact op met de operator van het laadstation. Het servicenummer vindt u op het laadstation.

 

Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met de klantenservice van het Toyota Laadnetwerk via ‘Contact Support’ in het Toyota Laadnetwerk-portaal:  https://www.toyota-charging-network.eu/.

U kunt uw smartphone als sleutel gebruiken om toegang tot uw auto te krijgen en ermee te rijden. Bepaalde automodellen zijn uitgerust met de functie Smart Digital Key (raadpleeg uw erkende lokale dealer voor meer informatie). Via Bluetooth op uw smartphone kunt u de functie dan registreren met behulp van de MyToyota-app.
 

Als Bluetooth is ingeschakeld op een smartphone die is ingesteld voor Smart Digital Key en de MyToyota-app geopend is of op de achtergrond draait, wordt deze smartphone herkend en met de auto verbonden wanneer u dichtbij bent. Hiermee kunt u de auto op afstand ontgrendelen, starten en vergrendelen met uw smartphone of door gewoon de portiergreep aan te raken.
 

Opmerking: Neem de Smart Key/fysieke sleutel of sleutelkaart mee als back-up voor toegang tot de auto.

Registreer een account via de MyToyota-app om te beginnen met het instellen van uw digitale sleutel*. Zorg ervoor dat Standard Connectivity actief is bij uw proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key.
 

Volg de stappen in de MyToyota-app om de Smart Digital Key in te stellen op uw smartphone en in uw auto. Test de ontgrendel-, start- en vergrendelfuncties om te bevestigen dat de instelprocedure is gelukt.
 

U kunt de functies en mogelijkheden van uw auto bekijken in de MyToyota-app of contact opnemen met uw erkende lokale dealer voor meer informatie.

Om de digitale sleutel in te stellen, moet u beschikken over de fysieke sleutel en toegang hebben tot de auto.
 

  1. Controleer in de MyToyota-app of een proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key actief is en of Standard Connectivity werkt.
  2. Druk op ‘Mijn digitale sleutel instellen’ op het startscherm van de MyToyota-app.
  3. Schakel Bluetooth en biometrische verificatie in op uw smartphone. Deze stap wordt overgeslagen als Bluetooth en biometrische verificatie al eerder zijn ingeschakeld.
  4. Controleer uw smartphonenummer door de 6-cijferige code in te voeren die u per sms hebt ontvangen. Deze stap wordt overgeslagen als het smartphonenummer al eerder is geverifieerd.
  5. Schakel voorafgaand aan de volgende stap slechts één gegevensverbinding, wifi of mobiel, in.
  6. Laat uw smartphone de digitale sleutel downloaden.
  7. Bekijk de informatie over het koppelingsproces in de MyToyota-app.
  8. Houd de fysieke sleutel boven de startknop terwijl het contact van de auto aan staat en wacht tot u twee pieptonen hoort.
  9. Geef de Toyota-app toegang tot uw Bluetooth en druk op ‘Koppelen’.
  10. Wacht tot de verbinding is voltooid.
  11. Als de instelling is gelukt, verschijnt het bericht ‘Instelling digitale sleutel voltooid’.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie."

Zorg ervoor dat een proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key actief is.
 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. U kunt maximaal 4 digitale sleutels delen via de MyToyota-app.
  2. Druk op ‘Digitale sleutel delen’.
  3. Voer de voornaam, achternaam en het telefoonnummer van de nieuwe gebruiker in of voeg deze toe vanuit de smartphonecontacten.
  4. Druk op ‘Delen’ en bevestig ‘Sleutel delen’.

 

U ontvangt een bericht over de reactie op de uitnodiging voor de digitale sleutel. U kunt de gedeelde toegang tot de digitale sleutel op elk moment verwijderen.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

U kunt maximaal 4 digitale sleutels (naast de toegang voor de eigenaar) delen via de MyToyota-app.

U ontvangt een uitnodiging voor een gedeelde digitale sleutel in de vorm van een sms, met een link naar de MyToyota-app. 

 

  1. Druk op de link in de sms. 
  2. De MyToyota-app wordt geopend en u krijgt de vraag of u de uitnodiging voor de digitale sleutel wilt ‘Accepteren’ of ‘Weigeren’*.
  3. Druk op ‘Accepteren’ om de gedeelde digitale sleutel te ontvangen.
  4. Schakel Bluetooth en biometrische verificatie in op uw smartphone. Deze stap wordt overgeslagen als Bluetooth en biometrische verificatie al eerder zijn ingeschakeld.
  5. Controleer uw smartphonenummer door de 6-cijferige code in te voeren die u per sms hebt ontvangen. Deze stap wordt overgeslagen als het smartphonenummer al eerder is geverifieerd.
  6. Schakel voorafgaand aan de volgende stap slechts één gegevensverbinding, wifi of mobiel, in.
  7. Laat uw smartphone de digitale sleutel downloaden. 
  8. Als de installatie is gelukt, wordt ‘Instelling digitale sleutel is voltooid’ weergegeven.

 

*OPMERKING: Nieuwe gebruikers van de MyToyota-app moeten het registratieproces voltooien om een account aan te maken voordat ze een uitnodiging voor de digitale sleutel accepteren.

Neem contact op met uw lokale helpdesk.

Smart Digital Key biedt twee methoden om te ontgrendelen/vergrendelen:

 

i)  Ontgrendelen/vergrendelen op afstand --> Beschikbaar wanneer de smartphone zich binnen een bereik van 10 meter bevindt.

Druk op het pictogram ‘ontgrendelen’ of ‘vergrendelen’ op het startscherm van de MyToyota-app.

 

ii)  Passief ontgrendelen/vergrendelen* --> Beschikbaar wanneer de smartphone zich binnen een bereik van 3 meter bevindt.

Raak de portiergreep aan om uw auto te ontgrendelen en vergrendelen.

 

*OPMERKING: U kunt uw auto niet vergrendelen als de telefoon in de auto is achtergelaten. U wordt dan gewaarschuwd met een geluidssignaal.
 

Als u uw telefoon bewust in uw auto wilt laten liggen en de Smart Digital Key is actief, moet u uw fysieke sleutel bij u hebben en Bluetooth uitschakelen op uw smartphone voordat u uw auto vergrendelt.

Zodra de digitale sleutel is verbonden met uw smartphone, kan hij door niemand anders worden gebruikt en kan er niet mee worden geknoeid. Het systeem van de auto zorgt ervoor dat de sleutel veilig verbonden is met uw telefoon en niet gestolen of onderschept kan worden.
 

De BLE-communicatietechnologie die voor Smart Digital Key wordt gebruikt, is moderner en daarom beter bestand tegen diefstal dan een ouderwetse fysieke sleutel:

  •  Versleutelde communicatie voor een veilige verbinding.
  •  Gebruik van eenmalige sleutels om elke gegevensuitwisseling te beschermen.

Als uw auto is uitgerust met Smart Digital Key, is de functie beschikbaar als een dienst in uw MyToyota- of Lexus Link+-app. 
 

Opmerking: de beschikbaarheid van de functie kan verschillen naargelang het model, de uitvoering en de beschikbaarheid op de markt. Raadpleeg uw lokale Toyota- of Lexus-dealer voor meer informatie.

Smart Digital Key heeft 3 niveaus van nabijheidsdetectie: 

 

  1. Binnen 10 meter van de auto wordt de Smart Digital Key gedetecteerd en is ontgrendelen/vergrendelen op afstand beschikbaar.
  2. Binnen 3 meter van de auto wordt de Smart Digital Key gedetecteerd en is passief ontgrendelen/vergrendelen* beschikbaar.
  3. Als de Smart Digital Key in de auto wordt gedetecteerd, is starten van de motor beschikbaar.

 

*OPMERKING: U moet de portiergreep aanraken om uw auto te ontgrendelen en vergrendelen.

De Smart Digital Key wordt ondersteund op: 

  • iOS-toestellen met versie 15.0 of hoger.
  • Android-toestellen met versie 11.0 of hoger maar niet van het merk Huawei (Huawei bracht in juni 2021 zijn eigen HarmonyOS-besturingssysteem uit).

Smart Digital Key maakt gebruik van Bluetooth-connectiviteit terwijl de MyToyota-app op de achtergrond draait en nabijheid van de auto voor toegang. Met Afstandsbediening via de MyToyota-app kunt u de auto op afstand vergrendelen/ontgrendelen via het internet, terwijl u een fysieke sleutel nodig hebt om weg te kunnen rijden.

Nee, als Bluetooth is ingeschakeld op uw smartphone die is ingesteld voor Smart Digital Key en de MyToyota-app geopend is of op de achtergrond draait, kunt u de Smart Digital Key gebruiken om de auto te vergrendelen en ontgrendelen door de deurgreep aan te raken of om de auto te starten door de smartphone op de middenconsole of draadloze lader te plaatsen.

Installeer de MyToyota-app op uw nieuwe smartphone en log in met uw bestaande account.
 

Op de startpagina van de MyToyota-app ziet u nu dat de knop ‘Instellingen digitale sleutel’ is vervangen door ‘Mijn digitale sleutel instellen’.
 

Druk op ‘Mijn digitale sleutel instellen’ en volg dezelfde stappen als toen u uw Smart Digital Key voor het eerst instelde.

 

OPMERKING: Als u uw Smart Digital Key wilt overzetten naar een nieuwe smartphone, kunt u Smart Digital Key niet uitschakelen op uw vorige smartphone en moet uw proef- of betaalde abonnement op Smart Digital Key actief zijn."

i) Verwijderen van de toegang voor een uitgenodigde bestuurder* door de eigenaar van de Smart Digital Key:

 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 
  2. Veeg naar links over de naam van de uitgenodigde bestuurder die u wilt verwijderen en druk op het prullenbakpictogram.
  3. Bevestig ‘Verwijderen’.

 

U en de uitgenodigde bestuurder ontvangen een bericht over het verwijderen van de digitale sleutel.

 

*OPMERKING: Als de uitgenodigde bestuurder aan het rijden is terwijl zijn toegang wordt verwijderd, stopt de auto niet. De toegang voor de uitgenodigde bestuurder wordt effectief verwijderd zodra de auto is uitgeschakeld.

 

i) Verwijderen van de toegang voor een uitgenodigde Smart Digital Key-bestuurder door de uitgenodigde bestuurder zelf:

 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 
  2. Druk op ‘Digitale sleutel verwijderen’ en bevestig ‘Verwijderen’


U en de eigenaar ontvangen een bericht over het verwijderen van de digitale sleutel.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Om de digitale sleutel te deactiveren, moet u beschikken over de fysieke sleutel en toegang hebben tot de auto.

 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 
  2. Druk op ‘Digitale sleutel deactiveren’ en bevestig ‘Deactiveren’.
  3. Bekijk de informatie over het deactiveringsproces in de MyToyota-app.
  4. Als het deactiveren is gelukt, wordt het bericht ‘Digitale sleutel gedeactiveerd’ weergegeven.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Als u het recht op de auto opeist als uitgenodigde Smart Digital Key-bestuurder, wordt de Smart Digital Key gedeactiveerd en worden alle (eigen en gedeelde) digitale sleutels verwijderd !

 

Als u dit per ongeluk of opzettelijk doet, moet u de instelprocedure volgen om uw Smart Digital Key opnieuw te activeren. 

De Smart Digital Key-functies werken niet als de batterij van de telefoon leeg is.

De ontgrendel- en vergrendelfuncties van de Smart Digital Key werken ook als uw auto is uitgerust met een achteraf ingebouwde startonderbreker.

 

De functie van de Smart Digital Key om de motor te starten werkt niet als uw auto is uitgerust met een achteraf ingebouwde startonderbreker.

 

Als u de Smart Digital Key wilt gebruiken in combinatie met uw achteraf ingebouwde startonderbreker, moet u de transponder van uw startonderbreker bij u hebben.

Zodra de Smart Digital Key is ingesteld, kunt u deze verwijderen uit het multimediasysteem van de auto

 

  1. Ga in het multimediahoofdscherm naar het instellingenpictogram, scroll naar beneden en tik op ‘Info & beveiliging’.
    Daarna kunt u in de instellingen van de digitale sleutel zien of de digitale sleutel actief is.
  2. Tik op ‘Digitale sleutels verwijderen’ om het verwijderingsproces te starten.
  3. U moet bevestigen dat u uw digitale sleutel wilt verwijderen en uw autosleutel op de startknop plaatsen.
  4. Als het deactiveren is gelukt, wordt het bericht ‘Digitale sleutel gedeactiveerd’ weergegeven.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Als u vindt dat de digitale sleutel buiten of in de auto niet goed genoeg wordt gedetecteerd, kunt u het detectiebereik van de sleutel aanpassen. ​

 

1)  Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 

2) Druk op ‘Bereik aanpassen’

 

De fabrieksinstellingen van de digitale sleutel zijn al geschikt voor de meeste bestuurders. Wat van invloed kan zijn op de detectie, is de plek waar uw smartphone zich bevindt. Zit hij in uw achterzak? In een handtas? Of houdt u hem gewoon in uw hand?

 

3) Kies uit drie verschillende gevoeligheidsniveaus naar gelang uw persoonlijke voorkeuren en druk op ‘Opslaan’.

4) Er wordt een bericht weergegeven als het aanpassen van de gevoeligheid is gelukt.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Het kan zijn dat uw Smart Digital Key niet binnen bereik is, dat het signaal niet sterk genoeg is om ontgrendelen/vergrendelen op afstand mogelijk te maken of dat Bluetooth op uw smartphone is uitgeschakeld. 
 

  1. Ga naar de instellingen van uw smartphone en controleer of Bluetooth AAN staat.
  2. Haal uw smartphone uit uw zak of tas en raak de portiergreep aan om uw auto te ontgrendelen of vergrendelen.

De Smart Digital Key is niet binnen bereik of het signaal is niet sterk genoeg om ontgrendelen/vergrendelen op afstand mogelijk te maken.
 

Plaats uw smartphone op het kastje in de middenconsole of de draadloze lader.

Als u een tweedehands Toyota koopt die Connected Services ondersteunt, kunt u Connected Services rechtstreeks vanuit uw MyToyota-app activeren, op voorwaarde dat u de fysieke toegang tot de auto kunt aantonen (door de kilometerstand in te voeren of de QR-code te scannen). Ga naar uw dealer om de eigendom van de auto op uw naam te zetten, zodat u van alle appfuncties kunt genieten.

Om een auto toe te voegen, klik ik op "Voertuig toevoegen" op de startpagina. Als ik al een voertuig heb, klik ik op het pictogram "Mijn garage" rechtsboven en dan op de knop "Voertuig toevoegen".
 

Om een auto te verwijderen, ga ik naar Mijn garage, scrol ik omlaag en klik ik op "Voertuig verwijderen".

In de MyToyota-app selecteer ik eerst mijn auto via "Mijn garage", en klik ik daarna op "Connected Services Centrum". Ik volg dan de stappen om de beschikbare connected services voor mijn voertuig te activeren.
 

Als een of meerdere verbonden voertuigen in "Mijn garage" nog niet geactiveerd zijn, verschijnt er bij het inloggen een startscherm dat mij uitnodigt om de connected services te activeren. Sla ik deze stap over, dan kan ik ze later alsnog activeren via bovenstaande stappen.
 

Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleiding.


Opmerking: Tijdens het activatieproces moet ik akkoord gaan met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid

Als u permanent wilt stoppen met Connected Services in de MyToyota-app, selecteert u eerst de specifieke auto in Mijn Garage en klikt u vervolgens op Connected Services Center. Volg de stappen om de diensten te deactiveren. 

 

Meer informatie vindt u in onze handleiding.

U kunt uw actieve en inactieve abonnementen raadplegen door naar ‘Mijn garage’ te gaan en het onderdeel Connected Services Center te selecteren.

U kunt uw Gebruiksvoorwaarden beheren via de sectie Juridische informatie in uw account.

U kunt uw Privacykennisgeving raadplegen via de sectie Juridische informatie in uw account.

Met de MyToyota-app hebt u altijd en overal controle over uw wagen. De app is eenvoudig in het gebruik en biedt u unieke functies voor een nog betere ervaring. U kunt ritten plannen, uw geparkeerde auto lokaliseren, informatie vinden over wanneer uw auto een onderhoudsbeurt moet krijgen, uw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen over uw auto ontvangen, evenals de airconditioning, deuren en alarmlichten van uw auto op afstand bedienen.

De 5 symbolen van links naar rechts staan voor de volgende onderdelen:  Voertuig - Map - Meldingen - Account - Ondersteuning.

U hebt op elk moment toegang tot Connected Services. Gegevens over de auto worden naar de app verzonden wanneer de motor is uitgeschakeld. U kunt de gegevens van uw laatste rit bekijken nadat u de motor hebt uitgezet. Mobiele data is nodig om gegevens te verzenden, dus het werkt mogelijk niet als u uw auto ondergronds parkeert.

Connected Services omvatten Standard Services en Remote Services. Standard Services omvatten een groot aantal digitale functies die zijn bedoeld om uw veiligheid, privacy en comfort te waarborgen terwijl u onderweg bent. Blijf op de hoogte van de locatie, het accuniveau, het rijgedrag, de rijgeschiedenis, de waarschuwingslampjes en nog veel meer aspecten van uw auto. Deel de locatie van uw auto met vrienden en dierbaren in uw netwerk. Via Remote Services krijgt u op afstand toegang krijgt tot uw auto om diverse instellingen aan te passen en uw auto op uw behoeften af te stemmen. Krijg toegang tot alle essentiële benodigdheden voor een optimale rijervaring.

Met de MyToyota-app bent u altijd verbonden met uw auto, terwijl het klantenportaal/de persoonlijke omgeving u de mogelijkheid biedt om uitgebreider te rapporteren, handleidingen te downloaden en andere multimediafuncties (kaartupdates, wifi-pakket enz.) in te schakelen

 

Sommige functies zijn beschikbaar in zowel de MyToyota-app als het klantenportaal/de persoonlijke omgeving (website) met dezelfde logingegevens, bv. online afsprakensysteem of onderhoudsgeschiedenis.

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Subaru-website.

Ga naar de Apple App Store of Google Play Store en zoek naar de ‘MyToyota-app’. U kunt de app dan helemaal gratis downloaden.

Connected Services omvatten Standard Services en Remote Services. Standard Services omvatten een groot aantal digitale functies die zijn bedoeld om uw veiligheid, privacy en comfort te waarborgen terwijl u onderweg bent. Blijf op de hoogte van de locatie, het accuniveau, het rijgedrag, de rijgeschiedenis, de waarschuwingslampjes en nog veel meer aspecten van uw auto. Deel de locatie van uw auto met vrienden en dierbaren in uw netwerk. Via Remote Services krijgt u op afstand toegang krijgt tot uw auto om diverse instellingen aan te passen en uw auto op uw behoeften af te stemmen. Krijg toegang tot alle essentiële benodigdheden voor een optimale rijervaring.

Blijf een stap voor tijdens het rijden met een groot aantal functies en kom op tijd op uw bestemming aan. Stem af op diverse gebeurtenissen onderweg en vind beschikbare tankstations en parkeerplaatsen (op straat en in parkeergarages). Rijd zorgeloos met via het internet bijgewerkte navigatie.

De Full Hybrid-verzekering stimuleert u om optimaal gebruik te maken van uw hybride en beloont u voor veilig rijden in de elektrische modus met besparingen op de prolongatiepremie van uw verzekering. Voor meer informatie over de Full Hybrid-verzekering zie: https://www.toyota-europe.com/finance-insurance/full-hybrid-insurance (Opens in new window)

De Full Hybrid-verzekering stimuleert u om optimaal gebruik te maken van uw hybride en beloont u voor veilig rijden in de elektrische modus met besparingen op de prolongatiepremie van uw verzekering. Voor meer informatie over de Full Hybrid-verzekering zie: https://www.toyota-europe.com/finance-insurance/full-hybrid-insurance (Opens in new window)

U beslist welke gegevens u met Toyota deelt. U kunt dit op elk moment controleren op het Gegevensbeschermingsportaal en u kunt uw toestemming intrekken wanneer u dat wilt.

Met een aangewezen dealer in de app krijgt u een betere ervaring voor functies als Online afsprakensysteem en Waarschuwingslampjes.

Zodra ik de privémodus activeer, is deze van toepassing op alle diensten die gebruikmaken van geolocatie, zoals Full Hybrid-verzekering, rijgedragverzekering, voertuiglokalisatie en rijanalyse. Sommige van deze diensten kunnen onbeschikbaar worden of minder nauwkeurig werken wanneer de privémodus is ingeschakeld.
 

Ik kan de privémodus beheren in de MyToyota-app, onder "Mijn garage". Bovenaan de startpagina klik ik op "Mijn garage", en vervolgens op "Privémodus" om deze in of uit te schakelen.


Als mijn voertuig is uitgerust met het Smart Connect-systeem, kan ik de status van de privémodus alleen bekijken via de app, maar moet ik het activeren of deactiveren via het multimediasysteem van het voertuig.


De status van de privémodus (aan of uit) blijft zoals ik die heb ingesteld, totdat ik zelf een wijziging aanbreng. Ik kan de huidige status van de privémodus bekijken via mijn account in de MyToyota-app of via het klantenportaal.
 

Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleiding.

Met een MyToyota-account kunt u uw multimediasysteem beheren en nuttige inzichten over uw auto krijgen via de MyToyota-app en het klantenportaal/de persoonlijke omgeving.

De MyToyota-app is gekoppeld aan het voertuigidentificatienummer (VIN) en aan mij als eigenaar van de auto. Daarom ben ik de enige persoon die de connected services voor dit voertuig kan gebruiken.

Ja, Connected Services kunnen worden toegevoegd aan meerdere accounts, maar kunnen slechts op één account tegelijk worden geactiveerd en actief zijn.

De connected services omvatten de MyToyota-app en het Multimediasysteem. Elke set van services bevat zijn eigen functies en moet afzonderlijk worden geactiveerd.
 

Om snel te bepalen of de connected services zijn geactiveerd, kijk ik gewoon of de details van mijn laatste rit worden weergegeven op het startscherm van de app.
 

Als ik niet zeker weet of mijn connected services zijn geactiveerd, selecteer ik eerst de juiste auto in "Mijn Garage", klik ik op "Connected Services Centrum". Hier zie ik alle beschikbare services voor de auto en hun activatiestatus. Daarna volg ik de stappen om de beschikbare connected services voor mijn voertuig te activeren.
 

Om Toyota Online te activeren, verbind ik mijn smartphone met mijn auto via Bluetooth of Wi-Fi, klik ik op het tabblad "Instellingen" en vervolgens op het tabblad "Online", daarna op "Toyota Online", en kies ik een bestaand account. Daarna voer ik mijn MyToyota-inloggegevens in.
 

Het invoeren van mijn inloggegevens activeert een periode van 3 jaar gratis services. Ik kan de vervaldatum van mijn Multimedia-abonnement controleren via het klantenportaal.
 

Als ik nog geen account heb, kan ik er één aanmaken direct vanuit mijn auto door de optie "Nieuw account" te kiezen.
 

In voertuigen met Toyota Smart Connect kan ik eenvoudig de QR-code scannen die op de centrale unit wordt weergegeven met de MyToyota-app, of deze handmatig invoeren in de app. Vervolgens activeer ik de slimme services in het Connected Services Centrum van de MyToyota-app.
 

Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.

Mijn accountgegevens zijn hetzelfde voor zowel de MyToyota-app als het klantenportaal. Ik kan mijn wachtwoord op beide platformen wijzigen.
 

Om mijn wachtwoord te wijzigen, ga ik naar het inlogscherm en kies ik "Wachtwoord vergeten".

Uw dealer moet uw identiteit bevestigen om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens van Toyota-klanten.
 

U wordt verzocht om langs te gaan bij uw dealer omdat het beschermen van persoonsgegevens van klanten een prioriteit is van Toyota.

  • In de applicatie het abonnement op Connected Services annuleren en de auto uit uw MyToyota-account verwijderen
  • Gebruikersprofiel van Multimediascherm verwijderen

Connected Services worden stopgezet als het voertuigidentificatienummer (VIN) uit uw account wordt verwijderd.

Ja en nee. Een auto kan aan meerdere accounts worden toegevoegd, maar slechts één account heeft op eenzelfde moment toegang tot Connected Services of andere persoonsgegevens.

Mijn account wordt gedeeld tussen de MyToyota-app en het klantenportaal. Op beide platformen kan ik een account aanmaken via het inlogscherm.
 

Na het aanmaken van mijn account ontvang ik een activatiemail. Ik moet die bevestigen voordat ik toegang krijg tot mijn account en mijn voertuig(en) kan toevoegen.

Uw account voor de MyToyota-app en het klantenportaal kan op het multimediasysteem van de auto worden gebruikt. Als u geen account hebt, adviseren we u om de MyToyota-app te downloaden en daarin een account aan te maken.
 

U kunt ook een account aanmaken via het online klantenportaal of via het multimediasysteem zelf. In het laatste geval moet u nog steeds binnen 14 dagen de gebruiksvoorwaarden aanvaarden in het klantenportaal (optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van vóór generatie MM21).

In de navigatiebalk klikt u op het symbool voor het onderdeel ‘Account’ rechtsonder om de profielinstellingen te bewerken.

Connected Services zijn gedurende een periode van tien jaar inbegrepen bij de aankoop van elke Toyota die compatibel is met Connected Services.
 

Connected Services voor voertuigen die zijn uitgerust met Smart Connect, zijn inbegrepen voor een periode van 4 jaar.

De Connected Services van de MyToyota-app blijven 10 jaar werken. Toyota betaalt 10 jaar lang de datakosten in verband met de levering van Connected Services, maar de MyToyota-app werkt ook zonder Connected Services.

In het scherm Mijn garage kunt u op de knop Voorkeursdealer klikken onder Service en onderhoud. Hier kunt u uw voorkeursdealer instellen.

Hybrid Driving Coaching geeft u naar gelang de situatie adviezen om uw hybride rijgedrag te verbeteren op basis van uw eerdere ritten. Zo kunt u de EV-modus optimaal benutten om uw brandstofverbruik te verlagen en uw impact op het milieu te beperken.

Ja, op bepaalde modellen. Op het dashboard op de startpagina ziet u het huidige brandstofpeil als een meter en het bereik.

Ja, op bepaalde modellen kunt u de status van de portieren, ruiten, kofferbak en verlichting van de auto zien.
 

Ga naar de startpagina om de status te controleren. Klik op de knop Voertuigstatus.

 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.

Ja, op bepaalde modellen kunt u via de app op afstand ontgrendelen of vergrendelen. In de Remote Control-kaart vindt u de knop Vergrendelen / ontgrendelen.

 

Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om:
 

  • de auto te vergrendelen als een van de portieren open is en/of de smart key zich in de auto bevindt 
  • de auto te ontgrendelen als het autoalarm is ingeschakeld of als de auto handmatig is vergrendeld met de fysieke sleutel

 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.

Ja, bepaalde modellen kunnen op een drukke parking worden gelokaliseerd door de alarmlichten van het voertuig vanop afstand in te schakelen. 
 

Ga in de MyToyota-app naar de Remote Control-kaart. Door te klikken op ‘Alarmlichten’, kunt u de alarmlichten van het voertuig activeren, zodat u uw auto gemakkelijk kunt terugvinden.
 

De alarmlichten worden gedurende 60 seconden geactiveerd. Na 60 seconden kunt u de functie ‘Alarmlichten’ opnieuw activeren. 

 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.

Het Multimedia-systeem (op het multimediasysteem van de auto ‘Toyota Online Services’ genoemd) omvat verschillende online navigatiediensten die nuttige real-time informatie bieden, zoals verkeersinformatie en snelheidsmeterwaarschuwingen.
 

Deze functies vereisen een internetverbinding om te functioneren. Als mijn apparaat niet verbonden is, moet ik mijn mobiele apparaat verbinden door Wi-Fi of Bluetooth te delen met een willekeurig apparaat/netwerk in de auto.
 

Elke nieuwe Toyota biedt 3 jaar* gratis kaartupdates (Map Care-abonnement) voor het navigatiesysteem, evenals andere diensten zoals:
 

  • Real-time verkeersinformatie
  • Coyote radarwaarschuwing (indien beschikbaar) of Cyclops
  • Google Streetview (wanneer de service beschikbaar is)
  • Bezienswaardigheden
  • Brandstof
  • Parkeren
  • Weer

 

Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.

 

* Als mijn auto is uitgerust met het MM21-systeem, geldt een periode van 4 jaar.

Ingebouwde navigatiesystemen ontvangen gegevens via een GPS-satellietsignaal. Multimedia vereist een online verbinding om noodzakelijke gegevens te ontvangen voor realtime verkeersinformatie, Coyote (indien beschikbaar), Google Streetview (indien beschikbaar), Weerbericht, Brandstof, Parkeren en online POI.

De meeste Toyota-modellen die momenteel te koop zijn, omvatten online navigatiediensten, zoals:
 

  • Realtime verkeersinformatie
  • Waarschuwingen voor flitspalen
  • Google Streetview (indien beschikbaar)
  • Points of Interest
  • Brandstofprijzen 
  • Parkeren
  • Weerbericht
     

(Beschikbaarheid van deze diensten hangt af van model en uitvoering. Neem contact op met uw dealer om na te gaan welke beschikbaar zijn voor uw voertuig,)

De online navigatiediensten van het Multimedia-systeem zijn de eerste 3 jaar gratis* (kan variëren afhankelijk van het land). Daarna kan ik een abonnement afsluiten.
 

Ons kaartupdatepakket dekt alle kaartupdates en de bijbehorende online diensten, terwijl ons servicepakket de online servicefunctionaliteiten omvat. Ik kan een abonnement afsluiten in onze online winkel. Ik ga naar de online winkel om de laatste prijzen te bekijken.

 

* Als mijn auto is uitgerust met het MM21-systeem, geldt een periode van 4 jaar.

30 dagen voordat de gratis termijn van 3 jaar eindigt, ontvangt u een melding op het scherm van het multimediasysteem in uw auto.
 

In de e-Store kunt u het Map Care-pakket met 1 of 3 jaar verlengen. Wanneer u ons Service-pakket verlengt, kunt u kiezen voor een termijn van 1, 2 of 3 jaar*. Ga naar de e-Store voor de actuele prijzen.

 

* Voor de MM21 en Toyota Smart Connect worden gratis kaartupdates gedurende 7 jaar aangeboden

U hebt toegang tot de e-Store via het multimediasysteem in uw auto of het klantenportaal.

 

In de e-Store, die toegankelijk is via het klantenportaal, kunt u de diensten kopen die Multimedia u biedt. In de e-Store kunt u ook de status van uw huidige abonnementen controleren via het tabblad ‘Gekocht’. Hier ziet u welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.

 

Als u de e-Store-app opent via het multimediasysteem in uw auto, kunt u diensten als Coyote downloaden. U vindt de e-Store door in het ‘Menu’ naar apps te gaan en dan ‘In Car’ te kiezen.

U kunt diensten kopen via het webplatform e-Store, dat te vinden is in het klantenportaal. Om te zien welke diensten u al hebt en hoelang ze nog lopen, klikt u op het tabblad ‘Gekocht’.

 

Klanten krijgen 3 jaar gratis diensten voor Map Care (2 kaartupdates per jaar) en e-Services (Weerbericht, Parkeren, Verkeer, Brandstofprijzen). Na deze gratis termijn kunt u abonnementen naar behoefte kopen/verlengen.

U kunt ze direct gebruiken als het account van de vorige eigenaar nog actief is in het multimediasysteem en u kunt ze blijven gebruiken tijdens de gratis abonnementstermijn. MAAR we raden klanten altijd aan om uit te loggen en een eigen account aan te maken, zodat ze volledige controle hebben over hun abonnementen. Dit kan via:
 

  1. de MyToyota-app op uw mobiele telefoon: u moet zich eerst registreren en dan inloggen in uw voertuig
  2. het menu ‘Online’ in het multimediasysteem van het voertuig: u moet de gebruiksvoorwaarden binnen 14 dagen aanvaarden via het klantenportaal/de persoonlijke omgeving (optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van voor generatie MM21)
  3. het Klantenportaal: zodra uw account is aangemaakt via het webportaal, kunt u met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen in het multimediasysteem

Selecteer in de MyToyota-app eerst uw auto in Mijn garage en klik vervolgens op Connected Services Center. Volg vervolgens de stappen om de Smart Services te activeren die beschikbaar zijn voor uw voertuig. Zodra u verbonden bent, begint de termijn van 4 jaar gratis Online Navigation Services. 

 

Meer informatie vindt u in onze handleiding.

Ik ga naar het menu van mijn multimediasysteem en bezoek de ‘In-car’ sectie van de online winkel (ik heb een internetverbinding nodig en moet ingelogd zijn op mijn account).
 

Ik selecteer de Coyote-app en klik op "Installeren". Een pop-upvenster geeft aan dat Coyote is geïnstalleerd. Zodra het venster verschijnt, klik ik op "OK" om de app automatisch te starten. Coyote zal nu altijd zichtbaar zijn in de apps.
 

Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.
 

Let op:
 

  • Coyote is niet beschikbaar voor voertuigen met Smart Connect.
  • Coyote kan alleen gebruikt worden nadat mijn auto 200 km heeft gereden.
  • Gebruikers in Frankrijk, België en Luxemburg kunnen gratis Coyote gebruiken tijdens hun Map Care-periode (de eerste 3 jaar na 200 km rijden).
  • In andere landen kan ik een Coyote-abonnement aanschaffen via de online winkel op het klantenportaal.

Ja, de meeste van onze modellen die na 2019 zijn uitgebracht, zijn uitgerust met smartphone-integratie (Apple CarPlay en Android Auto). Als u een online verbinding met uw smartphone hebt, hoeft u uw toestel alleen maar aan te sluiten op de USB-poort van het voertuig. De apps zijn dan op het infotainmentscherm beschikbaar via het menu ‘Android Auto/Apple CarPlay’. 

 

Zie onderstaande link voor voertuigen die Apple CarPlay ondersteunen:
https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/ (Opens in new window)

 

* Als uw Android-toestel op een oudere versie dan Android 10 draait, moet u eerst de Android Auto-app installeren.
* Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11

Met de functie ‘Mijn bestemmingen’ kunt u uw rit plannen door een routebeschrijving op uw mobiele telefoon te zoeken en die vervolgens naar uw auto te verzenden. Daarvoor hebt u een auto met autonavigatiefuncties en een MyToyota-account nodig. Uw auto moet bovendien geregistreerd zijn in uw account. 

 

Mijn bestemmingen is een standaard beschikbare dienst voor voertuigen met navigatie in de wagen, maar de gebruiker moet de Smart Services activeren om gebruik te maken van deze functie. 

 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

Ik kan de functie ‘Mijn bestemmingen’ in de MyToyota-app gebruiken om mijn route te plannen. Houd er rekening mee dat ik eerst mijn auto aan mijn MyToyota-account moet koppelen om deze functie te activeren.
 

Na het koppelen ga ik naar het startscherm van de MyToyota-app en kies ik de servicetegel ‘Mijn bestemmingen’. Ik klik op "Bestemming" en voer het adres van mijn bestemming in. Daarna klik ik op "Naar voertuig sturen".
 

Zodra ik in mijn auto ben, zorg ik ervoor dat er een Wi-Fi-verbinding is (de eenvoudigste manier is om Bluetooth op mijn smartphone in te schakelen). Zodra de internetverbinding in mijn auto is ingesteld, kan ik de geplande route downloaden.
 

Mijn vooraf geplande route is beschikbaar onder Favorieten / Favoriete bestemmingen in het multimediasysteem.

Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.

Uw termijn van 3 jaar* begint wanneer u uw MyToyota-inloggegevens in het infotainmentsysteem invoert.

 

* Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar.

30 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar* eindigt, ontvang je wekelijks een melding op het scherm van het multimediasysteem in je auto. 15 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar* eindigt, ontvang je dezelfde melding dagelijks. Zodra uw periode van 3 jaar* is afgelopen, verschijnt er een melding telkens wanneer u de app probeert te gebruiken.

 

* Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een periode van 4 jaar.

Remote Climate is beschikbaar op bepaalde modellen en kan op afstand worden geactiveerd via de MyToyota-app om het interieur van de auto te koelen of verwarmen tot een comfortabel niveau.
 

Via de Remote Control-kaart/ kunt u Remote Climate inschakelen voor 10 minuten. Wanneer Remote Climate wordt geactiveerd, geeft de MyToyota-app aan hoelang het systeem nog in werking blijft. Remote Climate kan twee keer opnieuw worden geactiveerd (2 x 10 min).
 

Bij sommige wagens mag u niet vergeten dat wanneer u Basic Remote Climate activeert, de motor van de wagen ook start. Alle hulpsystemen die tijdens de laatste rit zijn gebruikt (voordat de motor werd uitgeschakeld), worden dus ook ingeschakeld (bijv. temperatuurinstelling, stoelverwarming en radio).  
 

Op bepaalde voertuigen zal Remote Climate over meer geavanceerde functies beschikken. Zoals:
 

  • Op afstand bediende stoelventilatie, stoelverwarming, stuurwielverwarming en ontdooiing
  • Remote Climate inplannen: beslis gemakkelijk op voorhand wanneer het interieur van de wagen moet worden gekoeld of opgewarmd.
     

Merk op dat Basic Remote Climate voor verbrandingsmotoren en hybrides niet verkrijgbaar is in Oostenrijk wegens wettelijke beperkingen. Batterij-aangedreven elektrische voertuigen en plug-in voertuigen in Oostenrijk beschikken wel over het Remote Climate-systeem.


Voor batterij-aangedreven elektrische voertuigen en plug-in voertuigen is minstens 20% of 30% van het batterijniveau vereist om de airconditioning te kunnen bedienen.


Bij een buitentemperatuur van minder dan -10 °C werkt Remote Climate niet op plug-in voertuigen.


Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.

Deze functie is beschikbaar op bepaalde modellen. Als u de MyToyota-app op uw smartphone hebt geïnstalleerd en pushmeldingen hebt ingeschakeld, krijgt u (5-10 min* na afloop van uw rit) een melding over:
 

  • raam (ramen) open
  • portier(en) ontgrendeld
  • portieren open
  • kofferbak open
  • alarmlichten aan
  • motorkap open
  • zonnedak open  
  • koplampen aan
  • waarschuwingslampjes
  • Rear Seat Reminder
     

Niet elke wagen kan die pushmeldingen versturen. Controleer de capaciteiten van uw auto bij uw dealer.
 

Pushmeldingen worden ook voor onbepaalde tijd vermeld in het tabblad ‘Meldingen’ onderaan het scherm van de app.

Ik ga naar het dashboard van de diensten en kies Hybrid Coach (voor hybride voertuigen), Elektrisch rijden coach (voor batterij-elektrische voertuigen) of Rijanalyse (voor niet-elektrische voertuigen).
 

Daar selecteer ik het tabblad "Alle ritten" om mijn eerdere ritten te bekijken. Ik klik op een rit naar keuze om de bijbehorende analyses te zien.
 

Op het startscherm van het dashboard vind ik ook details van mijn laatste rit.

De MyToyota-app wordt ondersteund op: 
 

  • iOS-toestellen met versie 15.0 of hoger
  • Android-toestellen met versie 7.0 of hoger maar niet van het merk Huawei (Huawei bracht in juni 2021 zijn eigen HarmonyOS-besturingssysteem uit)

U kunt de app-versie onderaan bij ‘Account’ vinden.

Ik moet mijn inloggegevens invoeren in het multimediasysteem van mijn auto. Daarna koppel ik het systeem aan het voertuigidentificatienummer (VIN) van mijn auto. Vervolgens activeer ik de Bluetooth-verbinding om mijn auto met internet te verbinden.
 

Vanaf nu zou de functie ‘Mijn bestemmingen’ correct moeten werken.
 

Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.

Zelfs als je wagen niet wordt gebruikt, loopt de 12V-batterij geleidelijk leeg als gevolg van natuurlijke ontlading en het afvloeiende effect van bepaalde elektrische componenten.
 

Als je wagen lange tijd niet wordt gebruikt, kan de batterij leeglopen. Mogelijk kun je de wagen dan niet starten. (De 12V-batterij laadt automatisch op tijdens het rijden.)

We raden je aan om je wagen één keer per week minstens 20 minuten op te laden of 'Klaar voor gebruik' te maken.

Als uw voertuig niet over een smart entry-systeem beschikt, kunt u deze handmatig ontgrendelen/vergrendelen (zie de procedure in de handleiding).

 

Als uw voertuig wel over een smart entry-systeem beschikt, volgt u de alternatieve procedure in de handleiding om het te ontgrendelen/vergrendelen.

Als u een set startkabels en een tweede auto hebt, kunt u uw auto starten door de procedure in het instructieboekje te volgen.

Ga naar het menu van uw multimediasysteem en kies ‘Instellingen’. Selecteer dan ‘Bluetooth-verbinding’ en volg de stappen om de netwerkverbinding op te zetten. Op uw smartphone moet u dan Bluetooth-tethering inschakelen. 

 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen.

Apple CarPlay of Android Auto kan worden geactiveerd door uw mobiele telefoon aan te sluiten op de USB-poort van de auto. Klik op het multimediascherm in de auto op de knop ‘Menu’ en vervolgens op ‘CarPlay’ of ‘Android Auto’.

Als uw Android-toestel op een oudere versie dan Android 10 draait, moet u eerst de Android Auto-app installeren.
 

Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11.
 

Meer informatie vindt u in  onze handleidingen.

Met de nieuwste multimediasystemen zijn draadloze kaartupdates mogelijk. Deze kunt u in de e-Store activeren voor de nieuwste compatibele modellen.
 

U kunt uw systeem ook handmatig bijwerken door updates te downloaden via de e-Store in het My Toyota-klantenportaal. Deze zet u op een USB-stick, die u vervolgens aansluit in uw auto.
 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen

Dit zijn auto’s die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect, ons nieuwste en meest geavanceerde multimedia- en connectiviteitssysteem. Dit systeem ondersteunt extra connectiviteitsfuncties die meer comfort en controle bieden (bijv. portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen en klimaatregeling op afstand).

 

Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

Smart Services bestaat uit de MyToyota-app en Multimedia. Elk pakket heeft een eigen reeks functies, die de veiligheid van de bestuurder en tijdige aankomst op de bestemming verbeteren.
 

Met de MyToyota-app kunt u overal communiceren met uw auto. Afhankelijk van het Smart Connect-voertuig dat u hebt, kunt u één of meer van deze functies gebruiken: zoeken naar parkeerplaatsen op straat en in parkeergarages, tankstations vinden, navigeren terwijl u in realtime over gebeurtenissen op de weg wordt geïnformeerd of spraakopdrachten aan uw voertuig geven.
 

Op dit moment is Smart Services alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

De Smart Services van de MyToyota-app zijn 4 jaar actief. Toyota betaalt 4 jaar lang de kosten van data die worden gebruikt om Smart Services te verlenen. De MyToyota-app werkt ook nog als de Smart Services niet meer actief zijn.

U kunt gewoon de MyToyota-app gebruiken om de op het multimediasysteem in de auto gegenereerde QR-code te scannen of u kunt de code handmatig invoeren in de app.

Het is niet mogelijk als uw voertuig is uitgerust met een hoofdunit die niet compatibel is met Toyota Smart Connect

Het 9-inch touchscreen met hoge resolutie van Toyota Smart Connect is niet alleen gebruiksvriendelijker, maar dankzij connected navigatie verlopen de ritten ook vlotter met live verkeersupdates en waarschuwingen voor flitspalen. En dankzij de draadloze smartphone-integratie is het eenvoudiger dan ooit om uw telefoon aan te sluiten en van uw favoriete afspeellijsten te genieten.
 

Toyota Smart Connect ondersteunt ook extra connectiviteitsfuncties die meer comfort en controle bieden (bijv. portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen en klimaatregeling op afstand).
 

Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

Nee, u kunt de inloggegevens en het wachtwoord gebruiken die ook werden gebruikt om in te loggen op de vorige app.

Ja, de ritgeschiedenis wordt zichtbaar voor hetzelfde account na het activeren van Connected Services.

Ja, de onderhoudsgeschiedenis wordt zichtbaar voor hetzelfde account na het activeren van Connected Services.

Neem contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie.

Om Connected Services te gebruiken: account registreren, uw wagen toevoegen aan de app, de services selecteren die u wilt activeren en gebruiksvoorwaarden aanvaarden.

We zijn nu bezig met de nieuwe MyToyota-app in te voeren en zullen daarom geleidelijk alle modellen in ons gamma doorlopen. U krijgt een melding wanneer de nieuwe MyToyota-app voor uw auto beschikbaar is.

We zijn nu bezig met de nieuwe MyToyota-app in te voeren en zullen daarom geleidelijk alle modellen in ons gamma doorlopen. U krijgt bericht wanneer de nieuwe MyToyota-app voor uw auto beschikbaar is. Als u een melding hebt ontvangen maar u uw wagen nog steeds niet aan het account in de nieuwe app kunt toevoegen, neem dan contact op met uw dealer of met ons via het onderdeel support in de app.

Ja, u kunt nu de MyToyota-app gebruiken om uw bestelde voertuigen op te volgen.

Zodra een auto is toegevoegd aan het account is het niet meer mogelijk om de oude versie van de MyToyota-app voor diezelfde auto te gebruiken. Als u echter meer dan 1 Toyota bezit, is het nog steeds mogelijk om de oude app te gebruiken voor modellen die nog niet naar de nieuwe app-versie zijn omgezet.

We zijn nu bezig met de nieuwe MyToyota-app in te voeren en zullen daarom geleidelijk alle modellen in ons gamma doorlopen.  Als u een migratiemelding hebt ontvangen voor één of al uw auto’s, kunt u deze toevoegen aan de nieuwe app. Anders blijft u de huidige app gebruiken voor de auto die u niet hebt omgezet naar de nieuwe app.

Op enig moment zal de huidige MyToyota-app worden stopgezet. Om te kunnen blijven profiteren van Connected Services adviseren wij om over te stappen op de nieuwe MyToyota-app. Om onderbreking van de dienst te voorkomen verzoeken wij u dit te doen op een moment dat het u schikt.
 

Overstappen naar de nieuwe MyToyota-app gaat snel en eenvoudig. U vindt er alle geweldige diensten zoals u gewend bent, en in de toekomst zelfs nog meer. 

De tekst van de gebruiksvoorwaarden in de nieuwe MyToyota-app werd lichtjes aangepast. Daarom vragen we u vriendelijk om ze opnieuw te aanvaarden. De duur van uw abonnement is gekoppeld aan een garantieperiode en wordt dus niet beïnvloed door dit migratieproces.

We zijn nu bezig met de nieuwe MyToyota-app in te voeren, dus we doorlopen geleidelijk alle klanten per land en per model. Als u nog geen melding hebt ontvangen maar wel al naar de nieuwe MyToyota-app wilt migreren, kunt u deze downloaden via de App Store en uw nieuwe app-ervaring starten.

PROACE EV-modellen worden momenteel niet ondersteund door de nieuwe MyToyota-app. We zijn nu bezig met de nieuwe MyToyota-app in te voeren en zullen daarom geleidelijk alle modellen in ons gamma doorlopen. U krijgt een melding wanneer de nieuwe MyToyota-app voor uw auto beschikbaar is.

De nieuwe functie is een toevoeging aan ons cloudnavigatiesysteem dat bestuurders van in aanmerking komende Toyota-modellen dynamische, realtime content biedt voor Points of Interest (POI's) in de buurt. Deze functie toont realtime informatie over restaurants, tankstations, supermarkten en meer, zodat bestuurders beschikken over de meest actuele gegevens voor hun rit.

Met dynamische, realtime POI-inhoud kunt u beter geïnformeerde beslissingen nemen tijdens uw rit. Of u nu op zoek bent naar een plek om te eten, bij te tanken of op ontdekking te gaan, het navigatiesysteem houdt u op de hoogte met actuele informatie en aanbiedingen. Dit verbetert uw algehele rijervaring door u te helpen nieuwe plekken te ontdekken en zorgt ervoor dat u op de hoogte bent van de laatste aanbiedingen en veranderingen in uw omgeving.

De functie Offers en Smart Stops is beschikbaar voor de volgende modellen die zijn uitgerust met een Toyota Smart Connect-multimediasysteem voor in de auto:

 

  • AYGO X
  • Yaris
  • Yaris Cross

Om te weten of uw auto is uitgerust met een Toyota Smart Connect-multimediasysteem voor in de auto, raadpleegt u de productiedatum van uw auto. In de onderstaande tabel kunt u de in aanmerking komende modellen vinden aan de hand van hun productiedatum.

 

OPTIE 1

 

Modelnaam Productiedatum van Toyota Smart Connect-multimedia voor in de auto
AYGO X Van maart 2022 tot november 2023
Yaris Van april 2022 tot december 2023
Yaris Cross Van juli 2021 tot maart 2024

 

OPTIE 2

 

Ter referentie, hier is de homepage van het Toyota Smart Connect-multimediasysteem voor in de auto.

 

Om van alle voordelen van de nieuwe functie te genieten, moet de nieuwste navigatieversie [6.1.2] zijn geïnstalleerd. Installaties van navigatiesoftware worden automatisch voltooid wanneer u uw auto start. 
 

Vervolgens moet u bij het starten van uw auto de Algemene voorwaarden en Privacyverklaring accepteren om navigatie en Smart Services te kunnen gebruiken.
 

Accepteer en activeer ten slotte de toestemming voor Offers en Smart Stops in de navigatie-instellingen.  


U bent er helemaal klaar voor – u hoeft alleen maar het navigatiesysteem weer te geven wanneer u met uw Toyota onderweg bent om de functie te gebruiken.

Ga op uw multimediascherm naar Navigatie en vervolgens naar Instellingen rechtsboven op het scherm. Selecteer het tabblad Navigatie in de instellingen en schuif naar beneden naar 'Kaartgegevens'. Hier ziet u het versienummer van het navigatiesysteem bovenaan het scherm. Dit getal moet gelijk zijn aan [6.1.2] of hoger ([7.1.1,...]).

In het instellingenmenu van het navigatiesysteem onder 'Services' vindt u een optie om Offers en Smart Stops aan of uit te zetten. U kunt Smart Stops uitzetten om geen Smart Stops meer te zien, of u kunt Offers uitzetten. In dat geval ziet u geen Branded Pin, Search of Recommendations meer. Dit geeft u controle over de inhoud die u te zien krijgt, zodat u uw navigatie-ervaring kunt aanpassen op basis van uw voorkeuren. U kunt de instellingen op elk moment wijzigen.

De Offers-functie omvat Branded Pins: die tonen merklogo's op de kaart en maken het u gemakkelijk om tijdens het rijden uw omgeving te verkennen; verbeterd zoeken waarbij u de meest relevante zoekresultaten krijgt; Smart Stops – aanbevolen POI's in de buurt waarbij gebruik wordt gemaakt van autosensorgegevens om uw huidige behoefte/die van uw Toyota te bepalen.

Branded Pins zijn merklogo's die rechtstreeks op de kaart worden weergegeven en de locaties van POI's aangeven, zodat u uw favoriete locaties gemakkelijker kunt vinden en er naartoe kunt navigeren. Zodra u veilig geparkeerd staat, klikt u op een logo op het scherm om het detailscherm te zien – hier kunt u speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij het POI, en te weten komen hoe u van de aanbieding kunt profiteren, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst wordt weergegeven).

Deze functionaliteit zorgt ervoor dat bestuurders gemakkelijk toegang hebben tot relevante resultaten, waardoor de algehele zoekervaring wordt verbeterd. De meest relevante zoekresultaten worden bovenaan de lijst met zoekresultaten weergegeven, samen met een decoratief lint op de kaart en een merklogo. Klik op de bovenste zoekresultaten om het detailscherm te zien – hier kunt u speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij het POI. Zodra u veilig geparkeerd staat, kunt u zien hoe u van de aanbieding kunt profiteren, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst wordt weergegeven).

De Smart Stops-functie analyseert verschillende factoren, waaronder de autosensorgegevens, om interessante POI's in de buurt aan te bevelen door uw huidige behoefte/die van uw Toyota te bepalen aan de hand van de autosensorgegevens. Klik op de Smart Stops-kaart op het scherm om het detailscherm te zien – hier kunt u speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij het POI. Zodra u veilig geparkeerd staat, kunt u zien hoe u van de aanbieding kunt profiteren, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst wordt weergegeven).

Zodra u veilig geparkeerd staat, klikt u op het POI om het detailscherm te zien – hier kunt u zien hoe u van de aanbieding kunt profiteren, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst wordt weergegeven). Het detailscherm geeft ook de geldigheidsduur van de aanbiedingen aan. De geldigheid kan per POI verschillen.

De Smart Stops-functionaliteit bij een laag brandstofpeil is bedoeld om bestuurders tijdig suggesties te geven voor tankstations in de buurt wanneer het brandstofpeil laag is. Het navigatiesysteem gebruikt realtime gegevens over het brandstofpeil van uw auto, de afgelegde afstand en de locatie van beschikbare tankstations om slimme suggesties te doen over waar u kunt tanken. Wanneer het systeem een laag brandstofpeil detecteert (resterend rijbereik van 140 km of 70 km), geeft het aanbevelingen voor tankstations in de buurt. Klik op de Smart Stops-kaart op het scherm om het detailscherm te zien – hier kunt u speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij het POI, zodra u veilig geparkeerd staat.

Deze Smart Stop-functionaliteit is bedoeld om een POI voor te stellen wanneer u meer dan twee uur hebt gereden. Het navigatiesysteem houdt rekening met factoren zoals uw rijtijd, huidige locatie en voorkeuren om relevante en interessante plaatsen aan te bevelen om te ontdekken en te pauzeren. Onderweg krijgt u meestal op gezette tijden aanbevelingen om uw algehele rijervaring te verbeteren. Door op de Smart Stops-kaart op het scherm te klikken, komt u op het detailscherm – hier kunt u speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij het POI, zodra u veilig geparkeerd staat.

De realtime POI-functie is ontworpen om in heel Europa beschikbaar te zijn, maar de initiële beschikbaarheid kan per regio verschillen. We breiden onze dekking voortdurend uit om een uitgebreide ervaring in meer regio's te garanderen. Er zijn geen extra kosten verbonden aan de service.

Ja, u hebt de optie om de functie uit te schakelen in de instellingen van het navigatiesysteem als u liever geen Offers of Smart Stops ontvangt. U kunt erop vertrouwen dat het systeem is ontworpen om prioriteit te geven aan de privacy en veiligheid van uw gebruikersgegevens. De functie heeft alleen toegang tot noodzakelijke informatie en de gegevensverwerking voldoet aan ons privacybeleid, waardoor een veilige en transparante gebruikerservaring wordt gegarandeerd. Lees het privacybeleid van Toyota voor meer informatie over onze privacypraktijken.

Portemonnee

Met de portemonnee in de app kan ik meerdere betaalmethoden opslaan om Toyota-producten en -diensten te kopen en mijn abonnementen te betalen.

Mijn betaalmethoden worden veilig opgeslagen in een PCI-conform datacentrum van een van Toyota’s partners. Ze worden alleen gebruikt om de producten en abonnementen te betalen die ik heb geselecteerd.

Op dit moment kan ik alleen Visa- en Mastercard-creditcards gebruiken. Andere betaalmethoden kunnen in de toekomst beschikbaar worden.

Ja, ik kan meerdere betaalmethoden toevoegen, maar alleen mijn primaire betaalmethode wordt gebruikt voor toekomstige betalingen.

Ja, ik kan op elk moment betaalmethoden verwijderen. Behalve als ik een actief betaald abonnement heb – dan moet er minstens één betaalmethode geregistreerd blijven. Om alles te verwijderen, moet ik eerst mijn abonnement opzeggen.

Als mijn kaartgegevens veranderen (bijv. vervaldatum), kan ik die niet aanpassen. Ik moet dan een nieuwe kaart toevoegen met de juiste gegevens en de oude verwijderen.

Mijn betaalgegevens worden veilig opgeslagen via een PCI-conforme betalingsprovider.

Ja, ik kan op elk moment mijn primaire betaalmethode wijzigen.

Dat is een eenmalige, veilige controle om te verifiëren dat mijn kaart geldig is.

Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals een geblokkeerde kaart of een mislukte 3DS-verificatie. Als het probleem aanhoudt, neem ik best contact op met mijn lokale Toyota-klantenservice.

Ik moet onmiddellijk mijn bank of kaartuitgever contacteren. Daarna voeg ik een nieuwe kaart toe of kies ik een andere primaire betaalmethode om onderbrekingen in betalingen te voorkomen.

Om geen betalingen te missen, voeg ik een nieuwe kaart toe en stel die in als primaire methode. Ik verwijder best ook de verlopen kaart.

De primaire kaart wordt standaard gebruikt, bijvoorbeeld voor abonnementsbetalingen. Andere kaarten blijven bewaard, maar worden pas gebruikt als ik ze als primair instel.

Ik zie de betaaloptie alleen als mijn account of voertuig in aanmerking komt voor betalingen via de app. Dat hangt af van de app-versie, het voertuigmodel en mijn locatie.

Betalingen en facturen

Nee, u hoeft abonnementsbetalingen maar één keer goed te keuren tijdens het afrekenen. Betalingen worden dan automatisch geïnd.

U vindt uw facturen in uw e-mail. Als u ze kwijt bent, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice om een nieuw exemplaar aan te vragen.

Als u uw facturen kwijt bent, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice om nieuwe exemplaren te krijgen. U kunt ook al uw facturen terugvinden in uw e-mail.

Als een betaling mislukt, brengen we u hiervan onmiddellijk op de hoogte en doen we de volgende dag een tweede poging. Als de betaling nog steeds mislukt, doen we de dag erna nog een laatste poging. Als deze pogingen niet succesvol zijn, wordt het abonnement automatisch geannuleerd en ontvangt u een melding van de annulering.

De MyToyota-app laat u weten wanneer uw huidige kaart verloopt. U moet een nieuwe kaart toevoegen voordat de primaire kaart verloopt, want als u dit niet doet, kan de betaling mislukken.

De betaling van uw creditcardrekening is een overeenkomst tussen u en de kaartuitgever. Zolang de betaling is toegestaan, blijft uw abonnement actief.

Controleer uw abonnementsprijs en -bedrag. Als u afwijkingen vaststelt, neem dan contact op met uw lokale Toyota-klantenservice.

We innen de betalingen altijd op de vervaldatum. Als u merkt dat er niets is afgeschreven, controleer dan eerst of er geen probleem is met uw kaart. Controleer bovendien of u een e-mail over een mislukte betaling of een melding van ons hebt ontvangen. Als er van uw kant geen problemen zijn en u geen bericht van ons hebt ontvangen, kan het om een vertraging in onze systemen gaan. In dat geval proberen we het binnenkort opnieuw. Als de betaling echter niet wordt uitgevoerd, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice voor verdere hulp.

Neem contact op met uw lokale helpdesk.

Ja, als u geld terugkrijgt, ontvangt u een factuur met de details.

Ja, na elke transactie wordt er een factuur verzonden naar het e-mailadres dat is gekoppeld aan uw MyToyota-account.

Dit hangt af van uw abonnementsopties. Raadpleeg de Veelgestelde vragen over abonnementen voor meer informatie.

Terugbetalingen

Houd rekening met het volgende met betrekking tot ons abonnements- en terugbetalingsbeleid:
 

  • Voor maandelijkse abonnement is er geen terugbetaling in geval van annulering. Uw abonnement wordt echter niet automatisch verlengd aan het einde van de termijn.
  • Bij een jaarlijks of vierjaarlijks abonnement komt u in aanmerking voor een terugbetaling pro rata, berekend in maanden.
  • Ongeacht het type abonnement krijgt u het volledige aankoopbedrag terug als u binnen 14 dagen na inschrijving annuleert (en u geen proefabonnement hebt).
  • U komt maar één keer in aanmerking voor een terugbetaling na 14 dagen. Raadpleeg voor meer informatie onze downloadbare Gebruiksvoorwaarden.

U krijgt een terugbetaling pro rata.
 

  • Voorbeeld jaarlijks abonnement:

De proefperiode werd geactiveerd op 10 januari, de eerste betaling moest op 10 februari worden voldaan en de opzegging vond plaats op 30 mei. U hebt de service langer dan 3 maanden gebruikt, dus beschouwen we het als 4 maanden. Als gevolg hiervan krijgt u de resterende 8 maanden terugbetaald.
 

  • Voorbeeld 4-jaarlijks abonnement:

De proefperiode werd geactiveerd op 10 januari 2024, de eerste betaling moest op 10 februari 2024 worden voldaan en de opzegging vond plaats op 30 mei 2025. U hebt de service langer dan 15 maanden gebruikt, dus beschouwen we het als 16 maanden. Als gevolg hiervan krijgt u de resterende 32 maanden terugbetaald.

Nee. Vanwege Europese regelgeving (antiwitwaswetgeving) kunt u alleen geld terugkrijgen op dezelfde kaart die u hebt gebruikt voor de oorspronkelijke betaling. We sturen altijd een terugbetalingsverzoek naar de oorspronkelijke kaart. Als de kaart misschien geblokkeerd, verlopen of veranderd is, moet de uitgever van uw kaart u het geld kunnen terugbetalen via een nieuwe kaart of rechtstreeks op uw bankrekening. Toyota is niet betrokken bij dit proces. In uitzonderlijke gevallen, wanneer een terugbetaling mislukt, zal de bank die het bedrag heeft uitgegeven ons hiervan op de hoogte stellen en zal Toyota contact met u opnemen om meer informatie te vragen, zodat de terugbetaling kan worden verwerkt.

Het kan tot een week duren voordat terugbetalingen op uw creditcardafschrift of bankrekening verschijnen. Als u na deze tijd nog geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice.

Controleer de Gebruiksvoorwaarden. Als u kunt bevestigen dat er een fout is gemaakt, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice.

U ontvangt een factuur met de details van uw terugbetalingen.

Ja. U krijgt het volledige aankoopbedrag terug.
 

De herroepingstermijn van 14 dagen gaat in op de dag waarop uw abonnement is geactiveerd, niet op de dag van de eerste betaling.
 

Dit geldt alleen als u niet in aanmerking komt voor de proefperiode van 1 maand en vanaf de eerste dag moet betalen. Houd er rekening mee dat u de terugbetaling na 14 dagen maar één keer kunt ontvangen.

Als u in aanmerking komt voor een terugbetaling, berekenen we automatisch het bedrag op basis van uw verbruik en sturen we een factuur met het terugbetalingstotaal en wanneer u het geld zult ontvangen.

Nadat u uw abonnement hebt opgezegd, zullen we onmiddellijk verzoeken om de terugbetaling te verwerken. Door de verwerkingstijd van de kaartuitgever of bank kan het echter een paar dagen duren voordat dit op uw creditcard- of rekeningafschriften verschijnt. Als u na ongeveer een week nog niets hebt ontvangen, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice.

Nee, volgens ons terugbetalingsbeleid in de Gebruiksvoorwaarden ontvangt u volledige terug te betalen bedrag (inclusief kosten/belastingen).

Beveiliging en privacy

Wanneer u een nieuwe betaalmethode toevoegt aan de MyToyota-app, wordt de informatie direct doorgestuurd naar onze partner die voldoet aan de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Zij zijn verantwoordelijk voor het veilig opslaan van uw gegevens. Nadat uw gegevens zijn opgeslagen, kunt u alleen bepaalde details van uw betaalmethode bekijken, zoals de laatste vier cijfers. De systemen van Toyota en zijn medewerkers/agenten hebben geen toegang tot de volledige betaalmethode-informatie en kunnen deze niet lezen.

Ja, al uw persoonlijke gegevens worden opgeslagen en verwerkt in overeenstemming met de geldende privacywetgeving.

Onze databases zijn gecodeerd en beveiligd en al onze systemen zijn uitgerust met toegangscontrolemechanismen om de bescherming van uw gegevens te garanderen. Bovendien wordt de gegevensoverdracht tussen onze systemen versleuteld voor een extra beveiligingslaag.
 

We verwerken betalingsgerelateerde gegevens volgens de Payment Card Industry Data Security Standard, een reeks richtlijnen die zijn ontworpen om gegevens van kaarthouders te beschermen.
 

Voor persoonlijke gegevens houden we ons aan de beveiligingsprincipes van de General Data Protection Regulation (GDPR) van de EU om uw persoonlijke gegevens te beschermen en uw privacy te waarborgen.

Ja. Toyota neemt de strikte PCI-nalevingsregels in acht bij het omgaan met financiële informatie.

De betalingsgegevens worden veilig opgeslagen door onze PCI-conforme partner, Pay-D GmbH. Zij maken gebruik van subverwerkers om de transacties te verwerken. Geen enkele andere partner of entiteit heeft toegang tot uw financiële gegevens. Raadpleeg voor meer informatie onze Privacyverklaring.

Meldingen

Voor de jaarlijkse en 4-jaarlijkse opties ontvangt u voorafgaand aan de automatische verlenging een melding per e-mail.

Sommige meldingen kunnen worden aangepast, terwijl andere verplicht zijn (zoals mislukte betalingen). Pushmeldingen kunnen op elk moment worden uitgeschakeld via de instellingen van uw telefoon.

Ja, u ontvangt meldingen in de app en via e-mail in geval van mislukte betalingen.

Nee. Momenteel is er geen manier om meldingen uit te schakelen. Deze functie kan echter in de toekomst worden toegevoegd.

Alle soorten, afhankelijk van de aard en het belang van de melding.

Compatibiliteit en apparaten

De apparaatvereisten zijn hetzelfde voor de app.

Momenteel kunt u een abonnement niet overzetten van het ene voertuig naar het andere. U moet eerst elk actief abonnement van een voertuig verwijderen, waardoor ook alle bijbehorende abonnementen worden geannuleerd. Na het verwijderen kunt u een nieuw voertuig toevoegen en er een nieuw abonnement voor activeren.

Log gewoon in op uw Toyota-account op de nieuwe telefoon. U kunt dan uw bestaande abonnementen normaal bekijken en beheren.

Als u besluit uw betaalde abonnement op te zeggen, wordt er een datum voor het deactiveren van de service ingesteld, afhankelijk van uw abonnementspakket. Afhankelijk van het geabonneerde pakket en het moment van annuleren, kunt u ook in aanmerking komen voor terugbetaling. Raadpleeg de Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.

Alle abonnementen, inclusief betaalde abonnementen, worden geannuleerd wanneer het voertuig uit de app wordt verwijderd.

Problemen oplossen

Ja. Controleer de informatie die u van uw dealer hebt ontvangen. De kanalen van uw plaatselijke klantenservice moeten daar beschikbaar zijn.

Hier zijn veel mogelijke redenen voor. We raden u aan om eerst te controleren of uw huidige kaart geldig is en genoeg saldo heeft. Als de fout zich blijft voordoen, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u problemen ondervindt met de service. Het kan komen door een vertraging in de activering van het abonnement of doordat de service die u probeert te openen tijdelijk niet beschikbaar is of onderhoud ondergaat. Als u problemen ondervindt, raden we u aan contact op te nemen met uw plaatselijke klantenservice.

Een ander scenario kan ertoe leiden dat uw Remote Services niet werken. Laten we de meest voorkomende opsommen:
 

  • Het is mogelijk dat uw voertuig de Remote Services niet of niet allemaal ondersteunt. Neem contact op met uw dealer voor meer informatie.
  • Het is mogelijk dat u niet bent geabonneerd op de Remote Services.
  • Als u uw auto voor meer dan 9 dagen niet hebt gebruikt, dan kan uw auto in slaapmodus zijn gegaan om de levensduur van de batterij te beschermen.
  • Ga naar uw auto en start de motor.
  • Controleer of aan alle voorwaarden is voldaan: alle deuren gesloten, motorkap gesloten, Smart Key niet in de auto
  • U hebt een plug-inhybride of batterij-aangedreven elektrisch voertuig en Remote Climate start niet? Het is mogelijk dat uw EV-batterij minder dan 30% of 20% (afhankelijk van het model) opgeladen is. Laad in dat geval uw batterij op.
  • U hebt een plug-inhybride en Remote Climate start niet? Als de buitentemperatuur lager is dan -10 °C, werkt Remote Climate niet.

Inschrijvingsproces

We bieden klanten verschillende abonnementsdiensten voor zowel hun voertuig als de app. Verschillende van deze services zijn inbegrepen in het Standaard Abonnementspakket. Voor bepaalde Connected Services zoals cloudnavigatie, klimaatregeling op afstand en deurvergrendeling/-ontgrendeling moet u echter een betaald abonnement afsluiten zodra de proefperiode afloopt. Toyota biedt een reeks abonnementsopties en -bundels om aan uw specifieke behoeften te voldoen.

Als uw Connected Services-proefperiode afloopt, kunt u ervan blijven genieten met een van onze abonnementen. Met maandelijkse, jaarlijkse of 4-jaarlijkse factureringsopties kunt u het abonnement kiezen dat voor u het beste werkt!

Voor sommige abonnementen wel.
 

Voor verschillende functies en services die Toyota aanbiedt, moet u een geldige betaalmethode aan uw portemonnee toevoegen en u abonneren op een plan dat het beste bij uw behoeften past. Bovendien zijn bepaalde abonnementen gratis voor een beperkte periode bij aankoop van uw auto, maar moet u ervoor betalen nadat de gratis periode is afgelopen.

U kunt betalen met een van de betaalmethoden die aan uw portemonnee zijn toegevoegd. Op dit moment worden alleen creditcards van Visa en Mastercard geaccepteerd.

Controleer de gratis proefperiode van uw abonnement. De betaalde opties omvatten maandelijkse, jaarlijkse of vierjaarlijkse betalingen.

Uw betaling hangt af van de service of functie die u wilt en of u een maandelijks, jaarlijks of 4-jaarlijks tarief kiest. Controleer alle opties bij het bekijken van elk abonnement afzonderlijk.
 

De prijs kan ook per land verschillen.

Als u zich aanmeldt voor een betaald abonnement, krijgt u een gratis proefperiode van een maand, mits u een betaalmethode invult. Deze aanbieding kan maar één keer per abonnement worden gebruikt. Als u de proefversie gebruikt en daarna uw abonnement opzegt, moet u de volgende keer dat u zich aanmeldt vanaf de eerste dag betalen.

Het abonnement blijft actief tot het einde van de proefperiode en wordt op die dag automatisch opgezegd. Er worden geen kosten in rekening gebracht.

De proefperiode van één maand kan maar één keer worden gebruikt. Als u al hebt geprofiteerd van een proefperiode, komt u niet in aanmerking voor nog een proefperiode. Als u nog nooit een abonnement hebt gehad en de proefoptie niet ziet, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice voor hulp.

Het herroepingsrecht van 14 dagen is van toepassing en geldt vanaf de dag waarop u uw abonnement activeert. Als u in aanmerking komt voor een proefperiode, hoeft u zich geen zorgen te maken omdat u een maand de tijd hebt om te annuleren zonder kosten.
 

Nadat de proefperiode is afgelopen en de eerste betaling is verwerkt, is het herroepingsrecht van 14 dagen niet meer van toepassing en is terugbetaling niet meer mogelijk.
 

Als u niet in aanmerking komt voor de proefperiode en de eerste betaling doet, hebt u 14 dagen de tijd om te annuleren en het volledige bedrag terug te krijgen. Uw herroepingsrecht van 14 dagen is slechts eenmaal van toepassing.

Als u in aanmerking komt voor de proefperiode, vindt de eerste betaling precies een maand na de activeringsdatum plaats.
 

Bij een maandelijks abonnement wordt het bedrag elke maand op dezelfde dag afgeschreven. Als uw activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari is, vindt uw eerste betaling plaats op 10 februari, de volgende op 10 maart enzovoort.
 

Bij een jaarlijks abonnement wordt het bedrag elk jaar op dezelfde datum afgeschreven. Als uw activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari 2024 is, vindt uw eerste betaling plaats op 10 februari 2024 en de volgende op 10 februari 2025.
 

Bij een vierjaarlijks abonnement wordt het bedrag elke vier jaar op dezelfde datum afgeschreven. Als uw activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari 2024 is, vindt uw eerste betaling plaats op 10 februari 2024 en de volgende op 10 februari 2028.
 

Als u hiervoor kiest, kunnen we u meldingen sturen voor elke betaling voor een jaarlijks en vierjaarlijks abonnement.

We hebben een factuuradres nodig voor uw factuur, die na elke betaling of terugbetaling wordt verzonden. Bij het toevoegen van een nieuwe kaart moet het bijbehorende factuuradres worden opgegeven. Dit adres wordt gebruikt voor beveiligingsdoeleinden (3DS-validatie).

Ja, u kunt uw abonnement op elk moment opzeggen.

Het terugbetalingsbeleid verschilt per geval. Meer informatie over terugbetalingen vindt u in het gedeelte Terugbetaling.

Nee, automatisch verlengen is altijd de standaardinstelling.

Helaas is uw abonnement alleen geldig voor het specifieke voertuig waarvoor u een abonnement hebt genomen.

U kunt een abonnement voor één voertuig tegelijk activeren. Zodra een service is geactiveerd vanuit het Connected Services Centre, is deze van toepassing op het dan geselecteerde voertuig in 'Mijn garage'.

Nee, er kan maar één hoofdgebruiker en dus abonnee van services per voertuig zijn. Abonnementen kunnen niet met anderen worden gedeeld.

De vorige eigenaar moet het voertuig uit zijn account verwijderen zodat de nieuwe eigenaar zich kan abonneren op services voor het voertuig. Als dit niet mogelijk is, kan de nieuwe eigenaar contact opnemen met de dealer, die kan helpen bij het annuleren van de abonnementen van de vorige gebruiker.

Neem contact op met uw plaatselijke klantenservice voor hulp.

Volg de onderstaande stappen om u te abonneren op een Connected Service in de MyToyota-app:
 

  1. Ga naar het Connected Services Centre en selecteer de service waarin u geïnteresseerd bent
  2. Kies uw abonnement - maandelijks, jaarlijks of om de 4 jaar
  3. Ga naar de kassa en vul uw factuuradres en betalingsgegevens in. U hebt een factuuradres en een geldige betaalmethode in uw portemonnee nodig
  4. Bekijk uw aankoop in de Samenvatting en activeer de service als u klaar bent
  5. Als u in aanmerking komt voor een proefperiode, worden er nog geen kosten in rekening gebracht, maar kunt u wel de vervaldatum van uw eerste betaling zien. Als u al gebruik hebt gemaakt van een proefperiode, wordt er op dit moment geld in rekening gebracht en wordt er een factuur naar uw e-mailadres gestuurd.

Niet zonder eerst een bestaand plan te annuleren. Na het beëindigen van het huidige abonnement kunt u een ander type abonnement kiezen.

U kunt uw betaalmethode bijwerken door een nieuwe creditcard toe te voegen aan uw portemonnee en deze in te stellen als de primaire kaart. Op deze manier worden uw abonnementen van de nieuwe kaart afgeschreven.

Ja, u kunt uw betaalmethode gebruiken om voor meerdere abonnementen in meerdere voertuigen te betalen.

Of een voertuig in aanmerking komt, hangt af van verschillende factoren, zoals het automodel, het multimedia-apparaat, het account, het land en de aankoopdatum.

Een paar dagen voor het einde van uw abonnementstermijn ontvangt u een herinneringsmail met de melding dat u uw betalingsgegevens moet bijwerken voor verlenging. Als u het abonnement wilt stopzetten, moet u het opzeggen voor de einddatum van het abonnement.

Het abonnement kan worden opgezegd door naar het Connected Service Centre te gaan in de MyToyota-app en de service te selecteren die u wilt opzeggen. In geval van problemen met de app kan de klant te allen tijde rechtstreeks contact met ons opnemen voor extra ondersteuning.

De abonnementen kunnen worden bekeken door naar het Connected Service Centre te gaan in de MyToyota-app.