1. Support
  2. faq

F.A.Q

Multimedia

U hebt toegang tot het e-Store webplatform via het multimediasysteem van uw wagen of via het Mijn Toyota-klantenportaal/uw persoonlijke website.

In de onlineshop, die toegankelijk is via het Mijn Toyota-klantenportaal/uw persoonlijke website, kunt u de door MyT Multimedia aangeboden diensten aankopen. U kunt ook de status van uw huidige abonnementen in de e-Store controleren via het tabblad "Aangekocht". Hier kunt u zien welke abonnementen actief zijn en hoelang ze nog lopen.

U kunt diensten aankopen via het e-Store webplatform, dat zich in het Mijn Toyota klantenportaal/uw persoonlijke website bevindt. Om te zien welke diensten u al hebt en hoeveel tijd u nog hebt, klikt u op "Aangekocht".

Om deze update te activeren, moet u hem op een USB-stick zetten en in de wagen plaatsen. Dan kan het systeem de update installeren.

U kunt dit ook doen via uw Toyota-garage.

Klanten genieten 3 jaar gratis diensten voor Map-care (2 kaartupdates per jaar) en e-Services (weer, parkeren, verkeer, brandstofprijzen). Na deze gratis periode kunt u uw abonnementen naar wens aankopen/vernieuwen.

U kunt de functie "Share to car" in de MyT-applicatie gebruiken om uw route te plannen. Let op: om deze functie te activeren, moet u eerst uw wagen aan uw MyT-account koppelen.

Als dat is gebeurd, gaat u naar het tabblad "Diensten" in de MyT-applicatie en kiest u "Een wagen delen". Klik op "Waarheen" en voer het bestemmingsadres in. Door op de "+" knop te klikken, kunt u een route creëren met maximaal 9 stops en een eindbestemming. Druk daarna op "Naar de wagen sturen".

Zorg ervoor dat u een wifiverbinding in uw auto hebt (de gemakkelijkste manier is om bluetooth te verbinden met uw smartphone). Zodra er in uw auto een internetverbinding tot stand is gebracht, kunt u de route downloaden.

Uw voorgeprogrammeerde route zal beschikbaar zijn onder "Favorieten"/"Favoriete bestemmingen" in het multimedia-apparaat.

U kunt contact opnemen met uw Toyota-garage voor meer informatie. U kunt uw vraag ook naar de klantenservice sturen van Toyota viaInfo@toyota.be .

Homologatie

Voor alle soorten certificaten, attesten of wettelijke documenten kunt u

Een e-mail sturen naar homologation@toyota.be

DOCUMENT OF VERRICHTING

  • Duplicaat van een certificaat van overeenstemming
  • Duplicaat van een Europees certificaat van overeenstemming (CVO)
  • Duplicaat van een individueel homologatiecertificaat
  • Identificatiesticker
  • Wijziging van soort van een reeds geregistreerd voertuig (alleen de documenten)
  • - NIET geldig voor individuele homologaties
  • Wijziging van soort van een nieuw voertuig (individueel of kleine serie nationaal)
  • - alleen de documenten
  • Afwijking van een PVG
  • Duplicaat van afwijking van een PVG
  • Verklaring van heringeslagen chassisnummer
  • Verklaring voor reparatie van een voertuig
  • Verklaring van oorsprong
  • Verklaring van productiedatum
  • Kopie van PVG voor export
  • Kopie van PVG voor offerte of indiening (overzicht van eisen)
  • Milieuattest
  • Verklaring voor maximumsnelheid
  • Verklaring voor kogelgewrichten
  • Verklaring voor regelstang
  • Verklaring voor fietsdrager
  • Verklaring voor alarminstallatie of startblokkering
  • Principegoedkeuring voor technische keuring om een geïmporteerd voertuig te veranderen van personenauto in bedrijfswagen (via chassisnummer)
  • Technische fiche om een individuele homologatie via de technische keuring te verkrijgen
Wij verzoeken u om een officiële Toyota-dealer/hersteller te bezoeken en hem een kopie te overhandigen van het attest van verlies of diefstal dat door de politie is afgegeven. Hij zal de procedure bij onze homologatiedienst in gang zetten om tegen betaling zo snel mogelijk een duplicaat voor u te verkrijgen.

Garantie

 Gratis 5 jaar garantie: de Europese fabrieksgarantie van 3 jaar (36 maanden, max. 100.000 km) wordt door Toyota Belgium N.V. met 2 jaar (24 maanden) verlengd tot in totaal 5 jaar (60 maanden, max. 200.000 km, afhankelijk van wat zich het eerste voordoet) voor Toyota’s die vanaf 01.01.2019 door haar zijn geleverd. Voorwaarde voor deze garantie is dat de auto eenmaal per jaar of om de 15.000 km wordt onderhouden in het officiële Belgische of Luxemburgse garagenetwerk. Bij elke onderhoudsbeurt wordt deze garantie met 1 jaar verlengd tot in totaal 5 jaar.
Verlenging van de dekking van de hybride batterij tot 10 jaar: op de hybride batterij zit een fabrieksgarantie van 5 jaar met een maximum van 100.000 kilometer. Een positieve test van de hybride batterij tijdens een onderhoudsbeurt in het erkende Toyota-netwerk in België of het Groothertogdom Luxemburg verlengt de dekking van de hybride batterij met telkens 1 jaar (max. 15.000 km), totdat de auto 10 jaar oud is. 

Voor alle garantieclaims moet de auto naar een officiële Toyota-garage worden gebracht. Daar kan men het probleem beoordelen en een claim indienen bij de garantiedienst van Toyota.

Mijn nieuwe Toyota is gedurende 5 jaar gedekt door de Eurocare-pechhulpdienst. Wat houdt deze hulp in?

Het betreft Eurocare een hulpdienst die u overal in Europa kunt gebruiken in geval van pech met uw auto. Dit zijn de belangrijkste diensten die worden verleend:

  • wegslepen naar de dichtstbijzijnde officiële Toyota-dealer/hersteller;
  • terugreis naar uw woonplaats;
  • een vervangende auto gedurende 3 dagen in geval van pech op meer dan 50 kilometer van uw woonplaats.
Bel 0800/99955 vanuit België en kies optie 1 (Eurocare).

Eurocare (Bijstand)

Net een nieuwe Toyota gekocht? Of na 01/01/2019? In dat geval geniet u 10 jaar lang gratis van deze Eurocare-pechverhelping.

*Voorwaarde voor deze service is dat u uw jaarlijkse onderhoudsbeurt laat uitvoeren door een officiële Toyota-garage, die uw Eurocare-garantie bij elke onderhoudsbeurt zal verlengen.

Ja! Eurocare dekt niet alleen uw wagen, maar indien nodig ook uw aanhangwagen of caravan.

Ja! Eurocare is een 24/7 bijstandsdienst in België en in meer dan 30 Europese landen.

In geval van ongeval of pech, bel:

  • In België: 0800 999 55 kies optie (1) Eurocare
  • In het buitenland: +32 (0)2 773 61 22
Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar quality.be@allianz.com
Geen enkel probleem! Neem contact op met Toyota Verzekeringen en sluit een jaarlijkse Eurocare Plus-polis af.
Bel het gratis nummer 0800 20 232 voor alle informatie die u nodig hebt.

Verzekering – Financiering – FSP

Er zijn verschillende soorten Toyota-verzekeringen, die u kunt vinden via deze link:

https://nl.toyota.be/buy-and-offers/verzekeringen

 U kunt ook uw dealer om meer informatie vragen of rechtstreeks contact opnemen met Toyota Insurance:

Telefoon: 02712 19 50 of per mail: info@toyotainsurance.be

Ja, u kunt bij de aankoop van uw auto kiezen uit verschillende financieringsvormen. Uw dealer zal een aanvraag voor u indienen bij Toyota Financial Service.

U kunt kiezen tussen Toyota Classic, Toyota Easy en Toyota Flex. Kijk voor meer informatie op: https://nl.toyota.be/buy-and-offers/financieringen

Of neem contact op met Toyota Financial Service via info.be@toyota-fs.com of 02.895.06.50

Wanneer u een financiering aanvraagt bij Toyota Financial Service, kunt u ook de financiering van uw FSP-contract aanvragen. Dit gebeurt via uw officiële Toyota-garage.
Hiervoor moet u een e-mail sturen naar info@toyota.be met uw verzoek en het chassisnummer van de auto.

Product

Ons dealernetwerk zal graag een offerte voor u maken en uw vragen beantwoorden. Voor een offerte verzoeken wij u om contact op te nemen met een officiële Toyota-garage. U kunt een dealer bij u in de buurt vinden op onze website via deze link:

https://nl.toyota.be/#/publish/my_toyota_my_dealers

Ja, op onze website kunt u het Toyota-model samenstellen dat u bevalt en een idee krijgen van de prijs. Hier vindt u de pagina met onze Toyota-modellen:

https://nl.toyota.be/modellen

U kunt een aanvraag op onze website doen door te klikken op het pijltje aan de rechterkant: Ik wens... – Vraag een brochure aan. Als u dan uw gegevens invult, wordt de brochure aan u toegestuurd.

U kunt de brochures van onze modellen ook downloaden via deze link:

https://nl.toyota.be/modellen/brochures

U kunt het instructieboekje voor uw auto gratis downloaden (in verschillende talen) door uw chassisnummer in te voeren via deze link:

https://nl.toyota.be/customer/manuals

U kunt ook een papieren versie aanvragen bij uw dealer, maar aan deze optie zijn kosten verbonden.

U kunt een aanvraag op onze website doen door te klikken op het pijltje aan de rechterkant: Ik wens... – Vraag een proefrit aan. Als u dan uw gegevens invult, wordt uw aanvraag doorgestuurd naar de dichtstbijzijnde dealer.

Levering

De levertijden kunnen per model en afhankelijk van de beschikbaarheid en autovoorraad verschillen.
Gezien de huidige situatie in de wereld zijn de levertijden langer dan normaal. Over deze situatie hebben wij geen controle en daarom kunnen we in sommige gevallen helaas geen precieze leveringsdatum geven.
Uw dealer kan de status van de levering van uw auto volgen bij de afdeling Logistiek van Toyota en zal contact met u opnemen zodra hij een bevestigde leveringsdatum heeft ontvangen.
U kunt een e-mail sturen naar info@toyota.be, bij voorkeur met het bestelformulier van uw auto.

Onderhoud – Reparatie – Terugroepactie

U kunt een afspraak op onze website maken via:

https://nl.toyota.be/online-service-booking. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met uw dealer. 

U kunt een dealer op onze website vinden via deze link:

https://nl.toyota.be/#/publish/my_toyota_my_dealers

Als dit een reparatie onder garantie is, kunt u een vervangende auto krijgen. Meer informatie is verkrijgbaar bij uw dealer.
Wij verzoeken u om hiervoor contact op te nemen met uw Toyota-garage om een afspraak te maken voor een controle en verificatie.
Op grond van een wettelijke verplichting moeten wij de terugroepacties ook per aangetekende brief verzenden. Als u de controle bij uw garage hebt laten verrichten, hoeft u dus geen rekening te houden met deze brief.