Ga naar de hoofdinhoud (Druk op Enter)

FAQ

MyToyota app Veelgestelde vragen

  1. Alles

U kunt uw smartphone als sleutel gebruiken om toegang tot uw auto te krijgen en ermee te rijden. Bepaalde automodellen zijn uitgerust met de functie Smart Digital Key (raadpleeg uw erkende lokale dealer voor meer informatie). Via Bluetooth op uw smartphone kunt u de functie dan registreren met behulp van de MyToyota-app.
 

Als Bluetooth is ingeschakeld op een smartphone die is ingesteld voor Smart Digital Key en de MyToyota-app geopend is of op de achtergrond draait, wordt deze smartphone herkend en met de auto verbonden wanneer u dichtbij bent. Hiermee kunt u de auto op afstand ontgrendelen, starten en vergrendelen met uw smartphone of door gewoon de portiergreep aan te raken.
 

Opmerking: Neem de Smart Key/fysieke sleutel of sleutelkaart mee als back-up voor toegang tot de auto.

Registreer een account via de MyToyota-app om te beginnen met het instellen van uw digitale sleutel*. Zorg ervoor dat Standard Connectivity actief is bij uw proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key.
 

Volg de stappen in de MyToyota-app om de Smart Digital Key in te stellen op uw smartphone en in uw auto. Test de ontgrendel-, start- en vergrendelfuncties om te bevestigen dat de instelprocedure is gelukt.
 

U kunt de functies en mogelijkheden van uw auto bekijken in de MyToyota-app of contact opnemen met uw erkende lokale dealer voor meer informatie.

Om de digitale sleutel in te stellen, moet u beschikken over de fysieke sleutel en toegang hebben tot de auto.
 

  1. Controleer in de MyToyota-app of een proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key actief is en of Standard Connectivity werkt.
  2. Druk op ‘Mijn digitale sleutel instellen’ op het startscherm van de MyToyota-app.
  3. Schakel Bluetooth en biometrische verificatie in op uw smartphone. Deze stap wordt overgeslagen als Bluetooth en biometrische verificatie al eerder zijn ingeschakeld.
  4. Controleer uw smartphonenummer door de 6-cijferige code in te voeren die u per sms hebt ontvangen. Deze stap wordt overgeslagen als het smartphonenummer al eerder is geverifieerd.
  5. Schakel voorafgaand aan de volgende stap slechts één gegevensverbinding, wifi of mobiel, in.
  6. Laat uw smartphone de digitale sleutel downloaden.
  7. Bekijk de informatie over het koppelingsproces in de MyToyota-app.
  8. Houd de fysieke sleutel boven de startknop terwijl het contact van de auto aan staat en wacht tot u twee pieptonen hoort.
  9. Geef de Toyota-app toegang tot uw Bluetooth en druk op ‘Koppelen’.
  10. Wacht tot de verbinding is voltooid.
  11. Als de instelling is gelukt, verschijnt het bericht ‘Instelling digitale sleutel voltooid’.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie."

Zorg ervoor dat een proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key actief is.
 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. U kunt maximaal 4 digitale sleutels delen via de MyToyota-app.
  2. Druk op ‘Digitale sleutel delen’.
  3. Voer de voornaam, achternaam en het telefoonnummer van de nieuwe gebruiker in of voeg deze toe vanuit de smartphonecontacten.
  4. Druk op ‘Delen’ en bevestig ‘Sleutel delen’.

 

U ontvangt een bericht over de reactie op de uitnodiging voor de digitale sleutel. U kunt de gedeelde toegang tot de digitale sleutel op elk moment verwijderen.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

U kunt maximaal 4 digitale sleutels (naast de toegang voor de eigenaar) delen via de MyToyota-app.

U ontvangt een uitnodiging voor een gedeelde digitale sleutel in de vorm van een sms, met een link naar de MyToyota-app. 

 

  1. Druk op de link in de sms. 
  2. De MyToyota-app wordt geopend en u krijgt de vraag of u de uitnodiging voor de digitale sleutel wilt ‘Accepteren’ of ‘Weigeren’*.
  3. Druk op ‘Accepteren’ om de gedeelde digitale sleutel te ontvangen.
  4. Schakel Bluetooth en biometrische verificatie in op uw smartphone. Deze stap wordt overgeslagen als Bluetooth en biometrische verificatie al eerder zijn ingeschakeld.
  5. Controleer uw smartphonenummer door de 6-cijferige code in te voeren die u per sms hebt ontvangen. Deze stap wordt overgeslagen als het smartphonenummer al eerder is geverifieerd.
  6. Schakel voorafgaand aan de volgende stap slechts één gegevensverbinding, wifi of mobiel, in.
  7. Laat uw smartphone de digitale sleutel downloaden. 
  8. Als de installatie is gelukt, wordt ‘Instelling digitale sleutel is voltooid’ weergegeven.

 

*OPMERKING: Nieuwe gebruikers van de MyToyota-app moeten het registratieproces voltooien om een account aan te maken voordat ze een uitnodiging voor de digitale sleutel accepteren.

Neem contact op met uw lokale helpdesk.

Smart Digital Key biedt twee methoden om te ontgrendelen/vergrendelen:

 

i)  Ontgrendelen/vergrendelen op afstand --> Beschikbaar wanneer de smartphone zich binnen een bereik van 10 meter bevindt.

Druk op het pictogram ‘ontgrendelen’ of ‘vergrendelen’ op het startscherm van de MyToyota-app.

 

ii)  Passief ontgrendelen/vergrendelen* --> Beschikbaar wanneer de smartphone zich binnen een bereik van 3 meter bevindt.

Raak de portiergreep aan om uw auto te ontgrendelen en vergrendelen.

 

*OPMERKING: U kunt uw auto niet vergrendelen als de telefoon in de auto is achtergelaten. U wordt dan gewaarschuwd met een geluidssignaal.
 

Als u uw telefoon bewust in uw auto wilt laten liggen en de Smart Digital Key is actief, moet u uw fysieke sleutel bij u hebben en Bluetooth uitschakelen op uw smartphone voordat u uw auto vergrendelt.

Zodra de digitale sleutel is verbonden met uw smartphone, kan hij door niemand anders worden gebruikt en kan er niet mee worden geknoeid. Het systeem van de auto zorgt ervoor dat de sleutel veilig verbonden is met uw telefoon en niet gestolen of onderschept kan worden.
 

De BLE-communicatietechnologie die voor Smart Digital Key wordt gebruikt, is moderner en daarom beter bestand tegen diefstal dan een ouderwetse fysieke sleutel:

  •  Versleutelde communicatie voor een veilige verbinding.
  •  Gebruik van eenmalige sleutels om elke gegevensuitwisseling te beschermen.

Als uw auto is uitgerust met Smart Digital Key, is de functie beschikbaar als een dienst in uw MyToyota- of Lexus Link+-app. 
 

Opmerking: de beschikbaarheid van de functie kan verschillen naargelang het model, de uitvoering en de beschikbaarheid op de markt. Raadpleeg uw lokale Toyota- of Lexus-dealer voor meer informatie.

Smart Digital Key heeft 3 niveaus van nabijheidsdetectie: 

 

  1. Binnen 10 meter van de auto wordt de Smart Digital Key gedetecteerd en is ontgrendelen/vergrendelen op afstand beschikbaar.
  2. Binnen 3 meter van de auto wordt de Smart Digital Key gedetecteerd en is passief ontgrendelen/vergrendelen* beschikbaar.
  3. Als de Smart Digital Key in de auto wordt gedetecteerd, is starten van de motor beschikbaar.

 

*OPMERKING: U moet de portiergreep aanraken om uw auto te ontgrendelen en vergrendelen.

De Smart Digital Key wordt ondersteund op: 

  • iOS-toestellen met versie 15.0 of hoger.
  • Android-toestellen met versie 11.0 of hoger maar niet van het merk Huawei (Huawei bracht in juni 2021 zijn eigen HarmonyOS-besturingssysteem uit).

Smart Digital Key maakt gebruik van Bluetooth-connectiviteit terwijl de MyToyota-app op de achtergrond draait en nabijheid van de auto voor toegang. Met Afstandsbediening via de MyToyota-app kunt u de auto op afstand vergrendelen/ontgrendelen via het internet, terwijl u een fysieke sleutel nodig hebt om weg te kunnen rijden.

Nee, als Bluetooth is ingeschakeld op uw smartphone die is ingesteld voor Smart Digital Key en de MyToyota-app geopend is of op de achtergrond draait, kunt u de Smart Digital Key gebruiken om de auto te vergrendelen en ontgrendelen door de deurgreep aan te raken of om de auto te starten door de smartphone op de middenconsole of draadloze lader te plaatsen.

Installeer de MyToyota-app op uw nieuwe smartphone en log in met uw bestaande account.
 

Op de startpagina van de MyToyota-app ziet u nu dat de knop ‘Instellingen digitale sleutel’ is vervangen door ‘Mijn digitale sleutel instellen’.
 

Druk op ‘Mijn digitale sleutel instellen’ en volg dezelfde stappen als toen u uw Smart Digital Key voor het eerst instelde.

 

OPMERKING: Als u uw Smart Digital Key wilt overzetten naar een nieuwe smartphone, kunt u Smart Digital Key niet uitschakelen op uw vorige smartphone en moet uw proef- of betaalde abonnement op Smart Digital Key actief zijn."

i) Verwijderen van de toegang voor een uitgenodigde bestuurder* door de eigenaar van de Smart Digital Key:

 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 
  2. Veeg naar links over de naam van de uitgenodigde bestuurder die u wilt verwijderen en druk op het prullenbakpictogram.
  3. Bevestig ‘Verwijderen’.

 

U en de uitgenodigde bestuurder ontvangen een bericht over het verwijderen van de digitale sleutel.

 

*OPMERKING: Als de uitgenodigde bestuurder aan het rijden is terwijl zijn toegang wordt verwijderd, stopt de auto niet. De toegang voor de uitgenodigde bestuurder wordt effectief verwijderd zodra de auto is uitgeschakeld.

 

i) Verwijderen van de toegang voor een uitgenodigde Smart Digital Key-bestuurder door de uitgenodigde bestuurder zelf:

 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 
  2. Druk op ‘Digitale sleutel verwijderen’ en bevestig ‘Verwijderen’


U en de eigenaar ontvangen een bericht over het verwijderen van de digitale sleutel.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Om de digitale sleutel te deactiveren, moet u beschikken over de fysieke sleutel en toegang hebben tot de auto.

 

  1. Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 
  2. Druk op ‘Digitale sleutel deactiveren’ en bevestig ‘Deactiveren’.
  3. Bekijk de informatie over het deactiveringsproces in de MyToyota-app.
  4. Als het deactiveren is gelukt, wordt het bericht ‘Digitale sleutel gedeactiveerd’ weergegeven.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Als u het recht op de auto opeist als uitgenodigde Smart Digital Key-bestuurder, wordt de Smart Digital Key gedeactiveerd en worden alle (eigen en gedeelde) digitale sleutels verwijderd !

 

Als u dit per ongeluk of opzettelijk doet, moet u de instelprocedure volgen om uw Smart Digital Key opnieuw te activeren. 

De Smart Digital Key-functies werken niet als de batterij van de telefoon leeg is.

De ontgrendel- en vergrendelfuncties van de Smart Digital Key werken ook als uw auto is uitgerust met een achteraf ingebouwde startonderbreker.

 

De functie van de Smart Digital Key om de motor te starten werkt niet als uw auto is uitgerust met een achteraf ingebouwde startonderbreker.

 

Als u de Smart Digital Key wilt gebruiken in combinatie met uw achteraf ingebouwde startonderbreker, moet u de transponder van uw startonderbreker bij u hebben.

Zodra de Smart Digital Key is ingesteld, kunt u deze verwijderen uit het multimediasysteem van de auto

 

  1. Ga in het multimediahoofdscherm naar het instellingenpictogram, scroll naar beneden en tik op ‘Info & beveiliging’.
    Daarna kunt u in de instellingen van de digitale sleutel zien of de digitale sleutel actief is.
  2. Tik op ‘Digitale sleutels verwijderen’ om het verwijderingsproces te starten.
  3. U moet bevestigen dat u uw digitale sleutel wilt verwijderen en uw autosleutel op de startknop plaatsen.
  4. Als het deactiveren is gelukt, wordt het bericht ‘Digitale sleutel gedeactiveerd’ weergegeven.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Als u vindt dat de digitale sleutel buiten of in de auto niet goed genoeg wordt gedetecteerd, kunt u het detectiebereik van de sleutel aanpassen. ​

 

1)  Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. 

2) Druk op ‘Bereik aanpassen’

 

De fabrieksinstellingen van de digitale sleutel zijn al geschikt voor de meeste bestuurders. Wat van invloed kan zijn op de detectie, is de plek waar uw smartphone zich bevindt. Zit hij in uw achterzak? In een handtas? Of houdt u hem gewoon in uw hand?

 

3) Kies uit drie verschillende gevoeligheidsniveaus naar gelang uw persoonlijke voorkeuren en druk op ‘Opslaan’.

4) Er wordt een bericht weergegeven als het aanpassen van de gevoeligheid is gelukt.

 

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.

Het kan zijn dat uw Smart Digital Key niet binnen bereik is, dat het signaal niet sterk genoeg is om ontgrendelen/vergrendelen op afstand mogelijk te maken of dat Bluetooth op uw smartphone is uitgeschakeld. 
 

  1. Ga naar de instellingen van uw smartphone en controleer of Bluetooth AAN staat.
  2. Haal uw smartphone uit uw zak of tas en raak de portiergreep aan om uw auto te ontgrendelen of vergrendelen.

De Smart Digital Key is niet binnen bereik of het signaal is niet sterk genoeg om ontgrendelen/vergrendelen op afstand mogelijk te maken.
 

Plaats uw smartphone op het kastje in de middenconsole of de draadloze lader.

Als je een tweedehands Toyota koopt die Connected Services ondersteunt, kun je Connected Services direct vanuit je MyToyota app activeren op voorwaarde dat je fysieke toegang tot de auto kunt aantonen (via kilometerregistratie of het scannen van een QR-code). Ga naar uw dealer om het eigendom van de auto op uw naam te laten zetten om van de volledige functionaliteit van de app gebruik te kunnen maken.

Om een auto toe te voegen, klikt u op ‘Voertuig toevoegen’ op de startpagina of als u al een voertuig hebt, klikt u in Mijn Garage rechtsboven op de knop ‘Toevoegen’. Om een auto te verwijderen, gaat u naar Mijn garage, scrolt u naar beneden en klikt u op ‘Voertuig verwijderen’.

Selecteer in de MyToyota-app eerst uw auto in ‘Mijn garage’ en klik vervolgens op ‘Connected Services Center’. Volg dan de stappen om de Connected Services te activeren die beschikbaar zijn voor uw voertuig.

 

Als een of meer verbonden auto’s in ‘Mijn garage’ nog niet zijn geactiveerd, ziet u telkens wanneer u inlogt in de app een welkomstscherm om Connected Services te activeren. Als u deze stap overslaat, kunt u Connected Services later alsnog activeren door de bovenstaande stappen te volgen. 

 

Meer informatie vindt u in onze handleiding

 

Opmerking: tijdens het activeringsproces moet u de gebruiksvoorwaarden aanvaarden en de privacyverklaring bevestigen.

Als je Connected Services permanent wilt stopzetten op de MyToyota app, selecteer dan eerst de specifieke auto in Mijn Garage, klik dan op Connected Services Center. Volg de stappen om de services te deactiveren. 

 

Zie voor meer informatie onze handleiding.

Je kunt je actieve en inactieve abonnementen controleren door naar Mijn Garage te gaan en de sectie Aangesloten services te selecteren.

U kunt uw gebruiksvoorwaarden beheren via het gedeelte Data Privacy Portal in uw account.

U kunt uw Privacyverklaring raadplegen via het gedeelte Data Privacy Portal in uw account.

Met de MyToyota app heb je controle over je auto, waar je ook bent. Hij is eenvoudig te gebruiken en biedt je unieke functies die je ervaring naar een hoger niveau tillen dan alleen autorijden. U kunt reizen plannen, uw geparkeerde auto lokaliseren, informatie vinden over wanneer uw auto aan onderhoud toe is, uw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen over uw auto ontvangen, maar ook het klimaatsysteem, de portieren en de alarmlichten van uw auto op afstand bedienen.

De rij van 5 pictogrammen van links naar rechts staat voor de volgende secties:  Voertuig - Kaart - Meldingen - Account - Ondersteuning

Je hebt op elk moment toegang tot Connected Services. Autogegevens worden naar de app gestuurd wanneer de motor wordt uitgezet. Je kunt de details van je laatste rit bekijken nadat de motor is uitgezet. Voor het verzenden van gegevens is mobiele-databereik nodig, dus het werkt mogelijk niet als je je auto ondergronds parkeert.

Connected Services bestaan uit de MyToyota-app op uw mobiele telefoon en het Multimedia-systeem in de auto. Elk pakket heeft zijn eigen functies die het rijden veiliger en leuker maken, zowel in uw auto als daarbuiten.

 

Met de MyToyota-app kunt u overal communiceren met uw auto. U kunt ritten plannen, uw geparkeerde auto lokaliseren, informatie vinden over wanneer uw auto een onderhoudsbeurt moet krijgen, uw voertuiggegevens controleren en belangrijke meldingen ontvangen, evenals de airconditioning, deuren en alarmlichten van uw auto op afstand bedienen.

 

Multimedia stelt u in staat om uw smartphone (compatibel met iOS en Android) met uw auto te verbinden*. U kunt uw favoriete apps, zoals Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps en Waze, in uw auto gebruiken en via Siri Voice Assist of OK Google bedienen. Multimedia geeft u ook toegang tot nuttige informatie, zoals realtime verkeersinformatie en waarschuwingen voor flitspalen. Hiermee kunt u ook zoeken naar Points of Interest in het navigatiesysteem.

 

*voor bepaalde modellen

Met de MyToyota app bent u altijd verbonden met uw auto, terwijl de Customer Portal/Personal Site u de mogelijkheid biedt om uitgebreidere rapportages te doen, handleidingen voor de eigenaar te downloaden en andere multimediafuncties in te schakelen (kaartupdates, Wi-Fi-pakket, etc.)

 

Sommige functies zijn beschikbaar op zowel de MyToyota app als de Customer Portal/Personal Site (website) met dezelfde inloggegevens, bijv. online service reserveren of servicehistorie.

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of raadpleeg de informatie op onze lokale Toyota/Lexus-website.

Ga naar de iOS App Store of Google Play Store en zoek naar de MyToyota app. Download de app vervolgens gewoon, helemaal gratis.

Connected services omvatten Standaard services en Remote services. Standaard Services omvatten onze uitgebreide reeks digitale functies die zijn ontworpen om je veiligheid, privacy en comfort te garanderen terwijl je onderweg bent. Blijf op de hoogte van de locatie van je auto, het batterijniveau, rijgedrag en -geschiedenis, waarschuwingslampjes en nog veel meer. Deel de locatie van je auto met vrienden en geliefden in je netwerk. Met Remote Services kun je op afstand toegang krijgen tot je auto om verschillende instellingen aan te passen en de auto af te stemmen op jouw behoeften. Krijg toegang tot alle benodigdheden om je rijervaring te optimaliseren.

Blijf een stap voor tijdens het rijden met een breed scala aan functies en kom op tijd op je bestemming. Stem af op diverse evenementen onderweg en vind beschikbare tankstations en parkeerplaatsen (in of buiten de stad). Rijd zorgeloos met via internet bijgewerkte navigatie.

Usage Based Insurance houdt rekening met je rijgewoonten en geeft de bestuurder een score op basis van deze gewoonten. De bestuurder wordt dan beloond voor veiliger en vlotter rijden - met besparingen op zijn verzekeringspremies. Het is een leuke manier om een betere bestuurder te worden en geld te besparen.

FHI moedigt je aan om optimaal gebruik te maken van je hybride en beloont je voor het veilig rijden in elektrische modus - met besparingen op je verzekeringspremies.

U bepaalt welke gegevens u met Toyota deelt. U kunt dit op elk moment controleren in de Data Privacy Portal en uw toestemming intrekken wanneer u dat wilt.

Met een aangewezen dealer in de app krijg je een betere ervaring met functies als Online Service Booking en Waarschuwingslampjes.

Als de privacymodus geactiveerd is, zal die van toepassing zijn op alle diensten gebaseerd op geolocatie, Full Hybrid-verzekering, Gebruiksgebaseerde verzekering, Find My Car en rijgegevens. Wanneer de privacymodus actief is, kan het zijn dat deze diensten niet beschikbaar zijn of dat de kwaliteit en nauwkeurigheid ervan afnemen.

 

De privacymodus is beschikbaar in de MyToyota-app onder ‘Mijn garage’. Klik op de startpagina bovenaan op ‘Mijn garage’ en vervolgens op ‘Privacymodus’. Daar kunt u de privacymodus in- of uitschakelen.

 

Als uw voertuig is uitgerust met het Smart Connect-systeem, kunt u de status van de privacymodus alleen zien via de app. Het in- en uitschakelen moet gebeuren via het multimediasysteem van het voertuig.

 

De status van de privacymodus (actief of inactief) blijft ongewijzigd totdat u de status weer verandert. U kunt de huidige status van de privacymodus controleren via uw account in de MyToyota-app of het klantenportaal.

 

Meer informatie vindt u in onze handleiding.

Mit einem MyToyota-Konto können Sie Ihr Multimediasystem verwalten und erhalten über die MyToyota-App und das Portal/persönliche Website nützliche Informationen über Ihr Fahrzeug.

De MyToyota-app is gekoppeld aan het voertuigidentificatienummer (VIN) van de auto en de eigenaar van de auto, zodat alleen u de Connected Services voor die auto kunt gebruiken.

Ja, Connected services kunnen worden toegevoegd aan meerdere accounts, maar kunnen slechts op één account tegelijk worden geactiveerd en actief zijn.

De Connected Services bestaan uit de MyToyota-app en Multimedia. Elk pakket heeft zijn eigen functies en moet apart worden geactiveerd.

 

Om snel te controleren of Connected Services actief zijn kunt u kijken of de gegevens van uw laatste rit op het startscherm van de app worden weergegeven.

 

Als u niet zeker weet of uw Connected Services zijn geactiveerd, selecteert u eerst de juiste auto in ‘Mijn garage’ en klikt u vervolgens op ‘Connected Services Center’. Dan ziet u alle beschikbare diensten voor de auto en hun activeringsstatus. Volg dan de stappen om de Connected Services te activeren die beschikbaar zijn voor uw voertuig.

 

Om Toyota Online te activeren, verbindt u uw smartphone met uw auto via Bluetooth- of wifi-tethering. Klik vervolgens op het tabblad ‘Setup’. Klik op het tabblad ‘Online’ en dan op het tabblad ‘Toyota Online’ en kies dan een bestaand account. Voer dan uw MyToyota-gegevens in. 

 

Na het invoeren van uw gegevens begint uw termijn van 3 jaar gratis service. U kunt de einddatum van uw Multimedia-abonnement controleren via het klantenportaal.

 

Als u geen bestaand account hebt, kunt u er direct een aanmaken in uw auto door de optie ‘Nieuw account’ te kiezen.

 

In voertuigen die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect kunt u de QR-code op het multimediascherm eenvoudig scannen met de MyToyota-app of anders handmatig invoeren in de app. Activeer dan de slimme diensten in het Connected Services Center van de MyToyota-app.  

 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen

De accountgegevens zijn dezelfde voor de MyToyota-app en het klantenportaal. Op beide platforms kan het wachtwoord worden gewijzigd. 

 

Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar het aanmeldscherm en selecteert u Wachtwoord vergeten.

Uw dealer zal uw identiteit moeten bevestigen om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonlijke gegevens van Toyota-klanten.

 

U wordt verzocht uw dealer te bezoeken omdat de bescherming van persoonsgegevens van klanten een prioriteit is bij Toyota.

  • Annuleer het abonnement op Aangesloten services en verwijder de auto uit uw MyToyota-account in de toepassing
  • Verwijder het gebruikersprofiel uit de Multimedia head unit
  • Verwijder uw account niet, want eventuele toekomstige Toyota-auto's die u bezit, kunnen aan het account worden toegevoegd. Vergeet niet de nieuwe eigenaar van de auto te informeren dat de auto is uitgerust met Aangesloten services.

Aangesloten services stoppen als het Voertuigidentificatienummer (VIN) uit je account wordt verwijderd.

Ja en nee. Een auto kan worden toegevoegd aan meerdere accounts, maar slechts één account heeft op dat moment toegang tot verbonden services of andere persoonlijke gegevens.

Het account wordt gedeeld tussen de MyToyota-app en het klantenportaal. Op beide platforms kunt u een account aanmaken via het inlogscherm. Na het aanmaken van een account ontvangt u een activeringsmail, die u moet bevestigen voordat u toegang tot uw account krijgt en uw voertuig(en) kunt toevoegen.

Uw MyToyota app en Customer Portal account kunnen worden gebruikt op het multimedia-apparaat van de auto. Als u er geen heeft, raden we u aan de MyToyota app te downloaden en er vanaf daar een aan te maken.

 

U kunt ook een account aanmaken via het online Klantenportaal of een account aanmaken via het multimedia-apparaat zelf. In het laatste geval moet u nog steeds binnen 14 dagen de Gebruiksvoorwaarden accepteren in het Klantenportaal (optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van vóór de MM21-generatie).

Klik in de navigatiebalk op het pictogram van de accountsectie rechtsonderin om de profielinstellingen te bewerken.

Connected Services zijn gedurende tien jaar inbegrepen bij de aankoop van een Toyota-voertuig dat compatibel is met Connected Services.

 

Connected Services voor voertuigen uitgerust met Smart Connect is inbegrepen voor een periode van 4 jaar.

De Connected Services van de MyToyota app zullen 10 jaar functioneren. Toyota dekt 10 jaar lang de kosten van de gegevens die worden gebruikt om de Connected Services te leveren, maar de MyToyota app werkt ook zonder Connected Services.

In het scherm Mijn Garage kun je klikken op de knop Voorkeursdealer onder Service en Onderhoud. Hier kunt u uw voorkeursdealer instellen.

Hybrid Driving Coaching geeft je gecontextualiseerde begeleiding over hoe je je Hybrid rijstijl kunt verbeteren op basis van je vorige ritten, zodat je optimaal gebruik kunt maken van de EV-modus om je brandstofverbruik te verlagen en je impact op het milieu te minimaliseren.

Ja, op geselecteerde modellen. Op het dashboard op de startpagina kun je het huidige brandstofpeil als meter en de actieradius zien.

Ja, op bepaalde modellen kun je de status van de deuren, ramen, kofferruimte en verlichting van het voertuig zien. 

 

Ga naar de Startpagina om de status te controleren. Klik op de knop Voertuigstatus.

 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of raadpleeg de informatie op de lokale Toyota/Lexus-website.

 Ja, op bepaalde modellen kun je op afstand (de)vergrendelen via de app. In de afstandsbedieningskaart vind je de knoppen voor vergrendelen/ontgrendelen.

 

Houd er rekening mee dat je niet in staat bent om:

 

- de auto te vergrendelen als een van de portieren open is en/of als de smart key zich in de auto bevindt 

- de auto te ontgrendelen als het autoalarm is ingeschakeld of als de auto handmatig is vergrendeld met de fysieke sleutel

 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op onze lokale Toyota/Lexus-website.

Ja, geselecteerde modellen kunnen in een drukke parkeergarage worden gelokaliseerd door de alarmlichten van de auto op afstand in te schakelen. 

 

Ga in de MyToyota app naar de kaart Afstandsbediening. Door te klikken op Alarmlichten kunt u de alarmlichten van de auto activeren, zodat u uw auto gemakkelijk kunt terugvinden.

 

De alarmlichten worden gedurende 60 seconden geactiveerd. Na 60 seconden kun je de functie Alarmlichten weer activeren. 

 

Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of raadpleeg de informatie op onze lokale Toyota/Lexus-website.

Multimedia (Toyota Online Services genaamd in het multimediasysteem van de auto) omvat verschillende online navigatiediensten, die nuttige realtime informatie bieden, zoals verkeersinformatie en waarschuwingen voor flitspalen.

 

Voor deze functies hebt u een internetverbinding nodig. Als u geen verbonden apparaat hebt, moet u uw mobiele telefoon verbinden − via wifi- of Bluetooth-tethering − met een wifitoestel/netwerk in de auto.  

 

Elke nieuwe Toyota wordt geleverd met 3 jaar* gratis kaartupdates (Map Care-abonnement) voor het navigatiesysteem en andere diensten, waaronder:

 

  • Realtime verkeersinformatie
  • Coyote (indien beschikbaar) of Cyclops, waarschuwingen voor flitspalen
  • Google Streetview (indien beschikbaar)
  • Points of Interest
  • Brandstof
  • Parkeren
  • Weerbericht

 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen

 

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

Ingebouwde navigatiesystemen ontvangen gegevens van een GPS-satellietsignaal. Multimedia vereist een online verbinding om de nodige gegevens te ontvangen voor Real-Time Traffic, Coyote (indien beschikbaar), Google Streetview (indien beschikbaar), Weer, Brandstof, Parkeren en online POI.

De meeste Toyota-modellen die momenteel te koop zijn, beschikken over online navigatiediensten, zoals:

 

  • Real-Time Traffic
  • Speed camera alert
  • Google Street View (indien beschikbaar)
  • Points of Interest
  • Brandstofprijzen 
  • Parkeren
  • Weer

 

(Beschikbaarheid van deze services is afhankelijk van model en klasse. Neem contact op met uw dealer om te controleren welke beschikbaar zijn voor uw voertuig).

De eerste 3 jaar (kan per land verschillen) zijn de online navigatiediensten van Multimedia gratis. Daarna kunt u een abonnement nemen. Ons Map Care-pakket omvat al onze kaartupdates en bijbehorende online diensten en ons Service-pakket omvat de functies van onze online diensten. U kunt een abonnement kopen in onze e-Store. Ga naar de e-Store voor de actuele prijzen.

 

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar

U ontvangt 30 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar afloopt een melding op het scherm van uw multimediasysteem voor in de auto.

 

In de e-Store kunt u het Map Care pack verlengen voor 1 of 3 jaar. Bij het verlengen van ons Service Pack kunt u kiezen tussen 1, 2 of 3 jaar*. Kijk in de e-Store voor de nieuwste prijzen.

 

*Voor de MM21 en Toyota Smart Connect wordt 7 jaar gratis kaartupdate aangeboden.

U hebt toegang tot de e-Store via het multimediasysteem in uw auto of het klantenportaal.

 

In de e-Store, die toegankelijk is via het klantenportaal, kunt u de diensten kopen die Multimedia u biedt. In de e-Store kunt u ook de status van uw huidige abonnementen controleren via het tabblad ‘Gekocht’. Hier ziet u welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.

 

Als u de e-Store-app opent via het multimediasysteem in uw auto, kunt u diensten als Coyote downloaden. U vindt de e-Store door in het ‘Menu’ naar apps te gaan en dan ‘In Car’ te kiezen.

Je kunt diensten aanschaffen via het e-Store webplatform, dat te vinden is in het Klantenportaal. Klik op het tabblad Aangekocht om te zien welke services u al hebt en hoeveel tijd er nog op staat.

 

Klanten ontvangen 3 jaar gratis services voor Map Care (2 kaartupdates/jaar) en e-Services (Weer, Parkeren, Verkeer, Brandstofprijzen). Na deze gratis periode kun je naar wens abonnementen kopen of verlengen.

U kunt het meteen gebruiken als het account van de vorige eigenaar nog actief is in de multimedia-unit en u kunt het blijven gebruiken tijdens de gratis abonnementsperiode. MAAR we raden klanten altijd aan om uit te loggen en een eigen account aan te maken, zodat u volledige controle heeft over uw abonnementen. Dit kan worden gedaan via:

 

1. de MyToyota app op uw mobiele apparaat - registreer u eerst en log vervolgens in op uw voertuig

 

2. het Online menu in het multimediasysteem van het voertuig - u dient binnen 14 dagen de Gebruiksvoorwaarden te accepteren via het Klantenportaal/Personal Site (optie is alleen van toepassing op Multimediasystemen van vóór de MM21-generatie)

 

3. het Klantenportaal - zodra uw account is aangemaakt via het webportaal kunt u inloggen op de multimedia met uw gegevens.

Selecteer in de MyToyota app eerst je auto in My Garage, klik dan op Connected Services Center en volg de instructies om de Smart Services te activeren die beschikbaar zijn voor jouw auto. Eenmaal verbonden beginnen de 4 jaar gratis navigatie online diensten. 

 

Voor meer informatie zie onze handleiding.

Ga naar het menu van uw multimediasysteem en dan naar het onderdeel ‘In Car’ van de e-Store (u hebt een online verbinding nodig en moet ingelogd zijn). Selecteer de Coyote-app en kies ‘Installeren’. Er verschijnt een pop-up wanneer Coyote is geïnstalleerd. Bij het openen selecteert u ‘OK’ om de app automatisch te starten. Coyote wordt nu altijd weergegeven onder ‘Apps’.

 

Meer informatie vindt u in onze handleiding

 

Let op:

 

  • Coyote is niet beschikbaar voor voertuigen die zijn uitgerust met Smart Connect
  • U kunt Coyote pas gebruiken nadat u 200 km hebt gereden in uw auto
  • Gebruikers in Frankrijk, België en Luxemburg krijgen Coyote gratis binnen hun Map Care-termijn (eerste 3 jaar na 200 km rijden) 
  • In alle andere landen kunnen klanten een Coyote-abonnement in de e-Store kopen via het klantenportaal

Ja, de meeste van onze modellen die na 2019 zijn uitgebracht, zijn uitgerust met smartphone-integratie (Apple CarPlay & Android Auto). Als je een online verbinding hebt met je smartphone, hoef je alleen maar je apparaat aan te sluiten op de USB-poort van de auto. De apps zijn dan beschikbaar via het Android Auto/Apple CarPlay-menu op het infotainmentscherm. 

 

Zie onderstaande link voor voertuigen die Apple CarPlay ondersteunen:

https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

 

*Als je Android-apparaat een oudere versie dan Android 10 heeft, moet je eerst de Android Auto app installeren.

 

*Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11.

Met de functie Mijn bestemmingen kunt u uw reis van tevoren voorbereiden door routebeschrijvingen op te zoeken op uw mobiele apparaat en deze vervolgens naar uw auto te sturen. Let op: dit vereist een auto met autonavigatiefuncties en een MyToyota account waarbij uw auto is geregistreerd in uw account. 

 

Mijn Bestemmingen is een dienst die standaard beschikbaar is voor auto's met autonavigatie, maar de gebruiker moet Smart Services activeren om van de voordelen van deze functie te kunnen genieten. 

 

Kijk voor meer informatie in onze handleidingen.

U kunt de functie ‘Mijn bestemmingen’ in de MyToyota-app gebruiken om uw route te plannen. Om deze functie in te schakelen, moet u eerst uw auto koppelen aan uw MyToyota-account.  

 

Zodra dat is gebeurd, gaat u naar het startscherm in de MyToyota-app en kiest u de servicekaart Mijn bestemmingen. Klik op ’Waarheen’ en voer het adres van de bestemming in. Druk dan op ‘Verzenden naar auto’.

 

Zorg dat u in de auto over een wifiverbinding beschikt (de eenvoudigste manier is via Bluetooth-tethering met uw smartphone). Zodra in uw auto een internetverbinding tot stand is gebracht, kunt u de rit downloaden. 

 

Uw vooraf geplande rit is beschikbaar onder ’Favorieten/Favoriete bestemmingen’ in het multimediasysteem. 

 

Meer informatie vindt u in onze handleidingen

De termijn van 3 jaar* gaat in op het moment dat u uw MyToyota referenties in het infotainment systeem invoert.

 

*In het geval dat uw auto is uitgerust met MM21 geldt een periode van 4 jaar.

30 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar* eindigt, ontvang je wekelijks een melding op het scherm van het multimediasysteem in je auto. 15 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar* eindigt, ontvang je dezelfde melding dagelijks. Zodra uw periode van 3 jaar* is afgelopen, verschijnt er een melding telkens wanneer u de app probeert te gebruiken.

 

*Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een periode van 4 jaar.

Remote Climate is beschikbaar op geselecteerde modellen en kan op afstand worden geactiveerd via de MyToyota app om het interieur van de auto tot een comfortabel niveau te koelen/verwarmen. 

 

Vanaf de Remote Control kaart/ kun je Remote Climate starten voor een periode van 10 minuten. Wanneer Remote Climate is geactiveerd, geeft de MyToyota app aan hoeveel tijd er nog rest tot het einde van de bediening. Remote Climate kan twee keer worden verlengd (2x10min).

 

Houd er bij sommige voertuigen rekening mee dat de motor van de auto ook start als je het basisklimaat op afstand activeert. Als zodanig worden alle hulpinstellingen die tijdens de laatste rit werden gebruikt (voordat de motor werd uitgezet) ingeschakeld (bijv. temperatuurinstelling, stoelverwarming, radio, enz...).  

 

Op bepaalde voertuigen heeft Remote Climate meer geavanceerde functies. Zoals:

-Op afstand bedienen van stoelventilatie, stoelverwarming, stuurverwarming en ontdooiing

-Op afstand inplannen van het klimaat: bepaal gemakkelijk van tevoren wanneer het interieur van de auto moet worden afgekoeld of opgewarmd.

 

Let op: Basic Remote Climate op verbrandingsmotoren en hybrides is niet beschikbaar in Oostenrijk vanwege wettelijke beperkingen. Batterij-elektrische voertuigen en Plug-in elektrische voertuigen hebben wel Remote Climate beschikbaar in Oostenrijk.

 

Accu-elektrische voertuigen en Plug-in elektrische voertuigen hebben minstens 20% of 30% accuniveau nodig om de airco te kunnen gebruiken.

 

Onder -10°C buitentemperatuur werkt Remote Climate niet op Plug In Electric voertuigen.

Deze functie is beschikbaar op geselecteerde modellen. Als je de MyToyota app op je smartphone hebt geïnstalleerd en pushmelding hebt ingeschakeld, krijg je (5-10 min* na het einde van je rit) een melding over: 

 

  • raam(en) open
  • portier(s) ontgrendeld
  • portieren open
  • kofferbak open
  • alarmlichten aan
  • motorkap open
  • schuifdak open 
  • koplampen aan
  • waarschuwingslichten
  • herinnering achterbank

 

Niet elk voertuig kan deze pushmeldingen versturen. Neem contact op met uw dealer om de mogelijkheden van uw voertuig te controleren.

 

Pushmeldingen worden ook voor onbepaalde tijd weergegeven op het tabblad Meldingen onder aan het scherm van de app.

Ga naar het Services dashboard en kies Hybrid Driving Coach (voor hybride voertuigen), EV Coaching (voor batterij-elektrische voertuigen) of Driving Analytics (voor niet-elektrische voertuigen). Selecteer het tabblad Alle ritten om je vorige ritten te bekijken en klik vervolgens op een rit om de bijbehorende rijanalyses te bekijken. Je vindt de details van je laatste rit ook op het dashboard op het beginscherm.

De MyToyota app wordt ondersteund op: 

- iOS apparaten met versie 15.0 of hoger

- Android apparaten met versie 7.0 of hoger, maar niet van het merk Huawei (Huawei lanceerde hun eigen HarmonyOS besturingssysteem in juni 2021).

Je vindt de app-versie onderaan in het gedeelte “Account”.

Je moet je gegevens invoeren in de multimedia-unit van je auto. Vervolgens moet je je multimedia koppelen aan het Voertuig Identificatienummer (VIN). Vervolgens moet je Bluetooth koppelen om de auto met het internet te verbinden. De functie Mijn bestemmingen werkt nu. 

 

Kijk voor meer informatie in onze handleidingen.

De elektriciteit die is opgeslagen in de accu zal geleidelijk ontladen, zelfs wanneer de auto niet wordt gebruikt, als gevolg van natuurlijke ontlading en het leeglopen van bepaalde elektrische apparaten.

Als de auto lange tijd niet wordt gebruikt, kan de accu ontladen raken en kan de motor mogelijk niet worden gestart. (De accu wordt tijdens het rijden automatisch opgeladen).

Voor hybride voertuigen raden we je aan om de auto één keer per week gedurende minstens 20 minuten in de modus Ready te zetten. Zorg er daarbij voor dat je de auto altijd in de parkeerstand “P” laat staan en gebruik de neutraalstand “N” niet, want dan wordt de hybride accu niet opgeladen.

 

Voor conventionele voertuigen raden we aan om de motor minstens één keer per week 20-30 minuten te laten draaien.

Als uw auto geen Smart Entry-systeem heeft, kunt u uw auto handmatig (de)vergrendelen (raadpleeg de gebruikershandleiding voor de procedure).

 

Als uw auto wel een Smart Entry-systeem heeft, volg dan de alternatieve procedure in de gebruikershandleiding om uw auto te (de)vergrendelen.

Als je een set startkabels en een tweede voertuig hebt, kun je je voertuig starten door de procedure in de gebruikershandleiding te volgen.

Ga naar het menu van je multimediasysteem en kies Instellingen. Selecteer vervolgens Bluetooth-verbinding en volg de stappen om de netwerkverbinding in te stellen. Vervolgens moet je op je smartphone Bluetooth-tethering inschakelen. 

 

Raadpleeg voor meer informatie onze handleidingen.

Apple CarPlay of Android Auto kan worden geactiveerd door je mobiele apparaat aan te sluiten op de USB-poort van de auto. Klik op het multimediascherm van de auto op de knop Menu en vervolgens op CarPlay of Android Auto.

 

Als je Android-apparaat op een oudere versie dan Android 10 draait, moet je eerst de Android Auto app installeren.

 

Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11. 

 

Raadpleeg voor meer informatie onze handleidingen.

Over-the-air kaartupdates zijn mogelijk met de nieuwste multimediasystemen, geactiveerd in de e-Store voor de nieuwste compatibele modellen. 

 

Je kunt je systeem ook handmatig bijwerken door updates te downloaden uit de My Toyota e-Store en ze op een USB-stick te zetten en deze op je auto aan te sluiten.

 

Zie voor meer informatie onze handleidingen

Dit zijn auto's uitgerust met Toyota Smart Connect, ons nieuwste en meest geavanceerde multimedia- en connectiviteitssysteem. Dit systeem ondersteunt extra connectiviteitsfuncties die extra comfort en controle bieden (bijv. portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen, klimaatregeling op afstand, ...).

 

Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

Smart Services bestaat uit de MyToyota app en Multimedia. Elke suite heeft zijn eigen set functies die de veiligheid van de bestuurder en een tijdige aankomst op de bestemming verbeteren.

 

Met de MyToyota app kunt u communiceren met uw auto, waar u ook bent. Afhankelijk van het Smart Connect voertuig dat u hebt, kunt u van een of meer van deze functies genieten: parkeergelegenheid zoeken in de straat of daarbuiten, tankstations zoeken, navigeren terwijl u in realtime op de hoogte wordt gehouden van gebeurtenissen op de weg of gesproken opdrachten aan uw voertuig.

 

Op dit moment is Smart Services alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

De Smart Services van de MyToyota app zijn 4 jaar actief. Toyota vergoedt 4 jaar lang de kosten van de gegevens die worden gebruikt om Smart Services te leveren. De MyToyota app werkt ook als de Smart Services niet meer actief zijn.

Je kunt gewoon de MyToyota app gebruiken om de QR-code te scannen die op de multimedia-unit in de auto is gegenereerd, of je kunt de QR-code handmatig invoeren op de app.

Dit is niet mogelijk als uw auto is uitgerust met een head-unit die niet compatibel is met Toyota Smart Connect.

Het 9" touchscreen met hoge resolutie van Toyota Smart Connect is niet alleen intuïtiever in het gebruik, maar dankzij de connected navigatie verlopen de ritten ook vlotter met live verkeersupdates en waarschuwingen voor flitspalen. En dankzij de draadloze smartphone-integratie is het aansluiten van je telefoon en genieten van je favoriete afspeellijsten nog nooit zo eenvoudig geweest.

 

Toyota Smart Connect ondersteunt ook extra connectiviteitsfuncties die extra comfort en controle bieden (zoals portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen, klimaatregeling op afstand, ...).

 

Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.

Nee, u kunt de bestaande gebruikersnaam en het bestaande wachtwoord gebruiken waarmee u zich bij de vorige app hebt aangemeld.

Ja, de ritgeschiedenis is zichtbaar voor dezelfde account nadat je Connected Services hebt geactiveerd.

Ja, de servicegeschiedenis is zichtbaar voor hetzelfde account nadat je Connected Services hebt geactiveerd.

Neem contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op onze lokale Toyota/Lexus-website.

Om Connected Services te gebruiken: registreer je account, voeg je auto toe aan de app, selecteer de services die je wilt activeren en accepteer de Gebruiksvoorwaarden.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota app, waardoor geleidelijk alle modellen in onze line-up worden gedekt. U ontvangt bericht wanneer de nieuwe MyToyota app beschikbaar is voor uw voertuig.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota app, waardoor geleidelijk alle modellen in onze line-up worden gedekt. U ontvangt bericht wanneer de nieuwe MyToyota app beschikbaar is voor uw voertuig. Als je bericht hebt ontvangen en nog steeds niet in staat bent om je auto toe te voegen aan het account in de nieuwe app, neem dan contact op met je dealer of neem contact met ons op via het ondersteuningsgedeelte in de app.

Ja, je kunt nu de MyToyota app gebruiken om je bestelde voertuigen te volgen.

Zodra een voertuig is toegevoegd aan het account is het niet meer mogelijk om de oude versie van de MyToyota app te gebruiken voor diezelfde auto. Als je echter meer dan 1 Toyota voertuig bezit is het nog steeds mogelijk om de oude app te gebruiken voor modellen die nog niet zijn overgezet naar de nieuwe app versie.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota app, waardoor geleidelijk alle modellen in ons assortiment worden opgenomen.  Als je een migratiemelding hebt ontvangen voor één of al je auto's, kun je deze toevoegen aan de nieuwe app. Anders blijf je de huidige app gebruiken voor de auto die je niet naar de nieuwe app hebt verplaatst.

Op een bepaald moment zal de huidige MyToyota app worden stopgezet. Om te kunnen blijven genieten van Connected Services, adviseren we om over te stappen op de nieuwe MyToyota app. Om onderbreking van de service te voorkomen, kunt u dit doen op een moment dat het u uitkomt.

 

Overstappen naar de nieuwe MyToyota app is snel en eenvoudig. U vindt er alle geweldige services die u gewend bent, en nog meer in de toekomst.  

De tekst van de gebruiksvoorwaarden in de nieuwe MyToyota applicatie is licht aangepast, daarom wordt u vriendelijk verzocht deze opnieuw te accepteren. De duur van uw Abonnement is gekoppeld aan een Garantieperiode en wordt dus niet beïnvloed door dit migratieproces.

We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota app, dus geleidelijk aan voor alle klanten, land voor land en model voor model. Als je nog geen ontificatie hebt ontvangen, maar nu al wilt migreren naar de nieuwe MyToyota applicatie, kun je deze downloaden via de applicatiewinkel en beginnen met je nieuwe app-ervaring.

PROACE EV-modellen worden momenteel niet ondersteund door de nieuwe MyToyota applicatie. We zijn nu bezig met de introductie van de nieuwe MyToyota app, waardoor geleidelijk alle modellen in onze line-up worden ondersteund. U ontvangt bericht wanneer de nieuwe MyToyota app beschikbaar is voor uw voertuig.

De nieuwe functie is een toevoeging aan ons Cloud Navigation-systeem dat bestuurders van in aanmerking komende Toyota-modellen dynamische, realtime content biedt voor POI's (Points of Interest) in de buurt. Deze functie toont realtime informatie over restaurants, tankstations, supermarkten en meer, zodat bestuurders over de meest actuele gegevens voor hun reis beschikken.

Met dynamische, realtime POI-inhoud kun je tijdens je reis beter geïnformeerde beslissingen nemen. Of je nu op zoek bent naar een plek om te eten, te tanken of te verkennen, het navigatiesysteem houdt je op de hoogte met actuele informatie en aanbiedingen. Dit verbetert je algehele rijervaring door je te helpen nieuwe plaatsen te ontdekken en zorgt ervoor dat je op de hoogte bent van de laatste aanbiedingen en veranderingen in je omgeving.

De functie Aanbiedingen en Smart Stops is beschikbaar voor de volgende modellen die zijn uitgerust met een Toyota Smart Connect multimediasysteem voor in de auto:

 

  • AYGO X
  • Yaris
  • Yaris Cross

Om te weten of uw auto is uitgerust met een Toyota Smart Connect multimediasysteem voor in de auto, raadpleegt u de productiedatum van uw auto. In de onderstaande tabel kunt u de in aanmerking komende modellen identificeren aan de hand van hun productiedatum.

 

OPTIE 1

 

Modelnaam Productiedatum van Toyota Smart Connect Incar Multimedia
AYGO X Van maart 2022 tot november 2023
Yaris Van april 2022 tot december 2023
Yaris Cross Van juli 2021 tot maart 2024

 

OPTIE 2

 

Ter referentie, hier is de homepage van het Toyota Smart Connect multimediasysteem voor in de auto. 

 

Om optimaal te kunnen profiteren van de nieuwe functie, moet de nieuwste navigatieversie [6.1.2] zijn geïnstalleerd. De installatie van navigatiesoftware wordt automatisch voltooid wanneer u uw auto start.

 

Vervolgens moet je bij het starten van je auto de Algemene voorwaarden en Privacykennisgeving accepteren om navigatie en Smart Services te kunnen gebruiken.

 

Tot slot accepteer en activeer je de toestemming voor aanbiedingen en Smart Stops in de navigatie-instellingen.

 

Je bent helemaal klaar - je hoeft alleen maar de navigatiefunctie weer te geven wanneer je met je Toyota op reis bent om de functie te gebruiken.

Ga op je multimediascherm naar Navigatie en vervolgens naar Instellingen rechtsboven in het scherm. Selecteer in instellingen het tabblad Navigatie en schuif naar beneden naar 'Kaartgegevens'. Hier zie je bovenaan het scherm het versienummer van Navigatie. Dit nummer moet gelijk zijn aan [6.1.2] of hoger ([7.1.1,...]).

In het instellingenmenu van het navigatiesysteem onder 'Diensten' vind je een optie om Aanbiedingen en Smart Stops aan of uit te zetten. Je kunt Smart Stops uitschakelen om geen Smart Stops meer te zien, of je kunt Offers uitschakelen. In dat geval zie je geen Branded Pin, Zoeken of Aanbevelingen meer. Dit geeft je controle over de inhoud die je ziet, zodat je je navigatie-ervaring kunt aanpassen aan je voorkeuren. Je kunt de instellingen op elk moment wijzigen.

De Offers-functie omvat Branded Pins: die merklogo's op de kaart tonen en het je gemakkelijk maken om je omgeving te verkennen terwijl je rijdt; verbeterd zoeken waarbij je de meest relevante zoekresultaten krijgt; Smart Stops - een aanbeveling van POI's in de buurt die gebruik maakt van autosensorgegevens om de huidige behoefte van jou/jouw Toyota te identificeren.

Branded Pins zijn merklogo's die direct op de kaart worden weergegeven en de locaties van POI's aangeven, zodat je je favoriete locaties gemakkelijker kunt vinden en er naartoe kunt navigeren. Zodra je je voertuig op een veilige plek hebt geparkeerd, klik je op een logo op het scherm om het Detailscherm te zien - hier kun je speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij de POI, en leren hoe je van de aanbieding kunt profiteren, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst wordt weergegeven).

Deze functionaliteit zorgt ervoor dat bestuurders gemakkelijk toegang hebben tot relevante resultaten, waardoor de algehele zoekervaring wordt verbeterd. De meest relevante zoekresultaten worden bovenaan de lijst met zoekresultaten weergegeven met een decoratief lint op de kaart en een weergegeven merklogo. Klik op de bovenste zoekresultaten om het detailscherm te zien - hier kun je speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij de POI, en zodra je veilig geparkeerd staat, kun je zien hoe je kunt profiteren van de aanbieding, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst wordt weergegeven).

De Smart Stops-functie analyseert verschillende factoren, waaronder de informatie van de autosensor, om interessante POI's in de buurt aan te bevelen, waarbij gebruik wordt gemaakt van de autosensorgegevens om de huidige behoefte van jou/jouw Toyota te detecteren. Klik op de Smart Stops-kaart op het scherm om het detailscherm te zien - hier kun je speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij de POI, en zodra je veilig geparkeerd staat, kun je zien hoe je van de aanbieding kunt profiteren, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst verschijnt).

Zodra je je voertuig op een veilige plek hebt geparkeerd, klik je op de POI om het Detailscherm te zien - hier kun je zien hoe je van de aanbieding kunt profiteren, afhankelijk van het type POI (dit kan een QR- of kortingscode zijn die optioneel op de afbeelding of in de tekst wordt weergegeven).Het Detailscherm geeft ook de geldigheidsperiode van de aanbiedingen aan. De geldigheidsduur kan per NP verschillen.

De Smart Stop-functie bij laag brandstofpeil is ontworpen om bestuurders tijdig suggesties te geven voor tankstations in de buurt wanneer uw brandstofpeil laag is. Het navigatiesysteem gebruikt realtime gegevens over het brandstofpeil van uw auto, de afgelegde afstand en de locatie van beschikbare tankstations om op intelligente wijze suggesties te doen over waar u kunt tanken. Wanneer het systeem een lage brandstofdrempel detecteert (resterend rijbereik van 140 km of 70 km), geeft het aanbevelingen voor tankstations in de buurt. Klik op de Smart Stops-kaart op het scherm om het detailscherm te zien - hier kun je speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij de POI, zodra je voertuig veilig geparkeerd is.

Deze Smart Stop-functie is ontworpen om een POI voor te stellen wanneer je al meer dan twee uur aan het rijden bent. Het navigatiesysteem houdt rekening met factoren zoals je rijtijd, huidige locatie en voorkeuren om relevante en interessante plaatsen aan te bevelen om te verkennen en een pauze in te lassen. De aanbevelingen worden meestal op gezette tijden tijdens je reis gegeven om je algehele rijervaring te verbeteren. Door op de Smart Stops-kaart op het scherm te klikken, kom je in het detailscherm - hier kun je speciale aanbiedingen ontdekken die beschikbaar zijn bij de POI, zodra je voertuig op een veilige plaats is geparkeerd.

De realtime POI-functie is ontworpen om toegankelijk te zijn in heel Europa, maar de initiële beschikbaarheid kan per regio verschillen. We breiden de dekking voortdurend uit om een uitgebreide ervaring in meer regio's te garanderen. Er zijn geen extra kosten verbonden aan de service.

 Ja, je hebt de optie om de functie uit te schakelen in de instellingen van het navigatiesysteem als je liever geen aanbiedingen of Smart Stops ontvangt. Wees gerust, het systeem is ontworpen om de privacy en veiligheid van je gebruikersgegevens prioriteit te geven. De functie heeft alleen toegang tot noodzakelijke informatie en de verwerking van gegevens voldoet aan ons privacybeleid, waardoor een veilige en transparante gebruikerservaring wordt gegarandeerd. Ga voor meer informatie over ons privacybeleid naar het privacybeleid van Toyota.

Portemonnee

Met een portemonnee in de app kun je meerdere betaalmethoden opslaan om producten en diensten van Toyota te kopen en abonnementen te betalen.

Je betaalmethoden worden veilig opgeslagen in een PCI-compliant datacentrum van een van onze partners. Deze methoden worden alleen gebruikt om te betalen voor de producten en abonnementen die je hebt geselecteerd.

Op dit moment worden alleen creditcards van Visa en Mastercard ondersteund. Andere betalingsmethoden kunnen in de toekomst worden toegevoegd.

Ja, je kunt meerdere betaalmethoden toevoegen, maar alleen de primaire betaalmethode zal worden gebruikt voor komende betalingen.

Absoluut, je kunt betaalmethoden op elk moment verwijderen, met één uitzondering. Als je een actief betaald abonnement hebt, moet er minstens één betaalmethode geregistreerd zijn. Als je alle betaalmethoden wilt verwijderen, moet je eerst je abonnement opzeggen.

Zodra een creditcard is toegevoegd, kun je geen andere gegevens meer wijzigen. Als je wijzigingen wilt aanbrengen, zoals het bijwerken van de vervaldatum, moet je een nieuwe kaart met de juiste gegevens toevoegen en vervolgens de kaart met de onjuiste gegevens verwijderen.

Betaalmethoden worden opgeslagen bij onze PCI-compliant betaalserviceprovider.

Ja, je kunt de primaire/standaard betalingsmethode op elk moment wijzigen.

Dit is een eenmalige beveiligde validatie die vereist is bij het toevoegen van een nieuwe kaart.

Er zijn verschillende redenen waarom het toevoegen van een betaalmethode kan mislukken. Deze zijn onder andere een geblokkeerde kaart of het niet voldoen aan de 3DS-beveiligingsvereisten. Als het na meerdere pogingen niet lukt, neem dan contact op met je lokale Toyota-klantenservice.

Het is cruciaal om in dit soort situaties contact op te nemen met je bank of kaartverstrekker. Om betalingsproblemen met de Toyota app te voorkomen, kun je het beste zo snel mogelijk een nieuwe kaart toevoegen of een andere primaire betaalmethode kiezen.

Voeg een nieuwe primaire betaalkaart toe aan je portemonnee of stel een nieuwe kaart in als primaire betaalkaart om te voorkomen dat je betalingen mist. We raden je aan de verlopen kaart te verwijderen.

De primaire kaart wordt altijd standaard gebruikt. Al je abonnementsbetalingen worden bijvoorbeeld van de primaire kaart afgeschreven. De andere kaarten kunnen worden opgeslagen in je portemonnee, maar worden niet gebruikt tenzij je een van hen de primaire kaart maakt.

Je ziet het scherm met betaalmethoden alleen als je account/voertuig in aanmerking komt voor app-betalingen. Of je in aanmerking komt, hangt af van de app-versie, het voertuigmodel en je locatie.

Inschrijvingsproces

We bieden klanten verschillende abonnementsdiensten voor zowel hun voertuig als de app. Verschillende van deze services zijn inbegrepen in het Standaard Abonnementspakket. Voor bepaalde connected services zoals cloudnavigatie, klimaatregeling op afstand en deurvergrendeling/ontgrendeling moet u echter een betaald abonnement afsluiten zodra de proefperiode afloopt. Toyota biedt een reeks abonnementsopties en -bundels om aan uw specifieke behoeften te voldoen.

Als je Connected Services-tests ten einde lopen, kun je er gebruik van blijven maken met een van onze abonnementen. Met maandelijkse, jaarlijkse of 4-jaarlijkse factureringsopties kun je het abonnement kiezen dat het beste bij je past!

Voor sommige abonnementen, ja.

 

Voor verschillende functies en diensten die Toyota aanbiedt, moet je een geldige betaalmethode toevoegen aan je portemonnee en je inschrijven voor een plan dat het beste past bij je behoeften. Daarnaast zijn bepaalde abonnementen gratis voor een beperkte periode bij aankoop van je auto, maar moet je ervoor betalen nadat de gratis periode is afgelopen.

Je kunt betalen met een van de betaalmethoden die aan je portemonnee zijn toegevoegd. Op dit moment worden alleen creditcards van Visa en Mastercard geaccepteerd.

Controleer de gratis proefperiode van je abonnement. De betaalde opties omvatten maandelijkse, jaarlijkse of vierjaarlijkse betalingen.

Your payment depends on the service or feature you want and whether you choose a monthly, annual or 4-year rate. See all options when you look at each subscription separately.

 

The price may also vary by country.

Wanneer je je aanmeldt voor een betaald abonnement, krijg je een gratis proefperiode van een maand, mits je een betaalmethode invoert. Dit aanbod kan slechts eenmaal per abonnementspakket worden gebruikt. Als je de proefperiode gebruikt en vervolgens je abonnement opzegt, moet je de volgende keer dat je je aanmeldt vanaf de eerste dag betalen.

Het abonnement blijft actief tot het einde van de proefperiode en wordt op die dag automatisch opgezegd. Er worden geen kosten in rekening gebracht.

De proefperiode van één maand kan maar één keer worden gebruikt. Als je al gebruik hebt gemaakt van een proefperiode, kom je niet in aanmerking voor een nieuwe. Als je nog nooit eerder een abonnement hebt genomen en de proefoptie niet ziet, neem dan contact op met je plaatselijke klantenservice voor assistentie.

Het herroepingsrecht van 14 dagen geldt vanaf de dag dat je je abonnement activeert. Als je in aanmerking komt voor een proefperiode, hoef je je geen zorgen te maken omdat je een maand de tijd hebt om zonder kosten op te zeggen.

 

Nadat de proefperiode is afgelopen en de eerste betaling is verwerkt, is het herroepingsrecht van 14 dagen niet meer van toepassing en is restitutie niet meer mogelijk.

 

Als je niet in aanmerking komt voor de proefperiode en de eerste betaling doet, heb je 14 dagen de tijd om te annuleren en krijg je het volledige bedrag terug. Uw herroepingsrecht van 14 dagen is slechts eenmaal van toepassing.

Als je in aanmerking komt voor de proefperiode, vindt de eerste betaling precies een maand na de activeringsdatum plaats.

 

Bij maandelijkse inschrijving wordt elke maand op dezelfde dag afgeschreven. Als uw activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari is, vindt de eerste betaling plaats op 10 februari, de volgende op 10 maart enzovoort.

 

Voor een jaarlijkse inschrijving wordt elk jaar op dezelfde datum afgeschreven. Als je activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari 2024 is, zal je eerste betaling plaatsvinden op 10 februari 2024 en de volgende op 10 februari 2025.

 

Voor de vierjarige inschrijving wordt elke vier jaar op dezelfde datum afgeschreven. Als je activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari 2024 is, vindt je eerste betaling plaats op 10 februari 2024 en de volgende op 10 februari 2028.

 

Als je hiervoor kiest, kunnen we je meldingen sturen voor elke betaling voor jaarlijkse en vierjaarlijkse inschrijvingen.

We hebben een factuuradres nodig voor je factuur, die na elke betaling of restitutie wordt verzonden. Als je een nieuwe kaart toevoegt, moet het bijbehorende factuuradres worden doorgegeven. Dit adres wordt gebruikt voor beveiligingsdoeleinden (3DS-validatie).

Ja, je kunt je abonnement op elk moment opzeggen.

Het restitutiebeleid verschilt per geval. Ga voor meer informatie over restitutie naar het gedeelte Restitutie.

Nee, automatisch verlengen is altijd de standaardinstelling.

Helaas is je abonnement alleen geldig voor het specifieke voertuig waarop je je hebt geabonneerd.

Je kunt een abonnement voor één voertuig tegelijk activeren. Zodra een service is geactiveerd vanuit het Connected Services Centre, is deze van toepassing op het huidige geselecteerde voertuig in 'Mijn garage'.

Nee, er kan maar één hoofdgebruiker en dus abonnee van services per voertuig zijn. Abonnementen kunnen niet worden gedeeld met anderen.

De vorige eigenaar moet het voertuig van zijn account verwijderen zodat de nieuwe eigenaar zich kan abonneren op diensten voor het voertuig. Als dit niet mogelijk is, kan de nieuwe eigenaar contact opnemen met de dealer, die kan helpen bij het annuleren van de abonnementen van de vorige gebruiker.

Neem contact op met uw plaatselijke klantenservice voor hulp.

Volg de onderstaande stappen om je te abonneren op een Connected Service in de MyToyota app:

 

  1. Ga naar het Connected Services Centre en selecteer de service waarin je geïnteresseerd bent
  2. Kies uw abonnement - maandelijks, jaarlijks of elke 4 jaar
  3. Ga naar de kassa en voer uw factuuradres en betalingsgegevens in. Je hebt een factuuradres en een geldige betaalmethode in je portemonnee nodig.
  4. Bekijk uw aankoop in de Samenvatting en activeer de service als u klaar bent
  5. Als je in aanmerking komt voor een proefperiode, wordt er nog niets in rekening gebracht, maar kun je wel de vervaldatum van je eerste betaling zien. Als je al gebruik hebt gemaakt van een proefperiode, wordt het bedrag nu in rekening gebracht en wordt er een factuur naar je e-mailadres gestuurd.

Niet zonder eerst een bestaand plan te annuleren. Na beëindiging van het huidige abonnement kunt u een ander inschrijftype selecteren.

Je kunt je betaalmethode bijwerken door een nieuwe creditcard toe te voegen aan je portemonnee en deze in te stellen als de primaire kaart. Op deze manier worden je abonnementen van de nieuwe kaart afgeschreven.

Ja, je kunt je betaalmethode gebruiken om voor meerdere abonnementen in meerdere voertuigen te betalen.

Of een voertuig in aanmerking komt, hangt af van verschillende factoren, zoals het automodel, het multimedia-apparaat, het account, het land en de aankoopdatum.

Een paar dagen voor het einde van je abonnementstermijn ontvang je een herinneringse-mail met de melding dat je je betalingsgegevens voor verlenging moet bijwerken. Als je het abonnement wilt stopzetten, moet je het opzeggen voor de einddatum van het abonnement.

Het abonnement kan worden opgezegd door naar het Connected Service Centre te gaan op de MyToyota app en de service te selecteren die men wil opzeggen. In geval van problemen met de app kan de klant te allen tijde rechtstreeks contact met ons opnemen voor extra ondersteuning.

De abonnementen kunnen worden bekeken door naar Connected Service Centre te gaan op de MyToyota app.

Betalingen en facturen

Nee, je hoeft abonnementsbetalingen maar één keer te autoriseren tijdens het afrekenen. Betalingen worden dan automatisch geïncasseerd.

Je facturen staan in je e-mail. Als je ze kwijt bent, neem dan contact op met je plaatselijke klantenservice om een nieuw exemplaar aan te vragen.

Als je je facturen kwijt bent, neem dan contact op met je plaatselijke klantenservice om nieuwe exemplaren te krijgen. Je kunt al je facturen ook terugvinden in je e-mail.

Als een betaling mislukt, stellen we je daar onmiddellijk van op de hoogte en doen we de volgende dag een tweede poging. Als de betaling nog steeds mislukt, doen we de dag erna een laatste poging. Als deze pogingen mislukken, wordt het abonnement automatisch geannuleerd en ontvang je een bericht van de annulering.

De MyToyota app zal u op de hoogte stellen wanneer uw huidige kaart verloopt. Je moet een nieuwe kaart toevoegen voordat de primaire kaart verloopt, want als je dit niet doet, kan de betaling mislukken.

De betaling van je creditcardrekening is een overeenkomst tussen jou en de kaartuitgever. Zolang de betaling is geautoriseerd, blijft je abonnement actief.

Controleer de prijs en het bedrag van uw abonnement. Als u afwijkingen opmerkt, neem dan contact op met uw lokale Toyota-klantenservicecentrum.

We innen de betalingen altijd op de vervaldatum. Als je merkt dat je niet hebt betaald, controleer dan eerst of er geen probleem is met je kaart. Controleer daarnaast of je een e-mail of melding van ons hebt ontvangen over een mislukte betaling. Als er van jouw kant geen problemen zijn en je hebt geen melding van ons ontvangen, kan het een vertraging in onze systemen zijn. Als de betaling echter nooit wordt uitgevoerd, neem dan contact op met je plaatselijke klantenservice voor verdere assistentie.

Neem contact op met uw plaatselijke klantenservice.

Ja, als je je geld terugkrijgt, ontvang je een factuur met de details.

Ja, na elke transactie wordt een factuur verzonden naar het e-mailadres dat is gekoppeld aan je MyToyota account.

Dit hangt af van je inschrijvingsopties. Raadpleeg de veelgestelde vragen over abonnementen voor meer informatie.

Terugbetalingen

Houd rekening met het volgende met betrekking tot ons inschrijvings- en restitutiebeleid:

 

-Voor maandelijkse inschrijvingen is er geen restitutie in geval van annulering. Je abonnement wordt echter niet automatisch verlengd aan het einde van de termijn.

 

-Bij jaarlijkse of 4-jaarlijkse inschrijving komt u in aanmerking voor een pro-rata restitutie berekend in maanden.

 

-Ongeacht het type inschrijving, ontvang je het volledige aankoopbedrag terug als je binnen 14 dagen na inschrijving annuleert (en je hebt geen proefabonnement).

 

-Je komt maar één keer in aanmerking voor een 14-dagen restitutie. Raadpleeg onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.

Je krijgt een pro-rata terugbetaling.

 

- Voorbeeld per jaar:

 

De proefactivering begon op 10 januari, de eerste betaling moest op 10 februari worden voldaan en de opzegging vond plaats op 30 mei. Je hebt de service dus langer dan 3 maanden gebruikt, dus we beschouwen het als 4 maanden. Als gevolg daarvan krijg je de resterende 8 maanden terugbetaald.

 

- Voorbeeld van 4 jaar:

 

De activering van de proefperiode begon op 10 jan/24, de eerste betaling was verschuldigd op 10 feb/24 en de opzegging vond plaats op 30 mei/25. Daarom heb je de service langer dan 3 maanden gebruikt. Daarom heb je de service meer dan 15 maanden gebruikt, dus we beschouwen het als 16 maanden. Als gevolg hiervan krijg je de resterende 32 maanden terugbetaald.

Nee. Vanwege Europese regelgeving (antiwitwaswetgeving) kun je alleen worden terugbetaald op dezelfde kaart die je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke betaling. We sturen altijd een restitutieverzoek naar de oorspronkelijke kaart. Als de kaart misschien geblokkeerd, verlopen of veranderd is, kan de uitgever van uw kaart het geld aan u terugbetalen via een nieuwe kaart of rechtstreeks op uw bankrekening. Toyota is niet betrokken bij dit proces. In uitzonderlijke gevallen, wanneer een terugbetaling mislukt, zal de bank die de kaart heeft uitgegeven ons hiervan op de hoogte stellen en zal Toyota contact met u opnemen om meer informatie te vragen, zodat de terugbetaling kan worden verwerkt.

Het kan tot een week duren voordat restituties op je creditcardafschrift of bankrekening verschijnen. Als je na deze tijd geen restitutie hebt ontvangen, neem dan contact op met je plaatselijke klantenservice.

Controleer de Gebruiksvoorwaarden nog een keer. Als u een fout kunt bevestigen, neem dan contact op met uw plaatselijke klantenservice.

Je ontvangt een factuur met de details van je terugbetalingen

Ja. Je ontvangt het volledige bedrag terug.

 

De herroepingstermijn van 14 dagen gaat in op de dag dat je abonnement wordt geactiveerd, niet op de dag van de eerste betaling.

 

Dit geldt alleen als je niet in aanmerking komt voor de 1-maand proefperiode en vanaf de eerste dag moet betalen. Houd er rekening mee dat je de 14-daagse terugbetaling maar één keer kunt ontvangen.

Als je in aanmerking komt voor een restitutie, berekenen we automatisch het bedrag op basis van je verbruik en sturen we een factuur met het restitutietotaal en wanneer je het geld zult ontvangen.

Nadat je je abonnement hebt opgezegd, zullen we direct verzoeken om de restitutie te verwerken. Vanwege de verwerkingstijd bij de creditcardmaatschappij of bank kan het echter een paar dagen duren voordat het bedrag op je creditcard- of rekeningoverzicht verschijnt. Als je het na ongeveer een week nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met je plaatselijke klantenservice.

Nee, in ons restitutiebeleid in de Gebruiksvoorwaarden staat dat je het volledige terug te betalen bedrag (inclusief kosten/belastingen) ontvangt.

Veiligheid en privacy

Wanneer je een nieuwe betaalmethode toevoegt aan de MyToyota app, wordt de informatie direct doorgestuurd naar onze partner die voldoet aan de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Zij zijn verantwoordelijk voor het veilig opslaan van uw gegevens. Na opslag kunt u alleen bepaalde details van uw betaalmethode bekijken, zoals de laatste vier cijfers. De systemen van Toyota en haar medewerkers/agenten hebben geen toegang tot de volledige informatie over de betaalmethode en kunnen deze niet lezen.

Ja, al uw persoonlijke gegevens worden opgeslagen en verwerkt in overeenstemming met de geldende privacywetgeving.

Onze databases zijn gecodeerd en beveiligd en al onze systemen hebben toegangscontrolemechanismen om de bescherming van je gegevens te garanderen. Bovendien is de gegevensoverdracht tussen onze systemen versleuteld om een extra beveiligingslaag te bieden.

 

We verwerken betalingsgerelateerde gegevens volgens de Payment Card Industry Data Security Standard, een reeks richtlijnen ter bescherming van kaarthoudergegevens.

 

Voor persoonlijke gegevens houden we ons aan de beveiligingsprincipes van de General Data Protection Regulation (GDPR) van de EU om je persoonlijke gegevens te beschermen en je privacy te waarborgen.

Ja. Toyota volgt de strikte PCI Compliance-regels bij de verwerking van financiële informatie.

De betalingsgegevens worden veilig opgeslagen door onze PCI Compliant partner, Pay-D GmbH. Zij maken gebruik van subverwerkers om de transacties te verwerken. Geen enkele andere partner of entiteit heeft toegang tot uw financiële gegevens. Raadpleeg voor meer informatie onze Privacyverklaring.

Meldingen

Voor jaarlijkse en 4-jaarlijkse opties ontvang je een kennisgeving per e-mail voor de automatische verlenging.

Sommige meldingen kun je aanpassen, terwijl andere verplicht zijn (zoals mislukte betalingen). Pushmeldingen kunnen op elk moment worden uitgeschakeld via de instellingen van je telefoon.

Ja, je ontvangt meldingen in de app en via e-mail in geval van mislukte betalingen.

Nee. Momenteel is er geen manier om meldingen uit te schakelen. Deze functie kan echter in de toekomst worden toegevoegd.

Alle soorten, afhankelijk van de aard en het belang van de melding.

Compatibiliteit en apparaten

De apparaatvereisten zijn hetzelfde voor de app.

Op dit moment kun je geen abonnement overzetten van het ene voertuig naar het andere. Je moet eerst een actief abonnement van een voertuig verwijderen, waardoor ook alle bijbehorende abonnementen worden geannuleerd. Na het verwijderen kun je een nieuw voertuig toevoegen en er een nieuw abonnement voor activeren.

Log gewoon in op je Toyota account op de nieuwe telefoon. Je kunt dan je bestaande abonnementen normaal bekijken en beheren.

Als u besluit uw betaalde abonnement te annuleren, wordt er een datum voor het deactiveren van de service vastgesteld, afhankelijk van uw abonnementspakket. Afhankelijk van het pakket waarop je bent geabonneerd en het moment van annulering, kun je ook in aanmerking komen voor restitutie. Raadpleeg voor meer informatie de Gebruiksvoorwaarden.

Alle abonnementen, inclusief betaalde abonnementen, worden geannuleerd wanneer het voertuig uit de app wordt verwijderd.

Problemen oplossen

Ja. Controleer de informatie die u van uw dealer hebt ontvangen. De kanalen van je lokale klantencentrum zouden daar beschikbaar moeten zijn.

Hier kunnen veel redenen voor zijn. We raden je aan om eerst te controleren of je huidige kaart geldig is en genoeg saldo heeft. Als de fout zich blijft voordoen, neem dan contact op met je plaatselijke klantenservice.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je problemen ondervindt met de service. Het kan komen door een vertraging in de activering van het abonnement of de service waar je toegang tot probeert te krijgen kan tijdelijk niet beschikbaar zijn of in onderhoud zijn. Als je problemen ondervindt, raden we je aan contact op te nemen met je plaatselijke klantenservice.

Verschillende scenario's kunnen ervoor zorgen dat je Remote services niet werken. We proberen de meest voorkomende op een rijtje te zetten:

 

  • Het is mogelijk dat je voertuig sommige of alle Remote Services niet ondersteunt. Neem contact op met je dealer voor meer informatie.
  • Je hebt je mogelijk niet geabonneerd op de afstandsbedieningsservices.
  • Als je je auto langer dan 9 dagen niet hebt gebruikt, is het mogelijk dat je auto in de slaapstand is gegaan om de accu te sparen. Ga naar je auto en start de motor.
  • Controleer of aan alle voorwaarden is voldaan: alle deuren gesloten, motorkap gesloten, smart key niet in de auto
  • Je hebt een plug-in hybride voertuig of een batterij-elektrisch voertuig en Remote Climate start niet? De batterij van je EV is misschien minder dan 30% of 20% (afhankelijk van het model).
  • Je hebt een plug-in hybride voertuig en de klimaatafstandsbediening start niet? Als de buitentemperatuur lager is dan -10°C, werkt de klimaatafstandsbediening niet.