Toyota

FAQ

Voor uw veiligheid schort Toyota Belgium de activiteiten in zijn concessies tot nader order op.

Toyota blijft onder alle omstandigheden tot uw dienst staan en daarom hebben we een lijst met veelgestelde vragen opgesteld die u zal helpen bij het vinden van antwoorden.

Vaak gestelde vragen

Mijn voertuig moet geleverd worden, met wie neem ik contact op?

Neem contact op met uw verdeler op het algemene telefoonnummer of bezoek de website van de concessie.

Mijn wagen is (nog altijd) in de garage, wie kan ik contacteren?

Contacteer uw officiële Toyota dealer per telefoon op het algemeen telefoonnummer of per mail op het algemeen mail adres, vermeld op hun website.

Wanneer gaan de concessies weer open?

We passen de overheidsmaatregelen toe, blijf op de hoogte via hun officiële website: https://www.info-coronavirus.be/nl/.

Zijn de concessies/geleverde auto's in gevaar voor blootstelling aan de COVID-19?

We hebben processen ingevoerd om ervoor te zorgen dat al onze dealers en nieuwe auto's COVID-19 vrij zijn.

FSP onderhoudscontract – blijft mijn contract geldig tot na einddatum nu mijn onderhoud niet kan gebeuren?

FSP onderhoudscontract – blijft mijn contract geldig tot na einddatum nu mijn onderhoud niet kan gebeuren? Het contract blijft nog geldig na einddatum, mits het versturen van een email naar uw gebruikelijke officiële Toyota garage met aanvraag voor onderhoud vóór het bereiken van de door de fabrikant aanbevolen kilometerstand en datum waarop het onderhoud normaal diende te gebeuren.
We doen deze aanbeveling om al een mail te sturen naar uw garage (mail adres op hun website) met aanvraag voor onderhoud van uw wagen zodat ze het onderhoud kunnen inplannen en bevestigen zodra ze terug operationeel zijn.
Op deze manier vrijwaart u de verlenging van de geldigheid van uw onderhoudscontract.
We raden u aan om zeker het oliepeil 1x per week te checken, deze mag niet onder het minimum niveau komen.

Onderhoud en waarborg - blijft mijn garantie geldig tot na einddatum nu mijn onderhoud niet kan gebeuren?

De garantie blijft nog geldig na einddatum, mits het versturen van een email naar uw gebruikelijke officiële Toyota garage met aanvraag voor onderhoud vóór het bereiken van de door de fabrikant aanbevolen kilometerstand en datum waarop het onderhoud normaal diende te gebeuren.
We bevelen u aan om al een mail te sturen naar uw garage (mail adres op hun website) met aanvraag voor onderhoud van uw wagen zodat ze het onderhoud kunnen inplannen en bevestigen zodra ze terug operationeel zijn.
Op deze manier vrijwaart u de garantie van uw wagen.
We raden u aan om zeker het oliepeil 1x per week te checken, deze mag niet onder het minimum niveau komen.

Dekking hybride batterij - blijft mijn dekking geldig tot na einddatum nu mijn HHC (hybrid health check) niet kan gebeuren?

De garantie blijft nog geldig na einddatum, mits het versturen van een email naar uw gebruikelijke officiële Toyota garage met aanvraag voor onderhoud en hybride health check vóór het bereiken van de door de fabrikant aanbevolen kilometerstand en datum waarop het onderhoud en de HHC normaal diende te gebeuren.
We bevelen u aan om al een mail te sturen naar uw garage (mail adres op hun website) met aanvraag voor onderhoud van uw wagen zodat ze het onderhoud kunnen inplannen en bevestigen zodra ze terug operationeel zijn.
Op deze manier vrijwaart u de dekking van de hybride batterij. We raden u aan om zeker het oliepeil 1x per week te checken, deze mag niet onder het minimum niveau komen.

Bijstand Eurocare

De pechhulp blijft beschikbaar bij immobiliteit door te bellen naar nummer 0800/99955.
Nadat u de taal hebt gekozen, kiest u optie 1 waardoor u wordt doorgeschakeld naar onze wegbijstandspartner Allianz.

Met wie neem ik contact op als ik vragen heb?:

Technisch noodgeval, levering, werkplaats :

Volgens de huidige COVID-19 reglementering zijn onze garages enkel beschikbaar voor dringende gevallen (technisch defect van een onmisbaar voertuig).
Voor deze dringende gevallen kan u uw officiële Toyota garage contacteren per telefoon op het algemeen telefoonnummer of per mail op het algemeen mail adres, vermeld op hun website.
Geen enkele levering van wagen of wisselstuk mag uitgevoerd worden.
De ateliers zijn gesloten tot nader order.

Pechverhelping :

Eurocare: 
  • in België: 0800 999 55 
  • in het buitenland: +32 (0)2 773 61 22

Andere :

Bel ons naar 0800 999 55 en kies voor optie 2. Kies voor optie 3 indien u wenst met de verzekeringen afdeling in contact te komen.

Is mijn concessie nog beschikbaar?

Volgens de huidige COVID-19 reglementering zijn onze garages enkel beschikbaar voor dringende gevallen (technisch defect van een onmisbaar voertuig).
Voor deze dringende gevallen kan u uw officiële Toyota garage contacteren per telefoon op het algemeen telefoonnummer of per mail op het algemeen mail adres, vermeld op hun website.
Geen enkele levering van wagen of wisselstuk mag uitgevoerd worden.
De ateliers zijn gesloten tot nader order.

Is Eurocare nog beschikbaar?

Ja, 7/7 24/24 tot nader order. De pechhulp blijft beschikbaar bij immobiliteit door te bellen naar nummer 0800/99955.
Nadat u de taal hebt gekozen, kiest u optie 1 waardoor u wordt doorgeschakeld naar onze wegbijstandspartner Allianz.

De batterij lading onderhouden van uw voertuig

Opgesloten zijn kan ook, door lange immobilisatie, een negatieve invloed hebben op de lading van de 12 V batterij van uw voertuig. Zorg dat hij rijklaar is tegen het einde van de opsluiting.

Meer informatie

Zijn er nog aanvullende of dringende vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via de volgende kanalen:

  • E-mail: info@toyota.be
  • Telefoonnummer: 0800 999 55
  • In het buitenland: +32 2 386 76 82


Toyota contacteren

En savoir plus sur Toyota

Wonen in een Toyota Van uit 1987: meer met minder Wonen in een Toyota Van uit 1987: meer met minder In haar Toyota Van uit 1987 leidt Kathleen Morton het leven waarvan ze droomt: vrij, bewust en dicht bij zichzelf en de natuur. TOYOTA GAZOO Racing: autosport-DNA in de showroom TOYOTA GAZOO Racing: autosport-DNA in de showroom TOYOTA GAZOO Racing, dat zijn de raceactiviteiten van Toyota. In het zog van de racesuccessen vervoegt de nieuwe Corolla GR Sport de familie. Kies voor de marktleider van de hybrides Kies voor de marktleider van de hybrides Als marktleider van hybridevoertuigen perfectioneerden we onze wagens om u een onovertroffen gamma hybridemodellen voor elke levensstijl voor te stellen. Toyota op het Autosalon van Genève 2019 Toyota op het Autosalon van Genève 2019 Bekijk Toyota's persconferentie tijdens de Geneva Auto Show in 2019!
Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies op onze website om u een betere service aan te bieden en om u in het kader van legale acties te contacteren. Indien gewenst, blijft u de website gebruiken zoals u gewoon bent, of wijzig hier hoe uw cookie-instellingen.

Aanvaard alle cookies of stel uw voorkeuren in door te klikken op de betreffende knop.