Stel uw Toyota samen
Vraag een proefrit aan
Vraag een brochure aan
Vind een Toyota verdeler
Terugroepingen
Uw veiligheid is onze topprioriteit
  • Alle terugroepingen zijn gratis
  • Vlot proces
Hoe verlopen terugroepcampagnes

We streven ernaar om alle wagens die het onderwerp uitmaken van een terugroepcampagne, zo snel en efficiënt mogelijk te behandelen. De veiligheid van onze klanten is onze topprioriteit

Process
  1. Controleer of uw wagen onder de terugroeping valt
    Voer uw voertuigidentificatienummer (VIN) in de terugroep-checker in, of log in om na te gaan of er voor uw wagen een terugroepcampagne geldt
  2. Maak een afspraak
    Maak een afspraak bij uw Toyota-dealer en kies de datum en het tijdstip die u het best passen
  3. Breng uw wagen binnen voor de reparatie
    Uw Toyota-dealer zorgt ervoor dat uw wagen veilig en rijklaar is
Terugroep-checker

Gebruik de terugroep-checker, log in of neem contact op met uw Toyota-dealer om na te gaan of er voor uw wagen een terugroepcampagne geldt

Uw Toyota

Kijk na of uw Toyota deel uitmaakt van een recall-campagne.

Leeg veld
Sorry, we konden uw autogegevens niet vinden in onze database.

Uw voertuig kan niet worden geïdentificeerd door de Recall Checker. Neem contact op met uw Toyota verdeler die de status van uw voertuig kan bevestigen.

Ongeldige geautomatiseerde systeemcontrole.

Voor het controleren van uw VIN-nummer moeten we controleren of er geen automatisch systeem wordt gebruikt. Vink het onderstaande vakje aan.

Er ging iets mis

Er is iets misgegaan tijdens je verzoek. Probeer het later nog eens of neem contact op met uw Toyota verdeler die de status van uw voertuig kan bevestigen.

Voor u begint, kan het nuttig zijn om de volgende informatie bij de hand te hebben:

Uw voertuigidentificatienummer (VIN)

Deze informatie is te vinden in uw auto en op uw kentekenbewijs. Het is een 17-cijferige alfanumerieke code.

Voertuiggegevens

Is dit jouw Toyota?

  • VIN:
  • Year:
  • Model:
  • Engine:
  • Transmission:
Your vehicle image
Bevestigen
  • VIN:
  • Year:
  • Model:
  • Engine:
  • Transmission:

We hebben vastgesteld dat uw Toyota onderworpen is aan een vrijwillige klantenservicecampagne of een uitstekende veiligheidsoproeping.

Dit kan zonder kosten worden gecorrigeerd.

Als u meer informatie wilt of een afspraak wilt maken, neem dan contact op met uw lokale Toyota Dealer.

We bevestigen graag dat uw Toyota niet wordt beïnvloed door vrijwillige klantenservicecampagnes of uitstekende veiligheidsreclames en dat er geen verdere actie nodig is.

Als u nog andere vragen hebt, neem dan contact met ons op via 0800 99 955.

Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de terugroepstatus van uw voertuig. Controleer uw VIN-nummer, neem contact met ons op via onderstaande gegevens of neem contact op met uw lokale Toyota dealer.

Contacteer ons

0800 99 955

Openingsuren

Maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur

FAQs

Wat is een terugroeping?

Een terugroepcampagne wordt meestal door de fabrikant gestart wanneer er een potentieel probleem is met de veiligheid van een product. Alle soorten producten kunnen worden teruggeroepen, zoals voedingswaren, speelgoed, elektrische toestellen en gereedschappen. Elk jaar worden miljoenen wagens door vele fabrikanten om diverse redenen teruggeroepen. Toyota is geen uitzondering. De veiligheid van onze klanten is uiterst belangrijk; daarom willen we wagens zo snel en efficiënt mogelijk terugroepen om servicewerk te kunnen uitvoeren.

Hoe kom ik te weten of mijn wagen wordt teruggeroepen?

Auto-eigenaars worden per brief of telefonisch op de hoogte gebracht. Daarnaast kunnen eigenaars de terugroep-checker gebruiken die u hier kunt vinden, om na te gaan of er voor hun wagen een terugroeping geldt. U dient enkel het voertuigidentificatienummer (VIN) in te voeren. Als alternatief kunnen eigenaars inloggen op hun persoonlijke site (als ze een gebruikersaccount hebben en hun wagen daar hebben geregistreerd) of naar een Toyota-dealer bellen voor meer informatie.

Waar kan ik mijn voertuigidentificatienummer (VIN) vinden, dat ik nodig heb om te controleren of er voor mijn wagen een terugroeping geldt?

De VIN van uw wagen is te vinden in het registratiedocument van de wagen. Dit is een getal van 17 tekens, bestaande uit letters en cijfers. U kunt het voertuigidentificatienummer ook op de wagen zelf terugvinden. Voor de exacte locatie raadpleegt u het instructieboekje.

Wat moet ik doen als ik vaststel dat er voor mijn wagen een actieve terugroepcampagne geldt?

Als er in uw regio reeds afspraken mogelijk zijn voor een specifieke terugroepcampagne, kunt u online een afspraak maken, of kunt u een Toyota-dealer bellen om een afspraak vast te leggen.

Zal mijn lokale Toyota-dealer contact met mij opnemen in verband met de terugroeping?

U kunt, afhankelijk van de lokale wetgeving, worden gecontacteerd door uw Toyota-dealer, het Toyota-hoofdkantoor of de bevoegde automobielinstantie in uw land.

Hoe kan ik controleren of ik vroegere terugroepingen heb gemist omdat een vorige eigenaar van mijn wagen niet heeft gereageerd?

U kunt dit controleren in de Toyota terugroep-checker. Als alternatief kan uw lokale Toyota-dealer dit voor u controleren.

Hoe kan ik nagaan of ik veilig met mijn wagen kan rijden?

Wagens waarvoor een veiligheidsterugroeping geldt, mogen slechts in uitzonderlijke gevallen niet meer worden gebruikt. Als Toyota u moet meedelen dat u niet meer met uw wagen mag rijden, nemen we direct contact met u op. U kunt voor meer informatie altijd contact opnemen met uw Toyota-dealer. Toch moedigen wij u aan om openstaande servicewerken die gerelateerd zijn aan een terugroeping, zo snel mogelijk te laten uitvoeren.

Waarom werden de één of meer defecte onderdelen niet volledig gecontroleerd en getest voor de wagen werd verkocht?

Toyota test nauwgezet elk aspect van elke wagen voor de productie start. Nadat Toyota-wagens aan onze klanten werden geleverd, blijven we de prestaties van onze wagens bewaken aan de hand van onze interne processen, gekoppeld aan feedback van Toyota-dealers en onze klanten. Wanneer een probleem wordt vastgesteld, is het in uw eigen belang dat we uw wagen terugroepen.

Kan het servicewerk aan mijn wagen worden uitgevoerd door een onafhankelijke mecanicien of garage?

Neen, alleen door Toyota gelicentieerde technici mogen de voor terugroepingen vereiste wijzigingen uitvoeren.

Moet ik betalen om mijn teruggeroepen wagen in orde te stellen?

Neen, terugroeping-gerelateerde onderhoudswerken/reparaties zijn gratis.

Hoe lang duurt het tot mijn wagen weer in orde is?

Dit is afhankelijk van het model en het type terugroeping. Uw Toyota-dealer zal u meedelen hoe lang het werk aan uw wagen zal duren. Als er zich onvoorziene omstandigheden voordoen, kan de reparatie langer duren dan gepland, maar uw Toyota-dealer zal u in dit geval op de hoogte brengen.

Krijg ik een vervangwagen?

Een vervangwagen kan worden aangeboden voor bepaalde terugroepcampagnes. Merk op dat de vergoeding voor vervangwagens afhankelijk kan zijn van de markt waar de servicewerken aan uw wagen worden uitgevoerd.

Kan ik wachten tot de volgende onderhoudsbeurt aan mijn wagen om de terugroepwerken te laten uitvoeren?

Het is aan te bevelen dat u snel handelt zodra u te weten komt dat er voor uw wagen een terugroeping geldt, om elk potentieel risico zo snel mogelijk uit te sluiten.

Als er meerdere terugroepingen voor mijn wagen zijn, moet ik dan wachten tot al het werk in één keer kan worden uitgevoerd?

Het is aan te bevelen dat u snel handelt zodra u te weten komt dat er voor uw wagen een terugroeping geldt, om elk potentieel risico zo snel mogelijk uit te sluiten. Wanneer onderdelen voor een terugroeping beschikbaar zijn, adviseren we om een afspraak te maken voor uw wagen, zodat het werk zo snel mogelijk kan worden uitgevoerd.

Heeft een terugroeping invloed op de wederverkoopwaarde van mijn wagen?

Neen. Uit talrijke onafhankelijke studies is gebleken dat terugroepingen nagenoeg geen invloed hebben op de afschrijvingswaarde van de wagen.

Kan ik mijn wagen verkopen voor een terugroepprobleem werd verholpen?

Ja, dat is mogelijk, maar u dient de nieuwe eigenaar mee te delen dat er voor deze wagen nog een openstaande terugroeping geldt.

Heeft deze terugroeping op enigerlei wijze invloed op mijn verzekering?

Voor zover wij weten heeft een openstaande terugroeping geen enkele invloed op de verzekeringspolis van uw wagen.

Veroorzaakt een terugroeping andere problemen met de wagen die later mogelijk moeten worden verholpen?

Neen, de technici die de terugroepreparaties aan uw wagen uitvoeren, zijn door Toyota gelicentieerd en volgens de allerhoogste standaards opgeleid, zodat ze uw wagen met de grootste zorg kunnen behandelen.

Ik heb een terugroepmelding gekregen, maar ik ben niet langer eigenaar van het voertuig. Wat moet ik doen?

Verwittig Toyota en de overheidsinstanties (indien wettelijk vereist) dat u niet langer eigenaar bent van het voertuig.
Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies op onze website om u een betere service aan te bieden en om u in het kader van legale acties te contacteren. Indien gewenst, blijft u de website gebruiken zoals u gewoon bent, of wijzig hier hoe uw cookie-instellingen.

Aanvaard alle cookies of stel uw voorkeuren in door te klikken op de betreffende knop.