FAQ
- Alles
- Toyota Laadnetwerk
- Smart Digital Key
- (De)activering
- Over de app
- Account
- Diensten
- Technisch probleem
- Toyota Smart Connect
- Migration
- Smart Stops & Offers
- Remote Services
- Inschrijvingsproces
U kunt gebruikmaken van uw Toyota RFID-laadpas om het laadstation te ontgrendelen.
Controleer vooraf of het laadstation een RFID-laadpas accepteert. Gedetailleerde informatie van elk laadstation kunt u vinden in de plattegrond op https://www.toyota-charging-network.eu/.
Wanneer u de laadsessie niet kunt starten, probeer dan de volgende stappen:
- Controleer in de app of het laadstation beschikbaar is of buiten dienst.
- Controleer of het laadstation aanmelden via de app of QR-code ondersteunt. Dit kunt u vinden door in de app op het laadstation te klikken. Als deze methode wordt ondersteund, gebruik dan de Start-knop in de app in plaats van de QR-code op het laadstation te scannen.
- Heeft u te maken met technische of hardwareproblemen? Neem dan eerst contact op met de operator van het laadstation. Het servicenummer vindt u op het laadstation.
Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met de klantenservice van het Toyota Laadnetwerk via ‘Contact Support’ in het Toyota Laadnetwerk-portaal: https://www.toyota-charging-network.eu/.
U kunt uw smartphone als sleutel gebruiken om toegang tot uw auto te krijgen en ermee te rijden. Bepaalde automodellen zijn uitgerust met de functie Smart Digital Key (raadpleeg uw erkende lokale dealer voor meer informatie). Via Bluetooth op uw smartphone kunt u de functie dan registreren met behulp van de MyToyota-app.
Als Bluetooth is ingeschakeld op een smartphone die is ingesteld voor Smart Digital Key en de MyToyota-app geopend is of op de achtergrond draait, wordt deze smartphone herkend en met de auto verbonden wanneer u dichtbij bent. Hiermee kunt u de auto op afstand ontgrendelen, starten en vergrendelen met uw smartphone of door gewoon de portiergreep aan te raken.
Opmerking: Neem de Smart Key/fysieke sleutel of sleutelkaart mee als back-up voor toegang tot de auto.
Registreer een account via de MyToyota-app om te beginnen met het instellen van uw digitale sleutel*. Zorg ervoor dat Standard Connectivity actief is bij uw proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key.
Volg de stappen in de MyToyota-app om de Smart Digital Key in te stellen op uw smartphone en in uw auto. Test de ontgrendel-, start- en vergrendelfuncties om te bevestigen dat de instelprocedure is gelukt.
U kunt de functies en mogelijkheden van uw auto bekijken in de MyToyota-app of contact opnemen met uw erkende lokale dealer voor meer informatie.
Om de digitale sleutel in te stellen, moet u beschikken over de fysieke sleutel en toegang hebben tot de auto.
- Controleer in de MyToyota-app of een proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key actief is en of Standard Connectivity werkt.
- Druk op ‘Mijn digitale sleutel instellen’ op het startscherm van de MyToyota-app.
- Schakel Bluetooth en biometrische verificatie in op uw smartphone. Deze stap wordt overgeslagen als Bluetooth en biometrische verificatie al eerder zijn ingeschakeld.
- Controleer uw smartphonenummer door de 6-cijferige code in te voeren die u per sms hebt ontvangen. Deze stap wordt overgeslagen als het smartphonenummer al eerder is geverifieerd.
- Schakel voorafgaand aan de volgende stap slechts één gegevensverbinding, wifi of mobiel, in.
- Laat uw smartphone de digitale sleutel downloaden.
- Bekijk de informatie over het koppelingsproces in de MyToyota-app.
- Houd de fysieke sleutel boven de startknop terwijl het contact van de auto aan staat en wacht tot u twee pieptonen hoort.
- Geef de Toyota-app toegang tot uw Bluetooth en druk op ‘Koppelen’.
- Wacht tot de verbinding is voltooid.
- Als de instelling is gelukt, verschijnt het bericht ‘Instelling digitale sleutel voltooid’.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie."
Zorg ervoor dat een proef- of betaald abonnement op Smart Digital Key actief is.
- Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app. U kunt maximaal 4 digitale sleutels delen via de MyToyota-app.
- Druk op ‘Digitale sleutel delen’.
- Voer de voornaam, achternaam en het telefoonnummer van de nieuwe gebruiker in of voeg deze toe vanuit de smartphonecontacten.
- Druk op ‘Delen’ en bevestig ‘Sleutel delen’.
U ontvangt een bericht over de reactie op de uitnodiging voor de digitale sleutel. U kunt de gedeelde toegang tot de digitale sleutel op elk moment verwijderen.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.
U ontvangt een uitnodiging voor een gedeelde digitale sleutel in de vorm van een sms, met een link naar de MyToyota-app.
- Druk op de link in de sms.
- De MyToyota-app wordt geopend en u krijgt de vraag of u de uitnodiging voor de digitale sleutel wilt ‘Accepteren’ of ‘Weigeren’*.
- Druk op ‘Accepteren’ om de gedeelde digitale sleutel te ontvangen.
- Schakel Bluetooth en biometrische verificatie in op uw smartphone. Deze stap wordt overgeslagen als Bluetooth en biometrische verificatie al eerder zijn ingeschakeld.
- Controleer uw smartphonenummer door de 6-cijferige code in te voeren die u per sms hebt ontvangen. Deze stap wordt overgeslagen als het smartphonenummer al eerder is geverifieerd.
- Schakel voorafgaand aan de volgende stap slechts één gegevensverbinding, wifi of mobiel, in.
- Laat uw smartphone de digitale sleutel downloaden.
- Als de installatie is gelukt, wordt ‘Instelling digitale sleutel is voltooid’ weergegeven.
*OPMERKING: Nieuwe gebruikers van de MyToyota-app moeten het registratieproces voltooien om een account aan te maken voordat ze een uitnodiging voor de digitale sleutel accepteren.
Smart Digital Key biedt twee methoden om te ontgrendelen/vergrendelen:
i) Ontgrendelen/vergrendelen op afstand --> Beschikbaar wanneer de smartphone zich binnen een bereik van 10 meter bevindt.
Druk op het pictogram ‘ontgrendelen’ of ‘vergrendelen’ op het startscherm van de MyToyota-app.
ii) Passief ontgrendelen/vergrendelen* --> Beschikbaar wanneer de smartphone zich binnen een bereik van 3 meter bevindt.
Raak de portiergreep aan om uw auto te ontgrendelen en vergrendelen.
*OPMERKING: U kunt uw auto niet vergrendelen als de telefoon in de auto is achtergelaten. U wordt dan gewaarschuwd met een geluidssignaal.
Als u uw telefoon bewust in uw auto wilt laten liggen en de Smart Digital Key is actief, moet u uw fysieke sleutel bij u hebben en Bluetooth uitschakelen op uw smartphone voordat u uw auto vergrendelt.
Zodra de digitale sleutel is verbonden met uw smartphone, kan hij door niemand anders worden gebruikt en kan er niet mee worden geknoeid. Het systeem van de auto zorgt ervoor dat de sleutel veilig verbonden is met uw telefoon en niet gestolen of onderschept kan worden.
De BLE-communicatietechnologie die voor Smart Digital Key wordt gebruikt, is moderner en daarom beter bestand tegen diefstal dan een ouderwetse fysieke sleutel:
- Versleutelde communicatie voor een veilige verbinding.
- Gebruik van eenmalige sleutels om elke gegevensuitwisseling te beschermen.
Als uw auto is uitgerust met Smart Digital Key, is de functie beschikbaar als een dienst in uw MyToyota- of Lexus Link+-app.
Opmerking: de beschikbaarheid van de functie kan verschillen naargelang het model, de uitvoering en de beschikbaarheid op de markt. Raadpleeg uw lokale Toyota- of Lexus-dealer voor meer informatie.
Smart Digital Key heeft 3 niveaus van nabijheidsdetectie:
- Binnen 10 meter van de auto wordt de Smart Digital Key gedetecteerd en is ontgrendelen/vergrendelen op afstand beschikbaar.
- Binnen 3 meter van de auto wordt de Smart Digital Key gedetecteerd en is passief ontgrendelen/vergrendelen* beschikbaar.
- Als de Smart Digital Key in de auto wordt gedetecteerd, is starten van de motor beschikbaar.
*OPMERKING: U moet de portiergreep aanraken om uw auto te ontgrendelen en vergrendelen.
De Smart Digital Key wordt ondersteund op:
- iOS-toestellen met versie 15.0 of hoger.
- Android-toestellen met versie 11.0 of hoger maar niet van het merk Huawei (Huawei bracht in juni 2021 zijn eigen HarmonyOS-besturingssysteem uit).
Installeer de MyToyota-app op uw nieuwe smartphone en log in met uw bestaande account.
Op de startpagina van de MyToyota-app ziet u nu dat de knop ‘Instellingen digitale sleutel’ is vervangen door ‘Mijn digitale sleutel instellen’.
Druk op ‘Mijn digitale sleutel instellen’ en volg dezelfde stappen als toen u uw Smart Digital Key voor het eerst instelde.
OPMERKING: Als u uw Smart Digital Key wilt overzetten naar een nieuwe smartphone, kunt u Smart Digital Key niet uitschakelen op uw vorige smartphone en moet uw proef- of betaalde abonnement op Smart Digital Key actief zijn."
i) Verwijderen van de toegang voor een uitgenodigde bestuurder* door de eigenaar van de Smart Digital Key:
- Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app.
- Veeg naar links over de naam van de uitgenodigde bestuurder die u wilt verwijderen en druk op het prullenbakpictogram.
- Bevestig ‘Verwijderen’.
U en de uitgenodigde bestuurder ontvangen een bericht over het verwijderen van de digitale sleutel.
*OPMERKING: Als de uitgenodigde bestuurder aan het rijden is terwijl zijn toegang wordt verwijderd, stopt de auto niet. De toegang voor de uitgenodigde bestuurder wordt effectief verwijderd zodra de auto is uitgeschakeld.
i) Verwijderen van de toegang voor een uitgenodigde Smart Digital Key-bestuurder door de uitgenodigde bestuurder zelf:
- Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app.
- Druk op ‘Digitale sleutel verwijderen’ en bevestig ‘Verwijderen’
U en de eigenaar ontvangen een bericht over het verwijderen van de digitale sleutel.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.
Om de digitale sleutel te deactiveren, moet u beschikken over de fysieke sleutel en toegang hebben tot de auto.
- Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app.
- Druk op ‘Digitale sleutel deactiveren’ en bevestig ‘Deactiveren’.
- Bekijk de informatie over het deactiveringsproces in de MyToyota-app.
- Als het deactiveren is gelukt, wordt het bericht ‘Digitale sleutel gedeactiveerd’ weergegeven.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.
Als u het recht op de auto opeist als uitgenodigde Smart Digital Key-bestuurder, wordt de Smart Digital Key gedeactiveerd en worden alle (eigen en gedeelde) digitale sleutels verwijderd !
Als u dit per ongeluk of opzettelijk doet, moet u de instelprocedure volgen om uw Smart Digital Key opnieuw te activeren.
De ontgrendel- en vergrendelfuncties van de Smart Digital Key werken ook als uw auto is uitgerust met een achteraf ingebouwde startonderbreker.
De functie van de Smart Digital Key om de motor te starten werkt niet als uw auto is uitgerust met een achteraf ingebouwde startonderbreker.
Als u de Smart Digital Key wilt gebruiken in combinatie met uw achteraf ingebouwde startonderbreker, moet u de transponder van uw startonderbreker bij u hebben.
Zodra de Smart Digital Key is ingesteld, kunt u deze verwijderen uit het multimediasysteem van de auto
- Ga in het multimediahoofdscherm naar het instellingenpictogram, scroll naar beneden en tik op ‘Info & beveiliging’.
Daarna kunt u in de instellingen van de digitale sleutel zien of de digitale sleutel actief is. - Tik op ‘Digitale sleutels verwijderen’ om het verwijderingsproces te starten.
- U moet bevestigen dat u uw digitale sleutel wilt verwijderen en uw autosleutel op de startknop plaatsen.
- Als het deactiveren is gelukt, wordt het bericht ‘Digitale sleutel gedeactiveerd’ weergegeven.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.
Als u vindt dat de digitale sleutel buiten of in de auto niet goed genoeg wordt gedetecteerd, kunt u het detectiebereik van de sleutel aanpassen.
1) Druk op ‘Instellingen digitale sleutel’ op het startscherm van de MyToyota-app.
2) Druk op ‘Bereik aanpassen’
De fabrieksinstellingen van de digitale sleutel zijn al geschikt voor de meeste bestuurders. Wat van invloed kan zijn op de detectie, is de plek waar uw smartphone zich bevindt. Zit hij in uw achterzak? In een handtas? Of houdt u hem gewoon in uw hand?
3) Kies uit drie verschillende gevoeligheidsniveaus naar gelang uw persoonlijke voorkeuren en druk op ‘Opslaan’.
4) Er wordt een bericht weergegeven als het aanpassen van de gevoeligheid is gelukt.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.
Het kan zijn dat uw Smart Digital Key niet binnen bereik is, dat het signaal niet sterk genoeg is om ontgrendelen/vergrendelen op afstand mogelijk te maken of dat Bluetooth op uw smartphone is uitgeschakeld.
- Ga naar de instellingen van uw smartphone en controleer of Bluetooth AAN staat.
- Haal uw smartphone uit uw zak of tas en raak de portiergreep aan om uw auto te ontgrendelen of vergrendelen.
De Smart Digital Key is niet binnen bereik of het signaal is niet sterk genoeg om ontgrendelen/vergrendelen op afstand mogelijk te maken.
Plaats uw smartphone op het kastje in de middenconsole of de draadloze lader.
Om een auto toe te voegen, klik ik op "Voertuig toevoegen" op de startpagina. Als ik al een voertuig heb, klik ik op het pictogram "Mijn garage" rechtsboven en dan op de knop "Voertuig toevoegen".
Om een auto te verwijderen, ga ik naar Mijn garage, scrol ik omlaag en klik ik op "Voertuig verwijderen".
In de MyToyota-app selecteer ik eerst mijn auto via "Mijn garage", en klik ik daarna op "Connected Services Centrum". Ik volg dan de stappen om de beschikbare connected services voor mijn voertuig te activeren.
Als een of meerdere verbonden voertuigen in "Mijn garage" nog niet geactiveerd zijn, verschijnt er bij het inloggen een startscherm dat mij uitnodigt om de connected services te activeren. Sla ik deze stap over, dan kan ik ze later alsnog activeren via bovenstaande stappen.
Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleiding.
Opmerking: Tijdens het activatieproces moet ik akkoord gaan met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid
Als u permanent wilt stoppen met Connected Services in de MyToyota-app, selecteert u eerst de specifieke auto in Mijn Garage en klikt u vervolgens op Connected Services Center. Volg de stappen om de diensten te deactiveren.
Meer informatie vindt u in onze handleiding.
Met de MyToyota-app bent u altijd verbonden met uw auto, terwijl het klantenportaal/de persoonlijke omgeving u de mogelijkheid biedt om uitgebreider te rapporteren, handleidingen te downloaden en andere multimediafuncties (kaartupdates, wifi-pakket enz.) in te schakelen
Sommige functies zijn beschikbaar in zowel de MyToyota-app als het klantenportaal/de persoonlijke omgeving (website) met dezelfde logingegevens, bv. online afsprakensysteem of onderhoudsgeschiedenis.
Zodra ik de privémodus activeer, is deze van toepassing op alle diensten die gebruikmaken van geolocatie, zoals Full Hybrid-verzekering, rijgedragverzekering, voertuiglokalisatie en rijanalyse. Sommige van deze diensten kunnen onbeschikbaar worden of minder nauwkeurig werken wanneer de privémodus is ingeschakeld.
Ik kan de privémodus beheren in de MyToyota-app, onder "Mijn garage". Bovenaan de startpagina klik ik op "Mijn garage", en vervolgens op "Privémodus" om deze in of uit te schakelen.
Als mijn voertuig is uitgerust met het Smart Connect-systeem, kan ik de status van de privémodus alleen bekijken via de app, maar moet ik het activeren of deactiveren via het multimediasysteem van het voertuig.
De status van de privémodus (aan of uit) blijft zoals ik die heb ingesteld, totdat ik zelf een wijziging aanbreng. Ik kan de huidige status van de privémodus bekijken via mijn account in de MyToyota-app of via het klantenportaal.
Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleiding.
De connected services omvatten de MyToyota-app en het Multimediasysteem. Elke set van services bevat zijn eigen functies en moet afzonderlijk worden geactiveerd.
Om snel te bepalen of de connected services zijn geactiveerd, kijk ik gewoon of de details van mijn laatste rit worden weergegeven op het startscherm van de app.
Als ik niet zeker weet of mijn connected services zijn geactiveerd, selecteer ik eerst de juiste auto in "Mijn Garage", klik ik op "Connected Services Centrum". Hier zie ik alle beschikbare services voor de auto en hun activatiestatus. Daarna volg ik de stappen om de beschikbare connected services voor mijn voertuig te activeren.
Om Toyota Online te activeren, verbind ik mijn smartphone met mijn auto via Bluetooth of Wi-Fi, klik ik op het tabblad "Instellingen" en vervolgens op het tabblad "Online", daarna op "Toyota Online", en kies ik een bestaand account. Daarna voer ik mijn MyToyota-inloggegevens in.
Het invoeren van mijn inloggegevens activeert een periode van 3 jaar gratis services. Ik kan de vervaldatum van mijn Multimedia-abonnement controleren via het klantenportaal.
Als ik nog geen account heb, kan ik er één aanmaken direct vanuit mijn auto door de optie "Nieuw account" te kiezen.
In voertuigen met Toyota Smart Connect kan ik eenvoudig de QR-code scannen die op de centrale unit wordt weergegeven met de MyToyota-app, of deze handmatig invoeren in de app. Vervolgens activeer ik de slimme services in het Connected Services Centrum van de MyToyota-app.
Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.
Mijn accountgegevens zijn hetzelfde voor zowel de MyToyota-app als het klantenportaal. Ik kan mijn wachtwoord op beide platformen wijzigen.
Om mijn wachtwoord te wijzigen, ga ik naar het inlogscherm en kies ik "Wachtwoord vergeten".
Uw dealer moet uw identiteit bevestigen om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens van Toyota-klanten.
U wordt verzocht om langs te gaan bij uw dealer omdat het beschermen van persoonsgegevens van klanten een prioriteit is van Toyota.
- In de applicatie het abonnement op Connected Services annuleren en de auto uit uw MyToyota-account verwijderen
- Gebruikersprofiel van Multimediascherm verwijderen
Mijn account wordt gedeeld tussen de MyToyota-app en het klantenportaal. Op beide platformen kan ik een account aanmaken via het inlogscherm.
Na het aanmaken van mijn account ontvang ik een activatiemail. Ik moet die bevestigen voordat ik toegang krijg tot mijn account en mijn voertuig(en) kan toevoegen.
Uw account voor de MyToyota-app en het klantenportaal kan op het multimediasysteem van de auto worden gebruikt. Als u geen account hebt, adviseren we u om de MyToyota-app te downloaden en daarin een account aan te maken.
U kunt ook een account aanmaken via het online klantenportaal of via het multimediasysteem zelf. In het laatste geval moet u nog steeds binnen 14 dagen de gebruiksvoorwaarden aanvaarden in het klantenportaal (optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van vóór generatie MM21).
Connected Services zijn gedurende een periode van tien jaar inbegrepen bij de aankoop van elke Toyota die compatibel is met Connected Services.
Connected Services voor voertuigen die zijn uitgerust met Smart Connect, zijn inbegrepen voor een periode van 4 jaar.
Ja, op bepaalde modellen kunt u de status van de portieren, ruiten, kofferbak en verlichting van de auto zien.
Ga naar de startpagina om de status te controleren. Klik op de knop Voertuigstatus.
Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.
Ja, op bepaalde modellen kunt u via de app op afstand ontgrendelen of vergrendelen. In de Remote Control-kaart vindt u de knop Vergrendelen / ontgrendelen.
Houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om:
- de auto te vergrendelen als een van de portieren open is en/of de smart key zich in de auto bevindt
- de auto te ontgrendelen als het autoalarm is ingeschakeld of als de auto handmatig is vergrendeld met de fysieke sleutel
Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.
Ja, bepaalde modellen kunnen op een drukke parking worden gelokaliseerd door de alarmlichten van het voertuig vanop afstand in te schakelen.
Ga in de MyToyota-app naar de Remote Control-kaart. Door te klikken op ‘Alarmlichten’, kunt u de alarmlichten van het voertuig activeren, zodat u uw auto gemakkelijk kunt terugvinden.
De alarmlichten worden gedurende 60 seconden geactiveerd. Na 60 seconden kunt u de functie ‘Alarmlichten’ opnieuw activeren.
Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.
Het Multimedia-systeem (op het multimediasysteem van de auto ‘Toyota Online Services’ genoemd) omvat verschillende online navigatiediensten die nuttige real-time informatie bieden, zoals verkeersinformatie en snelheidsmeterwaarschuwingen.
Deze functies vereisen een internetverbinding om te functioneren. Als mijn apparaat niet verbonden is, moet ik mijn mobiele apparaat verbinden door Wi-Fi of Bluetooth te delen met een willekeurig apparaat/netwerk in de auto.
Elke nieuwe Toyota biedt 3 jaar* gratis kaartupdates (Map Care-abonnement) voor het navigatiesysteem, evenals andere diensten zoals:
- Real-time verkeersinformatie
- Coyote radarwaarschuwing (indien beschikbaar) of Cyclops
- Google Streetview (wanneer de service beschikbaar is)
- Bezienswaardigheden
- Brandstof
- Parkeren
- Weer
Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.
* Als mijn auto is uitgerust met het MM21-systeem, geldt een periode van 4 jaar.
De meeste Toyota-modellen die momenteel te koop zijn, omvatten online navigatiediensten, zoals:
- Realtime verkeersinformatie
- Waarschuwingen voor flitspalen
- Google Streetview (indien beschikbaar)
- Points of Interest
- Brandstofprijzen
- Parkeren
- Weerbericht
(Beschikbaarheid van deze diensten hangt af van model en uitvoering. Neem contact op met uw dealer om na te gaan welke beschikbaar zijn voor uw voertuig,)
De online navigatiediensten van het Multimedia-systeem zijn de eerste 3 jaar gratis* (kan variëren afhankelijk van het land). Daarna kan ik een abonnement afsluiten.
Ons kaartupdatepakket dekt alle kaartupdates en de bijbehorende online diensten, terwijl ons servicepakket de online servicefunctionaliteiten omvat. Ik kan een abonnement afsluiten in onze online winkel. Ik ga naar de online winkel om de laatste prijzen te bekijken.
* Als mijn auto is uitgerust met het MM21-systeem, geldt een periode van 4 jaar.
30 dagen voordat de gratis termijn van 3 jaar eindigt, ontvangt u een melding op het scherm van het multimediasysteem in uw auto.
In de e-Store kunt u het Map Care-pakket met 1 of 3 jaar verlengen. Wanneer u ons Service-pakket verlengt, kunt u kiezen voor een termijn van 1, 2 of 3 jaar*. Ga naar de e-Store voor de actuele prijzen.
* Voor de MM21 en Toyota Smart Connect worden gratis kaartupdates gedurende 7 jaar aangeboden
U hebt toegang tot de e-Store via het multimediasysteem in uw auto of het klantenportaal.
In de e-Store, die toegankelijk is via het klantenportaal, kunt u de diensten kopen die Multimedia u biedt. In de e-Store kunt u ook de status van uw huidige abonnementen controleren via het tabblad ‘Gekocht’. Hier ziet u welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.
Als u de e-Store-app opent via het multimediasysteem in uw auto, kunt u diensten als Coyote downloaden. U vindt de e-Store door in het ‘Menu’ naar apps te gaan en dan ‘In Car’ te kiezen.
U kunt diensten kopen via het webplatform e-Store, dat te vinden is in het klantenportaal. Om te zien welke diensten u al hebt en hoelang ze nog lopen, klikt u op het tabblad ‘Gekocht’.
Klanten krijgen 3 jaar gratis diensten voor Map Care (2 kaartupdates per jaar) en e-Services (Weerbericht, Parkeren, Verkeer, Brandstofprijzen). Na deze gratis termijn kunt u abonnementen naar behoefte kopen/verlengen.
U kunt ze direct gebruiken als het account van de vorige eigenaar nog actief is in het multimediasysteem en u kunt ze blijven gebruiken tijdens de gratis abonnementstermijn. MAAR we raden klanten altijd aan om uit te loggen en een eigen account aan te maken, zodat ze volledige controle hebben over hun abonnementen. Dit kan via:
- de MyToyota-app op uw mobiele telefoon: u moet zich eerst registreren en dan inloggen in uw voertuig
- het menu ‘Online’ in het multimediasysteem van het voertuig: u moet de gebruiksvoorwaarden binnen 14 dagen aanvaarden via het klantenportaal/de persoonlijke omgeving (optie is alleen van toepassing op multimediasystemen van voor generatie MM21)
- het Klantenportaal: zodra uw account is aangemaakt via het webportaal, kunt u met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen in het multimediasysteem
Selecteer in de MyToyota-app eerst uw auto in Mijn garage en klik vervolgens op Connected Services Center. Volg vervolgens de stappen om de Smart Services te activeren die beschikbaar zijn voor uw voertuig. Zodra u verbonden bent, begint de termijn van 4 jaar gratis Online Navigation Services.
Meer informatie vindt u in onze handleiding.
Ik ga naar het menu van mijn multimediasysteem en bezoek de ‘In-car’ sectie van de online winkel (ik heb een internetverbinding nodig en moet ingelogd zijn op mijn account).
Ik selecteer de Coyote-app en klik op "Installeren". Een pop-upvenster geeft aan dat Coyote is geïnstalleerd. Zodra het venster verschijnt, klik ik op "OK" om de app automatisch te starten. Coyote zal nu altijd zichtbaar zijn in de apps.
Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.
Let op:
- Coyote is niet beschikbaar voor voertuigen met Smart Connect.
- Coyote kan alleen gebruikt worden nadat mijn auto 200 km heeft gereden.
- Gebruikers in Frankrijk, België en Luxemburg kunnen gratis Coyote gebruiken tijdens hun Map Care-periode (de eerste 3 jaar na 200 km rijden).
- In andere landen kan ik een Coyote-abonnement aanschaffen via de online winkel op het klantenportaal.
Ja, de meeste van onze modellen die na 2019 zijn uitgebracht, zijn uitgerust met smartphone-integratie (Apple CarPlay en Android Auto). Als u een online verbinding met uw smartphone hebt, hoeft u uw toestel alleen maar aan te sluiten op de USB-poort van het voertuig. De apps zijn dan op het infotainmentscherm beschikbaar via het menu ‘Android Auto/Apple CarPlay’.
Zie onderstaande link voor voertuigen die Apple CarPlay ondersteunen:
https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/ (Opens in new window)
* Als uw Android-toestel op een oudere versie dan Android 10 draait, moet u eerst de Android Auto-app installeren.
* Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11
Met de functie ‘Mijn bestemmingen’ kunt u uw rit plannen door een routebeschrijving op uw mobiele telefoon te zoeken en die vervolgens naar uw auto te verzenden. Daarvoor hebt u een auto met autonavigatiefuncties en een MyToyota-account nodig. Uw auto moet bovendien geregistreerd zijn in uw account.
Mijn bestemmingen is een standaard beschikbare dienst voor voertuigen met navigatie in de wagen, maar de gebruiker moet de Smart Services activeren om gebruik te maken van deze functie.
Meer informatie vindt u in onze handleidingen.
Ik kan de functie ‘Mijn bestemmingen’ in de MyToyota-app gebruiken om mijn route te plannen. Houd er rekening mee dat ik eerst mijn auto aan mijn MyToyota-account moet koppelen om deze functie te activeren.
Na het koppelen ga ik naar het startscherm van de MyToyota-app en kies ik de servicetegel ‘Mijn bestemmingen’. Ik klik op "Bestemming" en voer het adres van mijn bestemming in. Daarna klik ik op "Naar voertuig sturen".
Zodra ik in mijn auto ben, zorg ik ervoor dat er een Wi-Fi-verbinding is (de eenvoudigste manier is om Bluetooth op mijn smartphone in te schakelen). Zodra de internetverbinding in mijn auto is ingesteld, kan ik de geplande route downloaden.
Mijn vooraf geplande route is beschikbaar onder Favorieten / Favoriete bestemmingen in het multimediasysteem.
Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.
Uw termijn van 3 jaar* begint wanneer u uw MyToyota-inloggegevens in het infotainmentsysteem invoert.
* Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een termijn van 4 jaar.
30 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar* eindigt, ontvang je wekelijks een melding op het scherm van het multimediasysteem in je auto. 15 dagen voordat de gratis periode van 3 jaar* eindigt, ontvang je dezelfde melding dagelijks. Zodra uw periode van 3 jaar* is afgelopen, verschijnt er een melding telkens wanneer u de app probeert te gebruiken.
* Als uw auto is uitgerust met MM21, geldt een periode van 4 jaar.
Remote Climate is beschikbaar op bepaalde modellen en kan op afstand worden geactiveerd via de MyToyota-app om het interieur van de auto te koelen of verwarmen tot een comfortabel niveau.
Via de Remote Control-kaart/ kunt u Remote Climate inschakelen voor 10 minuten. Wanneer Remote Climate wordt geactiveerd, geeft de MyToyota-app aan hoelang het systeem nog in werking blijft. Remote Climate kan twee keer opnieuw worden geactiveerd (2 x 10 min).
Bij sommige wagens mag u niet vergeten dat wanneer u Basic Remote Climate activeert, de motor van de wagen ook start. Alle hulpsystemen die tijdens de laatste rit zijn gebruikt (voordat de motor werd uitgeschakeld), worden dus ook ingeschakeld (bijv. temperatuurinstelling, stoelverwarming en radio).
Op bepaalde voertuigen zal Remote Climate over meer geavanceerde functies beschikken. Zoals:
- Op afstand bediende stoelventilatie, stoelverwarming, stuurwielverwarming en ontdooiing
- Remote Climate inplannen: beslis gemakkelijk op voorhand wanneer het interieur van de wagen moet worden gekoeld of opgewarmd.
Merk op dat Basic Remote Climate voor verbrandingsmotoren en hybrides niet verkrijgbaar is in Oostenrijk wegens wettelijke beperkingen. Batterij-aangedreven elektrische voertuigen en plug-in voertuigen in Oostenrijk beschikken wel over het Remote Climate-systeem.
Voor batterij-aangedreven elektrische voertuigen en plug-in voertuigen is minstens 20% of 30% van het batterijniveau vereist om de airconditioning te kunnen bedienen.
Bij een buitentemperatuur van minder dan -10 °C werkt Remote Climate niet op plug-in voertuigen.
Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van functies per model contact op met een erkende dealer of bekijk de informatie op de landelijke Toyota-website.
Deze functie is beschikbaar op bepaalde modellen. Als u de MyToyota-app op uw smartphone hebt geïnstalleerd en pushmeldingen hebt ingeschakeld, krijgt u (5-10 min* na afloop van uw rit) een melding over:
- raam (ramen) open
- portier(en) ontgrendeld
- portieren open
- kofferbak open
- alarmlichten aan
- motorkap open
- zonnedak open
- koplampen aan
- waarschuwingslampjes
- Rear Seat Reminder
Niet elke wagen kan die pushmeldingen versturen. Controleer de capaciteiten van uw auto bij uw dealer.
Pushmeldingen worden ook voor onbepaalde tijd vermeld in het tabblad ‘Meldingen’ onderaan het scherm van de app.
Ik ga naar het dashboard van de diensten en kies Hybrid Coach (voor hybride voertuigen), Elektrisch rijden coach (voor batterij-elektrische voertuigen) of Rijanalyse (voor niet-elektrische voertuigen).
Daar selecteer ik het tabblad "Alle ritten" om mijn eerdere ritten te bekijken. Ik klik op een rit naar keuze om de bijbehorende analyses te zien.
Op het startscherm van het dashboard vind ik ook details van mijn laatste rit.
De MyToyota-app wordt ondersteund op:
- iOS-toestellen met versie 15.0 of hoger
- Android-toestellen met versie 7.0 of hoger maar niet van het merk Huawei (Huawei bracht in juni 2021 zijn eigen HarmonyOS-besturingssysteem uit)
Ik moet mijn inloggegevens invoeren in het multimediasysteem van mijn auto. Daarna koppel ik het systeem aan het voertuigidentificatienummer (VIN) van mijn auto. Vervolgens activeer ik de Bluetooth-verbinding om mijn auto met internet te verbinden.
Vanaf nu zou de functie ‘Mijn bestemmingen’ correct moeten werken.
Voor meer informatie raadpleeg ik de gebruikershandleidingen.
Zelfs als je wagen niet wordt gebruikt, loopt de 12V-batterij geleidelijk leeg als gevolg van natuurlijke ontlading en het afvloeiende effect van bepaalde elektrische componenten.
Als je wagen lange tijd niet wordt gebruikt, kan de batterij leeglopen. Mogelijk kun je de wagen dan niet starten. (De 12V-batterij laadt automatisch op tijdens het rijden.)
Als uw voertuig niet over een smart entry-systeem beschikt, kunt u deze handmatig ontgrendelen/vergrendelen (zie de procedure in de handleiding).
Als uw voertuig wel over een smart entry-systeem beschikt, volgt u de alternatieve procedure in de handleiding om het te ontgrendelen/vergrendelen.
Ga naar het menu van uw multimediasysteem en kies ‘Instellingen’. Selecteer dan ‘Bluetooth-verbinding’ en volg de stappen om de netwerkverbinding op te zetten. Op uw smartphone moet u dan Bluetooth-tethering inschakelen.
Meer informatie vindt u in onze handleidingen.
Apple CarPlay of Android Auto kan worden geactiveerd door uw mobiele telefoon aan te sluiten op de USB-poort van de auto. Klik op het multimediascherm in de auto op de knop ‘Menu’ en vervolgens op ‘CarPlay’ of ‘Android Auto’.
Als uw Android-toestel op een oudere versie dan Android 10 draait, moet u eerst de Android Auto-app installeren.
Draadloze Android Auto wordt ondersteund vanaf Android 11.
Meer informatie vindt u in onze handleidingen.
Met de nieuwste multimediasystemen zijn draadloze kaartupdates mogelijk. Deze kunt u in de e-Store activeren voor de nieuwste compatibele modellen.
U kunt uw systeem ook handmatig bijwerken door updates te downloaden via de e-Store in het My Toyota-klantenportaal. Deze zet u op een USB-stick, die u vervolgens aansluit in uw auto.
Meer informatie vindt u in onze handleidingen.
Dit zijn auto’s die zijn uitgerust met Toyota Smart Connect, ons nieuwste en meest geavanceerde multimedia- en connectiviteitssysteem. Dit systeem ondersteunt extra connectiviteitsfuncties die meer comfort en controle bieden (bijv. portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen en klimaatregeling op afstand).
Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.
Smart Services bestaat uit de MyToyota-app en Multimedia. Elk pakket heeft een eigen reeks functies, die de veiligheid van de bestuurder en tijdige aankomst op de bestemming verbeteren.
Met de MyToyota-app kunt u overal communiceren met uw auto. Afhankelijk van het Smart Connect-voertuig dat u hebt, kunt u één of meer van deze functies gebruiken: zoeken naar parkeerplaatsen op straat en in parkeergarages, tankstations vinden, navigeren terwijl u in realtime over gebeurtenissen op de weg wordt geïnformeerd of spraakopdrachten aan uw voertuig geven.
Op dit moment is Smart Services alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.
Het 9-inch touchscreen met hoge resolutie van Toyota Smart Connect is niet alleen gebruiksvriendelijker, maar dankzij connected navigatie verlopen de ritten ook vlotter met live verkeersupdates en waarschuwingen voor flitspalen. En dankzij de draadloze smartphone-integratie is het eenvoudiger dan ooit om uw telefoon aan te sluiten en van uw favoriete afspeellijsten te genieten.
Toyota Smart Connect ondersteunt ook extra connectiviteitsfuncties die meer comfort en controle bieden (bijv. portieren vergrendelen/ontgrendelen, alarmlichten inschakelen en klimaatregeling op afstand).
Op dit moment is Toyota Smart Connect alleen beschikbaar op de nieuwe Yaris en Yaris Cross.
Op enig moment zal de huidige MyToyota-app worden stopgezet. Om te kunnen blijven profiteren van Connected Services adviseren wij om over te stappen op de nieuwe MyToyota-app. Om onderbreking van de dienst te voorkomen verzoeken wij u dit te doen op een moment dat het u schikt.
Overstappen naar de nieuwe MyToyota-app gaat snel en eenvoudig. U vindt er alle geweldige diensten zoals u gewend bent, en in de toekomst zelfs nog meer.
De functie Offers en Smart Stops is beschikbaar voor de volgende modellen die zijn uitgerust met een Toyota Smart Connect-multimediasysteem voor in de auto:
- AYGO X
- Yaris
- Yaris Cross
Om te weten of uw auto is uitgerust met een Toyota Smart Connect-multimediasysteem voor in de auto, raadpleegt u de productiedatum van uw auto. In de onderstaande tabel kunt u de in aanmerking komende modellen vinden aan de hand van hun productiedatum.
OPTIE 1
Modelnaam | Productiedatum van Toyota Smart Connect-multimedia voor in de auto |
---|---|
AYGO X | Van maart 2022 tot november 2023 |
Yaris | Van april 2022 tot december 2023 |
Yaris Cross | Van juli 2021 tot maart 2024 |
OPTIE 2
Ter referentie, hier is de homepage van het Toyota Smart Connect-multimediasysteem voor in de auto.
Om van alle voordelen van de nieuwe functie te genieten, moet de nieuwste navigatieversie [6.1.2] zijn geïnstalleerd. Installaties van navigatiesoftware worden automatisch voltooid wanneer u uw auto start.
Vervolgens moet u bij het starten van uw auto de Algemene voorwaarden en Privacyverklaring accepteren om navigatie en Smart Services te kunnen gebruiken.
Accepteer en activeer ten slotte de toestemming voor Offers en Smart Stops in de navigatie-instellingen.
U bent er helemaal klaar voor – u hoeft alleen maar het navigatiesysteem weer te geven wanneer u met uw Toyota onderweg bent om de functie te gebruiken.
Portemonnee
Betalingen en facturen
Terugbetalingen
Houd rekening met het volgende met betrekking tot ons abonnements- en terugbetalingsbeleid:
- Voor maandelijkse abonnement is er geen terugbetaling in geval van annulering. Uw abonnement wordt echter niet automatisch verlengd aan het einde van de termijn.
- Bij een jaarlijks of vierjaarlijks abonnement komt u in aanmerking voor een terugbetaling pro rata, berekend in maanden.
- Ongeacht het type abonnement krijgt u het volledige aankoopbedrag terug als u binnen 14 dagen na inschrijving annuleert (en u geen proefabonnement hebt).
- U komt maar één keer in aanmerking voor een terugbetaling na 14 dagen. Raadpleeg voor meer informatie onze downloadbare Gebruiksvoorwaarden.
U krijgt een terugbetaling pro rata.
- Voorbeeld jaarlijks abonnement:
De proefperiode werd geactiveerd op 10 januari, de eerste betaling moest op 10 februari worden voldaan en de opzegging vond plaats op 30 mei. U hebt de service langer dan 3 maanden gebruikt, dus beschouwen we het als 4 maanden. Als gevolg hiervan krijgt u de resterende 8 maanden terugbetaald.
- Voorbeeld 4-jaarlijks abonnement:
De proefperiode werd geactiveerd op 10 januari 2024, de eerste betaling moest op 10 februari 2024 worden voldaan en de opzegging vond plaats op 30 mei 2025. U hebt de service langer dan 15 maanden gebruikt, dus beschouwen we het als 16 maanden. Als gevolg hiervan krijgt u de resterende 32 maanden terugbetaald.
Ja. U krijgt het volledige aankoopbedrag terug.
De herroepingstermijn van 14 dagen gaat in op de dag waarop uw abonnement is geactiveerd, niet op de dag van de eerste betaling.
Dit geldt alleen als u niet in aanmerking komt voor de proefperiode van 1 maand en vanaf de eerste dag moet betalen. Houd er rekening mee dat u de terugbetaling na 14 dagen maar één keer kunt ontvangen.
Beveiliging en privacy
Onze databases zijn gecodeerd en beveiligd en al onze systemen zijn uitgerust met toegangscontrolemechanismen om de bescherming van uw gegevens te garanderen. Bovendien wordt de gegevensoverdracht tussen onze systemen versleuteld voor een extra beveiligingslaag.
We verwerken betalingsgerelateerde gegevens volgens de Payment Card Industry Data Security Standard, een reeks richtlijnen die zijn ontworpen om gegevens van kaarthouders te beschermen.
Voor persoonlijke gegevens houden we ons aan de beveiligingsprincipes van de General Data Protection Regulation (GDPR) van de EU om uw persoonlijke gegevens te beschermen en uw privacy te waarborgen.
Meldingen
Compatibiliteit en apparaten
Problemen oplossen
Een ander scenario kan ertoe leiden dat uw Remote Services niet werken. Laten we de meest voorkomende opsommen:
- Het is mogelijk dat uw voertuig de Remote Services niet of niet allemaal ondersteunt. Neem contact op met uw dealer voor meer informatie.
- Het is mogelijk dat u niet bent geabonneerd op de Remote Services.
- Als u uw auto voor meer dan 9 dagen niet hebt gebruikt, dan kan uw auto in slaapmodus zijn gegaan om de levensduur van de batterij te beschermen.
- Ga naar uw auto en start de motor.
- Controleer of aan alle voorwaarden is voldaan: alle deuren gesloten, motorkap gesloten, Smart Key niet in de auto
- U hebt een plug-inhybride of batterij-aangedreven elektrisch voertuig en Remote Climate start niet? Het is mogelijk dat uw EV-batterij minder dan 30% of 20% (afhankelijk van het model) opgeladen is. Laad in dat geval uw batterij op.
- U hebt een plug-inhybride en Remote Climate start niet? Als de buitentemperatuur lager is dan -10 °C, werkt Remote Climate niet.
Inschrijvingsproces
Voor sommige abonnementen wel.
Voor verschillende functies en services die Toyota aanbiedt, moet u een geldige betaalmethode aan uw portemonnee toevoegen en u abonneren op een plan dat het beste bij uw behoeften past. Bovendien zijn bepaalde abonnementen gratis voor een beperkte periode bij aankoop van uw auto, maar moet u ervoor betalen nadat de gratis periode is afgelopen.
Uw betaling hangt af van de service of functie die u wilt en of u een maandelijks, jaarlijks of 4-jaarlijks tarief kiest. Controleer alle opties bij het bekijken van elk abonnement afzonderlijk.
De prijs kan ook per land verschillen.
Het herroepingsrecht van 14 dagen is van toepassing en geldt vanaf de dag waarop u uw abonnement activeert. Als u in aanmerking komt voor een proefperiode, hoeft u zich geen zorgen te maken omdat u een maand de tijd hebt om te annuleren zonder kosten.
Nadat de proefperiode is afgelopen en de eerste betaling is verwerkt, is het herroepingsrecht van 14 dagen niet meer van toepassing en is terugbetaling niet meer mogelijk.
Als u niet in aanmerking komt voor de proefperiode en de eerste betaling doet, hebt u 14 dagen de tijd om te annuleren en het volledige bedrag terug te krijgen. Uw herroepingsrecht van 14 dagen is slechts eenmaal van toepassing.
Als u in aanmerking komt voor de proefperiode, vindt de eerste betaling precies een maand na de activeringsdatum plaats.
Bij een maandelijks abonnement wordt het bedrag elke maand op dezelfde dag afgeschreven. Als uw activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari is, vindt uw eerste betaling plaats op 10 februari, de volgende op 10 maart enzovoort.
Bij een jaarlijks abonnement wordt het bedrag elk jaar op dezelfde datum afgeschreven. Als uw activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari 2024 is, vindt uw eerste betaling plaats op 10 februari 2024 en de volgende op 10 februari 2025.
Bij een vierjaarlijks abonnement wordt het bedrag elke vier jaar op dezelfde datum afgeschreven. Als uw activeringsdatum bijvoorbeeld 10 januari 2024 is, vindt uw eerste betaling plaats op 10 februari 2024 en de volgende op 10 februari 2028.
Als u hiervoor kiest, kunnen we u meldingen sturen voor elke betaling voor een jaarlijks en vierjaarlijks abonnement.
Volg de onderstaande stappen om u te abonneren op een Connected Service in de MyToyota-app:
- Ga naar het Connected Services Centre en selecteer de service waarin u geïnteresseerd bent
- Kies uw abonnement - maandelijks, jaarlijks of om de 4 jaar
- Ga naar de kassa en vul uw factuuradres en betalingsgegevens in. U hebt een factuuradres en een geldige betaalmethode in uw portemonnee nodig
- Bekijk uw aankoop in de Samenvatting en activeer de service als u klaar bent
- Als u in aanmerking komt voor een proefperiode, worden er nog geen kosten in rekening gebracht, maar kunt u wel de vervaldatum van uw eerste betaling zien. Als u al gebruik hebt gemaakt van een proefperiode, wordt er op dit moment geld in rekening gebracht en wordt er een factuur naar uw e-mailadres gestuurd.